I auto u garaži može da zaradi

G. ČVOROVIĆ

26. 02. 2018. u 06:15

S obzirom na to da su gradovi zagađeni, vlasti širom Evrope pokušavaju na različite načine da ograniče saobraćaj

И ауто у гаражи може да заради

Foto Shutterstock

PARIZ

OD STALNOG DOPISNIKA


GRADOVI su zagađeni, automobili su preplavili ulice metropola i prete ljudskom zdravlju. Vlasti širom Evrope zato pokušavaju na različite načine da ograniče saobraćaj, najčešće tako što naplaćuju ulazak u strogi centar. Neki holandski gradovi osmislili su, međutim, obrnuti sistem, nagrađivanja savesnih vozača.

Grad Lil, po ugledu na Roterdam, svim vozačima koji se obavežu da će u vreme špica ostaviti automobil na parkingu ili u garaži daće za svaku izbegnutu vožnju - po dva evra!

Sistem je dobrovoljan. Onaj ko se prijavi, saglasan je s tim da u udarno vreme, ujutro i uveče, ne koristi automobil u najprometnijim ulicama i centru grada.

Gradske kamere snimaju glavne pravce, i ukoliko ne "uhvate" tablicu dobrovoljnog učesnika u ovoj operaciji, novac mu leže na račun. U Lilu se nadaju da će krajem godine tako smanjiti broj automobila u špicu za 1.500 do 2.000. vozila.

U Parizu su odustali od uvođenja naplate ulaska automobilom u centar grada. ali nameravaju da od 2024. zabrane ulazak vozilima na dizel-gorivo, a od 2030. i benzincima, tako da će po gradu moći da se kreću samo električna vozila.


BOGATSTVO ZA VOŽNjU SINGAPUROM

ULAZAK automobilom u centar Milana i Osla košta 5 evra dnevno, u Stokholmu se plaća 7 evra, a u Londonu 11,5 funti, odnosno preko 13 evra. Najskuplje je u Singapuru, gradu koji je naplatu za vožnju u centru grada uveo još 1975. Prilikom kupovine automobila u Singapuru se izdaje licenca za vožnju u gradskom jezgru, koja košta oko 31.000 evra i važi deset godina.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije