Pozitivna putarina smanjuje zagađenje, zarada i do 80 evra mesečno za automobil u garaži
18. 01. 2018. u 17:40
Gradovi su zagađeni, automobili su preplavili ulice metropola i prete ljudskom zdravlju. Vlasti širom Evrope zato pokušavaju na različite načine da ograniče saobraćaj, najčešće tako što naplaćuju ulazak u strogi centar
AP Photo
Neki holandski gradovi osmislili su, međutim, obrnuti sistem, nagrađivanja savesnih vozača, a "pozitivnu naplatu" se sprema da uskoro uvede i francuski Lil.
U okviru eksperimentalne metode, Roterdam svim vozačima koji se obavežu da će u vreme špica ostaviti automobil na parkingu, daje, za svaku izbegnutu vožnju, po 3 evra.
U Lilu će dotacija iznositi 2 evra. U najsevernijem francuskom gradu kažu da najsavesniji vozači na ovaj način mogu da zarade i do 80 evra mesečno!
Ovaj novac će, između ostalog, moći da iskoriste i za sniženje cene osiguranja kola ili pri pretplati na gradski prevoz.
Pročitajte još - Zagađenje je svetski ubica broj jedan
Sistem "ekobonusa" funckioniše po principu dobrovoljnog učešća. Onaj ko se prijavi, saglasan je s tim da u udarno vreme, ujutro i uveče, ne koristi automobil u najprometnijim ulicama i centru grada.
Gradske kamere snimaju glavne pravce, i ukoliko ne "uhvate" tablicu dobrovoljnog učesnika u ovoj operaciji, novac mu leže na račun.
U Lilu se nadaju da će krajem godine tako smanjiti broj automobila u špicu za 1.500 do 2.000, a cilj im je da se saobraćaj smanji za 5 odsto, što bi značajno doprinelo protoku i smanjilo zagađenje.
Pročitajte još - Milioni za e-vozila
U Parizu su, za razliku od nekih velikih evropskih prestonica, odustali od uvođenja naplate ulaska automobilom u centar grada.
Gradonačelnica An Idalgo ne želi "finansijsku barijeru" između građana s periferije i iz centra, već ima drugu ideju. Od 2024. godine namerava da zabrani ulazak u Pariz vozilima na dizel-gorivo, a od 2030. i benzincima, tako da će moći da se kreću samo električna vozila, uključujući i autobuse gradskog saobraćaja.
Vlasti pokušavaju na sve načine da očiste vazduh velikih gradova. Da bi nešto tako zaista zaživelo, moraće, međutim, da se poboljša gradski prevoz, pre svega frekventnost, udobnost i bezbednost, kao i da se omoguće besplatni parkinzi dovoljnog kapaciteta na prilazu gradovima.
Методије
18.01.2018. 17:58
Само у БиХ уводе акцизе на еколошка горива.
kod nas kada bi ovo uveli.... pa svi bi se vozili GSP-om, još bi 2-3 jugića kupili da im stoje parkirani i zaradjuju 2€/h.....
Komentari (2)