Moguća predaja kod Debaljceva? Basurin: Kijev ne kontroliše vojsku, tokom dana poginulo 60 Ukrajinaca uništena brojna tehnika

Novosti online / Agencije

16. 02. 2015. u 10:41

Međusobne optužbe Kijeva i proruskih snaga za nepoštovanje primirja. Ukrajinci izgubili su 60 vojnika, dva tenka, sedam borbenih vozila pešadije i oklopnih transportera. UN: Poginulo 5.617 ljudi

Могућа предаја код Дебаљцева? Басурин: Кијев не контролише војску, током дана погинуло 60 Украјинаца уништена бројна техника

Ukrajinska vojska

Predstavnici ukrajinske vojske i proruskih snaga izjavili su danas da nisu spremni na povlačenje teškog naoružanja, prenele su zapadne novinske agencije.

U blizini ukrajinskog grada Luhanske i danas je došlo do žestoke artiljerijske vatre između ukrajinskih snaga i proruskih separatista, uprkos prekidu vatre koji je stupio na snagu tokom vikenda, javlja AP.

BASURIN: UBIJENO 60 UKRAJINACA, UNIŠTENA BROJNA TEHNIKA

Tokom dana, prema rečima Eduarda Basurina, zamenika komandanta štaba DNR, ukrajinske snage izgubile su 60 vojnika, dva tenka, sedam borbenih vozila pešadije (BVP) i oklopnih transportera, pet artiljerijskih sistema velikog kalibra i šest vozila.

On je rekao i da su snage Kijeva 49 puta granatirale položaje, ali i stambene kvartove u mestima u Donjeckoj narodnoj republici. Takođe, dodao je Basurin, haotičnost u vremenu napada i ciljevima koji se gađaju, kao i presretnute radio i druge poruke ukazuju da vlast u Kijevu ne kontroliše vojsku na frontu.


UN: U UKRAJINI 5.617 POGINULIH

Na istoku Ukrajine je od sredine 2014. godine kada je oružani sukob izbio pa do 12. februara ove godine, poginulo najmanje 5.617 ljudi, među njima 63 dece dok je ranjeno 13.400 ljudi, od kojih 159 dece, saopštila je danas Kancelarija UN za koordinaciju humanitarnih poslova (OCHA) u Ženevi.

Prema istraživanju OCHA u periodu od 7. do 13. februara, u Ukrajini je do 9. februara registrovano 1.007.917 interno raseljenih dok posledice pogoršane humanitarne situacije trpi oko 5,2 miliona ljudi, prenela je ruska agencija TASS.

VAŠINGTON POZVAO RUSIJU I PRORUSKE SNAGE DA OBUSTAVE NAPADE

Sjedinjene Američke Države su danas saopštile kako su "ozbiljno zabrinute" borbama - u i oko Debaljceva u Istočnoj Ukrajini.

Vašington ističe da su se sukobi pojačali nakon sporazuma o prekidu vatre, uz napomenu da budno prati izveštaje o novoj koloni ruske vojne opreme koje se kreću u pravcu Istočne Ukrajine, prenosi Rojters.

"Te agresivne akcije i izjave separatista koje podržava Rusija, prete ovom najnovijem prekidu vatre" saopštio je Stejt dipartment. "Pozivamo Rusiju i separatiste koje ona podržava da odmah obustave sve napade", dodaje se u ovom saopštenju.

DAČIĆ POZVAO SVE STRANE NA UZDRŽANOST

Predsedavajući OEBS-a ministar spoljnih poslova Srbije Ivica Dačić danas je pozvao sve strane da se striktno uzdrže od svih akcija koje bi mogle da ugroze prekid vatre na istoku Ukrajine, koji je stupio na snagu 15. februara.

"Očekujem da sve strane pokažu najviši nivo odgovornosti tako što će u potpunosti poštovati i pridržavati se prekida vatre u svim oblastima, uključujući i oblast oko Debaljceve", naveo je Dačić u saopštenju.

"Pozivam ih da se pridžavaju Paketa mera za implementaciju sporazuma iz Minska od septembra 2014. godine, koji je usvojen 12. februara. Druga šansa za mirno rešenje konflikta ne sme biti propuštena", upozorio je Dačić.

Šef srpske diplomatije je pohvalio posvećen i težak rad osoblja Specijalne posmatračke misije OEBS-a (SMM) u Ukrajini i njihovu ažurnost u podršci implementacije Paketa mera.

"Pozivam sve strane da tesno sarađuju sa SMM i da poštuju i obezbede sigurnost, bezbednost, nesmetan pristup i slobodu kretanja za monitore SMM na terenu", naveo je Dačić.

Dačić je rekao da će OEBS i Trilateralna kontakt grupa nastaviti da ulažu svaki napor prema ponovnom uspostavljanju mira i stabilnosti u Ukrajini.

MOGUĆA I PREDAJA KOD DEBALjCEVA?

