Fejsbuku rekordna kazna od pet milijardi dolara!
14. 07. 2019. u 08:22
Finansijski udar na najveću društvenu mrežu zbog zloupotrebe podataka
Foto Tanjug-AP
AMERIČKA federalna trgovinska komisija (FTC), kaznila je kompaniju "Fejsbuk" sa pet milijardi dolara zbog kršenja privatnosti miliona svojih korisnika i lošeg ophođenja prema korisnicima društvenih mreža! Ovo je najveća kazna koja je ikad određena tehnološkoj kompaniji i dramatično prevazilazi prethodni rekord od 22 miliona dolara, sa koliko je kažnjen "Gugl" 2012. godine.
Odluka o kazni odobrena je sa tri glasa "za" poslanika Republikanske stranke, dok su "protiv" bila dva poslanika Demokratske stranke. Na kazni još treba da radi građansko odeljenje Ministarstva pravosuđa.
Istraga o "Fejsbuku" pokrenuta je prošle godine nakon što je otkriveno da je britanskoj savetničkoj firmi "Kembridž analitika", koja je radila kampanju za Donalda Trampa na izborima 2016, omogućila da koristi podatke o 87 miliona američkih građana korisnika društvene mreže. "Kembridž analitika" je te podatke iskoristila kako bi plasirala ciljane oglase u kampanji za izbor Trampa za predsednika SAD.
U ugovoru sa FTC-om iz 2011. "Fejsbuk" je obećao transparentnije rukovanje korisničkim podacima i, takođe, obavezao se da će jasnije informisati korisnike kada se njihove informacije dele sa trećim stranama i zatražiti njihovu saglasnost.
Pročitajte još: Fejsbuku kazna od pola miliona funti zbog loše zaštite podataka
"Fejsbuk" se nije oglašavao povodom ove rekordne kazne za nepoštovanje odredaba o zaštiti podataka. Krajem aprila su u koncernu saopštili da su za svaki slučaj opredelili tri milijarde dolara za moguću kaznu, ali će ona sada biti za još dve milijarde viša.
Za mnoge kazna od pet milijardi dolara bi predstavljala težak udarac, ali "Fejsbuk" nije kao većina kompanija. Imao je prihode od gotovo 56 milijardi dolara prošle godine, a ove godine analitičari očekuju oko 69 milijardi dolara.
BEZ KOMENTARA
OČIGLEDNO je "Fejsbuk" dobro pripremljen za ovu dugo očekivanu kaznu i ne očekuje se da će ona mnogo pogoditi duboke džepove ovog medijskog giganta. Još se, međutim, ne zna da li će prema kompaniji biti preduzete dodatne mere, kao što je povećani nadzor o zaštiti privatnosti ili da li će biti nekih ličnih posledica za Marka Zakerberga, generalnog direktora kompanije.