Roberts: Balkanu nove granice

Tanjug

11. 07. 2012. u 09:05

Britanski diplomata predlaže međunarodnu konferenciju na kojoj bi predstavnici Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, BiH i Prištine dogovorili nove granice

BEOGRAD - Britanski diplomata Ajvori Roberts smatra da je održavanje međunarodne konferencije na kojoj bi se utvrdilo novo razgraničenje na Balkanu "jedino logično rešenje" kako bi se dugoročno stabilizovao ceo region.

"Novi Berlinski kongres jedino je logično rešenje kako bi se dugoročnije stabilizovao region Balkana i bivše Jugoslavije", rekao je Roberts, predsednik "Triniti koledža" u Oksfordu i bivši britanski ambasador u Beogradu.

Ma kako takav predlog na prvi pogled izgledao nerealno, apsurdno je, po njegovom mišljenju, "insistirati na postojećoj okamenjenoj situaciji koja čini nefunkcionalnim čitav region, i u kome praktično nema nijedne zadovoljne strane”.

"Kosovski Albanci su nezadovoljni jer ni na vidiku nije njihov ulazak u Ujedinjene nacije, Srbija ne može da se odrekne 18 odsto svoje teritorije, BiH ne funkcioniše, i nikome nije jasno zašto bi se nekim narodima na teritoriji bivše Jugoslavije dozvolio i uvažavao referendum za samoopredeljenje, dok je drugima to pravo uskraćeno”, rekao je Roberts.

On predlaže novu međunarodnu konferenciju, u kojoj bi "uz podršku, prisustvo i garanciju EU, SAD i Rusije, predstavnici Srbije, Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, BiH i Prištine (svi sem Slovenije) potpisali novi ugovor o funkcionalnijim granicama bez obaziranja na provizornosti iz Jajca 1943".

Roberts tvrdi i da iza ovog predloga ne stoji niko od zvaničnika iz Londona.

"Kongres bi usledio posle ozbiljnih diplomatskih priprema. Inače, ne bi imalo smisla dovoditi u istu prostoriju najznačajnije ličnosti iz sveta. Teren bi se pripremio pozadinskim pregovorima koji bi se odvijali van očiju i ušiju javnosti", kaže Roberts.

Po njemu, i velike sile i igrači na terenu imaju interes da se situacija na Balkanu dugoročnije reši.

"Potpuno je jasno da je sever Kosova odvojen od Prištine, i da sa njom nema nikakve veze. Za Prištinu je to i bezbednosni problem. Njoj je potrebno međunarodno priznanje. Mislim da su se već suočili sa činjenicom da Rusija i Kina neće priznati Kosovo, a time je njihov ulazak u UN trajno onemogućen".

Roberts je uputio niz kritika na račun politike koju su SAD vodile u regionu, navodeći kao loš primer obećanje koje je tadašnji američki predsednik Džordž Buš 2007. dao Albancima u Prištini "da mogu da dobiju šta god hoće" .

"I logično je sa njihovog stanovišta da sa takvim obećanjima nisu bili spremni ni na kakve pregovore ili ustupke. Naravno da je bilo krajnje neodgovorno od Džordža Buša da im tako nešto obećava”, naveo je on i dodao za današnju "Politiku" - "da su tada znali da ni za sledećih pet godina neće biti ni blizu Ist Rivera, verovatno bi se drugačije poneli”.

Roberts smatra i da će se "uskoro javno priznati da je region u ćorsokaku, i da moramo da probamo nešto novo. To neće biti lako, ali nam nema druge nego da se okrenemo drugom pravcu. Vreme je danas, 17 godina posle Dejtonske konferencije, da se organizuje popravni ispit, na kome bi se uvažila logika svih strana”.

"Mislim da bismo isto tako jednom novom konferencijom mogli da ispravimo i doradimo ono što u Dejtonu nismo bili u stanju da sagledamo", smatra on.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (193)

DRAGAN

11.07.2012. 09:29

Ovaj klovn misli da će ustaše, vehabije i balije da se odreknu nečega što su uz njihovu pomoć okupirali?Ili možda misli da će Srbi ponovo na nekoj "mirovnoj" konferenciji da budu prevedeni žedni preko vode? Verovatno ovo drugo. Smatram da samo Rusija i jenkiji mogu da budu prisutni, ostali su nebitni. Što se KIM-a tiče, pola-pola svega, od rudnog bogatstva do teritorije. Crkvena zemlja SPC da se vrati i neka vode sve šiptare iz Srbije kod sebe.

