Sarajevo slavi okupatora

M. FILIPOVIĆ

12. 10. 2013. u 21:07

U Sarajevu utvrđen program za obeležavanje 100 godina sarajevskog atentata, sledeće godine u junu. Svira i Bečka filharmonija. Šesnaest režisera snima film „Mostovi Sarajeva“. Na delu revizija istorije

SARAJEVSKE vlasti utvrdile su program obeležavanja 100. godišnjice atentata na Franca Ferdinanda i početka Prvog svetskog rata, uprkos protivljenju zvaničnika Srpske, koji tvrde da je reč o projektu koji veliča okupatora.

Gradonačelnik Sarajeva Ivo Komšić potvrdio je da su pripreme za obeležavanje ovog „svetskog događaja“ pod nazivom „Sarajevo 2014“ uveliko počele, te da ne razume osporavanja iz Banjaluke.

Niko iz Srpske niti od srpskih predstavnika u institucijama BiH ne učestvuje u pripremi.

- S obzirom na to ko je glavni organizator, i gde se ova manifestacija održava, nema sumnje da će ona, kao i u više navrata dosad, imati za cilj da prekraja istoriju, što će bez sumnje predstavljati novi propagandni napad na Srbe, posebno na Srbe u Srpskoj, odnosno u BiH - jasan je stav najviših zvaničnika Srpske. - Sarajevo želi da Principa prikaže teroristom i da na osnovu lažnih istorijskih podataka pokuša da svetu dokaže srpski zločin na ovim prostorima kroz istoriju, što je neprihvatljivo!

PRINCIP U UDžBENICIMA U BOŠNjAČKIM udžbenicima istorije navedeno je da je Princip bio terorista, dok je u srpskim udžbenicima proglašen herojem.

Komšić je najavio da će grad Sarajevo zajedno sa Francuskom, glavnim inicijatorom, te Austrijom, Nemačkom i Velikom Britanijom i zemljama regiona učestvovati u obeležavanju stogodišnjice početka Prvog svetskog rata. Predviđen je niz kulturnih, komemorativnih, naučnih, sportskih manifestacija koje će u gradu na Miljacki biti upriličene od 21. do 28. juna 2014. godine.

Sprema se i izložba savremene umetnosti, biciklistička trka u partnerstvu sa „Tur de Frans“, a 16 režisera već radi na filmu „Mostovi Sarajeva“...

Sarajevska čajdžinica pripremila je za turiste čaj „Franc i Sofi“, koji je naziv dobio po Ferdinandu i njegovoj supruzi Sofiji.

Organizatori su potvrdili da je na otvaranju manifestacije sigurno gostovanje Bečke filharmonije.

- Iz Sarajeva će u svet biti poslata poruka mira i prijateljstva. Projekat nije ni protiv koga. Ovo će biti i bosanskohercegovački i internacionalni projekat. Ovo je afirmacija države BiH - kazao je Komšić.

Srpski istoričari kažu da je sarajevska manifestacija pod plaštom „svetskog kulturnog događaja“ direktno uperena protiv Srpske i srpskih interesa, jer se „potpuno sumanuto veličaju lik i delo okupatora zemlje“.

Profesor istorije Dubravko Galešić kaže za „Novosti“ da je sarajevsko veličanje Ferdinanda i satanizovanje Principa naučno neodrživo.

- Sa stanovišta istorijskih činjenica reč je o veštačkom međunarodnom projektu, zapravo, o reviziji istorije. Okupatori se prikazuju kao heroji, a oslobodioci kao teroristi. Principov pucanj je reakcija potlačenog i potčinjenog naroda željnog slobode - smatra Galešić.

Sarajevo je pokrenulo i inicijativu za gradnju spomenika Francu Ferdinandu.

Senator Srpske Predrag Lazarević smatra da je sarajevska inicijativa besmislena i neutemeljena.

- Podizanjem spomenika visokom funkcioneru austrougarskih okupatora protiv kojih se narod borio, BiH bi potvrdila da je zemlja apsurda, duboko okovana nacionalnom mržnjom i međunarodnom manipulacijom. Sve to samo dodatno urušava zemlju - rekao je Lazarević.

I istoričar iz Istočnog Sarajeva Miljan Maksimović smatra da je odluka o gradnji spomenika Ferdinandu politička.

- Apsurd je da su najveći otpor okupatorskim austrougarskim trupama 1878. pružili bosanski muslimani, današnji Bošnjaci - zaključuje Maksimović.

Da podsetimo, na Berlinskom kongresu 1878. velike sile su Austrougarskoj dale saglasnost za okupaciju BiH. Tako se BiH, u vreme kada su se hrišćanski delovi Osmanskog carstva oslobađali od Turaka i stvarali samostalne države, našla u rukama drugog okupatora, Austrougarske. Nizom zakona nova carevina je učvršćivala vlast i obezbeđivala eksploataciju zemlje.

