Ruski avion tri puta neprimetniji za radare od američkog F-22
19. 01. 2014. u 21:22
Ruski borbeni avion pete generacije T-50 na testiranju, kroz dve godine u eskadrilama. Cena aviona T-50 je oko sto miliona dolara.
MOSKVA: OD STALNOG DOPISNIKA
DOSADAŠNjA ispitivanja ruskog "nevidljivog" aviona T-50 idu odlično, pa se očekuje da će taj višenamenski lovac početi da se serijski proizvodi 2016. godine. Komandant ruske avijacije general Viktor Bondarjev je potvrdio da će orružane snage avion pete generacije dobiti najkasnije kroz dve godine. Državna ispitivanja na jugu Rusije u centru "Čkalov" poslednja su etapa pred dobijanje dozvole za serijsku proizvodnju.
Glavni konstruktor Aleksandar Davidenko kaže da je T-50 čak tri puta teže primetan na radaru od američkog konkurenta F-22. Zbog toga su Rusi svom avionu sve oružje smestili u "utrobu". Do sada je kompanija "Suhoj" u fabrici u Komsomolsku na Amuru napravila pet aviona T-50. U poređenju s prethodnim pokoljenjima ruskih vojnih aviona, T-50 je čudo tehnike. Napravljen je od novih kompozitnih materijala što ga čini manje primetnim na protivničkim radarima. Osim toga, ubojitiji je u gađanju ciljeva u vazduhu i na zemlji u bilo koje vreme dana i noću i pri teškim vremenskim uslovima.
Državna ispitivanja počela su minule jeseni. Posle prvih letova, najpoznatiji ruski probni pilot, heroj Sergej Bogdan, bio je pun hvale za novi avion. U odnosu na avione četvrte generacije, on ima sasvim novu elektroniku i najnoviji radar. Ruski "nevidljivi" ima sistem za automatsko raspoznavanje ciljeva, može da prati istovremeno 60 ciljeva i da gađa 20.
Prvih deset aviiona T-50 dobiće Centar za obuku pilota u Lipecku, a zatim će Ministarstvo odbrane kupiti 60 letelica. Ruska avijacija u budućnosti želi da da ih ima 150. Rusi nameravaju da s Indijom prave izvoznu varijantu T-50. Indija ima u planu da kupi 200 takvih aviona.
Rusi su avion pete generacije počeli da prave još osamdesetih godina prošlog veka, ali je zbog ekonomskih problema projekat bio zaustavljen.
Za vreme SSSR-a vodeći avio-konstruktori su dobili zadatak da naprave avion pete generacije koji bi zamenio MIG-29 i SU-27. Paralelno su radila dva konstruktorska biroa: MiG je napravio "mikojan 1.44", dok je "Suhoj" predložio SU-47. Raspad SSSR-a i besparica u Rusiji zaustavili su dalji rad na pravljenju aviona pete generacije.

Zahvaljujući promeni konjunkture i cene nafte i gasa na svetskom tržištu, u državnoj blagajni bilo je više novca, pa je predsednik Putin 2002. dao "komandu" da se obnovi rad na letelici kompanije "Suhoj". Prvi ruski avion pete generacije poleteo je januara 2010. godine, a u avgustu 2011. prvi put su ga građani mogli videti na moskovskom avio-salonu "Maks".
Land of the free Home of the brave
19.01.2014. 21:37
Ma , dje bolan, tri puta nevidljiviji... nevidljiviji je od najnevidljivije Baltik Votke s Ledom....Toliko je nevidljiv da ga siroti piloti ne mogu videti na pisti dok se nosom ne zalepe za prozor....
@Land of the free Home of the brave - kako lupetas........
@Land of the free Home of the brave - Rusi su nadmasili Kinu. Mi moramo da se drzimo nase brace Rusa. Ako nas ne spse Rusi, koce.
@Land of the free Home of the brave - Ziko ne lupaj.Kao prvo,vojno je Kina mala maca za Rasiju,Rase,poreklo Srbe.Drugo,Kineska jeftna radna snaga i jeftina sirovina je navele Evropljane I Amere da tamo prebace industriju I uvecaju vise puta svoj profit.I na kraju,odredista tih roba najvecu cenu imaju u Evropi I Americi,ako se kojim slucajem,Kinezi malo uz.urce,zatvorice im izvoz ovamo I rastriti tu privredu,kako su je I napravili.Da ponovim,Kinesku privredu su poceli da dizu Evropljani to mlo proucis.
@Land of the free Home of the brave - spasili su nas 1999-te, kako se ne secas
Komentari (78)