Dejan Kumanovo

11.07.2012. 09:37

Robertse a sta ako je neko namerno zeleo da stvori "Corsokak"?Potpuno se slazem sa tvojom izjavom, nadam se da ce i velik deo zapada shvatiti ovo i preduzeti nesto.

robin hud

11.07.2012. 09:53

@dejan - A sto nazalost, Dejane ??? To je na radosti svih ! Jer mi nikad necemo oprostit Hrvatima Liku i Baniju u Bosni nikad nece moci da ugase Republiku Srpsku a na Kosovu i Metohiji mogu Shiptari sada da se busaju u pras ali cim vjetar promjeni pravac svi su naj...bali i kad tad ce opet doci do rata, tako da je ova ideja veoma postena i pravedna na kraju !

nikolas_bar

11.07.2012. 10:39

@dejan - ziva ti je to istina bratski, ovako nikud ne vodimo nego u novi konflikt sa mozda srecnijim krajem za nas

goran

11.07.2012. 09:48

moje misljenje je da svi srbi stanu pod jednu krusku a svi ostali pod jedan maslacak...sala mala iskreno dobro bi bilo kad bi vec jednom svi zivjeli sa svoim narodom a ne vako rastavljeno.poz iz banjaluke

Kisna glista

11.07.2012. 10:24

@goran - Ma koliko zvucalo čudno i neprirodno, mislim da bi Srpskoj bilo najbolje da ostane samostalna i nezavisna od Srbije, ali svakako u tesnim vezama sa Srbijom. Jednostavno, Beograd i Beograđani su mnogo mnogo puta pokazali da su spremni da prodaju sve i svakoga zarad mirne popodnevne šetnje Kališom. Pritom, naravo ne mislim na državu poput ove milogorske kvazitvorevine zvane Mali i Zi.

Davor

11.07.2012. 10:46

@Srbin - Ne znate što ćete i s ovim što imate u Srbiji isto kao i mi u Hrvatskoj, na kraju i onako neće biti ništa vaše kao i kod nas naše. Baš ste primitivci koji žive od svog napuhavanja. Kod nas su pola obale Jadrana pokupovali stranci, tako ja jednom dođem na plažu a švabo me stjera i kaže da je to njegovo privatno vlasništvo i pitam se gdje ja to živim, a to i vas čeka u kopnenom smislu. nemojte se sekirati, opustite se, još nam jedino preostaje lajati na zvijezde.

keki

11.07.2012. 10:02

Hvala Bogu da konacno neko izadje sa normalnim vidjenjem stvari na ovom buretu baruta. Steta sto velike sile to nisu organizovale devedesetih godina, ali naravno pobedili su americki interesi (nije da nisu bili u stanju da sagledaju, vec nisu hteli). Ovo treba iskoristiti i otkloniti visevekovne probleme. Prilika da Srbija, prvi put posle Dusanovog carstva, izadje na more.

sveto

11.07.2012. 10:04

Priče o budućim događajima nas ne pogađaju trenutno.....Prema tome:U budućnost valja gledati,a na terenu raditi na zaštiti svakog građanina Srbije,jer je on najveće naše blago!

MatijaBG LDP/DS

11.07.2012. 10:05

GLUPOST!!Od ovakve ideje nema nista.Granice su promenjene odvajanjem Kosova i kraj!Stvaranje etnickih drzava je najgora moguca stvar.Razmisljajmo u buducnost.Srba je sve manje,Hrvata,takodje,ako bi se ovaj princip primenio,granice bi se stalno menjale,sto znaci da bi Srbija bila sve manja,kao i HR...samo gradjanska drustva i samo citava regija kao takva,mogu dovesti do cvrstih granica i dobrih odnosa.Ovaj predlog odgovara samo Albancima i Muslimanima,koji nemaju problema sa mortalitetom!

Lazar

11.07.2012. 10:21

Pa ne Kosovo ce tesko biti srpsko ali moze referendum u RS.Eto to je otprilike hteo da kaze da ce dato Srbima pravo da se izjasne.Da je vodjena drugacija politika mozda bi i CG sacuvali ali Kosovo najteze.Jedini argumenti pravi na srpskoj strani su u Bosni posto ta drzava ne funkcionise.

krsma

11.07.2012. 10:28

Koji li je sad pa on faktor?Nadam se da nije neki pomocnik pomocnika zamenika ministra inostranih poslova kao sto je to bio slucaj sa nekim potrckom koji nas nedavno udostojio posete!