Zemljom je vladao Benjamin Kalaj, austrougarski ministar finansija, koji je doneo niz mera koje nisu odgovarale narodu, naročito srpskom delu stanovništva. Neke od njih su zabrana upotrebe nacionalnih imena i nametanje bosanske nacije i bosanskog jezika, što je posebno teško padalo Srbima u BiH. Sve ovo dovelo je do jačanja srpskog nacionalnog pokreta u BiH.

PONOSAN NA HRABROG PRETKA

GAVRILO Princip, imenjak i potomak Gavrila Principa, Ferdinandovog ubice, koji živi u Istočnom Sarajevu, kaže za „Novosti“ da je ponosan na svog pretka.

- Za moju porodicu Gavrilo je heroj koji se dostojanstveno i hrabro borio za slobodu svog naroda protiv okupatora. Pre rata, to su u školama u BiH učili i Srbi i Hrvati, ali i Bošnjaci - rekao je Gavrilo, i dodao da su sve učestaliji pokušaji menjanja istorijskih činjenica.

On ističe da su mnogi zaboravili da su članovi revolucionarne organizacije „Mlada Bosna“ bili i Srbi, i Hrvati, i muslimani.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (107)

Deki

12.10.2013. 21:45

Bilo bi lepo da Srbija i Beograd prirede veličanstvenu vojnu paradu i najsvečanije proslave herojski čin našeg velikog sina, Gavrila Principa! Lično ću svakako proslaviti junački postupak protiv okupatora i prljavih ubica, kakvi su bili austrijanci. po Mačvi recimo. A što se tiče spomenika tom psu Fi Fi -ju, možemo ga lako srušiti i ponovo "ubiti" :)))

Obilic

13.10.2013. 08:39

@Deki - Deki, imas najbolji komentar i shodno tome milion puta ga preporucujem. Za uzvrat toj proslavi u Sarajevu, ja sam spreman da proglasim nezavisnost Republike Srpske od pokojne Austrougarske i njihovih slugu u Sarajevu. Vec se dugo govori o tome, a izgleda da je doslo vreme za konacno razdvajanje. S Bozijom pomocu, za Krst casni i za Slobodu zlatnu!

bosangero

12.10.2013. 21:45

sto rece onaj francuski pisac za srbe: "Vi slabo analizirate situaciju, a ako to tako radite onda nemate pravu prestavu o situaciji i shodno tome reagirate nepromisljeno, i tako nesto pametni ljudi nazivaju nerazumnim ponasanjem srba, sto bi bilo isto kao da je neko rekao da je glupo to vase nastupanje!!!) pa ovo je bas taj trenutak kad covjek je apsolutno u pravu....radi se o obiljezavanju pocetka 1. sv. rata i niko tog revolucionera ne spominje kao teroristu!!! nema smisla sva ta demagogija!!

bjelobrk

12.10.2013. 22:10

učili smo mi i da su četnici sudjelovali sa okupatorima i da su pobili onoliki narod što Srba, što Bošnjaka i ostalih pa su ti isti četnici sad borci za slobodu i borci protiv okupatora,....a to nije čudno????????

ss

13.10.2013. 12:07

@bjelobrk - Tzv "bošnjaci" tada nisu postojali ni kao narod, ni kao pojam. A to nam je bliska istorija. Vajlda ti je jasno koji je njihov problem :)

Princip iz Principa

12.10.2013. 22:35

Gavrilo Princip je 28. 6. 1914 godine,izvrsio atentat u Sarajevu. Danas sto godina kasnije Sarajevo se sprema da izvede atentat na Gavrila Princima.

stanko

12.10.2013. 22:50

Na stranu istorija i rasprave o tome šta je I svetski rat doneo Srpskom narodu i da li su žrtve bile uzaludne , ali jedno je sigurno , ubistvo trudne princeze nikako ne služi na čast našem narodu i istoriji .

Petar

13.10.2013. 00:41

@stanko - Zena je imala 46 godina. Niti je bila, niti je mogla biti trudna. I tuzno je sto se takva vrsta srceparateljske propagande opet povampiruje, na zalost i na nasim novinskim kioscima, u delima nasih genijalnih dramskih spisateljica... Ako nam je mozak toliko vec ispran, onda stvari zaista ne slute na dobro.

Саша

13.10.2013. 00:55

@stanko - По ко зна који пут, није била трудна.Пропагандна лаж.

!!!

13.10.2013. 10:36

@stanko - Велику победу у Првом светском рату Србија је несразмерно скупо платила: током рата изгубила је, процењује се, између 1.100.000 и 1.300.000 становника што је чинило готово трећину укупног становништва или чак око 60% мушке популације. Шта је Србија добили за узврат ?

Miro Markovic

12.10.2013. 22:59

Muslimanima (poturcenim Srbima i Rvatima (pokatolicenim Srbima) sve sto je srpsko mnogo smeta. Smesno je do suza da proslavljaju pocetak Velikog rata u Sarajevu, kada rat tamo nije poceo nego je rat poceo napadom Austrougraske na kraljevinu Srbiju. Ali silinici pisu istoriju, pisu zakone, rade sta hoce ali nece moci dokle hoce. Ima mnogo vise naroda na ovom svetu koji postuju istinu i pravdu. Ova proslava ce im se kanije olupati o glavu, bas kao i u proslosti.

