Motor mogući uzrok tragedije u Rusiji
12. 02. 2018. u 10:58
Pronađene obe crne kutije iz putničkog aviona “AN-148” koji se u nedelju srušio u Podmoskovlju. Istraga demantovala tvrdnje da se na nebu videla buktinja pre nego je avion pao
Crna kutija AP Photo
OD STALNOG DOPISNIKA „NOVOSTI“
U dobokom snegu, oko kilometar daleko od mesta nesreće u Podmoskovlju je u ponedeljak pronađena i druga crna kutija na kojoj su snimljeni razgovori posade aviona “An-148” kompanije “Saratovske avio-linije” koji je u nedelju samo sedam minuta posle poletanja sa aerodroma “Domodedovo”.
Eksperti se nadaju da su trake obe crne kutije u takvom stanju da će moći da se otkriju informacije o radu motora i drugih delova letelice, kao i to da će se iz razgovora posade saznati jesu li imali nekih tehničkih problema.
Nesreću u nedelju po podne niko od 65 putnika i šest članova posade nije preživeo. U avionu koji je sa “Domodedova” poleteo u 14.21 za Orsk bilo je dosta mladih ljudi, među kojima i petogodišnja devojčica i dva dečaka od kojih je jedan imao 12, a drugi 17 godina.
Istražni komitet je demantovao tvrdnje onih koji su posle nesreće govorili kako su videli buktinju na nebu pre nego što je avion pao. Istina je sasvim drugačija, blesak na nebu se pojavio tek kad je avion udario u zemlju i kad su eksplodirali rezervoari kerozina.

Eksperti objašnjavaju da se detonacija čula zbog toga što je avion udario u zemlju i tek tada se raspao. Koliko je to bio jak udar o tlo, pokazuje i to što su se delovi aviona raspršili na velikoj udaljenosti.
Porodica nastradalih
.jpg)
Jedna od verzija katastrofe je da je došlo do kvara na motoru aviona i da je to uzrok što se strmoglavio ka zemlji. Pre sedam godina isti tip aviona se srušio na probnom letu jer je zatajio uređaj za merenje brzine, pa su piloti pojačavali brzinu što je dovelo do paljenja motora i avion se raspao. U toj katastrofi poginulo je šest članova posade, avion je napravljen u Voronježu u Rusiji ali su motori ukrajinski pa će predstavnik te fabrike učestvovati u analizi uzroka nesreće.

U kontroli leta na aerodromu kategorički tvrde da im se posada do prekida veze nije žalila na tehničke neispravnosti letelice. Inače, avionom je upravljao iskusni pilot Valerij Gubanov koji je imao više od pet hiljada sati letenja, od kojih je 2.800 sati na takvom tipu aviona kao što je ”An-148”. Predstavnici “Saratovskih avio-linija” u ponedeljak su dokumentovano dokazivali da je avion bio u dobrom tehničkom stanju i prošao je sve kontrole. Interesantno je da su u njemu bila i dva mehaničara koja su ga prethodno pregledala. Avion je napravljen 2012. godine.
Foto mk.ru Motor kakav se nalazio u avionu "antonov" AN-148
.jpg)
Pre poletanja pilot je odbio da letelicu poliju tečnošću protiv zamrzavanja jer je smatrao da temperatura nije kritična, iako je bila ispod nule. Što se tiče redovne procedure koja se obavlja na avionu pre poletanja, ona je obavljena u skladu sa pravilima i to su potvrdili istražni organi.
.jpg)
VLASNIK KOMPANIJE
KONTROLNI paket akcija “Saratovskih avio-linija” pripada biznismenu Arkadiju Astafjevu koji je devedesetih godina bio savetnik prvog potpredsednika vlade Anatolija Čubajisa, koji je vodio 1996. predsedničku kampanju Borisu Jeljcinu. Astafjev je tada uhvaćen kako iznosi kutiju od kseroksa punu dolara. Afera je zataškana, a policajci koji su je otkrili su penzionisani.
Više od 600 ljudi učestvuje u traženju ostataka aviona
.jpg)
RAZBACANI DELOVI TELA
Zbog dubokog snega, ekipa od više od 600 ljudi koja skuplja delove aviona i traži tela putnika sporo osvaja teren pa će nastaviti da radi i narednih dana. Dosad je pronađeno 209 delova ljudskih tela.
Гојко
12.02.2018. 14:51
Ruski inženjeri su odlučili da postave zaštitni sistem Vitebsk 25 na avione Su-25 SM3,kako bi bili potpuno zaštićeni od dejstva protivavionskih raketa ispaljenih sa ramena.Ovaj sistem će dodatno obezbediti ovom avionu i mogućnost za vazdušnu borbu iako je jurišni bombarder,piše Sputnik.
Komentari (1)