Zoki

11.07.2012. 10:32

Nista se vi ne sekirajte, sve je to vec negde planirano i napisano. Nikada se mi nismo pitali ni za sta sto nam se desavalo. Ko je u situaciji da moze da se seti 1985. godine kada je izasla u novinama karta Balkana za 1995. svi su rekli "ma daj, pa nema sanse" kad ono medjutim

Dusan

11.07.2012. 10:33

Moze, ali sa pozicija 1993. U protivnom, Srbija moze da saceka dve godine da zapad kolapsira. Cekali smo i duze. Svako u Srbiji ko pokusa, ili je pokusao, da prihvati neko prekrajanje u ovom trenutku, ima rezervisanu banderu na Terazijama i to pre 2015. Ako iole poznaje istoriju i ima 100 g mozga u glavi, ne moram ja da mu pricam.

B.V.

11.07.2012. 10:34

Opet neki novi balkanski komonvelt uređen po uzusima britanske masonerije. Prethodna dva (kraljevina i republika Jugoslavija) su vrlo skupo plaćene (i formiranje i uništenje) . Dokle više da mali Balkanci plaćaju račune iz vaše prljave kuhinje?! Hoćete li odbiti od nas jednom zauvek?!

nedaju MIRA pa to ti je,djavo ostaje djavo!!!!

11.07.2012. 10:36

Nista drugo ovaj profesor nece da objasni i predlaze,nego samo da opravdaju njihova zverstva u proslosti,i tako sve to istorijski bude namazano sa nekim novim granicama.A ko je kriv za sve sto se dogodilo,pa naravno uz njihove izmisljene haske tribunale i sve propagandne masinerije,krivci su SRBI,i zato hoce oni kao sad na finjaka da eto kao i obicno oni su svetski mirotvorci,pa predlazu nove konferencije i naravno opet deljenje i granice,i jos bez da javnost ama bas nista ne sazna.Ehh Srbijo.

Andrej

11.07.2012. 10:37

Prvo ovoj Roberts treba da si organizira mirovna konferencija doma i pod itno da im ja vrati Severna Irska na Ircite, Folklandskite ostrovi na Argentincite, itn. Sto se odnesuva na nas Juznite Sloveni, treba site zaedno da sedneme na zaednicka masa i sami da si gi resime nebuloznite problemi sto postojat pomegu nas. Potoa problemot so Albancite lesno ke se resi.

nikolas_bar

11.07.2012. 10:37

Evo ja predlazem Srbiju na granicama Karlovac, Karlobag, Ogulin, Virovitice za zapad a za istok DJevdjelija sa sve Skadrom. To je jedino logicno rijesenje, da ne bi pravili nekakve banane drzave, a ta bi se drzava zvala Savezna Republika Srbija isto kao Nemacka. Ako ko sto ima protiv, samo nas pustite da to sami resimo, a da se ne mesate vi veliki, i imacete veliku i stabinu drzavu na balkanu. JEDAN NAROD, JEDNA DRZAVA, JEDNA MONETA!

dragand

11.07.2012. 10:46

Ovaj englez tvrdi pazar. Prvo su nam sve oteli, a sada hoce da nam uz pregovore vrate mrvice i okrajke i kao oni ispadaju jako velikodusni. E ne moze. Gospodo prvo nam vratite sve sto je srpsko i sve sto ste nam oteli pa onda da razgovaramo.

anne

11.07.2012. 10:50

Srbija bi trebalo po međunarodnom pravu ( obelodanila Smilja Avramov) izađe na more, ako ne preko Crne Gore a ono preko severnog dela Albanije. Kako svi trče da uzmu nešto od Srbije, mogli bi u budućnosti da razmišljaju u suprotnom pravcu i da nešto daju.

Komsia s'juga

11.07.2012. 10:51

Da, treba novi Berlinski kongres. i ja se slazem, I u ovom novom Berlinskom kongresu treba da se revidira ono sto je nepravedno ucinieno na prvom Kongresu...... plus da se vidi sta ce biti sa Vojvodinom, Sandzakom i sa Presevskom Dolinom. Pa kad ostane samo Beogradski Pasaluk ... da jednom i zauvek vi nebeski narode svatite odakle i kad ste dosli tu ( iako veq znate a ne zelite priznati) i da tudje nikad nece biti tvoje. Pozdrav is Pristine, s'postovanjem, komsija

bogi

11.07.2012. 11:58

@Komsia s'juga - Čovjek ti lijepo kaže da Kina i Rusija nikad neće priznati Kosova zato oladi.

Suvajcanin

11.07.2012. 11:02

Da, ovaj Gosp. ima zdravo razmisljanje, bolje je razgovarati, nego nedaj Boze ratovati, Ali Nemacka i Evropa mora dase odkaci nerealnih razmisljanja kada je bivsa Jugoslavija u pitanju, a oni to nikada nece!

