Kusturica: Čuvate simbol okupacije

N. Janković

16. 06. 2012. u 20:30

Kamen obrušen sa zida nekadašnje karaule ostaje u Trebinju. Taj zid i po, iako nije pod zaštitom države, neka ostane, da podseća građane na ubijene sunarodnike, kaže Kusturica

VIŠEGRAD - Ispred tek završenog Andrićevog instituta u Višegradu, tik uz prvo, jedino, velelepno pozorište, koje je takođe napravio uz Drinu, među još 50 građevina posvećenih našem jedinom dobitniku Nobelove nagrade za književnost, proslavljeni reditelj Emir Kusturica rešava “trebinjsku dilemu”, odbacujući optužbe da je “pokušao da sruši kulu Petrinju”, da bi kamen sa tog mesta uzidao u Andrićgrad: “Taj srušeni zid i po, koji je ovih dana zlonamerno unapređen u tvrđavu, nismo rušili, simbol rata i ubistva dva miliona Srba ostaće gde jeste”.

- Uz dozvolu načelnika opštine Trebinje Dobroslava Ćuka dobili smo dozvolu da odnesemo i iskoristimo kamenje obraslo korovom. Žao mi je što su građani Trebinja procenili da je ta gomila kamena važnija od Andrićevog instituta. Najsažetije rečeno, Andrićgrad je mesto koje će obezbediti opstanak našem narodu na “ovom prostoru”, a ja od ovog projekta neću odustati - kaže Kusturica za “Novosti”. - Taj srušeni zid i po, otpao sa propale građevine okupatora, a koji smo nameravali da ugradimo u nešto veličanstveno pod imenom Andrićgrada, nije pod zaštitom države. Potvrda je stigla iz Zavoda za zaštitu spomenika, pa samim tim, nismo u prekršaju.

Namera graditelja Andrićgrada bila je da kamen iskoriste kako bi najvažnija i najobimnija faza u izgradnji Andrićgrada bila završena do Vidovdana.

OD MUHE MEĐED - DogaĐaj u Trebinju me je ražalostio, žao mi je što se deo građana usprotivio našoj nameri da kamen sa propale, ugradimo u jednu veličanstvenu građevinu. Međutim, kada se stvari svedu na pravu meru, izreka mojih Hercegovaca objašnjava sve: od muhe napraviše međeda - kaže Kusturica, odlučan u nameri da Andrićgrad zaživi kao mesto u kome se spajaju vizantijska i otomanska civilizacija, gde se mire do juče zaraćeni narodi.

- I bez raspadnute kule posao ćemo uraditi, potražićemo materijal za Andrićgrad na drugom mestu. Ostaje jedino gorčina zbog Trebinja i nekima neizmerno drage kule okupatora, koja nas podseća na dva miliona mrtvih sunarodnika - naglašava Kusturica. - Neko od zaštitnika tog zida i po, neki stranački prvak, rekao je ovih dana kako će se žaliti ambasadi Austrije zbog pokušaja uništenja “spomenika kulture”. Takav “izdanak sopstvenog naroda” bi se zgadio i čuvaru ambasade, a kamoli nekome značajnijem.

Po završetku svakih značajnijih izbora u Srbiji, napadi na Emira Kusturicu su uobičajena stvar. Posle izbora održanih 2008. godine, kada se dr Vojislav Koštunica “preselio” u opoziciju, neko je procenio da je “pravi trenutak da se Kusturici stane na put”, pa je proširenje Parka prirode Mokra Gora mesecima bilo u udarnim vestima, pokazalo se, bez pravog povoda. Posle najnovijih izbora, narodski rečeno, sa “bušenjem” jedine sredine u Srbiji gde je zabeležen veliki porast nataliteta posle izgradnje Mećavnika, počeo je jedan od državnih sekretara u Ministarstvu rudarstva: on je pokušao da aktuelizuje staru priču o mogućnost otvaranja rudnika nikla u Mokroj Gori, sugerišući Erama da umesto odlaska na prestižni festival “Kustendorf” - dohvate krampove u ruke, da postanu rudari, pa da se napokon obogate.

Od svih napada, pa i ovog koji podrazumeva preradu rude sumpornom kiselinom i kontaminaciju šire regije, Kusturica se odbranio. Posle “uzbune” u Trebinju zbog gomile kamena, proslavljeni reditelj, vlasnik dve kanske Zlatne palme, ne krije razočaranje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (163)

DJUBRETARKA

16.06.2012. 20:48

Samo sam cekala trenutak kada ce da proradi podsvest kod ovog coveka pa da izbaci iz sebe svoje emocije prema Srbima!!!! Njega treba pod hitno na detektor lazi staviti.

DJUBRETARKA

16.06.2012. 21:56

@DJUBRETARKA - Erdogan moze samo da sanja o okupaciji a Kusturica podmazuje ....da se sklizne sa Bosvora na Balkan haha:))) samo se pravite ludi nije..nije...jeste bre!!

DJUBRETARKA

16.06.2012. 22:03

@DJUBRETARKA - Ja bih odgovorila Kusturici da su Nemci u 2 Svetska rata terali Turke sa Balkana a Englezi su nam uvek uvalili kontrolisanu revoluciju za sto hilada funti sterlinga ali vise niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikad i engleskog DOS-a cemo se resiti kad tad!!

DJUBRETARKA

16.06.2012. 22:56

@DJUBRETARKA - I Ricard Gir se zbog Tibeta prekrstio i postao budista po zadatku ali Kinezi ne daju Tibet. Srbi su gori od Kineza samo da znate :))))) Ne vitla Madona po Vitlajemu i sirom planete zato sto joj se vitla nego zato sto mora!!!

BlendeR

17.06.2012. 01:28

@DJUBRETARKA - Nemci terali Turke sa Balkana? U kom to paralelnom univerzumu zivis?U prvom ratu su bili saveznici sa turcima a u drugom pokusavali turcima da prodaju svoje "tigar" tenkove.A englezi su stare buvare...

malo vise poverenja

17.06.2012. 01:33

@DJUBRETARKA - @djubretarka, nekada su mi vasi komentari bili simpaticni ali uopste se ne slazem sa vama po pitanju Kusturice. Pored Noleta, to je jedina javna licnost u koju apsolutno imam poverenja, oni ne rade velike stvari radi reklame ili imidza. Zato ih srpski narod i voli.

DJUBRETARKA

17.06.2012. 10:39

@DJUBRETARKA - I ja sam tako mislila do danas. Sada sam potpuno sigurna da sve njegove aktivnosti imaju potpuno drugu pozadinu. Nije se on slucajno nameracio na austrijsko srpske odnose, da nam objasni neke stvari........Jesi li ti svestan da smo mi pod turcima bili 500 godina zato sto smo tako hteli a ne zato sto smo morali. Danas regionalizacija ima da napravi cudo svaki region ce imati Pasu i Bimbasu!!!! Osim toga Turci kazu da smo mi slobodni tek 1 vek a ovo je njihov prostor od vajkada? Drzimo se Nemaca.