Vojska Ukrajine razmatra mogućnost izvlačenja snaga opkoljenih u Debaljcevu ne samo probijanjem iz obruča, rekao je Vladimir Polevoj, zamenik rukovodioca analitičko-informacionog centra Saveta za bezbednost o odbranu Ukrajine.

U obruču je kako kažu predstavnici DNR ostalo između šest i osam hiljada vojnika.

Zamenk komandanta štaba DNR Eduard Basurin, izjavio je da u reonu Debaljceva ukrajnski vojnici otvaraju vatru neselekivno, po svemu što se kreće, uključujući i predstavnike OEBS, novinare...

BATALjON KRIVBAS: GENERALŠTAB LAŽE, NISU NAS IZVUKLI

Nikolaj Kolesnik, kurator u bataljonu “Krivbas” (40 BTO) izjavio je da nije tačna informacija da su se proruske snage povukle iz reona Debaljceva i da opkoljenim vojnicima stiže pomoć. On je ovo napisao na svom fejsbuk profilu.

BROJNA KRŠENjA PRIMIRJA

Portparol ukrajinske vojske Andrej Lisenko tvrdi da "separatisti krše prekid vatre", preneo je Rojters, dok AFP prenosi izjavu portparola snaga samoproglašene Donjecke Narodne Republike (DNR) Eduarda Basurina da je, po sporazumu postignutom prošle sedmice u Minsku, povlačenje naoružanja moguće samo "pod određenim uslovima, a jedan od njih je potpuni prekid vatre".

Sukobljene strane po sporazumu treba da počnu sa povlačenjem artiljerije i drugog velikokalibarskog naoružanja najkasnije 48 sati od stupanja na snagu prekida vatre u nedelju u ponoć.

Lisenko optužuje pobunjenike da nastavljaju sa napadima na vladine pozicije, navodi britanska novinska agencija.

"Preduslov za povlačenje teškog naoružanja je ispunjavanje jedne od tačaka sporazuma iz Minska - prekida vatre. Stotinudvanaest napada nisu pokazatelj prekida vatre. U ovom trenutku nismo spremni na povlačenje teškog naoružanja", rekao je portparol ukrajinskih snaga.

Basurin je, takođe, rekao da će proruske snaga početi sa povlačenjem naoružanja sa linije fronta u slučaju "punog prekida vatre", odnosno "ako dobiju određeni signal a to je ako Ukrajinci urade to isto".

Istovremeno, portparol proruskih snaga Eduard Basurin rekao je danas na konferenciji na novinare da su vladine snage noćas započele artiljerijski napad na Gorlivku, grad pod kontrolom proruskih boraca, prenela je agencija AP.

"Ako ukrajinska vojska ne prestane sa pucanjem i kršenjem sporazuma iz Minska, snage DNR neće povući svoje oružje", rekao je predstavnik ustanika a prenosi francuska novinska agencija.

AFP navodi da se borbe i dalje nastavljaju oko grada Debaljceva, a da se strane međusobno optužuju za nastavak borbi.

U Vuhlehirsku, oko 10 kilometara zapadno od Debaljceva, čuje se granatiranje iz pravca grada, sa udarima na svakih 10 sekundi, javio je izveštač agencije Rojters. Vojska Ukrajine je saopštila da su vladini položaji gađani 112 puta u poslednja 24 sata i da su vladine snage uzvratile samo onda kada su se našle na udaru.

Asošijeted pres izveštava da se nastavlja sa intenzivnom razmenom artiljerijske vatre oko tog strateškog grada na istoku Ukrajine, u kom se stiče železnički saobraćaj iz pravca Harkova, Marijupolja, Rostova na Donu, Taganroga i Moskve.

Ukrajinska agencija UNN prenela je izjavu predstavnika DNR u Kontakt-grupi Denisa Pušilina ruskom radiju da se yukrajinskim snagama predlaže "zeleni koridor" za napuštanje Debaljceva, kojim mogu izaći "bez oružja i tehnike".

Prema njegovim rečima, u Debaljcevu ima između šest do osam hiljada vojnika.

S druge strane, TASS je preneo izveštaj Donjecke novinske agencije da su ukrajinske snage otvorile artiljerijsku vatru na teritoriju aerodroma Donjeck u trenutku dok su na njoj bili Basurin i grupa od 30 novinara.

Proruske snage navele su da je na aerodrom pucano iz sela Opitnoje i Vodino.

UNN je, pak, prenela tvrdnju komandira ukrajinskog bataljona "Donbas" Semjona Semjončenka da se u selu Ssirokinu kod Marijupolja vode pešadijske borbe i da se puca iz artiljerije i minobacača.

"Protivnik dovlači pojačanje. Naši drže čvrstu odbranu", naveo je on na "Fejsbuku".

Ranije danas je štab za odbranu Marijupolja saopštio da je juče u borbi kod sela Širokina poginulo pet ukrajinskih vojnika a da su 22 ranjena i da su svi iz dobrovoljačkog bataljona "Azov".

U četvrtak 12. februara, u Minsku su završeni pregovori lidera zemalja "Normandijskog kvarteta" - Vladimira Putina, Petra Porošenka, Angele Merkel i Fransoa Olanda a istovremeno je održan susret trilateralne Kontakt-grupe, uz učešće bivšeg predsednika Ukrajine Leonida Kučme, izaslanika za humanitarna pitanja Viktora Medvedčuka, lidera samoproglašenih DNR i Luganske Narodne Republike Aleksandra Zaharčenka i Igora Plotnickog, specijalne predstavnice OEBS-a Hajdi Taljavini i ambasadora Rusije u Ukrajini Mihaila Zurabova.

Posle susreta saopšteno je da je postignut dogovor Kontakt-grupe o paketu mera sa 13 tačaka koji, između ostalog, podrazumeva prekid vatre od 15. februara u određenim rejonima Donjecke i Luganske oblasti, povlačenje teškog naoružanja i mere za dugoročno političko rešavanje situacije u Ukrajini.

MERKEL: PRIMIRIJE U UKRAJINI SE UGLAVNOM POŠTUJE

Nemačka kancelarka Angela Merkel ocenila je da se primirje na istoku Ukrajine uglavnom poštuje, ali nastavak sukoba oko železničkog čvorišta Debaljcevo daje razlog za zabrinutost, izjavio je danas portparol kancelarke Štefen Zajbert.

On je tokom redovne konferencije za štampu u Berlinu istakao i da je važno da od sutra započne povlačenje teškog naoružanja, kako je predviđeno mirovnim sporazumom postignutim prošle nedelje u Minsku, preneo je Rojters.

Nešto posle te Zajbertove izjave je, međutim, ukrajinska vojska saopštila da nije spremna da povuče oružje zato što proruske snage krše prekid vatre.

Pored toga, proruske snage su objavile da će početi da povlače teško naoružanje sa prve linije fronta tek kad primirje "počne u celosti da se primenjuje".

"U skladu sa sporazumom iz Minska, povlačenje vojnog naoružanja može da bude započeto tek pod određenim uslovima, a jedan od njih je i potpuni prekid vatre", izjavio je portparol ministarstva odbrane samoproglašene Donjecke republike Eduard Basurin.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (83)

Hasan seckati

16.02.2015. 14:49

@Paor - tuzno je to sto ce biti mnogo civilnih zrtava posto zlikovacka hunta ne dozvoljava narodu da se iseli, nego treba da posluzi u propagandnom ratu. ISto kao i Sarajevo sto je sluzilo u BiH ratu.

pera

16.02.2015. 19:32

@Paor - Zlo čovečanstva je zapad i NATO i njihova fikcija o nezasluženom boljem životu. Ona pravi sve ove nedaće poštenog sveta. Nikakvog razloga nemaju pravoslavci i muslimani da ratuju. Zna se ko je izvor njihovih muka, bezobrazni zapad koji je smislio da njegov rad, njegova valuta vrede i da može da je štampa koliko hoće bez ikakve kontrole i vodi monetarni teror nad ostatkom čovečanstva. Dakle apelujem na pravostlavce i muslimane da konačno stanu na istu stranu jer ova ala se mora zaustaviti.

Pesimista

16.02.2015. 12:52

Voleo bih da se MIR odrzi,ali po svemu sudeci nece.Cini mi se da je ovo samo predah pred jos veci sukob.Njedan od potpisnika primirja nije predsednik svoje drzave,SAD-u ne odgovara mir...Bice isporuceno oruzje Ukrajini,Rusi krecu ka Dnjepru i tu bi otprilike trebala biti granica.Porosenku je produzena vlast jos nekih 3 meseca,a onda opet Majdan...

Pera

16.02.2015. 13:00

Nije u pitanju tzv. Vatikanski Istok Ukrajine kao što jezuiti spinuju. U pitanju su Republika Donjeck I Republika Lugansk. Halo! Pa, da li Rusi mogu da pucaju na svojoj teritoriji u Dombasu, ako NATO (Katolički zemaljski pakao) pod komandom Vatikana puca po celom svetu I ubija ljude u veću slavu satane. Gde je ta vatikanska jezuitska komisija Badintera, pa valjda se ona odnosi i na Ruse u Republici Donjeck I Republici Lugansk. Ili je ta katolička podvala važila samo za rat u Jugoslaviji?!

kurajber

16.02.2015. 14:51

@Pera - U tom Katoličkom zemaljskom paklu se nalaze koliko ja znam i neke pravoslavne zemlje pa čak i naši "prijatelji sada veoma popularni?A što se tiče Badintera pa Rusi nemaju Ustav iz 1974g koji nisu pravili jezuiti već komunisti u ime svih naših naroda i narodnosti,najdemokratskiji ustav na svetu.

nevatikanski komentator

16.02.2015. 16:57

@Pera - da li vi znate šta pišete? kakve vatikanske gluposti? Grčka, Rumunija i Bugarska su pravolsavne zemlje i u NATO paktu. Pravoslavnih ima u Poljskoj i članovi su N ATO, u baltičkim republikama su pravoslavni takođe u većini. Neznanje i sslepost su i doveli Srbiju tu gde je.Izgkeda da je to tipično za Srbe.

миша барон

16.02.2015. 13:19

Не зауставља се тако лако грађански рат! То ми из бивше Југе најбоље знамо! Зато су Ватикан и Америка изабрале баш ово семе, семе братоубилачког рата, да посеју у украјинску равницу!

volf mesing(albanac)

16.02.2015. 17:31

@миша барон - nije to cilj cilj je sibir!ovo su samo predigre!ukrajina je samo trening onako fola radi!bice onda mnogo autonomnih pokrajina ili sjedinjenih sibirskih drzava!zivi bili pa videli!

Nemanja

16.02.2015. 20:08

@миша барон - @volf mesing(albanac) Taj scenario je verovatan isto koliko je verovatno da svinje lete, e sad ako se nesto i pokusa na tu temu veruj mi niko nece biti ziv i videti. Ako Rusija pada vuce za sobom celu zapadnu civilizaciju. Na kraju krajeva Rusi su to obecali po zavrsetku drugog svetskog rata.

volf mesing(albanac)

17.02.2015. 03:15

@миша барон - nemanja@ sukobi u drzavi pocinju kada ekonomija kleca!kada raste negodovanje ljudi kada se kuka i motika dignu pod nekim laznim lozungom nacionalizam kada mracne sile podignu rulju i tu odmah ispare! rusija nije samo moskva i piter!

CSKvolf mesing(albanac)

17.02.2015. 03:20

@миша барон - spartak@ ja sam se tog manufaktornog rada davno izbavio!nego meni mozda burek a ti pazi da od velke platonske ljubavi ka putinu i rusiji zaboravis na stvarnost!

pedagog

17.02.2015. 07:17

@миша барон - vidi se da si savladao lekciju Kosovski Presedan. Baš po toj šemi razmišljalo se još pre Putina da se RF demokratski raspadne na 88 republika kojima bi NATO bio garant u sprovođenju ekonomskih reformi i izgradnje demokratskog društva nakon oslobođenja od ruskog imperijalizma. Za Ruse je predviđena Moskovska Kneževina u kojoj bi se po evropskim merilima sprovodila Katarza Rusa u Moskalje. Ali, eto sprečio to pok.patrijarh Aleksej II i Putin tako da će Kosovski Presedan da bude Bumerang za EU.

Rusofil 2

18.02.2015. 19:54

@миша барон - Arnaut mani se covece svetske politike, spremi dobru obucu za bezaniju preko PROKLETIJE.

Komadant Mark

16.02.2015. 13:42

Bice mira kada Rusi zauzmu Kijev i povrate balticke zemlje! Ako Ameri zele da ratuju neka ratuju, suvise je slabasan SSSr popustao i dozvoljavao Nato zlikovcima da se sire! Putin i Rusija ne treba da popustaju !

miljan

16.02.2015. 14:12

sjednica u Minsku o primrju, a Americki SEnator izjavljuje nema od Mira nista. i sve je bilo jasno. rat je u interesu Amerike i nece stati. Putin ima samo jedan nacin da to rijesi, ili za nekoliko godina ga ceka sudbina Slobodana milosevica. oni cekaju da iscrpe Rusiju, kao nekada SRbiju. cilj je isti. to svi znamo. molim se Bogu za nasu bracu Ruse i Putina, jer se uz njega osjecam dostojanstvenije kao Srbin.

Sekula

16.02.2015. 14:32

Po tumacenju zapada primirje treba da se postuje samo u onim dijelovima gdje su ukrajinski placenici bili pred porazom (posebno Debeljcevo), a tamo gdje ukrajinski placenici imaju sansu da napreduju, tumaci se sa "primirje se u globalu postuje" i tamo se artiljerijski napadi tumace kao "primirje".

djg

16.02.2015. 15:01

I Amerikanci i Rusi i Evropska unija neka se nose u, da ne kazem sta. Narod gine, a oni se otimaju oko rudnih bogatstava.

из главе

16.02.2015. 20:38

@djg - napiši tačan iskaz : I Amerikanci i Rusi i Evropska unija ...Narod gine, a oni se otimaju oko rudnih bogatstava--- napiši čijih, Rusije, Ukrajine, Iraka, Yugoslavije Libije itd, a ne biju se oko resursa/ter. Usa, Eng, Nem, Fra itd, te se tačno zna ko je agresor, ko 5kolonaš, a ko brani svoje ognjište i opstanak...ignorisanje vodi prepuštanju sudbini koju kreiraju izazivači sukoba kojih ne beše u Minsku

Rusofil 2

17.02.2015. 01:09

@djg - iz glave : Trazis od hitlerofila da napise tacan iskaz, on kad bi napisao tacno i normalno( kod nenormalnih to je nemoguce ) morao bi da napise , kako je amerika bombardovala i razorila-opljackala : Japan, Vijetnam, Filuipini, Portoriko, Honduras, Gvatemala, Somalija, Sudan, Avganistan, Ruanda, Laos, Pakistan, Panama, Liban , Salvador, SRBIJA, Irak, Libija,..i ko zna koga jos amerika nije potapala u krvi. Hoce li ovaj iznad tebe da napise ovo. Nece profasisticki nastrojeni beze od ove istine.

Ujka Sem

16.02.2015. 15:06

Kako afganistanski mudžahedini nisu mogli poraziti bivši SSSR bez modernog američkog naoružanja tako ni ukrajinci ne mogu protjerati rusku vojsku sa svoje teritorije dok Ujka (s veliko U) Sem ne počne sa isporukama modernog naoružanja kojim će ukrajinici od ruskih vojnika u njihovim tenkićima praviti roštilj.

ranko75

16.02.2015. 18:44

@Ujka Sem - A zasto su onda tvoji ameri podvili rep sada u Avganistanu,talibima niko ne daje savremeno oruzje?Nesto ti hramlje tvoja teorija.Ako tvoji voljeni ameri isporuce oruzje amerima,to ce samo isprovocirati ruse da se umesaju,i onda ce biti kukuj lele do Lavova,a mozda i do Poljske granice.Kada vec lajes na ruse,izvadi iz usta americki instrument,ne znam kako se zove, ali je isti takav drzala Monika Lewinski kada je popravljala raspolozenje Klintonu.To zbog toga da bolje cujemo i razumemo lavez.

bigserb

16.02.2015. 19:03

@Ujka Sem - hahaha, ma da, vidimo kako i u iraku i avganistanu napravise rostilj od njih, pa ce to da urade sa rusima! ti sinko previse gledas holivudske filmove pa ti je njihova naucna fantastika udarila u glavu i "malo" ti poremetila mozak! ameri i kad bi dosli u ukrajinu sa svojim oruzjem, pa tek onda bi se videla stvarna snaga ruske armije, ti zaboravljas da se novorusi bore protiv ukro nacista sa ukrajinskom zarobljenom tehnikom, tu nema niti jednog savremenog ruskog oruzja!

goran

16.02.2015. 19:10

@Ujka Sem - ta velika sila amerika je osjetila snagu Ruskog oruzja u Vijetnamu..naravno Vijetnamci se nebi najebali majke majcine americkim okupatorima da im bacuske nisu slale pomoc..ameri su pobjegli glavom bez obzira

. . .

16.02.2015. 19:18

@Ujka Sem - još samo da nauče da rukuju tim oružjem, što će ići vrlo teško jer prosečan ukrajinski regrut ne zna na koju stranu cevke da stavi projektil za raketni bacač

Napred Ukrajina

16.02.2015. 19:30

@Ujka Sem - Malo nam je na srpskom netu ovih putinovskih propagandista,zadrtih praznoglavih rusofila sa provojnih jna sajtova, samo nam trebaju ustasoidi. More mrsh. Inace slazem se, kad Ukrajinci dobiju americku vojnu silnu tehniku,obuce se,ojacaju.,a oni nisu sala,ima ih mnogo i jaka su nacija, istamburace okupatora.

lesa

16.02.2015. 20:52

@Ujka Sem - A sve to pod uslovom da: 1. Moderno američko naoružanje se ne pokvari tokom nastupanja na Ruse. 2. Ruska vojska ne isporuči moderne tenkiće Rusima, kao i još kojekakva čuda.

Leskovački roštilj

16.02.2015. 21:14

@Ujka Sem - Ne sekiraj se ti, za pravljenje roštilja u tenku je potrebna obična kumulativna mina koja je dostupna i Ukrajincima i antifašistima. Dokaz tome su svi oni ćevapi koje su antifašisti napravili od Ukrajinaca po Donbasu i Lugansku.

Rusofil 2

16.02.2015. 21:35

@Ujka Sem - Ha ha ha ha ha ha, ovaj je u bunilu, ajde covece ne baljezgaj, od RUSIJE nesme da makne amerika i nato, a ti mlatis, ukrainci da proteraju RUSKU vojsku, obrati se psihijatru, sa tobom nesto nije u redu, ili dejstvuje jaka arnautska droga.

U al si pametan ko pcelica Maja

16.02.2015. 21:50

@Ujka Sem - Rusi su napustili Avganistan zato sto im je to bila glupa ego-avantura bez znacaja na katastrofalnom terenu. Amerima je taj isti "prijatelj" Avganistan posle uzgajao Talibane za Osamu pa ti vidi ko je ispao glup. Ukrajina je ravna zamlja i ako Rusi samo namirisu da je Amer poceo da liferuje oruzje izgazice celu Ukrajinu za najvise dve nedelje i EU ce imati 30 miliona izbeglica "na hrani". Rusi imaju nezamislivo velik arsenal tenkova i aviona jer su daleko jeftiniji i efikasniji. Nemas ti pojma.