ABDUL SAMED

11.07.2012. 11:05

Nije vazno sta je rekao vec ko je rekao! Ovaj starac mlati praznu slamu i ocito navikao da uziva pored tv-a gledajuci kako se balkanci medjusobno kolju i ubijaju. Ovakvim kao njemu pozelio bi krojenje granica i rat u njegovom domu pa da oseti sta je mrznja rat jad beda, zlostavljanja bezanje od svog doma itd.

genc

11.07.2012. 11:07

I ja se time slazem jer se zna da je albanski narod podeljen u pet drzave i neka se ispravi istoriska greska prema albanskom narodu da se vrate teritorije koje je srbija okupirala albancima i grcka po tome Albanija bila do Nisa pola Makedonije deo crne Gore Camrija deeo Grcke a to znaci da bi Albanija i Kosovo bili najmocnija drzava na Balkanu

publika

11.07.2012. 11:48

@genc - Albanija - 3,2 mil + kosovo 1,8 mil + ostalo 0.5 = 5.5 mil Albanaca. Albanci mogu biti najjaca drzava na Balkanu tek kad ih bude preko 10Mil i kad prihvate Hriscanstvo. Do tada mogu da sanjaju. Zna se ko je gazda na Balkanu. I u situaciji "slabe" Rusije Srbi su opet faktor No1.U slucaju jacanja ruskog uticaja u regiji. Ostali nemaju sta da traze pogotovo Albanci. Mnogo sto se zaleteli gospodo, pa ne4 desava se sad nista sto se nije vec desavalo u proslosti ali dodju stvari na svoje pre ili posle

Stojan

11.07.2012. 11:56

@genc - Iz aviona se vidi da nisi ono za šta se izdaješ.Današnja Albanija je bila Turski Arnautluk.Kosmet je bio Rumelija,Grčki deo Ćamerija i tako dalje.Svi ti narodi su poturčeni,a deo poarnaućen.Ne bi bilo dobro da ovu Velikoalbansku teoriju prihvate zdravo za gotovo.Pitaj se zašto Albanci u Orahovcu govore Srpskim jezikom?Sva mesta na Kosmetu imaju srpska imena.Ovo samo da podsetim čitaoce da ne nasedaju na provokacije.

bogi

11.07.2012. 11:56

@genc - Istorijska nepravda je što vas nismo spakovali i poslali tamo odakle ste i došli.

B

11.07.2012. 12:13

@genc - Hahahahha,istorijska greska?! Od Nisa pa sve do Grcke?! Eeee jeste vi Albanci smesan narod.Samo mi,molim Vas,navedite iz koje su godine te granice? Ili su te granice iz zemalja po kojima ste se seljakali kada ste bezali iz maticne drzave! Po toj logici prisvojite i pola Nemacke i Svajcarske...

Goran

11.07.2012. 12:14

@genc - Vidis kako si nam ti pametan. Ali, ameriku si zaboravio, po americi isto vas ima, znaci da je i amerika vasa

dulje

11.07.2012. 11:18

Sve su to SrBske zemlje podeljene po religioznoj liniji izmedju Srba ili bivsih Srba.. Ali ako bi takva konferencija pomogla da ljudi koji se osecaju drugacije zive na istoj teritoriji neka bude. Ja licno ne vidim drugacije nego da Srbi svakvom podelom gube, bilo kroz istoriju ili u buducnosti. Kad bi se istorija pisala onako kakva je bila znalo bi se i zasto je to tako.

Jefimija

11.07.2012. 11:29

Nema mira na Balkanu bez pravednog resenja za Srbe. Kratkog daha ce bitisve Frankenshtajn drzave !

Sasa

11.07.2012. 11:33

Moze, da Srbiji pripadne sjever Kosova, Republika Srpska i istocna Slavonija i dogovor je pao.

ЏЕМС БОНД 007

11.07.2012. 11:43

@Sasa - Ово источна Славонија није никада припадала Србији,али зато је припадала БАРАЊА.Према томе Србија =Војводина,Рашка област,Метохија,Република Српска,Република Српска крајина,Барања,Косово северно од р.Ибар

Gle, Srbin

11.07.2012. 12:42

@Sasa - Albanac, vecina ste tamo, dobro ste ozraceni od strane prijatelja. Dok je Srbija vodila to tamo, imali ste ruku na srce sve od univerziteta pa do ne znam cega. I trebalo, nije to bilo pogresno. ali vidis, nekad niste bili vecina i to ste postali ne bas lepim stredstvima. da li bi pristao da ti neko dodje, izbaci te iz stana jer ga ima vise i ti to da aminujes? sumnjam. koliko ste nezavisni? verovatno dok se kod okupatora ne okrene curak ili dok ima uglja. onda ce vas puste nizvodu. uzdravlje!