Stefan

17.06.2012. 14:45

@DJUBRETARKA - Daj prestani da lupetas i nauci ko je Turke ostavio na Balkanu[Austrougarska],a ko ih je oterao[Rusi].Pricati nesto protiv Kuste ili Noleta je ravno haluciniranju.

englez

16.06.2012. 20:48

Jao, kakve su ovo price sad. Jarane ako ti treba kamen, plati ga lijepo kao i svako sto mora platiti, od tvog Andric grada imate korist ti i Milorad Dodik, nije to opsta stvar, vec klasican privatluk. Kao sto rekose nadrealisti, prva privatna radna akcija.

klesar

16.06.2012. 20:56

Nema potrebe da se ruse kule i odvozi kamen. Dobili ste 400.000 KM od Hidro elektrana na Trebisnjici za potrebe Andricgrada, pa mozete da platite klesare da klesu kamen. Time pruzate priliku ovom napacenom narodu da zaradi neki dinar.

parot

16.06.2012. 22:57

@dragan smederevo - Kusta pusti se pljacke i price o patriotizmu,ako si patriota fino iskekeci nekoliko meleona za kamen,a ne mufte hoces! E pa nece da moze!

Trebinjka

17.06.2012. 00:34

@dragan smederevo - Daragane,ovo je čista zamjena teza. Besmisleno je pričati kako se podržavaju okupatori. Ako ste iole obrazovani,trebalo bi da znate koliko su ti isti Austrougari unaprijedili neke stvari u tom periodu. Putevi,vodovodi (sa kanalizacijom),utvrđenja koja i dan danas odoljevaju zubu vremena... Takođe,konkretna problematika je dosta subjektivna i,dozvolite-reći ću da niste adekvatni da procijenite šta nama Trebinjcima predstavlja Petrinja.

Znam ja nas, .... (nastavak znate)

16.06.2012. 21:15

Dzaba je Emire, glupost je neunistiva. A nasa Srpska je izrazito autodestruktivna.

R.Srpska

17.06.2012. 13:52

@Znam ja nas, .... (nastavak znate) - Svaka čast Emiru Kusturici na ideji,realizaciji i zaostavštini koju u duhu Pravih Srba i Srpskih velikana,u skladu sa Andrićevom idejom promoviše i nadograđuje Srpsku kulturu,identitet i pravoslavni kontinuitet.Međutim...činjenica je da se skrnavi kulturni spomenik u Gradu Trebinju.Međutim...činjenica je da taj spomenik niko ne održava,ne spašava,ne rekonstruiše,i da opština od svojih interesnih aktivnosti i lopovluka,zapušta jedno kulturno zdanje,pa makar i Austrougarsko.

MatijaBG LDP/DS

16.06.2012. 21:29

Samo neka redovno placa porez za pola zapadne Srbije koju je pretvorio u Drvengrad,neka plati sve posede,otete lokalnim stanovnicima,pa neka Drvengrad prosiri do Irana....samo sve lepo da plati!Srbija se davno oslobodila Emirata,novi joj ne trebaju!

soco

17.06.2012. 02:14

@MatijaBG LDP/DS - Pa gde si Matija BG, volim i ja tebe. Za slobodnu musku ljubav !!!!!

Branko

16.06.2012. 21:29

Povukao se privremeno g.Kusturica pred rajom, ali nemojte misliti da je odustao, smišlja sa kompanijom kako dalje, čeka formiranje nove Vlade, da se i njima dodvori pa napred u akciju, biznis je to. A kako tumači istoriju i šta je istorijsko nasleđe Trebinja, to je već stvar, ne istorije nego psihoanalize ličnosti dotičnog.

ostap bender

16.06.2012. 23:11

@Branko - Samo u Srbiji izvesni Branko i njemu slični nemaju stida da se uopšte jave i ocenjuju svetsku gromadu kakav je Emir Kusturica. Svi koji ovde palam... bilo šta o njemu ne vrede kao ljudi ni pišljiva boba...Stvarno, šta ste učinili u životi vi koji ga pljujete? Recite makar sebi, ako nećete nama javno da saznamo koje ste vi to veličine srpskog naroda...

Branko

17.06.2012. 00:40

@Branko - Poštovani g.Ostape Benderu, nisam nikakva veličina srpskog naroda, nemam ni pretenzija da to budem, a GROMADA na koju mislite i kojom se dičite bi upravo zaslužila ime koje Vi koristite u ovom dopisu. Bobu, bob.

grax

16.06.2012. 21:31

Sta god da je zapoceo uspelo je. U Mokroj Gori je napravio pravo remek delo i kroz turizam i cuvanje prirode zaposlio puno lokalnog stanovnistva. Jedan od retkih u Srbiji koji je prepoznao kako treba iskoristiti lepote nase zemlje i spojiti leppo sa korisnim. Puna podrska za sve...NAPTRED.

Ratko B.Luka

16.06.2012. 21:44

Zahtjevom za unistenjem spomenika koji podsjecaju na vrijeme po okupatorom se daju slobodne ruke siptarima na kosovu da to isto rade.To zeli kusturica.

Vlada

16.06.2012. 23:49

@Ratko B.Luka - Ajde Ratko, procitaj jos jednom sta si napisao, mozda ce ti biti jasno, da Srbi na Kosovu i Metohiji nisu niti mogu biti okupatori!

soco

17.06.2012. 02:10

@Ratko B.Luka - Ratko oprosti ali nisi me ubedio da si iz Banja Luke. 99.99 % Srba iz R.Srpske tako ne misli, a ono 00.01, je vec po bolnicama i lece se, zbog toga ti neverujem, a ovi u Trebinju, Boga pitaj ko stoji iza toga, Srbi ne.

slađan petković

17.06.2012. 08:04

@Ratko B.Luka - srpski manastiri potiču iz srednjeg veka a austrijske kasarne iz 19og....mada. slažem se sa vama da kamenje ne treba dirati i da su austrijanci kao okupatori doneli izvesni civilizacijski pomak-što u odnosu na turke nije bilo teško

Dusko

17.06.2012. 08:32

@Ratko B.Luka - "Ratko"de budi pametan i ne slusaj glas mrznje,nego istine, uzmi istoriju iz 7osnovne pa citaj,citaj istinu bices pametniji i ne sramoti se.