КИР СРБИН

16.02.2015. 22:46

@Ujka Sem - Ево добили сте "оклопан возила" САКСОН од брита, оно јесте да су са отпада, али нема везе "западна је то техника", сама возила ће да ратују. Човече божји, па сами Украси вам се смеју какак сте им испоручили крш. Гледаш ли ти ишта другио сем ЦНН и ПЕПА прасе?

Mica Bor

16.02.2015. 15:29

Plan po kome ce se obadve strane povuci,ne moze da zazivi bez cvrste garancije velikih sila.Posto su dve naj jace u to umesane,od toga nema nista,na zalost.

sreto

16.02.2015. 16:15

Ne postoje proruske snage, takodje ni prorusi. To su RUSI I RUSKE SNAGE, bilo da su iz Rusije, Novorusije, Belorusije !!!

M

16.02.2015. 18:14

@sreto - Slazem se da su etnicki Rusi, ali treba im samo geografska odrednica, da ne bi bilo zabune! Ovako nepismeni Zapadnjaci ce misliti da su Rusi dosli iz Rusije da se tuku i da su invadirali Ukrajinu, sto vec njihova vrhuska uporno ponavlja! Zato bi mogli da budemo precizniji i kazemo ukrajinski Rusi.

sreto

16.02.2015. 22:01

@sreto - @ranko, ako su iz Srbije onda su prorusi. U nemackoj vise od 50% stanovnistva podrzava Putina, to se moze nazvat:Prorusi. U Svajcarskoj vise od 75% podrzava Putina i protiv su ratnog huskanja Amerike i EU. Ko je u mogucnosti neka procita na Svajcarskim portalima, na primer "blick.ch" i uveri se da 95% citalaca (na temu Ukrajina) odobrava svaki potez Putina u ocuvanju svetskog mira, a ratne huskace EU i SAD nagradjuju kako su zasluzili.

ništa ne razumem

17.02.2015. 07:09

@sreto - negde pročitah da su Aleksandar Zaharčenko i Plotnicki Ukrajinci ruskog govornog područja - i da su mnogi zarobljeni ukrajinski vojnici prešli na stranu Novorusije. I ko sad protiv koga ?

Djordje

16.02.2015. 19:14

@Hasan seckati - Mislis li ti da oni kapirajuvto sto prepisuju? Ponekad u tekstu koji prepisuju su greske koji "prepisivaci" ponove ? Sto je dokaz da blage veze nemaju o cemu se u clanku radi?

КИР СРБИН

16.02.2015. 22:42

@Hasan seckati - "ПАДЕ" друже, оних 5-6 спакованих у пикап на сајту НОВОРУСИЈЕ, су из пуковније "АЗОВ", неки ми личе на ове ваше. Лебати погледај небили преознао кога. Не брини живи су, само лепо упаковани, па сад иду на саслушање. Нису ми нешто весели, као некид дан док су "напредовали"по игралиштиам и улицама Мариопоља. и сликали се са заставицама. Мислили су да ће у пљачку и на цивиле, кад оно налетеше на ВОЈСКУ.

Prason 34. reda

16.02.2015. 17:56

proRusi treba da se opamete, da šta god uradili u Novorosiji, Zapad, a pogotovu SAD će težiti još većem konfliktu, pri čemu će pregovori poslužiti za spasavanje ukrajinske armade. Nikakvog mira skoro neće biti na ovim prostorima jer jednostavno to Amerika neda, jer njoj je u interesu rat, kako bi oslabila Rusiju, za koju sprema veliki rat sa muslimanskim ekstremistima. Jedino rešenje je sve karta na sto, pa da se vidi koliko su to Ameri i Zapad sposobni za invaziju na Rusiju

Boža prorok

16.02.2015. 18:57

Idu istom metodom kao i kod nas ,red primirje ,red naoružavanje ,red napad i onda red optužbi .Bagra je bila i ostala fašistička .Rusi malo taktiziraju a mogu to da završe očas posla .

izbliza gledano

16.02.2015. 19:04

Pre nego sto je dogovoreno primirje novorusija mobilise 100000 vojnika posto tamo niko ne veruje kukavicama i prevarantima i za sledeci okrsaj su spremni ako ukri krenu u sledecu etapu onda ce stvarno ukrajna nestati kao drzava a vi ujaci ujke semovi i ostali belosvetski olosi necete docekati nikakvu pobedu

ranko75

16.02.2015. 19:15

I jedni i drugi jos uvek zele da ratuju.Ukrainci su sami po sebi takvi(mislim na nezajazljivost hunte) i jos im je od amerike naredjeno,a rusi nisu jos osvoili sve sto treba da bi Novorusija bila sposobna za zivot samostalno(treba jos da osvoje Debaljcevo i Mariupolj).Onda dobijaju kompaktnu teritoriju, izlaz na more.Naravno hunta se i onda ne bi smirila,jer cim se zaustave skinuce ih,ali ako izgube debaljcevo i Mariupolj,moze doci do raspada sistema(da ih skinu ili se posvadjaju medjusobno).