Ogi

11.07.2012. 11:36

Moje misljenje je da onima koji su najuticajniji na planeti zemlji nije u interesu da se situacija u ma kom delu planete zemlje stabilizuje!U prilog tome ide to sto se nesto vise od dve decenije pokrecu ratovi manjih razmera.Dakle gladni su nestabilnih situacija gde se uposljava ratna masinerija.Ratovi vecih razmera su veliki rizik,zbog nuklearnog oruzja.Svetska populacija bice desetkovana preko genetski modifikovane hrane u narednih par decenija.

Vucko

11.07.2012. 11:44

Konacno je zadnji dio filma rusenja Jugoslavije dosao na dnevni red. Kao i sve prije ovoga prvo se pusti probni balon koji je vec odavno poznat u diplomatskim krugovima, tacnije od 2005. Znam da cete komentarisati svakojako, ali granice su oni vec pripremili ili ako neko vise voli nove nacionalne drzave. Zali Boze sto je do svega ovoga moralo doci, ali vjerovatno bolje nismo ni zasluzili. Stara narodna kaze: Cijeni sebe da bi te drugi cijenili!!!!

Zoran

11.07.2012. 11:50

Osijek, Ogulin, Karlobag, Virovitica, Dubrovnik, Konavlje, Dalmacija, Republika Srpska, Kosovo, i dogovor sa Makedoncima i Srbima u Crnoj Gori, i tako, da se napravi jedna stabilna država, organizovana u ekonomski logične regije (bez ikakvog političko/istorijskog uplitanja po pitanju definisanja tih regija) koja više ne bi mogla da se uruši iznutra, a samim tim, ni spolja. Srbi u Srbiji, Albanci u Albaniji, i to je to. Što pre, to bolje.

genc

11.07.2012. 12:34

@Zoran - e moj zorane tvoj komentar je za smejanje po tebi Srbija bi onda bila manje od BGD: pasalika jer bi granica reka Sava sa Vojvodinom Nis sa Kosovom Sanxhak prpada Bosni i da ne nabrajam granice bili bi ste mnogo mali zato pitaj sta ste kolonizirali i okupirali nekog starijeg da ti objasni.

Tvrtko

11.07.2012. 12:48

@Zoran - Ako si Hrvat, ajde prvo ti pitaj svog didu da ti kaže kako se njegov dida krstio. Ako si Šiptar, ajde prvo ti pitaj svog dedu odakle je došao tu gde ste vi sad i čija je zemlja bila ta koju vi sad obrađujete. Ako si musliman iz Raške ili Bosne, opet prvo ti pitaj svog deda da ti kaže kako se zvao dedo njegovog deda i zašto ti ne znaš ni turski ni arapski nego samo srpski. Pa nam onda objasni ko je šta kolonizirao...

MarkoBg

11.07.2012. 13:09

@Zoran - Evo ja se nadam da si ti stariji pa da te priupitam sta smo to okupirali i kolonizirali? Kosovo zadnjih 1500 godina i nije bilo nicije nego srpsko i za vreme okupacije - tursko, albansko nikad. Vojvodina se glasovima svojih gradjana pridruzila Srbiji 1918. Bosna je bila vecinski srpska sve do dolaska Turaka pa sad ima i "Bosnjaka" ali ok, eto njima njihovo niko im ne trazi vise od nezavisnosti za RS. Hrvati su poseba prica. Nikako im ne uspeva da dokazu da su ikad imali priznatu svoju teritoriju

bracki

11.07.2012. 13:29

@Zoran - kasno je to moj zorane,srbija je imala dozvolu velikih slia posle berlinskog kongresa da pravi veliku srbiju,krajem 19. vijeka,ali smo tada htjeli kraljevinu sa ustasama.tako da smo zakasnili otprilike 1 vijek. ima par knjiga koje govore o tome,valjalo bi ih procitati.i svi su posle ratnih pobjeda u svojim zemljama pravili etnicko ciscenje samo smo mi ostavljali turke,siptare sa nama,SA HRVATIMA 45. OPET USLI U ZAJEDNICKU DRZAVU!!! a sada nam svi oni zabadaju noz u ledja,onako komsijski...