PAJO

17.06.2012. 09:40

@Ratko B.Luka - E moj Ratko na KiM su albanci okupatori a ne srbi i bogu hvala dođe čas kada će se proterati preko prokletije tamo gde im je mesto

Dolina Neretve

16.06.2012. 22:00

U pravu je Emir, jer Srbin je cudna "zvjerka"! Ali hvala bogu pametan je da vidi i van nasih gluposti i stokholmskih sindroma zrtve, jer neki Srbi zavole sopstvene krvnike.Digli se Trebinjske "pokondirene tikve" da cuvaju austrijski zid ako se ne daj boze vrate ponovo oni i skucori!?Bolje da rusite to i cerate tu austrijsku buvaru iz svoga valjda jos "srpskog" grada, jer nije pomoglo 1914-te pa nece ni sada (o drugom ratu i ubistvima 1941 po gradu i jamama po Popovom necu ni da govorim)!

Coa

17.06.2012. 01:19

@Montenegrin - Tebi se gade, super, bas si nas nasikirao.Ovaj covjek je u zadnjih 20 godina uradio vise na promociji Srbije u svjetu (od Buenos Airesa do Tokija) nego iko drugi sa ovih prostora.Sta si ti uradio pa da se nasikiramo za tebe i sto ti se gadi.cccc...

DRAGAN

17.06.2012. 09:00

@Montenegrin - Apsolutno se slažem, drži se što dalje od nas! Što dalje! Takvi nam ne trebaju ni pod tačkom razno i bez vas imamo dovoljno parazita! Kad smo mi u pitanju svoje savete zadrži za sebe, od takvih ništa dobro ne može da nas snađe!

Andesilić

16.06.2012. 22:14

Kad bi svi mi sa ovih prostora, koji smo istog jezika, kulture, stvaralaštva i porijekla, vjerovali u univerzalnu, božansku, misao, umjesto što se slijepo povodimo za priprostim religijama, koje i nijesu nastale u našem umu, narodu i prostoru, onda bi daleko umnije razmišljali. Upravo bi radili i razmišljali kao Kusta. Umjesto da forsiramo svoj um, univerzum (Boga) mi zbog religioznog zanosa postajemo sopstveni inkvizitori.

dulje

17.06.2012. 01:47

@Andesilić - Istinito pogotovo ono o religijama koje su nam nametnute i zbog kojih se i danas ubijamo

Andesilić

17.06.2012. 10:37

@Andesilić - Sve su religije na ovom prostoru nametnute na zdrav um ovog naroda, Moćnim centrima su, kroz istoriju, i trebale religije da bi napravile sukobe i razdore unutar iste jezičke kulture i nacije, kao što je to slučaj na Balkanu već 2000 godina.

Andesilić

17.06.2012. 14:32

@Andesilić - Moćni centri su i nametali religije, da bi iza njih krili istinu, univerzum (Boga)

dule

16.06.2012. 22:29

G.Kusturica treba procitati The Outgoing Turk iz 1897 (dostupan na www.archive.org), potom ruskog ambasadora Giljferdinga iz 1856. i na kraju Arcibalda Rajsa iz 1926 da vidi Srbe i Austriju kroz cinjenice i da spozna kako je golema nesreca sto Austrija nije ostala gdje je bila, ako se vec nije prosirila. Srbi su najvise stradali od tih opstih prica poput ove, ili onih koje G. Dodik svako malo razbacuje kao kokice i narodu ubija buducnost. Ne dozvolimo da nas cinjenice ometaju u zakljucivanju?

Zova

17.06.2012. 07:44

@dule - Jesi li ti krsten covjece, sta pricas?! Citao sam sve sto si nabrojao i to apsolutno ne mijenja cinjenicu da su Austrougari prvi izmislili konc logore i za vrijeme okupacije su povjesali, postreljali i gladju ubili vise ljudi od Njemaca, 30 godina kasnije! O ratu necu ni da govorim. Danas samo zele da dovrse okupaciju, a kao dokaz uzmi samo spisak privatnih austrijskih banaka koje su se zabetonirale u Bosni i Srbiji. Danas se bankama i hipotekama osvaja ono sto se nije moglo puskom i bajonetom.

Tajo CG

16.06.2012. 23:05

Vuk Stefanovic Karadzic je zivio u Becu pa ga niko ne ubi.Kada Kusturica ima koncerte po Becu,tada ne prica o okupaciji.Koji je to licemjer.

DJUBRETARKA

16.06.2012. 23:14

Kusturice pozdravio te Ricard Gir /Tibetanac/ i Dalaj Lama :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lemi

16.06.2012. 23:32

'Žao mi je što su građani Trebinja procenili da je ta gomila kamena važnija od Andrićevog instituta.' Sta god da su procenili - njihovo je pravo. A tvoje, svakako, nije da radis sta ti je volja Emire. Izuzetno si arogantna i bahata spodoba.

Dorcol

17.06.2012. 08:35

@Lemi - Da li neko ko nije zlonameran moze da pomisli da dokazanom umetniku, humanisti moze da padne na pamet da rusi spomenik.Da im taj "kamen" nesto znaci doveli bi ga u red, a ne da lezi zapusten u korovu.

kusta sampion

16.06.2012. 23:50

najveci srpski neimar danasnjice... ubedjen sam da ce njegova istrajnost i ljubav prema rodu pobediti i ove cuvare hazburskog kamena

Milutin

17.06.2012. 00:11

Pa sta ces Kusto, nekima je draza Austro-ugarska od sopstvene drzave. I u toj drzavi su mnogi profitirali na racun sopstvenog naroda! Nije moguce udovoljiti svima jer mnogi ne vide dalje od vrha svoga nosa! Ako mi se pruzi prilika, poseticu Mokru Goru i Andricevgrad!

hamer

17.06.2012. 00:12

Gosp. Kusturicu sam cijenio kao režisera, ali me je duboko razočarao ovim poslednjim izjavama. Potpuno je zamijenio teze. Nisu Trebinjci protiv Andrićgrada. Taj megalomanski projekat se pravi između ostalog novcem poreskih obveznika iz Republike Srpske. Andrić je imao posebno poštovanje prema kamenim građevinama, smatrao ih svjedocima vremena i dokazom pobjede nad prolaznošću.

DJUBRETARKA

17.06.2012. 00:14

Nekad smo gradili putevo iz samodoprinosa a danas samodoprinosno propadamo!!!

Dragce

17.06.2012. 00:17

@ - Dakle Srbija je definitivno ogranicena zemlja. Odustace on jednom koliko god da je uporan da se nervira sa vama gospodo kao sto sam i ja odustao. Pozdrav iz Kanade

Beli orao

17.06.2012. 10:19

@Vlasta - Ali bi nas možda bilo malo više nego danas. I možda bi bilo više pameti...

Pametnome dosta

17.06.2012. 00:30

Jel mu ovaj sa cvikama za sunce telohranitelj? Zna se ko ima telohranitelje....Jel znate jos nekog reditelja da ima telohranitelje?