OTAN

13.10.2013. 10:58

@Miro Markovic - Hrvati su pokatoličeni Srbi isto koliko su i Srbi popravoslavljeni Hrvati! Dosadni ste već sa tom floskulom!

Allied Force

13.10.2013. 18:49

@Miro Markovic - Činjenica isto kao i što je Spajdermen istorijska ličnost!

tucko

12.10.2013. 23:12

Sta je tu cudno???Pa meni je bosanac govorio jedan kako mu je deda ziveo lepo pod austrougarima i evo kako je to objasnjavao!!!Kaze,hranio pse pa uzme meso od gazde ali mesa ima vise nego sto kerovi jedu a meso kaze lepo pa on pola uzme sebi i odnese kuci!!!Nikad kaze nisu bili gladni!!!Eto to su bosnjaci sluge ustaske,fasisticke!!!

uvek je ovako

12.10.2013. 23:45

kako rade tako će im se vratiti. uostalom BIH je tumor država,mora se rasparčati(lečiti) pa nek pišu istoriju kakvu hoće.

Realista

12.10.2013. 23:53

Zar nije I sv. rat poceo mesec dana kasnije ultimatumom i objavom rata Srbiji? Povod za rat (atentat) se sada tretira kao uzrok rata ?! Ovo je nejbezocniji istorijski falsifikat pred nasim ocima!

Milutin

12.10.2013. 23:53

U vreme Austro-ugarske u BiH nije bilo ni Hrvata ni Bosnjaka nego samo Slavic (Sloveni) 98%. Videti popis stanovnistva iz 1896. godine. Bilo je muslimana, katolika i shizmatic (pravoslavnih hriscana). Bosnjaci i Hrvati su kasnije izmisljeni u BiH! Mlada Bosna je bila organizacija naroda u BiH i bilo je clanova sve iz tri religije. Nazalost, komunisti su pojacali podelu izmedju tri religije stvarajuci nove nacije koje nemaju nista , osim religije, sto je razlicito od drugih. Boja koze, jezik.....

Pravda je beogradski pasaluk

13.10.2013. 00:14

Pa sami Srbi u Srbiji kazu da je cela istorija falsifikovana i lazna ,znate ono o chetnicima , Drazi Mihajlovicu , itd.Znaci Istorija koju smo ucili posle drugog svetskog je lazna , logicno da je i ono sto smo ucili o Gavrilu je bilo lazno .Znamo danas, kad su nam otvorili oci , da je Gavrilo i ostala teroristicka banda imala podsticaj iz Beograda , to vise i vrapci znaju(Crna Ruka)Nemojte puno "pravdati se" jer ko "pravda " nista ne opravdava.

marinko

13.10.2013. 01:13

@Pravda je beogradski pasaluk - Zanima me samo na kojoj strani ce muslimani i hrvati da obiljezavaju godisnjice 1. i 2. svjetskog rata sa obzirom da su se oba puta borili na njemackoj strani (cast izuzecima). Srbi nikada nisu bili teroristi, za razliku od hrvatsko-ustaske emigracije koji su otimali avione, ubijali ambasadore, pokusavali da zatruju vodovode itd. Ti isti se sada slave u hrvatskoj i pjevaju se pjesme koje velicaju ubijanje Srba (Tompson i ostali). Jednom rjecju katolicka Al Kaida!

SRBIN CG

13.10.2013. 02:52

@Pravda je beogradski pasaluk - Nikada necete imati junake poput: Obilica,Karadjordja,Novice Cerovica,Milunke Savic,Misica,Putnika,Bojovica,Mihailovica,Kalabica,Djujica,Djurisica,Tepica,Mladica,Pavlovica,Lazarevica i ostale.....Ali nemoj da ti je krivo,to nemaju ni neki veliki narodi. Pricip Gavrilo je jedan od najvecih i slavice se pa makar i u BG "pasaluku".

Zokakoka

13.10.2013. 04:45

@Pravda je beogradski pasaluk - Uloga francuske obavestajne sluzbe i engleza ti nisu poznata!? Ne smetaju srbiji anglo saxonski megalomanski misli nego njihove "prijatelje" francuze i engleze. I danas im smeta prejaka nemacka koja stvara svoj rajh kroz evropsku uniju. Sad sto je nekima bilo lepo pod tudjom cizmom a nekom nije je pitanje obraza i karaktera. Ko sebi dozvoli trajnu dobrovoljnu okupaciju nema ni pravo na svoju drzavu nit ima neko nacionalnu svest osim one sto je ukrao iz lazne ideologije okupatora. Smeh il plac?