Bazooka Joe

11.07.2012. 14:14

@Zoran - To pridruzivanje Vojvodine Srbiji 1918 je bilo nelegitimno, jer predstavlja volju samo slovenskog zivlja, koji tada nije cinio ni 50% ukupnog broja stanovnika Vojvodine. Pogledaj nacionalnu strukturu poslanika sa "Velike narodne Skupstine" i videces da je sve bilo namestaljka, a bila je mogucna samo zato, jer su Ameri Englezi i Francuzi stajali iza Srba u njihovim teritorijalnim zahtevima prema Madjarskoj, kao sto danas stoje iza Albanaca po pitanju Kosova.

zoran

11.07.2012. 12:02

ok..ali pre toga isto da se uradi u Velikoj Britaniji da vidimo kako funkcioniše.

posmatarc

11.07.2012. 13:46

@zoran - ZoraneU Britaniji se vec to radi, ali bez rata. Shkotska se sprema na odvajanje i to sigurno sledi u narednim godinama. Vrlo verovatno da iza toga sledi i Vels.

posteno govoreci

11.07.2012. 12:04

vrijeme je da se Njemackoj stavi do znanja, da je ona izgubila II svjetski rat...i da njeno crtanje granica na Balkanu, kojim ce biti nagradjene svi narodi koji su bili na njenoj gubitnickoj strani, nece biti nagradjeni, a jedino Srbi koji su se borili protiv fasizma, kaznjeni....

bracki

11.07.2012. 12:11

dokle god srbija bude isla uz neku stvar americi, londonu i berlinu ima da je komadaju dok ne ostane od nje 10 duluma.fakat je da se zapad pita o svemu,pa i kakvo ce da nam pozele jutro sa televizije.mozda bi trebali da progutamo nas ponos i ispunimo sto traze,jer veci od ovog necemo biti sigurno,samo mozemo manji.a sami smo krivi za kosovo,prije 30-40 godina srbi su prodavali zemlju siptarima za dobra kola,kravu,tako da nije cudo sto nas vise dole nema.svi su hteli u BG,e eto nam BG sa okolinom

Gle, Srbin!

11.07.2012. 12:34

@bracki - sinko, prodavali su imanja posto su im siptari silovali dete, zenu, domacina ubili pa dete prodalo samo da pobegne i sl. ne pricaj svasta. Rima nema, mnogih carstava nema, nema osmanlija, nestade Hitlera i sl. treba imati cilj pa ce se naci sredstvo. mi nemamo cilj jer je jedini cilj onih koji potpisuju u ime nas da napune dzepove i to im dobro ide.

zvaka

11.07.2012. 12:15

Novo prekrajanje granica je siguran put u nove ratne sukobe. A novi oružani sukobi su siguran put u ogroman broj novih žrtava i nove rijeke raseljenih ljudi. Ko to želio, neka mu tako bude u kući...

MarkoBg

11.07.2012. 13:05

@zvaka - Upravo ovakve granice jesu 100% siguran put za nove skubobe i to za manje od 10 god. Nazalost, mislim da to i jeste cilj Vasingtona i Brisela jer oni nisu nimalo glupi pa da to ne vide. Vise me brine sto su licemerni i zli

zvaka

11.07.2012. 14:19

@zvaka - Balkan nije bivša Čehoslovačka pa da se mirno razdvoje za 2 mjeseca uz stisak ruke, pozdrave i najljepše želje i čašu šampanjca. Kod nas padaju glave za među. Mislite šta hoćete, ali ja više ne učestvujem u nikakvim podjelama, sukobima, ratovima... interesuje me poja porodica i djeca. Bilo to ovde ili negdje u inostranstvu.

Miki

11.07.2012. 12:32

Meni ne treba ni RS ni Kosovo,samo ako možete da sve Kosovare, Crnogorce i ostale dosljake vratite iz moje Šumadije u njihove zavicaje bio bih vam zahvalan.

Pera

11.07.2012. 12:49

@Miki - To sto govoris je klasican govor mrznje,al ne brini i to ce se jednog dana sankcionisati,a do tad uzmi radi nesto u zivotu i ne krivi druge za licne frustracije

bracki

11.07.2012. 12:52

@Miki - odlican 5... protiv crne gore su uvijek najglasniji bili terazijski crnogorci,tako sada i terazijski kosovari,terazijski bosanci-hercegovci,koji su naravno zaposjeli funkcije.oni inace mnogo vole svoj zavicaj ali naravno uvijek je funkcija bila draza.ja koji sam iz crne gore sve bih dao da se ti dusebriznici vrate u svoje rodne cuke a ne da sole pamet iz terazijske hladovine. dodji u podgoricu pa se pobuni sa ulice iz prvih redova a ne preko novina i interneta..sve neka virtuelna krvoprolica...