Shate

17.06.2012. 10:30

@Pametnome dosta - Taj sa cvikama mu je turista, jel znas ti jos nekog reditelja da ima turiste? Kusturica genije.

zoran

17.06.2012. 00:33

Za porusene crkve na kosovu ne rekose ni rec .ne odose kod austrijskog ambasadora. Pa ti isti austrijanci uzese skadar na bojani i dadose albancima pa nikom nista .A srbi cute. Srpska pamet.?

Јово

17.06.2012. 00:36

Зид и по је остао послије рушења!!! Немој причом о великим дјелима да маскираш свој лоповлук!!! Ако ти треба материјал, плати гомилу беспослених каменорезаца и зидај шта хоћеш!! Паре за то си свакако добио од државе! Да нагласим! Нико у Требињу није против Камен града!

Bole

17.06.2012. 01:29

Prosto ne mogu da verujem, kako tako tupi ljudi mogu tako oštro da protestvuju? Emire samo napred, za 20-tak godina svi ovi "visokomoralni dušebrižnici" će te ljubiti u ..., tvrdeći kako su od samog početka znali da je ovaj projekat više nego dobra stvar!

DraganCa

17.06.2012. 01:45

Pa u ovim krajevima je mnogo sto su okupatori napravili .sta bi ostalo kad bi to porusili ? Mozda Kusta srusi i most u Visegradu, podseca na Tusku okupaciju ? Sto Poljaci ne srusise Ausvic?

Aleksandar

17.06.2012. 02:13

Hvala gospodinu kusturici sto ne poklekne pred primitivizmom svog naroda. Sve najbolje neimaru.

Fenix

17.06.2012. 02:19

Bas ste svi zajedlnjivi i e razmisljate svojom glavom.Sve sto je negativno , treba izbaciti i postaviti nesto sto ce doneti pozitivnu energiju.Tacno je da Srbi vole svoje neprijatelje.Samo Srbi imaju taj fenomen.Posle rata , drugog svetskog rata gde je najvise Srba otislo da radi?U Nemacku da izgradi neprijateljeve gradove.Sa kime su se pozenili muskarci , koji su svoje supruge i decu ostavili u Srbiji?Nemicama.Ono sto me je u inostranstvu najvise zacudilo.Najveci Srbi su ozenjeni bas Nemicama.

Miro Markovic

17.06.2012. 02:57

Umesto da svaki srpski djak iz Hercegovine podari po tri kamena isklesana njihovim rukama za izgradnju spomen grada jedinog srpskog nobelovca, Ive Andrica, neki "uvazeni politicki Hercegovci" ne daju kamenje iz Hercegovine. A Hercegovinu je Bog napravio samo od kamena, dok je usput, tu i tamo, posuo malo zemljice da poraste malo travice za koze i magarce. Da sam na Kusturicino mesto, uvezao bih ja kamen iz Grcke i zabrabio Hercegovcima da posete Andric grad u buducnosti.

Trebinjac

17.06.2012. 12:29

@Miro Markovic - Miro Markovic,uvezao bi on kamen iz Grčke,ali to treba platiti,a iz Hercegovine je džabe...

grax

17.06.2012. 13:52

@Miro Markovic - Alo,covek gradi za Srpski narod na Srpskoj zemlji,ne nosi kamen u Iran. Zasto bi mu naplatio bilo sta ako mozes pomoci? Trebalo bi Trebinjcima da bude ponos da pomognu i ucestvuju u velicanstvenom projektu...pa Andric je NAS COVEK,NAS PONOS...Sta je vama ljudi???/

barakuda

17.06.2012. 19:15

@Miro Markovic - Kao dečak, Kusturica je sa "jalijom" na Gorici- prodavao cigle. Ko zna šta to znači- razumeće!

Bobo

17.06.2012. 22:37

@Miro Markovic - E sad si me dokusurio...Pa sto mi to radis...Idem sada ma tavance da se besim...Necu moci u Andricgrad....Hahahahaaa....Ne mlati,svega ti tvoga....

Suad

17.06.2012. 04:31

Ako Drzava podrzava jednog Reditelja i nista vise da rusi nesto sto je vec napravljeno od Istorijskog znacaja i taj se trend nastavi ode Nam sve na Balkanu.A na kraju je obican Narod zrtva.....................

MEXO

17.06.2012. 05:50

U pravu je Kusturica.Mi smo spremni i da se sa crnim vragom uortacimo samo da komsiji podje po zlu.Ako je opcina odobrila sta tu ima grupica dokonjaka da se buni,jeli to njihovo ili im je prozapadna susa-busa gurnula koji euro u dzep!?

slavko radovanovic

17.06.2012. 06:09

U pravu si Emire.Cuvaju simobole okupacije.Umejsto da podugnu svoju kulu oni cuvaju tudju.

Mile Traktorce

17.06.2012. 06:29

Mi Srbi smo uvek najvise stradavali od samih sebe. Nasi neprijatelji nisu nigde drugde do samo u nasim redovima. Nas Srbe ne bi proganjali ni po Hrvatskoj a ni po Bosni da mi Srbi nismo imali svoj program -Velika Srbija. Pa sta smo trebali drugo ocekivati.

Nik

17.06.2012. 08:51

Odavno ne procitah vise zlokobnih i maloumnih komentara kao sada - kao da se sav sljam jedne im jedine skupio da komentarise ovaj tekst ! A i pojedini iz Srbije nisu nista bolji- ostajte jadni u svojoj gluposti ! Gospodinu Kusturici puna podrska i da istraje u svome plemenitom djelu , ne osvrcite se na ovakve stvari , oprostite im, neznaju , ne vide .....! Vi to znate i razumijete kao sto je znao i Andric !

DJUBRETARKA

17.06.2012. 10:45

@Nik - I Bil Klinton je dobitnik Nobelove nagrade i mnoge Luciferove perjanice. Osim toga monge festivalske filmske nagrade su skuvane u jednoj kuhinji| jasno je i slepom i gluvom kao dan.

Nikola

17.06.2012. 09:14

Hercegovci su stare prelivode,uvek su isle tamo gde ocekuju neku vajdu,nekakve darove,tako su primili katolicanstvo u zapadnoj Hercegovini za vreme MarijeTerezije,preodavali su veru za saku brasna.

Srbinovic

17.06.2012. 11:07

@Nikola - Hercegovci su jedini pravi cistokrvni Srbi, za tvoju informaciju. U ranom srednjem veku, Hercegovina je imala procentualno duplo vise vlastele od svih drugih srpskih podrucja.E druga je stvar sto su oni pravo lice Srba iz kojih su se izrodili i najveci sinovi srpstva i najveci krvnici istog. Najzesce ustase i najzesce poturice su poreklom upravo iz Hercegovine.

