Posle Levi Štrausa i američki ogranak Dizela ide u stečaj
06. 03. 2019. u 18:47
Američki ogranak italijanskog proizvođača odeće Dizel (Diesel), brend poznat po farmericama i modnim dodacima čije su pantalone dominirale pop kulturom 1990-ih i početkom 2000-ih, podneo je zahtev za stečaj u Delaveru
Dizel Foto EPA
Američka jedinica italijanske kompanije "Dizel SpA" okrivila je za ovaj potez pad prodaje, neuspešan zaokret u poslavanju, visokih cena zakupa i nekoliko slučajeva sajber prevara i krađa.
Stečajni upravnik koji treba da restrukturira poslovanje posrnulog ogranka, Mark Samson, naveo je u zahtevu za stečaj da podružnica neće biti potpuno zatvorena, ali da će raskinuti ugovor o najmu za neke od ukupno 28 prodavnica čiji vlasnici nisu spremni da snize zakupninu.
PROČITAJTE JOŠ: "Levi Štraus" izlazi na Volstrit posle tri decenije
"Dizel USA" je od osnivanja 1995. godine bio jedini distributer Dizelovih proizvoda u SAD-u.
Zahtev za zaštitom od kreditora objašnjavaju padom maloprodajnog sektora i gubitkom toko sest godina kada je prodaja smanjena za 53 odsto, na 104 miliona dolara.
Kao dodatne razloge navode krađe i intenet prevare koje su ih za tri godine koštale 1,2 miliona dolara.
PROČITAJTE JOŠ: Rast na svetskim berzama, akcije Amazona na 1.660 dolara
U sudskom podnesku ističu da imaju 50 do 100 miliona dolara imovine i od 10 do 50 miliona dolara obveza.
Samson kaže da trogodišnji poslovni plan kompanije uključuje fokus na profitabilnije trgovine, poboljšanje proizvodnih linija i rad sa "influenserima" na društvenim mrežama kako bi privukli nove kupce.
Proteklih godina mnoge maloprodajne kompanije su otišle u stečaj najviše zbog toga što su se potrošači okrenuli kupovini putem interneta.
Kompanija "Levi Štraus", koja je 1873. prva lansirala farmerice, objavila je stečaj 13. februara, i namerava da se posle 34 godine vrati na američku berzu organizovanjem inicijalne javne ponude (IPO).