D

11.07.2012. 13:19

@Miki - Šta lupaš, bre? Zbog takvih koji bi da preseljavaju smo i nadrljali tokom ovih 20 godina.

Poznavalac istorije

11.07.2012. 13:27

@Miki - Zemljace, jel ti mislis da su se tvoji preci doselili pored Morave jos za vreme doseljavanja Slovena na Balkan ? Pa jel znas da su vecina danasnjih sumadinaca kolonisti iz Bosne, Crne Gore ili Kosova ? Kada bi malo procackao po svom stablu video bi da su i tvoji verovatno doseljeni u jednom od proslih vekova. I sad zamsli situaciju kada starosedelac-sumadinac tera tvog cukun-cukun dedu koji se tek doselio sa porodicom bezeci od Turskog, Arnautskog ili ko zna cijeg zuluma..kao sto bi ti to danas?

Crni

11.07.2012. 13:29

@Miki - Tako je MAJSTORE!!! Studirao sam u Kg-u i znam ocemu govoris. Svi kosovari su vezani kao creva i u Kg-u se drze kao jedan i jedni druge vuku,a tamo gde je trebalo da se drze,sve su rasprodali.

miki

11.07.2012. 13:47

@Miki - Za Mikija ,pa da nije bilo Srba sa Kosmeta ta tvoja kako je ti nazivas Sumadija bila bi ona ista kao u vreme Milosa obrenovica,jadna bedana nemoralna a od kada su ti jadni ljudi pod pritiskom dosli ne nadajuci se da ce naici na takve kao sto si ti procvetala je koliko ste stracara prodali tim jadnicima koliko je poreza ubrala opstina koliko vam je njiva poorano i obradjeno bile du puste i u korovu.Koja su deca pokazala bolji uspeh,koliko posto vas nije bioloskih oceva Moral o

Kosovac

11.07.2012. 14:02

@Miki - Kao prvo Srbi sa Kosova nisu kosovari to su albanci , mi smo kososvciI! E pa gedzo iz sumadije , nikome ne zelim lose nista u zivotu ali bi voleo da osetis malo kako je to biti izbeglica . To sto ti pricas je cist primer kako ste nam se lepo nasli u nevoljo braco Srbijanci . Cast izuzecima ! Nemanjici nisi iz tvoje sumadije nego je poreklom iz Crne Gore tako da ti covece pljujes na svoju lozu. Sve mi je jasnije zasto vas mi i Srbi iz Kraijne i Rs smatramo za izrod i rome. Pozdrav svim Srbima

Crnogorac

11.07.2012. 12:38

Hahaha sada imamo ponovo popustljivo rukovodstvo. Situacija kako jeste jeste losa, ali danas. Srbi sa Rasijom sve su jaci i jaci, dok Siptari, Hrvati i Bosnjaci i oni Montenegrinci propadaju u crnoj rupi. Ovavakv sastanak je bio i nakon 1. svetskog rata Srbi su ucestvovali ali odlucivali su drugi zbog toga se osporava drzavotvornost ma cak i postojanje Srba jos dan danas. Sada kada nemaju para pokusace novu prevaru i kako citam novine i izjave uspece ubediti pametnjakovici.

arsa

11.07.2012. 12:45

Ako ce na toj konferenciji biti ispostovano medjunarodno pravo sa principima koji nebi dozvolili legalizaciju etnickog ciscenja na ovim prostorima.Slazem se sa ovim gospodinom da se treba vratiti nazad i pre Jajca 1943 kako nebi doslo do legalizacije etnickog ciscenja za vreme drugog svetskog rata i kasnije.Jedan veliki plus od mene za ovu inicijativu pod uslovom da se iza ovog ne krije stvaranje velike Albanije i predlog da se ovom skupu pridruzi i Kina koja je nesporno velika sila.

Ljuba

11.07.2012. 13:13

Kada je Engleski kraljevski institut 1980. pisao šta će te biti na Balkanu nase novine su pisale da su to gluposti a sve se do dans obistinilo. I tada su napisali da će Srbija 2020. god ući u EU. Naši nikako da shvate da su Englezi glavni za Balkan, za sve se pitaju. Andrić a i Dostojevski su pisali da su Englezi od 1804 do oslobodjenja od Turaka 1878 bili odlučujući faktor, stalno su nešto "muvali" piše Dostojevski. Naši istoričari dobro znaju ali ih niko ne konsultuje.