* * *

16.02.2015. 19:22

i mnogo veće vojske od ove ukrajinske armade su se predavale kako bi sačuvali glave, ne znam šta bi ovima falilo da idu kući bez oružja, pa ako im se gine nek idu u rat ponovo

E pa

16.02.2015. 19:51

koliko se sećam, Noam Čomski u "Šta to u stvari hoće Amerika" kaže - USA nikada u istoriji nisu poštovale nijedan sporazum. Potpisivali su a onda mic po mic terali po svom. Kao što vidimo kako je poštovan Budimpeštanski sporazum, koji se više i ne pominje već se optužuje Rusija za nepoštovanje suvereniteta Ukrajine. Sudi se po posledicama, ne po uzrocima. Što se tiče USA, ko im veruje dužan je da istoriju ponavlja. Ili, udri zver dok možeš, a kad je satreš, pregovaraj. Ne pre.

Rusofil 2

16.02.2015. 20:36

Braco Rusi, zarobljene Ukrajince ne oslobadjati dok se ne sprovede dogovoreno, mozda je ovo varka amerike, da oslobode ukrainsku vojsku, i da naoruzaju fasisre, KGB-ovac to zna sigurno, ne sumnjam u njegovu sposobnost. Ne verujem da ce uspeti mao u SRBIJI, zapadni fasisti : Jedno pricaju, drugo misle, trece rede. PUTINE bandu na kolena. SPASIBA.

Ника

16.02.2015. 21:37

Чуди ме како Русима непадне на памет, да испоштују примирје, повуку се на целом фронту у дубину са све људима и наоружањем (рачумам и цивиле), пусте да страни новинари посматрачи известе да Руси поштују примирје а Укајинци не, и онда крену у контра-офанзиву. Повратили би саре положаје брзо, а цели свет више не би могао да криви њих већ само фашисте за рат...

ђока

17.02.2015. 01:24

@Ника - Прикане, није ти ово каунтер или нека стратешка игрица преко компа! Ако једном будеш дошао у сличну ситуацију, па ти предлоши свом надређеном . :)

Butamlili

17.02.2015. 13:48

@Ника - Lepo zvuci to Rusi,zar ne?Potajno ih volis,ali to ne priznajes. Ali svakako znas da ce tvoji izgubiti. Zivela Rusija i bratski nam narod.

Miro Markovic

16.02.2015. 21:46

Prema pisanju iz DNR i LNR broj okruzenih pucista u Dolbacevu je oko 7 u Mariopolju oko 8 hiljada, tj. ukupno ktivnoko 65% vojske Ukranije. Ustanici iz Novorusije nemaju nameru da puste te fasiste, koji su dosli da uniste sve Ruse u Novorusiji. Ustanici za sada imaju ogromnu stratesku prednost i propustiti tu pirliku je ravno samoubistvu. U septembru ih je Prasenko prevario na "caku primirja". Senator McCane je izjavio da ce primijre da zazivi kada svinje nauce da lete.

Miro Markovic

16.02.2015. 22:09

Prema pisanju pravda.ru online, tri ranjena komandanta ukrajinske armije, koja se zatekla u okruzenju u gradu Debalcevu, se upravo predala ustanicima Novorusije. Komandanti su izjavilil da su ostali bez municije i hrane. Ukoliko je ovo tacno, postoji velika nada da ce primirje da se ostvari. Medjutim, sukobi oko Mariopolja jos uvek traju. Ne zna se jos ko ce tu da izadje kao pobednik. Ustanici se bore za svoj narod i za svoju zemlju. Bog je na njihovoj strani.

Luka

16.02.2015. 22:40

Nije u pitanju tzv. “Vatikanski Istok Ukrajine” kao što jezuiti spinuju. U pitanju su Republika Donjeck I Republika Lugansk. Halo! Pa, da li Rusi mogu da pucaju na svojoj teritoriji u Dombasu, ako NATO (Katolički zemaljski pakao) pod komandom Vatikana puca po celom svetu I ubija ljude u veću slavu satane. Gde je ta vatikanska jezuitska komisija Badintera, pa valjda se ona odnosi i na Ruse u Republici Donjeck I Republici Lugansk. Ili je ta katolička podvala važila samo za rat u Jugoslaviji?!

vladislav76

16.02.2015. 22:53

Pa postoje fotke o tome sta se tamo desava! Govori se o tome da borci Novorusije(nikakvi Pro-Rusi kako Vi to govorite) se bore oko cvorista zleeznicke pruge strateskog polozaja (a iz obruca ne pustaju Puchiste iz Kijeva) dok ne odluce da se predaju!-a to nemogu jer im komandanti pobeze pre neki dan! (stace sve to za 2 dana samo da se utvrdi pozicija) pada sneg a jedinice hunte na sve strane leze..(vatra se upucuje obostarno tako da nije istina sto kazu da samo jedna strana napada)

Bonaparta3

16.02.2015. 22:56

Ovaj put vodi u III svetski rat i to svi znaju. Čeka se proleće. Mart je neki rok koji predviđam najkasnije. Primirja i slične priče,stvari se događaju na terenu mnogo brže nego što jenki mogu da isprate i treba im vreme da prouče satelitske snimke. Svima je jasno da Rusi dopremaju i oružje i municiju prorusima,ali nikako da to snime i dokažu tako da imaju problem inače uveliko bi se umešali u ovu priču.