Nepoznat

17.06.2012. 09:14

Sto me nasmeja Kusturica,za Trebinje da ne podseca na neprijatelj,a u Andricgradu da ga ugradi kao novi grad.Zar to nije najveca glupost sto je izjavio.Bas za to ne bi ga trebao da nosi i gradi zbog neprijatelja kako on kaze jos vise ce da podeseca.I on mlati praznu slamu sa svojom pricom,reci da ti treba gotov kamen isklesan posto ga ne placas,a da ga rade na novo treba ti od MMF jos novaca.Kusturica ne pale se trebinjci na tvoje price,pametan je on narod.

Вуковар

17.06.2012. 11:07

@Nepoznat - Види се по твојој писмености како сте паметни, хехе, као да је писао аустријанац ,а не ти Херцеговац !!!Кусто само напред, чмарова има свуда као ових у Требињу, алимного више је оних паметнијих који су уз тебе...

Ferid

17.06.2012. 09:23

Po ovoj logici rezisera i Kalemegdan bi se onda trebao srusiti i on je simbol okupacije zae ne?

Milan

17.06.2012. 11:27

@Ferid - Kalemegdan je uvek bio grad tvrdjava u kome su ziveli i civili i vojska i ovaj naziv je samo poslednji u nizu imena koji je taj grad tvrdjava nosio. Temelje mu digose Kelti a gradili su ga kako domorodacko stanovnistvo tako i okupatori , rusen i podizan u dugom niz vekova . Sadasnju velicinu i formu dobi poslednjih par stotina godina . Uporedjivati Kalemegdan sa Austro ugarskom vojnom okupacionom tvrdjavom u Trebinju je naivno da ne kazem drugu rec.

Helena

17.06.2012. 09:53

Mislim da svi ovi koji su stali na stranu Kusturice nisu Trebinjci, nego ljudi koji sa tom kulom nemaju nista. Samo Trebinjci znaju koliko i sta im ta kula znaci, i samo oni imaju pravo da kazu je li ili nije u redu je da se ona rusi. A ove Kusturicine drske izjave ne treba ni komentarisati, neka se oglase Cuk, Dodik ili ko je vec dao odobrenje za rusenje....

trsske

17.06.2012. 12:15

@Helena - Ajde prosvetli nas: koliko i sta vam znaci ta kula, koliko dugu istoriju ima, ko je napravio, cemu je sluzila, ko je obitavao u njoj... Osecam da nemas pojma nista o ovome ali se pravis pametna.Trebas shvatiti da se Andricgrad grad gradi sa visim i plemenitijim ciljem, za nasu decu, unuke, praunuke koji se nadam se nece gloziti oko ovakvih tema oko kojih se mi glozimo nego ce istinski uzivati u nasledju kakvo ce biti Andric grad, bez obzira na veru, poreklo, jezik....Hvala

Dragana

17.06.2012. 13:33

@Helena - U listu "Oslobođenje ..intervju s Kusturicom pod nazivom .. Jedan dan sa Emirom Kusturicom ... (12.1 86.god ) Kusturica je rekao " Pratim vlastite emocije ,moja osećanja su nešto u šta najviše verujem " ...bravo profesore ... budi to što jesi ti čvrsto stojiš iza svojih reči i dela baš kao " Na Drini ćuprija ..".

Tajo CG

17.06.2012. 10:29

Koji Andricgrad? Radjajte djecu umjesto sto se castite sa kamenjem.Nece vam deke i babe dolaziti u posjetu u Andricgrad.

Mauricijus

17.06.2012. 10:29

Šta se valja iza brda?Treba završiti radove prije lokalnih izbora u RS-u,kako bi se prikazalo da se nešto uradilo.Niko nije protiv gradnje.Ali,staro rušiti!?Skidati kamenja staro 80 godina kako se rokovi ne bi probili.Malo je providno,jer ovaj narod je inteligentan.Imate kamenolom u Trebinju.Vadite,i obrađujte kamen.Zaposlite 50 radnika.Uradite dobro djelo za Trebinje i Srpsku.A,ne što jeftinije,a trebinjci su i onako blizu Boga zbog Svetog Save i Svetog Vasilija,pa nek im oni pomognu!

Dragan Š

17.06.2012. 10:44

Pa nek Kusturica izvadi pare iz svog džepa pa plati klesanje kamena ionako će on uzimati pare od Andrićgrada...

vlatko burilo

17.06.2012. 11:30

@Dragan Š - a i turci su klesali kamen za gradnju svega sto su gradili i naravno placali,da ali srpskim glavama ajd malo do turaka nije ti mesto medju srbima

grax

17.06.2012. 13:36

@Dragan Š - Znaci ako ne ulozis sopstveni novac,nemozes nista praviti u korist Srpstva? Pa nije to ni tvoja licna imovina da ti odredjujes sta ce biti sa tom gomilom kamena. Kusturica sa novcem koji uzima od svojih tvorevina,finansira ljude zaposlene u tim kompleksima,u izgradnji i posle,a i finansira nove projekte. A ZASTO NEBI NESTO I ZARADIO??? Pa covek je puno pomogao Srbiji u oblasti kulture,turizma,ocuvanja prirode...

DJUBRETARKA

17.06.2012. 10:49

Sta hocete i Putin mu je oduzeo pravo da ruski ansampl nastupa pod njegovom palicom na Danima Rusije u Sava centu !! Ima nesto samo je pitanje dana...intuicija je Srbima jaca strana ali nekako uvek iz samilosti poslusamo srce svoje...DOSTA!!

Trebinjac

17.06.2012. 10:50

Živim u Trebinju,i priča je iz prve ruke.Niko Kusti ne spori njegova dostignuća,ali nemoj da krade ono što je naše trebinjsko!Svugdje oko Trebinja je pokupio sav kamen sa starih omeđina bez dinara nadoknade.To je iritiralo Trebinjce pa su zaustavili rušenje kule.Kusta kaže "moji Hercegovci",nismo mi njegovi,nije ni on naš,jer će on za šaku maraka da bude i Kinez,a mi smo uvijek Hercegovci!Ne damo ono što je naše ni Kusti,ni Ćuku niti Dodiku!!!

Dejo

17.06.2012. 11:10

@Trebinjac - Ako vam je to najvece bogatstvo koje imate, bolje bi vam bilo da nista nemate. Ajde, ne brokajte nas prave Hercegovce i zarad sitnih politickih interesa neznacajnih politickih partija, ne sramotite nas pred vaskolikim srpstvom. Stid me je zbog takvih posto sam ponosni i casni Hercegovac a ne sitna dusa.

Gale

17.06.2012. 11:18

@Trebinjac - Iskreno, da li si Srbin? Imam utisak po video prilogu sa lica mesta da su nesrbi jako protiv Kusturice i da su zapravo oni ustali protiv njegovog angažmana a ne zbog ljubavi prema ruševini. Da postoji ljubav i poštovanje, svako bi vratio bar po kamen na svoje mesto i imali bi ste pravu tvrđavu a ne ruševinu od nazovi dvrđave.