VIKTOR

13.10.2013. 07:05

@Pravda je beogradski pasaluk - nisam bas siguran da li se teroristom zove kada drzavljanin okupirane teritorije ubije pripadnika drzave koja je okupirala tu teritoriju???? Nego znam, doslo je i takvo vreme da ste sad ponosni i srecni sto ste bili pod austrougarskom i sve bi dali da ponoovo budete. To je vase pravo lice, dokaz hrabrosti i zelje za slobodom....tako vam je moji bivsi hrabri srbi koji ste primili druge veroispovesti i sada mrzite svoju maticu. Nismo mi vas odbacili, nego ste vi otisli za lagodnijim zivotom

ss

13.10.2013. 09:33

@Pravda je beogradski pasaluk - Boli te porijeklo koje nemaš, narod koji ne postoji, jezik koji kradeš, i vjera koju si primio od okupatora. Hajde, nemoj ti takav da nam pametuješ!

Miladin

13.10.2013. 10:16

@Pravda je beogradski pasaluk - Jedino sto nije lazno je da ti se nekad zvao deda Marko, Jovan ili Lazar

rumplstiltskin

13.10.2013. 10:32

@Pravda je beogradski pasaluk - Istoriju o cetnicima pisali su komunisti ,sam zakljuci kakva je njihova istina. Logicno bi bilo da ljude koji nisu zeleli ropstvo ne nazivas "teroristickom bandom".Tvoja logika mi govori i to da su i Karadjordje i Milos ,takodje bili teroristi.Ili sam ja mozda nesto pogresno shvatio?

Terapeut

13.10.2013. 10:40

@Pravda je beogradski pasaluk - Nek si im rekao sta mislis jer je vazno to ne drzati u sebi, valjda ce ti tvoj mali zivot hrvatsko-muslimanski sad biti laksi, Hahaha :)

zo

13.10.2013. 10:48

@Pravda je beogradski pasaluk - To se ne uči na medresi i ko zna šta si ti uopšte učio.Jedno je sigurno da (raja) što više mrze Srbe to bolji Bošnjaci .Ti češ učiti nekoga o istoriji,čija istorija počinje 1993.godine.Zato i slavite Austrougare i Benjamina Kalaja ,jer su vam umovi zakalajisani.

Goran

13.10.2013. 00:37

Ja se samo nadam da Kraljevina Srbija, ona zvanicna, nije imala veze sa organizovanjem ovog atentata, vec "slobodni strelac" Apis i njegova organizacija. Mladi Gavrilo je izmanipulisan mladi posten covek koji je imao ideale, ali koji je i zrtva tih ideala. Ne slazem se da je ucinio neko, ne znam kako veliko delo, vec glupost koja je dovela srpski narod, posredno, skoro do istrebljenja. Ovo pitanje je principijelno, jer ako je teroristicki cin ubistvo naseg kralja Aleksandra, onda je i ovo...

slep si kod ociju

13.10.2013. 12:50

@Goran - Kralj Aleksandar nije okupirao bugarsku pa da ga bugarin ubije u Sofiji. Bugarin ga je ubio u Marselju. A Gavrilo (sve mu se pozlatilo) je ubio okupatora u svojoj zemlji. Zar stvarno ne vidis razliku

PanicusVulgaris

13.10.2013. 14:19

@Goran - Kralja Aleksandra je ubio makedonac iz danasnje Makedonije (u to vrijeme dio Srbije) koji je sebe smatrao bugarinom I tako se izjasnjavao. Za makedonce koji smatraju da su bugarskog porijekla, Makedonija je u to vrijeme bila okupirana. Slazem se da paralela sa Principom nije adekvatna, samo kazem da smo mi toliko komplikovano isprepleteni da je gordijev cvor u odnosu na nas obicna petlja od pertle na cipelama. A cinjenica je da je ovo sto se u Sarajevu radi motivisano antisrpskom politikom.

jova

13.10.2013. 00:41

Mislim,dakle postojim! A ovi sto predstavljaju bosansku vlast - bas ne misle ili u prevodu,ne misle dobro ni Bosni ni Bosnianima...ko skonta...shvatice...

vidal efremov

13.10.2013. 01:12

Sasvim pogresno je smatrati da je podizanje spomenika austrijskom prestolonasledniku Ferdinandu u Sarajevu pokusaj prekrajanja istorije. Radi se o obelezavanju 100- godisnjice pogibije mucki ubijenih znacajnih licnosti,Ferdinanda i njegove trudne supruge i pocetka najstrasnijeg u citavoj istoriji Velikog Svetskog Rata sa milionskim zrtvama. Cin obelezavanja jubileja nije nametanje krivice srpskoj drzavi za atentat,vec univerzalna poruka o uzaludnosti ratovanja za celokupni ljudski rod.

Nemanja

13.10.2013. 11:55

@vidal efremov - Аутопсијом у Бечу је утврђено да Софија није била трудна. Још једна антисрпска измишљотина

građanin

14.10.2013. 06:35

@vidal efremov - Буги, Није Софија у 49 година могла бити трудна ни под разно...

