Tramp neće Ajnštajna za pilota!
13. 03. 2019. u 10:47
Udar na američku kompaniju posle još jedne nesreće "boinga 737 maks 8". Sada se otkriva da su postojale žalbe na upravljanje ovim avionom
AP Photo
VIŠE od veka star američki proizvođač aviona "Boing" našao se na vetrometini kritika, ali i u vrtlogu gubitaka, posle drugog fatalnog pada za svega pet meseci njegove letelice "boing 737 maks 8". Dok se istražuju uzroci nesreće u Etiopiji u kojoj je nastradalo 157 ljudi iz 35 zemalja, uključujući i Srbiju, sve više država prizemljuje taj tip aviona i zabranjuje prelete tih letelica preko svojih teritorija.
Usred globalnog udara na "Boing", Donald Tramp, predsednik SAD, posle razgovora sa direktorom kompanije Denisom Majlenburgom, objavio je na "Tviteru" da su "avioni postali suviše složeni za letenje". Smatra da su potrebne "sekundarne odluke", jer "složenost stvara opasnost":
- Ne znam za vas, ali ne želim da Albert Ajnštajn bude moj pilot. Želim sjajne profesionalce kojima je dozvoljeno da lako i brzo preuzmu kontrolu nad avionom - naveo je Tramp (na slici).
PROČITAJTE JOŠ - "Boing" prizemljen do daljeg posle tragedije u Etiopiji
Američka Savezna agencija za avijaciju (FAA), međutim, smatra da nema razloga da se prizemlji "boing 737 maks 8", jer "ispitivanje ne pokazuje nikakav problem sa performansom ovog aviona". S druge strane, izvršni direktor "Etiopijan erlajnsa" Gebre Marijam ukazuje da su "sličnosti između dve nesreća značajne":
- U oba slučaja radilo se o novim modelima istog aviona. Oba leta trajala su samo nekoliko minuta pre nego što se srušio avion - primetio je Marijam.
Crne kutije aviona koji je pao u Adis Abebi nedugo pošto je pilot, zatraživši pomoć, dobio odobrenje za povratak, a potom nestao sa radara, biće poslate u inostranstvo. Paralelno, isplivavaju pritužbe pilota u Etiopiji iz oktobra i novembra prošle godine američkim federalnim vlastima na upravo ovaj tip aviona. "Njujork post" navodi da se sve žalbe odnose na "bezbednosni mehanizam", koji je naveden i u preliminarnom istražnom izveštaju o nesreći u Indoneziji u oktobru.

Piloti su se žalili na probleme sa avionima "maks 8" koji prilikom poletanja koriste autopilot. Navodili su kako je taj avion neposredno posle poletanja iznenada okretao "nos" prema zemlji.
- Činjenica da ovaj avion zahteva toliko posla da bi bio u letnom stanju je definitivno upozorenje - istakao je tada jedan od pilota u žalbi.
Za to vreme, treća po veličini evropska niskobudžetna norveška avio-kompanija "Norvidžan er šatl" koja je prizemljila 18 svojih aviona "boing 737 maks 8" traži finansijsku odštetu od američkog proizvođača letelice.
PROČITAJTE JOŠ - SRUŠIO SE AVION SA 157 LjUDI! Nema preživelih, Boing 737 pao šest minuta posle poletanja
SRBIJA BEZ POTRESA
UREDNIK portala "Tango siks" Petar Vojinović ocenio je da je zabrana poletanja i sletanja i preletanje vazdušnog prostora Srbije avionima "boing 737 maks 8" i "737 maks 9" privremena i da neće trajati dugo. "Naši putnici ovu odluku nisu primetili ni osetili", rekao je.
Sotir
15.03.2019. 00:11
Avioni su postali leteci racunari, pa su sami piloti vise inzenjeri nego sto koriste komande za letenje.
Komentari (1)