Trebinjac

17.06.2012. 12:32

@Trebinjac - Bole,jesam Trebinjac,a austrijanci su mi ubili prababu i prađeda,i mislim da ove kule treba tu da ostanu da opominju naraštaje da se zlo ne ponovi!

raso

17.06.2012. 12:35

@Trebinjac - Ljudi šta je ovo? Trebinjci kao najponosniji Hercegovci i Srbi počinju da razmišljaju kao age sa Baščaršije. Kusturica je Srbin za razliku od onih koji vode kampanju kao što to čini muslimansko Oslobođenje i FTV i koji preko nekakve antisrpske nevladine organizacije primaju panje da ispunjavaju uputstva iz Sarajeva. Šta je dočekalo Trebinje pa da se tako odnosi prema čestitom čovjeku i umjetniku

belfabio

17.06.2012. 12:36

@Trebinjac - Trebinjac, jesi li se prepao da ce se pojaviti zemlja pa ce se morati obradjivati?

Trebinjac

17.06.2012. 12:37

@Trebinjac - Gale,svi oni momci sa video priloga su Srbi,većinu znam lično,nesrba u Trebinju skoro da nema.Nisu oni protiv Kusturice već protiv bezobrazluka,najveći dio njih nema veze sa politikom.

Vrbas

17.06.2012. 12:50

@Trebinjac - Dejo...da si bio u Trebinju i video kakve su te tvrdjave ne bi ti tako pricao..Tvrdjava Strac je jedna od najvecih u Evropi...To bi se lepo moglo iskoristiti u turizmu....Trebinjac...Ja sam svako leto u Trebinju i izgleda mi da svake godine kad dodjem da su tvrdjave sve manje (ona na Kravici).Od one iznad Studenca je ostao samo jedan zid...A ko zna koliko ih je jos sruseno za koje ne znam...

grax

17.06.2012. 13:27

@Trebinjac - Pa sta je problem da coveku poklonite taj materijal sto mu treba? Sami kazete da su samo rusevine i stare omedjine. Da vam necemu sluzi i treba,ne bi bilo tako uruseno. On to uzidjuje u nove Srpske spomenike kulture,za Srbiju i srpski narod. Da li si pogledao dosadasnja Kustina dela? Zasto mu ne pomoci????

Darko

17.06.2012. 14:28

@Trebinjac - @Trebinjac 17. jun 2012. 10:50 #2029562...a da li Kusta taj napusteni kamen nosi sebi da zida kucu ili tebi u Bosni,ciji si ti drzavljanin?Kusta je drzavljanin Srbije i kad sazida taj Kameni grad na Drini,e to ce boiti najpoznatije mjesto u Bosni i shirom sveta,kao sto je sada Mokra Gora i treba da mu za to skines kapu i da se ponosis time.Jedva cekam da Kusta to zavrsi,da se na internetu mogu pohvaliti svetu sta to imamo u Republici Srpskoj..

Bobo

17.06.2012. 22:33

@Trebinjac - Pa moze da se pokloni...Ali posto je Trebinje jako siromasna opstina,a Kustina ekipa ima para k'o pljeve ,neka i on nesto pokloni djeci Trebinja....Mislis da je losa ideja???Ne da taj brale moj nista...Ni crno iza nokta....Kad vidis ko mu je logistika ,sve ti je jasno...Vidis npr,kako se ljudi u BGD pobune kad neko hoce da makne 200 kvadrata parkica...Gdje se njihova djeca igraju...Revolucija druze moj...Pa onda frka oko platana na Bulevaru....Treci svjetski rat..Zato gledaj voja posla.Pozdrav.

tz

17.06.2012. 11:50

umjesto da otvarate nova radna mjesta i poboljšate standard vi se bakčete oko jednog čovjeka koji je pogazio svoje dostojanstvo i vjeru pa kako če onda da poštuje vašu vjeru i kulturu i istoriju

Belfabio

17.06.2012. 12:35

@tz - Tuzlak, nepismen si pre svega. Drugo ostavi nas da rasudjujemo sta je za nas dobro.

grax

17.06.2012. 13:18

@tz - Veru su pre svega pogazili tvoji i Kusturicini preci,a razlika je u tome sto se on vratio u jato kome pripada i svom narodu,a ti i dalje klanjas tudjoj veri.

barakuda

17.06.2012. 19:42

@tz - A Srbi su, jelte, patentirali pravoslavlje. I sam Bog je Srbin. Man'te se više tih maloumnih priča ko je čiju veru pogazio!

ljubo33

17.06.2012. 12:45

Kusturica je potpuno u pravu,i treba tu tvdjavu srusiti jer samo podseca na strdanja od austrougararske okupacije.Nama pojedinim Srbima i nasa stradalista su bitnija od novih sadasnjih dostignuca u najtezim vremenima za Srpski narod.Nekaim ga kamen u trebinju da ih podseca na ubice njihovih pradedova.KUSTURICI ZELIM SVE NAJBOLJE,I REKAO JE BAS KAKO TREBA DA IM KAZE,,,,,ZA NJIHOV KRVAVI KAMEN,KAMEN SRPSKIH SPOTICANJA

Miki

17.06.2012. 13:45

@ljubo33 - Predlažem drugu Kusturici da se izvrši napad na Kalemegdan, ionako su ga gradili razni naši neprijatelji, da ne spominjem spomenik golom čoveku, rad hrvatskog vajara! Dole kultura, živeo Kičengrd!!!

Dejo

17.06.2012. 12:45

Malo sam "proguglao" da nadjem i da narodu pokazem o kakvom "izuzetnom" istorijskom spomeniku je rec:Ta sacica sitnih dusa iz Trebinja je sramota za celu Hercegovinu kao i za celo srpstvo. Pogledajte sliku i sve ce vam biti jasno.