KLIN SE KLINOM IZBIJA

13.10.2013. 01:13

Ako oni podignu spomenik,nek se u Rep.Srpskoj podigne spomenik Ratku Mladicu i stvar resena...

S.S.

13.10.2013. 01:29

Rapublika Srpska i Srbija zajedno da organizuju manifestaciju posvecenu tragicnom dogadjaju u Sarajevu 1914 godine.Nema povoljnijeg mesta za to od Andricgrada.Pozvati sve prijatelje i zainteresovane svetske institucije, istoricare i druge istaknute pojedince.

Brat je mio koje vere bio ....

13.10.2013. 01:46

Dve hiljade bosanske istorije je dokaz postojanja i kontinuiteta "homo bosniakiusa" Tad nije postojala ni Zeta , ni Raska , ni Croati .Zavirite malo u "neutralne " knjigice i sve ce vam se samo reci , prestanite zivjeti u mitologiji, i guslarskim predanjima , jer svako nesto doda il' oduzme /po potrebi.Pronadjite na vasem komp."Prvi bosanski recnik " na bosancici i valjda cete shvatiti da je tu bio jedan narod a na "silom ili milom" im je "utrerana"vera -religija .Niko nije bio prvi.

Hrvati & Bošnjaci & Albanci

13.10.2013. 11:06

@Brat je mio koje vere bio .... - Mislio sam detetu da pustim neki crtani film ali dao sam ovo da procita, dosta mu je bajki za danas... :-)))

Ćupričanin

13.10.2013. 14:15

@Brat je mio koje vere bio .... - "homo bosniakiusa"??? Jel to latinski za Bukva???

Goran5

14.10.2013. 07:46

@Brat je mio koje vere bio .... - U Dejtonu je su stvorene:Republika Srpska i Muslimansko-Hrvatska Federacija.Reč bošnjak se nigde ne pominje.

zakara

13.10.2013. 02:41

Mislio sam da istetoviram Djenerala Mladica... predomislio sam se, iztetoviracu Gavrila (iz) Principa.

Rajko

13.10.2013. 02:44

Morate ih razumeti,oni nemaju istoriju pa moraju da slave bilo sta,neka oni izmisljaju gluposti i nek ih slave,mi cemo u septebru dogodine slaviti na Ceru 100 godina od prve pobede u prvom svetskom ratu saveznicke vojske,videcemo ko ce imati bolje goste i cija ce festa biti lepsa,u zdravlje.

стојан

13.10.2013. 07:30

шта нас боли брига шта раде турци по босни.ако хоће да славе аустроугарску окупацију нека славе,ако хоће сутра да кажу да су египћани нека кажу.боли нас брига.тако ће само брже пропасти и изгубити се у историји...

sMile

13.10.2013. 08:00

Jedan seljak i terorista sa Balkana, ubije kralja,, i on posta srpski junak,, a za druge terorista,, prestanite slaviti ubice, teroriste, cetnike, nacionaliste i bicete u drustvu zapadne elite,,?? ;-))

Hrvati & Bošnjaci & Albanci

13.10.2013. 11:05

@sMile - hahaha :-)) Je l' moze vise sofiniznam od ovoga? Pa ti si toliko opterecen Srbima da ko zna da li imao smisao zivota da nas nema... A mi smo odavno u drustvu zapadne elite a ne u zapadnim stalama, da nismo ne bi "zapad" citao i pisao na srpskom... Nego pocni italijanski da ucis... ;-)

sta reci

13.10.2013. 08:29

Ti ne znade mreti kraj slomljenog maca, na bojnome polju ponosno i casno. Kitio si cvecem svakog osvajaca pevajuc mu himne ponizno i glasno

Dragan

13.10.2013. 08:30

Organizatore te sramne političke predstave nije briga za istorijske činjenice i nauku, već samo za antisrpsku propagandu. Nisam ni očekovao da će današnje vlasti u Sarajevu veličati Principa i organizaciju Mlada Bosna, u kojoj je bilo i Muslimana a ne samo Srba, ali da će tako nisko da padnu Francu Ferdinandu da dižu spomenik, pa ima li išta bednije od toga? Od predstavnika Srba sigurno neće niko učestvovati u tome, ali hoće sigurno predstavnici Soroševih NVO iz Beograda.

darko

13.10.2013. 08:35

Samo da je kod nas više Gavrila i Tepića a manje onih drugih Čeda ,Čanaka i sličnih i ne moramo da se bojimo za opstanak a oni neka slave.

darko

13.10.2013. 08:56

Očigledno nema zajedničkog života u ovakvoj državi koji su stvorili stranci sve što je na silu to pukne a za kosovo je to posebna priča! Ja sam da se u Banjaluci pod hitno napravi spomenik gavrilu principu jer je bio heroj!

savo arizona

13.10.2013. 09:15

Pa neka ponizavaju Gavrila Principa poruka im je[Ko god okupira Srpske Drzave i narod bitice likvidiran kao i Ferdinant imaju Srbi na milione Gavrila Principa.Ko dodje medju Srbe kao prijatelj biti ce pocascen hlebom i solju a ko dojde sa macom i bajonetom biti cemu glava odsjecena,

milan

13.10.2013. 09:39

sta je tu cudno,kad je ubijen Ferdinand,u sarajevu i zagrebu su protestovali ljudi i lomili srpske radnje,to je mentalitet "bosnjaka" hrvata i slovenaca,to je kolonijalni mentalitet sluge,ima svog gospodara koji ga gazi i ucinice sve za njega...

