I auto u garaži može da zaradi
26. 02. 2018. u 06:15
S obzirom na to da su gradovi zagađeni, vlasti širom Evrope pokušavaju na različite načine da ograniče saobraćaj
Foto Shutterstock
PARIZ
OD STALNOG DOPISNIKA
GRADOVI su zagađeni, automobili su preplavili ulice metropola i prete ljudskom zdravlju. Vlasti širom Evrope zato pokušavaju na različite načine da ograniče saobraćaj, najčešće tako što naplaćuju ulazak u strogi centar. Neki holandski gradovi osmislili su, međutim, obrnuti sistem, nagrađivanja savesnih vozača.
Grad Lil, po ugledu na Roterdam, svim vozačima koji se obavežu da će u vreme špica ostaviti automobil na parkingu ili u garaži daće za svaku izbegnutu vožnju - po dva evra!
Sistem je dobrovoljan. Onaj ko se prijavi, saglasan je s tim da u udarno vreme, ujutro i uveče, ne koristi automobil u najprometnijim ulicama i centru grada.
PROČITAJTE JOŠ - Priština jedan od najzagađenijih gradova u svetu: Uvode sistem par-nepar za automobile, zabranjuje se prodaja uglja
Gradske kamere snimaju glavne pravce, i ukoliko ne "uhvate" tablicu dobrovoljnog učesnika u ovoj operaciji, novac mu leže na račun. U Lilu se nadaju da će krajem godine tako smanjiti broj automobila u špicu za 1.500 do 2.000. vozila.
U Parizu su odustali od uvođenja naplate ulaska automobilom u centar grada. ali nameravaju da od 2024. zabrane ulazak vozilima na dizel-gorivo, a od 2030. i benzincima, tako da će po gradu moći da se kreću samo električna vozila.
BOGATSTVO ZA VOŽNjU SINGAPUROM
ULAZAK automobilom u centar Milana i Osla košta 5 evra dnevno, u Stokholmu se plaća 7 evra, a u Londonu 11,5 funti, odnosno preko 13 evra. Najskuplje je u Singapuru, gradu koji je naplatu za vožnju u centru grada uveo još 1975. Prilikom kupovine automobila u Singapuru se izdaje licenca za vožnju u gradskom jezgru, koja košta oko 31.000 evra i važi deset godina.