Dejo

17.06.2012. 12:50

@Dejo - Vidim da mi je moderator udaljio link. Onda kucajte ovo: Austrougarska-kula-Petrinja-kod-Trebinja.jpg

The Clash

17.06.2012. 13:12

Tvrdjava jeste iz perioda Austrougarske okupacije.Sta cemo sa gradjevinama koje su Turci kao okupatori podigli,jer i njih treba porusiti kao onaj nesrecni hrvatski general,ponosni Hercegovac sto je susio most u Mostaru?Cupriju u Visegradu je podigao nase gore list,ali vratio se kao pasa,znaci osvajac.Jel i to treba srusiti?Mogao je Kusturica naci realniji izgovor.Ako tvrdjava nije pod zastitom,onda novcano da gradu Trebinju plati realnu cenu,ako grad Trebinje pristane.Ovako,ispao je licemer.

zoran

17.06.2012. 13:58

@The Clash - Nemogu da verujem koliko su se trebinjci potresli o kamenoj kuli a ne sekiraju se o padu nataliteta u svojoj opstini . O iseljavanju trebinjaca u srbiju .Grad je sve stariji i stariji. O omladini koja nema poso. Pametije bi im bilo da su poznatog rezisera pozvali u svoje mesto i nasli zajednicko resenje jer je i trebinje na takvom mestu gde se nesto moze uraditi kao u visegradu i mokroj gori.Da je vise ljudi kao sto je kusturica koji imaju viziju za buducnost i negleda samo sebe.

zivko stevic

17.06.2012. 14:05

Kusturica je popuno izgubio kompas ! Sto vise pojedincu dajes on se sve vise ponasa bahato ! Po Kusturici bi onda trebalo da srusimo i recimo Petrovaradinsku tvrdjavu ? Covek je totalno prolupao !

dragan bileca

17.06.2012. 16:50

@zivko stevic - to nije nikakav monument ni kula ni tvrdjava nego jedna obicna zidina koja samo sto se nije pala, zarasla u korov....Od muhe medjeda napravise!!! Samo naprijed Kusta pozdrav iz Bilece

Darko

17.06.2012. 14:21

Bravo Kusta...Mnogi to ne shvataju.Zato je Dodik u Banja Luci pustio u korov tvrdjavu Kastel,koju su podigli Turci,a porusene Turske djamije ih je naterao NATO da opet prave,da im ne bi na Bliskom istoku zavrnuli slavine na naftu.

Mitar_Djogo

17.06.2012. 14:25

Tesko je svakom ko ne zivi u Trebinju i nije upoznat sa situacijom u gradu da razumije razloge zbog kojih se sve ovo desilo tako da i vecina ovih komentara nije na mjestu. Nije tu u pitanju kula na Stracu ili to sto je Nemanja srusio ili odnio, jednostavno narod je gladan i nezadovoljan (osim nacelnika i kruga nemu bliskih ljudi), bori se za golu egsistenciju. Vec godinama se pljacka sve sto se moze odnijeti, a to sve aminuje opstina, vlast i EZHiP. Ovo je bila samo kap koja je prelila casu...

Mitar_Djogo

17.06.2012. 14:31

Vise o tom sta misle gradjani Trebinja (njih oko 1000), ako vas zanima mozete naci na facebook stranici pod nazivom "Protest protiv rusenja Austrougarskih kula na podrucju Trebinja". Pozdrav iz Trebinja.

Nikola

17.06.2012. 14:50

Emir/Nemanja, sada udariopo okupatoru...Aman, nisko... Onda treba srusiti i Cele kulu i Kalemegdan i...Taj projekat Kamengrada je "cist biznismenpatrotski biznis". Njemu vecina akcija, Drugi (RS) ce to da plate. Unovcavanje Imena.Akjo resi da pravi i Gvozdengrad cuprije ce se prorediti pa cemo ziveti jos izolovanije...

Nepoznatwojki

17.06.2012. 15:00

Citam tekst i sve komentare i po prvi put ne mogu da ostanem ravnodusna... Ja zaista pozdrav Kusturicu i sav njegov trud i dosadasnji rad, on je covjek koji zaista ima i dara za to. Ali opet ne treba ni rusiti nesto sto je tu vjekovima stajalo. Pa ako nista nema, bar u Hercegovini kamena na pretek ima. Istina je da je to stara tvrdjava i da nije iskoriscena kao spomenik ali da se rusi zato sto je ostalo od okuparota zaista nema smisla. Pa necemo sada valjda rusiti Kotor, Dubrovnik, Kalemegdan...

danijela

17.06.2012. 15:02

za ovoga takozvanog trebinjca ako vam je to najvece bogastvo koje je ostalo ód okupatora ako si trebinjac pa ovako nesto napiso ja ti odma preporucujem da se sto prije javis kod psihijatra na lijecenje dok ti ne bude kasno

predrag

17.06.2012. 15:18

Koliko je ovo publicitet dobilo .Pa pola Trebinja da je srusenio nebi bilo ovolike halabuke .Ocigledno je da austrougarska (antisrpska ) opcija uopste nije mala maca .Ja licno se slazem sa Kustom.To jeste spomenik najcrnje okupacije

zeljko

17.06.2012. 15:18

Dajte da porusi to covek sto se ne koristi, neki verovatno prikriveni hercegovci kazu da vlada glad i zbog toga ne daju kamen pa u tom slucaju nemoze ni Visegradu da svane. Slucajno ako su ti prikriveni hercegovci muslimani, stvarno kako ocekujete celovitu Bosnu kad se mesate u stvari koje vas se ne ticu i stalno umesto da pomazete vi odmazete.

proka

17.06.2012. 16:45

Da znate,da kako je prosao Kusturica u ovom slucaju,svi koji nisu TREBINJCI,prolaze ovako u ovom gradu,drugim recima ne mogu se najeti hleba u Trebinju.Po sestero clanova jedne trebinjske porodice radi u Hidroelektranama Trebinje,a sarajlije ili neki drugi nesrecnici proslog rata nemaju ni za hleb

Cekas

17.06.2012. 16:47

Mozda se nije sjetio, ali stara cuprija na Drini je napravljena za vrijeme osmanlija, koji su znatno duze tlacili ovaj napaceni narod. Pa mu ja kao Trebinjac porucujem, da obori cupriju u Visegradu i pravi Andric grad, ili neka tjera iz okoline Bilece sirovi kamen pa neka ga ugradjuje. Stari grad Trebinje je opasan bedemom iz perioda Osmanlija. Sreca pa se austrougari nisu sjetili da od kamena iz tog bedema prave okolne kule. Jedino Kusta neimar odlucio da obara, ulozi pa pravi, Vojvodo moja

Cekas

17.06.2012. 20:33

@Cekas - Mozda vam se ne svidjaju ovi komentari, ali je to tako. Ako hoce nek ulaze, a ne da opterecuje nase budzete sa tim ulaganjima. Vozi kamen iz Trebinja, 220 km preko cemerna, a narod u Visegradu nema hljeba, 96 godine bilo 30000 a sada 8000 ljudi. Ovo su provjerene informacije. Neka kaze koliko je svojih para ulozio, lako je imati ideje, i raditi sa nasim parama.

BACVANIN

17.06.2012. 16:52

Ima nas Srbe raznih fela,eto Hercgovci nedaju porusene austrijske tvrdjeve koje ih potsecaju na ropstvo.Mi u Vojvodini radimo suprotno vecinu kastela iz vremana Austro-ugarske rusimo necemo da nas to potseca na izrabljivanje od te vlastele.