Goran Vasiljevic

13.10.2013. 09:49

Danasnji tzv. istoricari Srbi raspravljaju da li su zrtve u prvom a i udrugom svetskom ratu bile uzaludne i da li smo trebali da "pruzamo otpor:. Pa decea,zene i starci su pruzali veliki otpor austro-ugarskoj vojsci (citaj slovencima,hrvatima...) i bili klani, ubijani...Deca Kragujevca, Kraljeva i ostalih gradova Srbije ,su olovkama napale nemacke vojnike 1941. pa su ih streljali u tolikom broju. Genocid je u krvi Austro-Nemackog naroda i to je ono cega se oni stide i pokusavaju da promene.

momcilo

13.10.2013. 09:51

kako neshvatate da izmedju austrijske I pesterske (sandzacke) okupacije sarajevskog polja nema razlike. okupator slavi okupatora, zrtve su srpske porodice koji su pre 50 godina bili 95% vlasnici sarajevskog polja I doline reke bosne do podlugova. tih nekoliko stotina kvadratnih kilometara, je jedno od najbogatijih i najlepsih, I klimatski najugodnijih mesta na planeti. Normalno da ce pesterski okupatori slaviti franca ferdinanta, da bi prikrili svoj criminal, napad je najbolja odbrana

momcilo

13.10.2013. 12:00

@momcilo - osim toga prvi svetski rat nije poceo atentantom na ferdinanta, vec napadom austrougraske na Srbiju 28 Jula 1914 , ove gluposti sarajevskih pesterskih politicara, koji zele da se na jeftin nacin prodaju ili poturice sada zele da se poevropisu , treba totalno ignorisati, prvi svetski rat je poceo na drini a ne u danasnjem okupiranom Sarajevu. ustvari Sarajevo vise I ne postoji, jedan grad ne cine zidovi vec ljudi, 70% onih koji su cinili Sarajevo vise ne zive u tom gradu. Sarajevo ne postoji

momcilo

13.10.2013. 12:09

@momcilo - mislim da je Sarajevo jedini grad na svetu koji danas nema vise od 30% rodjenih gradjana ili rodjenih sarajlija.

Davor Savić

13.10.2013. 10:04

Mi Srbi uvek smo protiv nečega. Sad nam ne valja proslava u Sarajavu. Pa iz razloga da se zna istina je treba iči na prosalvu i u govorima izneti mišljenje, najlakše je reči to je lažno i sedeti u Banjaluci i Beogradu. Budimo realni celi svet zna šta je bilo i zašto je počeo rat. Ali za ceo svet smo mi mali i beznačajni tako da u svim njihovim dokumentarnim filmovima o 1. sv ratu Srbiju pomenu u par rečenica a sve ostalo je zapadna fronta.

Zmaj

13.10.2013. 10:10

Sledeći korak je, verovatno, podizanje spomenika Osamu Bin Ladenu , deluje mi kao logičan sled poteza , samo napred.

jeger

13.10.2013. 10:20

Ovi iz Sarajeva ce uskoro slaviti i Hitlera i pozvati EU ekipu.... Posle ubistva Ferdinanda, sarajevski su mirotvorci ubili na hiljade Srba u Sarajevu. A, Srbi su podigli sve sto postoji u Sarajevu - od Pozorista do Gradske vijecnice.

rumplstiltskin

13.10.2013. 10:25

Zasto bi se uopste slavio ili obelezavao ,pocetak neceg tako strasnog kao sto je rat?A Gavrilo Princip ostace iz principa istinski heroj ,svidelo se to nekome ili ne.

Koma

13.10.2013. 15:44

@rumplstiltskin - Srbima heroji Gavrilo Princip, Stevan Sindjelic i Milos Obilic, Drugima nekim heroji Ante Pavelic, Osama Bin Laden i Adolf Hitler. Nemaju Srbi cega da se stide.

Danko

13.10.2013. 20:07

@rumplstiltskin - Istina, i Ratko Mladic, Radovan Karadzic, Zeljko Raznatovic, Kapetan Dragan i na kraju Slobodan Milosevic Sve su to nasi heroji koje ne smemo da zaboravimo

Rodoljub

13.10.2013. 10:29

Bolje malo vise upoznati decu koja su uzele nesto u svoje ruke, da na nesu zlo celom svetu,a da li su oni to stvarno hteli sigurno je ne .To vise lici na teroriste koji nisu imali hleba da jedu.I ne mesati srbe sa tim losim,istorija nije tacna.Svaki cigan svoga konja hvali.

