Italijanski umetnik Lorenco Kvin, za ovogodišnju smotru savremene umetnosti u Veneciji priredio je instalaciju "Gradeći mostove" - šest pari ruku koje stvaraju svojevrstan most spajajući dve obale jednog kanala u ovom gradu.

Pre dve godine u toku Bijenala u Veneciji on je postavio džinovsku skulpturu dečjih ruku, pod imenom "Podrška", koje vire iz vode i "pridržavaju" jednu zgradu da bi skrenuo pažnju na klimatske promene, prenosi AP.

Kvinova instalacija "Gradeći mostove", kao i "Podrška" pre nje, deo su propratne manifestacija na Venecijanskom bijenalu, koje traje od 11. maja do 24. novembra. Oba projekta podržali su gradski zvaničnici u Veneciji, nakon što je Bijenale odbio da prihvati "Podršku" pre dve godine.

Kako piše AP, izostanak formalnog prihvatanja ovog dela nije previše uticao na njegovu recepciju, s obzirom na to da se ova monumentalna skulptura pokazala kao jedno od najpopularnijih umetničkih dela 2017. godine, iako je bilo izvan zvaničnog Bijenala.

Simbolika Kvinove nove instalacije jeste potreba da se izgrade mostovi i prevaziđu podele.

Ona je postavljena u bivšem brodogradilištu Arsenala u gradu koji je istorijski povezivao Istok i Zapad, dok se Evropa priprema za glasanje na izborima širom kontinenta koji se pretvaraju u borbu populizma protiv otvorenijeg društvenog života demokratske tradicije, navodi agencija.


"Čovečanstvo nikada nije raslo stvaranjem barijera. Uvek raste kada otvara svoje granice i pozdravlja nove kulture", rekao je Kvin za AP telefonom u petak, dok je nadgledao instalaciju još jednog para ruku.



"Venecija je dokaz toga. Venecija je otvorila puteve ka Aziji, Dalekom istoku, sa Markom Polom i trgovcima iz Venecije. Ona je uvek bila pokretačka snaga evropskog rasta", dodao je umetnik.