Milo

17.06.2012. 17:09

Kaze "otpalo"??? Kula je srusena 80 posto sa BAGEROM. A to nije "otpalo". Sramota je da te kule nisu zasticene, nisu one nista tipa Kalemegdan, Petrovaradin, to su male kule koje su trebinjcima drage i cesto ih posjecuju u raznim izletima i rekreacijama. Po Emirovoj logici trebalo bi srusti i sve sto je tursko i austrijsko, malo bi nam toga ostalo! Nema smisla sto je ovo uradio i velika je sramota za njega, pao je u ocima trebinjaca a nacelnik i ostali su odavno otisli nepovratno nisko.

zmaj

17.06.2012. 17:24

Velika vecina objekata iz vremena Austro-Ugarske i Turske je danas u rusevinama. Cini li ih to manje vrednim to sto su zarasle u korov? Ili ih manje vrednim cini cinjenica da su ih gradili oni koji su ovu zemlju pokorili? Na veliku zalost, u Srbiji je na oba pitanja odgovor - Da... Za nas u Srbiji izgleda istorija pocinje onog trenutka kada mi dodjemo na vlast - ono sto se desilo pre toga je nebitno i podlozno promenama...

java

18.06.2012. 10:07

@zmaj - Sve vise je ovakvih, nepismenih komentara, gde je verovatno samo autoru jasno sta je hteo da kaze - ali je vazno da se i njegov glas cuje... I to sto glasnije....

Gospar

22.06.2012. 01:21

@zmaj - Ma stavi prst na celo pa malo razmisli ispod te sajkace. Zmaju svaka cast

MEXO

17.06.2012. 17:33

Kusturica gradi za buduca srpska pokoljenja,ali izgleda da je grupici ljudi vazniji okupatorski,nacisticki spomenik od gradnje neceg sta ce za sva vremena obiljeziti postojanje Srba i srpstva na tim prostorima.Ne zanima me sta Kusturica ima na umu i koji su mu interesi, sve dok cini stvari koje su u interesu srpstva.Zanima me da li su se i njihovi preci bunili protiv germanskih okupatora kad su oni gradili tu utvrdu?

Gospar

22.06.2012. 01:19

@MEXO - Kusturica gradi za sebe i svoj ceif , Poslije snimanja grad je u njegovom vlasnistvu , pa film nema veze sa knjizevnikom vec sa turizmom.Prodaja magle . Andric ovo nebi dopustio.

asdf

17.06.2012. 17:53

onda bi trebalo porušiti pola Trebinja, ako ćemo rušiti sve što su okupatori izgradili... šta je sa starim gradom i Arslanagića mostom, čini mi se da smo duže bili pod turcima nego pod austrijancima... ako ga kula podsjeća i potresa zbog 2 miliona ubijenih Srba, zašto onda pola Andrićgrada treba da bude izgrađeno baš u tom austrijskom stilu i toliko autentično da mu treba kamen sa austrougarskih kula!!!

Nemanja Beograd

18.06.2012. 07:59

@tarasbuljba - Pa ima, kod onih što su ga razvukli sa te propale karaule u svoja dvorišta.

tarasbuljba

18.06.2012. 14:13

@tarasbuljba - Sigurno su ga zacijenili, dok ga nisu do sad rasprodali.

Gospar

22.06.2012. 01:15

@tarasbuljba - Nije sa te tvrdjave , Hercegovina je sva od kamena čekić u ruke pa udri u majdanu za svoje pare.

JESS

17.06.2012. 18:30

Dakle ljudi, U Srbiji generalno od politicara pa nadole vlada ona stara: "neka comsiji crkne krava".Toliko nezaposlenih, toliko porodica koje jedva sastavljau kraj sa krajem a ovde neki brane prokleti Austrougarski kamen. Srbija je bogata zemlja ali je neprekidno kroz istoriju stradala od zlotvora i nista nam skoro nije ostalo.Pustite coveka da gradi Andricev grad i promovise Srbiju i turizam. Pa ako taj posao hrani samo jednu prodicu to je dobar posao.

Donki-Beograd

17.06.2012. 20:37

@JESS - Tkz Andric-grad se podize u Visegradu u Bosni a ne u Srbiji - da bi promovisao njen turizam.U pravu ste da se ove kule u vazduhu podizu pored tolike mase nezaposlenog i ekonomski ugrozenog stanovnika. Valjda ce tucajuci kamen moci nesto da zarade ???

Nemanja Beograd

18.06.2012. 07:57

@JESS - Budi precizniji Donki, u Republici Srpskoj. A između Republike Srpske i Srbije skoro da nema granice.

Srbin iz EU

17.06.2012. 20:24

Emoj dragi Kusturica, more digni ruke od Srba jer nama nista srpsko nije svetlo. Radije bih uzeli strano nego svoje pa nam zato ide tako dobro. Cudo smo od naroda prosto neznamo sta hocemo. Nego Emire mani se toga i gledaj svoja posla, kada narod srpski vise voli tudje nego svoje.

Tajo CG

17.06.2012. 20:32

Milan,za tvoju informaciju Kalemgdan su osvajali i Austrijanci,nakon cega su ga obnavljali krajem 1688.godine.Cak i sam Andricgrad izgleda kao iz doba Austrougarske.Tesko se Srbima sa onakvim PatriJotama i kvazi politicarima.

vuk_brankovic

17.06.2012. 21:33

@doktor prcic - gdje ti u rimu vidis tolike spomenike "raznih osvajaca"? gdje to ima? o cemu pricas?

Milos Nedic-Beograd

17.06.2012. 22:53

Cuvamo simbol okupacije , zasto vise ne srusite tu Cele kulu u Nisu.Da li znate da je to simbol Turaka koji su nas pobili i predstavlja okupatorski simbol.Takodje preporucujem i Hrvatima da sruse katedralu u Zagrebu koju je sagradila Austro-Ugarska monarhija , a ne bi bilo s gorega da porusimo sva zdanja po Beogradu i Srbiji koju su ostavili neprijatelji nenarodnog rezima bivse SFRJ.

sever

18.06.2012. 00:25

@Milos Nedic-Beograd - Koliko imaš nogu? Takva pamet nije za samo dve! Profesore, ne odustaj! Samo Svevišnji Gospod može suditi o delima velikih. Mene je iz Srbije oterala ološ koja ima zadatak da i Tebe provocira. Dok god si kamen o koji se sapliću, budi srećan jer si Izabrani! Nastavi i bori se!!!

nada

18.06.2012. 12:19

Muka mi je od ovolike količine gluposti ili ne razumjevanja stvari, ovaj narod je stvarno čudo. (A tek gradonačelnik on čudo nad čudima)Nadam se da će Kusturica ostvariti ono što je naumio sa ANDRIĆ GRADOM. Možda će poneko od ovih što sad ovoliko pametuju jednom ukapirati (doduše ako promjene političku stranku ) šta će to značiti za Srpski narod.

Vucko

19.06.2012. 18:16

Dajte neku sliku te trebinjske tvrdjave, da vidimo i to. Ja nigde nisam uspeo da nadjem.