Kriza identiteta

13.10.2013. 10:38

Pazi ovo. Ti isti muslimani kazu da su potomci starog naroda koji je u Bosni ziveo pre turskih osvajanja. Onda su im Turci unistili srednjovekovnu drzavu i unazadili nekoliko stotina godina dok je za to vreme kultura u Evropi cvetala. To im medjutim ne smeta ni malo da se danas osecaju kao Turci. E sad, 1878 godine, okupira ih Austrija i preuzima Bosnu od njihove majke Turske. To im medjutim nimalo ne smeta da podignu spomenik onome ko im je oterao voljenu Tursku. Jadnici, sve iz inata Srbima.

Laane

13.10.2013. 17:05

@Kriza identiteta - Hahahaha! Najbolji komentar koji sam procitao ovde. I tacno je tako kako pise.

Dejan Ajdanic

13.10.2013. 17:27

@Kriza identiteta - Svaka cast za komentar.Postoji manjina medju njima koja nema predrasude prema tome da su oni 'bivsi"Srbi,`al neki imaju taj defect da mnogo mrze istinu da su poturceni Srbi I to je nepovratno.

Hitlerov potez

13.10.2013. 11:01

Hitlerovo naredjenje (licno od adolfa) bilo je da se po ulasku u Sarajevo sa mosta skloni obelezje junaku Gavrilu Principu. Isto to uradili su i muslimani krajem proslog veka. Analogija je jasna. Staris aveznici cuvaju borbu zapocetu tokom treceg rajha

OTAN

13.10.2013. 11:07

I Aleksandra I Karađorđevića je neko ubio zbog svojih ideala! Kako se taj Bugarin Černozemski ovde tretira,kao revolucionar ili terorista?! A,da,ubio je Srbina, pa je samim tim u startu zločinac a ne junak ! Neki Zvezdan je isto tako pucao,relativno skoro,možda je i on revolucionar?

OTAN

13.10.2013. 13:21

@OTAN - Kakve veze ima ko sam i šta sam! Reč je o " dvostrukim standardima" na koje ste osetljivi,pogotovo zbog izvesnih suđenja! Kao što je Princip pucao u prestolonaslednika Ferdinanda,kao simbola K.u.K. Austrougarske Monarhije,tako je neko drugi ubio Aleksandra,simbola Kraljevine SHS,potom Kraljevine Jugoslavije, šestojanuarske diktature i Oktroisanog ustava čije su odredbe pogodile mnoge nesrbe!

Allied Force

13.10.2013. 18:52

@OTAN - Može da piše šta god hoće,ne možeš mu zabraniti i niko te ne tera da čitaš!

bogirs

13.10.2013. 21:22

@OTAN - Gospodin koji koristi francuski akronim za NATO je u potpunosti u pravu. Moja velika želja je da mi Srbi podignemo jedan veliki zid između nas i svih naroda iz bivše Juge. Sve firme iz bivših Jugo republika protjerati iz Srbije, prekinuti svaki dnos sa njima, i da jednom za sva vremena završimo našu torturu nad ugroženim šiptarima, makedoncima, hrvatima, bošnjacima...

Milana

14.10.2013. 04:31

@OTAN - Kada bi se ti podpisao sa " NATO " , mozda bi te neko i razumeo nesto citajuci izmedju redova . Al ovako , nekako mi smrdis na neki BUTAN i druge smrdljive i otrovne gasosve .

Mali

13.10.2013. 11:14

Jednog dana ce obelezavati paljenje rajhstaga kao "Prekretnicu u razvoju covecanstva"!

sale

13.10.2013. 12:14

Kao i njihovi istomišljenici što su cvečem dočekali Švabe kad su im umarširale u njihov Lijepi Zagreb...

Spiridon S

13.10.2013. 12:45

I posle se cude zasto Srbi i Republika Srpska ne zele(unitarnu islamsku)Bosnu a na svakom koraku gledaju da uvrede ponize omalovaze..Ako je ista pozitivno u celini onda je ne skrivena namera da stanu na stranu svojih pravih i prirodnih gospodara(ne saveznika) iz I i II sv.rata..U narodno oslobodilackom pokretu ih je bilo jako malo i uglavnom su se prikljucivali krajem 43 i 44 godine..

Tko će koga naziti

13.10.2013. 19:14

Dobro je napravio.Izginulo preko milion Srba.I opet ništa nije bilo rješeno došao WW2.

Hasan-TUZLA

13.10.2013. 20:35

Ne slave svi Bošnjaci švabskog okupatora, ja imam duboko poštovanje prema mom zemljaku Gavrilu Principu koji među hiljadu žandara austrijskog smače poglavara.

