NOVI DETALJI NESREĆE NA AERODROMU ŠEREMETJEVO: Problematični avion opet uzeo danak
06. 05. 2019. u 21:22
Tehnička neispravnost, slaba obučenost pilota ili tehničara, na listi uzroka tragedije "Superdžeta-100" u Moskvi. Ruski mediji pišu da se skoro svakog meseca pojave problemi sa ovim tipom aviona
Deo letelice koji je progutao plamen
MOSKVA
OD STALNOG DOPISNIKA "NOVOSTI"
DAN posle tragedije na moskovskom aerodromu "Šeremetjevo", gde je u nedelju predveče od dima i vatre u avionu "suhoj superdžet-100" nastradala 41 osoba od ukupno 78, koliko ih je bilo u letelici, istraga pokušava da odgovori na pitanje kako se katastrofa dogodila.
Istražni komitet Rusije saopštio je da se razmatra više verzija uzroka nesreće, pogotovu ako se zna da je "Aeroflotov" aviona prošao kontrolu u aprilu i da je proizveden skoro, u avgustu 2017. godine. Avion SU 1492, koji je leteo od Moskve do Murmanska, morao je da se vrati na "Šeremetjevo" nakon što je prijavljen "hitan slučaj", manje od pola sata od poletanja.
Osim tehničke neispravnosti aviona, razmatra se verzija nedovoljne obučenosti pilota ili dispečera, kao i osoba koje su sprovele tehničku proveru aviona pre nego što je on poleteo iz Moskve za Murmansk.
Većina od svih poginulih, 40 putnika i stjuarda iz "superdžeta-100", nastradala je od otrovnog dima. Među nastradalima je i dvoje dece. Istražni organi tvrde da su poginuli imali velike opekotine. Objavljeni su i snimci iz unutrašnjosti aviona na kojima se vidi da je vatra progutala ceo rep aviona i otopila unutrašnjost letelice od koje je ostao samo skelet.
Preživeli članovi posade već u nedelju uveče izjavili su istražnim organima da je avion udarila munja, zbog čega je nestala veza i prestala da radi automatika u letelici.
Pročitajte još - JEZIV SNIMAK TRAGEDIJE U MOSKVI: Umesto da beže za život, oni su spasavali prtljag (VIDEO)
Pilot Denis Jevdokimov objasnio je da se avion zapalio tek posle sletanja i tvrdog dodira sa zemljom. Ranije su neki putnici tvrdili da su videli vatru na jednom od motora, a na društvenim mrežama je objavljen i snimak na kojem se vidi plamen i čuje vika uplašenih putnika.
U ponedeljak je objavljen novi snimak tragedije i to sa sigurnosnih kamera. Na snimku se vidi avion kako pokušava da sleti, ali udara u pistu i odbija se, zatim drugi put udara o tlo i potom rep letelice počinje da gori.
Vatra je istopila zadnji deo aviona

Ruski mediji pišu da se skoro svakog meseca pojave problemi sa avionom "suhoj superdžet-100", koji je trebalo da bude ponos domaće aviondustrije. Za pravljenje tog aviona potrošene su milijarde dolara. Zbog tih problema strani naručioci tog aviona otkazuju već potpisane ugovore. "Superdžet-100" je prvi putnički avion napravljen u novoj Rusiji. Projektovan je za letove na srednjim rastojanjima, a kapacitet mu je do 103 mesta. Komercijalna eksploatacija tog tipa aviona počela je 2011. godine.
Prva tragedija sa tim tipom aviona dogodila se 9. maja 2012. na promotivnom letu u Indoneziji, kada je zbog slabe vidljivosti "superdžet-100" naleteo na planinu Salak. Tada je poginulo 45 ljudi, od kojih je bilo osmoro članova posade i 37 putnika.
Pročitajte još - NOVI SNIMAK TRAGEDIJE: Avion udara u pistu i potom gori (VIDEO)
U oktobru prošle godine "superdžet-100" jakutske avio-kompanije je prilikom sletanja sišao sa piste, jer se slomio deo mehanizma za koji je pričvršćen avionski točak. Direktor jakutske avio-kompanije se tada požalio da su bila 33 slučaja kvara avionskih motora.
U avio-kompanijama se žale i na upravljanje mehanizmom krila aviona ovog tipa. Zbog čestih kvarova aviona, irska kompanija "Siti džet" je prekinula ugovor o lizingu tog ruskog aviona. I meksički "Interdžet" se žalio na kvarove i nedostatak rezervnih delova. Od 22 letelice ovog tipa spomenuta meksička kompanija zbog kvarova nije mogla da koristi četiri aviona.
Iako se u Rusiji govori da je to njihov proizvod, avion "superdžet-100" ima 55 odsto inostranih komponenti i materijala, pre svega američkih (20 odsto) i francuskih. Ruski konstruktori su u "Suhoju" projektovali taj avion, a konsultanti su bili iz američkog "Boinga". Veliki deo elektronike u tom tipu aviona je francuski. Motore proizvodi ruski "Saturn" u saradnji sa francuskom grupom "Safran".
Do sada je proizvedeno 186 aviona "superdžet-100", od kojih 50 koristi "Aeroflot", a ostale druge ruske avio-kompanije.
Potraga za uzrocima nesreće
.jpg)
SUHOJ IMAO NORMALNO PRINUDNO SLETANjE
Avion koji se zapalio na aerodromu Šeremetjevo, kojom prilikom je poginula 41 osoba, sleteo je potpuno normalno, saopštio je u ponedeljak za Tass izvor iz avionske industrije.
"Avion se normalnom brzinom priblizavao mestu sletanja, iako u rezimu vanrednog stanja. Brzina aviona je bila 274 km/h, sto je za taj model potpuno normalna brzina sletanja", rekao je neimenovan izvor.
Aeroflotov "suhoj superdžet-100"

VUČIĆEVO SAUČEŠĆE
PREDSEDNIK Srbije Aleksandar Vučić uputio je telegram saučešća predsedniku Ruske Federacije Vladimiru Putinu, povodom nesreće na moskovskom aerodormu "Šeremetjevo".
- Duboko su nas potresli snimci stravične nesreće i građani Srbije dele tugu sa svojim ruskim prijateljima. Molim Vas da izraze dubokog saosećanja prenesete porodicama poginulih, a povređenima najbolje želje za brz oporavak - navodi se u telegramu Vučića.
Objavljeni snimci zapaljenog aviona na pisti "Šeremetjeva"

HRABRI STJUARD MAKSIM
Među poginulima je stjuard Maksim Mojsejev (22), koji je pokušavao bezuspešno da otvori vrata u zadnjem delu aviona. On nije napustio avion, već je do kraja ostao želeći da pomogne putnicima. Mojsejev je vanredno studirao na Univerzitetu civilne avijacije i avio-tehnike u Sankt Peterburgu, a kao stjuard je radio samo 15 meseci. Preživeli putnici su se u ponedeljak zahvaljivali posadi što ih je spasla od smrti i što im je pomagala u evakuaciji.

CRNE KUTIJE
U ponedeljak ujutro su pronađene dve crne kutije sa snimljenim glasovnim podacima, komunikacijama sa kontrolom leta kao i parametrima leta. Uz to su prikupljeni i uzorci goriva iz rezervoara letelice. Još dve crne kutije su ostale u repu aviona koji je potpuno uništen plamenom.