Рајко

16.02.2015. 23:09

Ако се нато плаћеници не предају, ипак треба према њима бити милостив. Пустити их да оду кући. Сваком стотом оставити по једно око да води остале...

Miro Markovic

17.02.2015. 01:32

@Рајко - @Ratko. Surov si kao sto je bugarski car Boris, posle pobede nad ohridskim carem Samuilom u IX veku. Boris je sve njegove vojnike oslepio, osim svakog stotog, kojem je ostavio po jedno oko da vodi sve ostale kuci. To je surovo nasledje iz istorije. Ako to ustanici iz Novorusije urade, ne bih im zamerio, jer sva zverstva koje su im naneli fasisti iz Galicije i Kijeva su prevazisla cak i ustasko-hitlerovske brutalne zlocine.

Historicus

17.02.2015. 12:01

@Рајко - To je uradio Vasilije II Bugaroubica posle bitke na Belasici. Vizantijski izvori kazu da kada je Samuilo (koji je bastinio tradicije Bugarskog carstva, pa se pobunio protiv Carigrada) video ovo, totalno se srozao posle cega je ubrzo i umro.

Ђавоља пуковнија

16.02.2015. 23:41

Нису ваљда међу погинулим и рањеним добровољцима наша браћа?

Плаћени добровољци

16.02.2015. 23:46

Пред Русима су се и у самом Берлину и најзагриженији нацисти предавали. Не знам шта је овима из обруча? Можда међу њима и нема Украјинаца?

E to je dobro pitanje

17.02.2015. 05:19

@Плаћени добровољци - I meni se sve cini da medju tim opkoljenim nema bas nesto Ukrajinaca. Zato su se Nemacka i Francuska toliko i uzvrpoljile. Da su tamo Ukrajinci bolela bi ih patka. Treba taj Debaljcev lepo sravniti za zemljom pa ko ze zatekao zatekao. Jbga burazeru, sto si se trtio. A najdraze mi je sto ce onaj Horvat i njegovi saplemenici na kolac ko sto je oduvek i bio red s placenicima. Ima ona Kolinda deset godina zalosti da objavi. Vi znate onu Cesku "Spasi nas Boze kuge i Hrvata".

M.Mladenovic

17.02.2015. 00:53

Imao bih samo jednu molbu,oslobodioci,ako naletite u tom obrucu na neke Hrvate pobrinite se o njima propisno,unaprijed zahvalan.

djoks

17.02.2015. 01:14

Mislili ste, izmedju proruskih snaga i ukrainskih separatista. Znam da ste to hteli da napisete, ali jednostavno vam ili neko ne dozvoljava ili sa pogresnih portala kopirate clanke i odmah brze bolje izbacujete kao glavnu vest, a da ni malo makar ne procitate ili ispravite to sto objavite!?

slobodarski svet NVO

17.02.2015. 01:40

pozivamo SAD da konacno upristoje agresora, upravo onako kako su to uradile sa Srbijom. Ako im se nisu gace napunile.

Mikiboy

17.02.2015. 01:56

Najveca tragedija Ukrajine je sto vlada ne uspeva da kontrolise vojsku.Onda nije lako napraviti mir.

Hasan seckati

17.02.2015. 11:04

@Mikiboy - ko te je prevario da ne kontroliše? Itekako dobro kontroliše! Doduše.... američka vlada

КИР СРБИН

17.02.2015. 10:19

Једва чекам да видим на шта ће да личи онај САКСОН , кад га проштепа БМП аутоматским топом или недај боже да налети на тенк. Ја мислим да су Украси тих 20-так комада добили да спроводе полицијски час у Кијеву и Лавову. Низашта друго.

Gojko

17.02.2015. 12:49

Najnovija vest sa Rosia 24 je da je vechi deo Debalceva pod kontrolom ,,milicije'' i da traje ,,chishchenje''.

Tikov

17.02.2015. 14:08

Kao Hitler Kijev ne zeli da cuje nesto o kapitulaciji. Od Debaljcevo zele napraviti Staljingrad da im zbog propagande treba zrtve na koje mogu graditi drzavnost Ukrajine, bez zrtve upravo Ukrajinaca Ukrajina postaje zbog ekonomskih, verskih razloga i lokacije blizo Rusije daleko od Brisela jos dalje od Pentagona proruska. Razlika je da je od obkoljenja Debaljceva uvek bio otvoren koridor da vojnici napuste grad. Sto to niste naveli?