Semper fi

13.10.2013. 21:28

@ - @OTAN. Taj Karađorđević nije nikog okupirao. A Zvezdan? Možda i jeste revolucionar.

novi nar

14.10.2013. 03:40

prkosni i ponosni su ti Bosanci,kod njih ima jedna narodna,koja kaze:'pas laje,vjetar nosi',tako i ovi dole komentatori,cast izuzecima,u komentarima osim mrznje nista drugo ne napisase.Bosna je nezavisna drzava i nemjesa se ni u cije interese,posebno preko Drinskih komsija,tako da i vi nebiste trebali voditi brigu o njima.Ni jedan Bosanac nije negativno komentarisao,kad je Srbija legalizovala i rehabilitovala cetnike,iako su i sami bili zrtve istih,vidite trun u tudjem oku,a balvan u svom...?

Goran5

14.10.2013. 10:44

@novi nar - Amerika, glavni sponzor muslimana u Bosni je odlikovala Dražu Mihajlovića.Žalite se svojim sponzorima.

Ruben Lonuestro

14.10.2013. 12:46

@novi nar - @nar: vasa podanicka priroda i zurba u prilagodjavanju nacionalne ideologije volji trenutnog mocnika me vise podseca na neku vrstu opadalog lisca koje nose dominantni vetrovi ; nemojte se cuditi da vas Srbi preziru posto niceg vrednog - na polju ideja i politike - i nemate. Mada posteno gledajuci ne zasluzujete ni mrznju. Meni vise licite na nekakve arlekine - turske arlekine ; vise ste zabavni.

Амаркорд

03.11.2013. 21:12

@novi nar - Прво одликовање Дража је добио од Адолфа Хитлера као захвалност за одржавање гробаља немачких војника палих у Првом светском рату. Због тога се са многим мишљењима бошњака треба сложити.

marko

07.11.2013. 01:16

@novi nar - Odakle ovoliku glupost izvuce?, Kakvo nipodostavanje najodlikovanijeg srpskog vojnika u istoriji. Draza jeste odlikovan u prvom svetskom ratu, ali zlatom medaljom za hrabrost (drugu dobio neposledno posle rata), engleskim vojnim krstom (1917), beli orao sa macevima cetvtog reda (1918) itd. itd. Ucestvovao u cerskoj, kolubarskoj bitci, borbama na drini, solunskom frontu (kajmakcalan, proboj fronta), Vranje itd.....kao i u prvom i drugom balkanskom ratu.. Ti mora da si ga pomesao sa Brozom.

Milana

14.10.2013. 04:09

Kaze , svirace becki gudacki orkestar . Pa tu nista nema cudnog , to je samo priprema , uvezbavanje za podizanje spomenika Hitleru u Izraelu , za 100 godisnjicu rajha .

joca

14.10.2013. 05:54

I autoru clanka nesto nije jasno. U prvom redu ispod slike Principa naziva "Ferdinadov ubica". Gosp.M. Filipovicu ubice su kriminalci, a Gavrilo je bio i ostace Heroj. Mislim da je bilo tacnije reci "Ferdinandov atentator". Inace i pozicija Francuske je u ovome slucaju krajnje nepostena i ljigava. Pokusavaju da se preko Srba uvuku u zadnjicu Nemackoj. Sta li ce na ovo reci posteni Francuzi, postovaoci I sv.rata i Srbije?

Ruben Lonuestro

14.10.2013. 12:40

@joca - Francuzi su svetski sampioni ideoloske gimnastike ; verovatno ljigaviji od Turaka i Kroata zajedno ; inace niste u pravu kad prigovarate autoru zbog reci "ubica" ; Gavro je bio ubica ; to sto je njegova motivacija proizvod najplemenitijeg u coveku (hrabrost, slobodarski ideali itd.) ne menja fakte.

Bosanac

14.10.2013. 13:54

Zaista meni ovdje nista nije jasno.Komentari su sve gori od goreg i nigdje veze.Neznam samo ova proslava kakve veze ima sa RS.Kako znam i citam ovdje su glavni inicijatori proslave Velika Britanija,Francuska,NJemacka i obiljezava se godisnjica pocetka 1.svjetskog rata.Nikakve veze da ce proslava proci u hvaljenju ili kudjenju Gavrila Principa.Pa nisu se Englezi i Francuzi borili na strani Njemacke.Proslava znaci je obiljezavanje pocetka 1 svjetskog rata a ne o liku i djelu Gavrila Principa.

Mirsad Dizdarević

14.10.2013. 22:39

Prije rata nije bilo Bošnjaka. Postojao je muzej Mlade Bosne koji je danas sramno pretvoren u muzej Austrougarske prisutnosti u BiH. I ako neko heroja pretvara u teroristu isti taj nemože okupatora preimenovati u ništa drugo.

Gavrilo

07.11.2013. 11:29

@Mirsad Dizdarević - Bravo Mirsade. Kamo srece da je vise ljudi poput tebe,ne bi mogli EU licemeri i SAD koljaci da prekrajaju istoriju i lece svoje komplekse kao ni da vrse neokolonizaciju malih naroda kao sto to danas vec uveliko rade sirom sveta. braco,komsije,ljudi,probudite se vise,izadjite iz matriksa! ubili su nam sadasnjost a sad hoce da masakriranjem proslosti ubiju i nasu budcnost!