Dali

11.07.2012. 13:19

Znaci Srbiji da pripadne Republika Srpska, Republika Srpska Krajina, Sever Kosova i Metohije i delovi Crne Gore gde su Srbi vecina, takodje i Kumanovska regija, i mozda jos po neka sitna teritorija? Naravno i delovi jadranske obale koju su Italijani morali da daju Jugoslaviji kao ratnu odstetu nakon 2. Svetskog rata, a koja je, igrom slucaja, sada u (takodje) fasistickoj) Hrvatskoj.Pa nije lose.

Probaj

11.07.2012. 13:28

Lepo zbori... s obzirom da nije aktivni diplomata neka proba takva rešenja u UK pa kad reši tamo probleme da dođe ovamo se igrati stratega

baja

11.07.2012. 13:43

...dosta je više ovih crnih robertsa i silnih "međunarodnih"konferencija i naravno prekrajanju granica a sve na štetu srpskog naroda...

zoran

11.07.2012. 13:51

Nema problema shto se novih granica tiche.Srbija sa pripojenom RS, severom Kosova, a da vidimo i shta cemo sa Srbima u Crnoj Gori...kako njih da pripojimo i posle toga cemo biti glavna sila na Balkanu. Ne misli valjda Djukanovic da mu ostavimo 50% populacije, koja se izjashnjva kao Srbi, u njegovoj "kraljevini" bez kontakta sa maticom drzavom.Braca Makedonci da nam se, takodje, prikljuche, jer ce ih Albanci u skorijoj buducnosti progutati, te da svima bude dobro.

kondor

11.07.2012. 13:52

@Miki ti si veliki nacionalista , sam nisi svestan sto si napisao , Srbija ti se cepa a ti gonis neki nacionalizam , srami se svoga komentara . Ako ne mozes da iselis kosovare , crnogorce i ostale dosljake iz Sumadije , moj ti je predlog iseli se ti posto si i onako nacionalista . KM i RS nemoj da spominjes jer nisi dostojan da nesto pises o tim narodima koji tamo zive , nisi im ni do kolena . Samo da znas jednog ruznog dana doce red i na tvoju Sumadiju da se pocepa , Sumadija se brani na KM .

nacionalista

11.07.2012. 14:13

@kondor - samo da razjasnimo ... nacionalista je osoba koja voli svoju naciju a nema nista protiv drugih vera i nacija ... a shovinista  je osoba koja ne podnosi druge nacije osim svoje . A pravoslavna vera nas uci da ljubimo svoje i ne mrzimo druge . Pa vas molim da ne vredjate prave nacionaliste . a shoviniste su nas dovele tu gde smo sad .. ujdeinimo Jugoslaviju opet

Ivan

11.07.2012. 13:57

Covjek je dao pametan predlog,ali mi na balkanu i nismo bas toliko pametni da bi ga realizovali...Jer svi bi htjeli da budu sto veci...

omega3

11.07.2012. 14:02

ovo je sramotno za čitati!Danas kada se obilježava najveća tragedija nad pokoljem muslimanskog naroda u Srebrenici vi pišete o prekrajanju granica!Ti vaši snovi uništili su mnoge nevine živote u cijeloj bivšoj državi!

Bivsi Sarajlija

11.07.2012. 14:17

@omega3 - Dosta vise sa tim manipulacijama, svi su vas provalili samo se brukate i manipulisete sa onima koji su zaista tamo izgubili zivote, tako da na kraju ni oni nece biti uvazeni onako kako bi trebalo !!!

Apoplex

11.07.2012. 14:48

@omega3 - čuo sam da su neke žrtve srećne i zadovoljne u kanadi, dok njihova imena pišu na grobovima?

Boro Manjaca

11.07.2012. 14:51

@omega3 - Pa sto citas? Ko te tera da citas novine iz Srbije a stalno ko papagaji ponavljate samo Srebrenicu a sve srpske zrtve ste zaboravli. Pa vi ste iz Srebrenice od 1992-1995 pobili preko 3000 srba iz istocne RS. Sta ste mislili da je narod zbog toga trebao da vas nagradi. Uvazavanje zrtava ce biti pravo tek kada svi muslimani uz Srebrenicu pomenu i Kravicu, Bratunac i ostale srpske zrtve.

Kisna glista

11.07.2012. 14:52

@omega3 - A što ti nisi u tuzi i žalosti, skrhan bolom, nego avetaš po internetu, čitaš srpske novine i tražiš gole ženske?

Kalimero

11.07.2012. 15:15

@omega3 - Sramota je što ste krvnika Nasera Orića dočekali iz Haga kao ratnog heroja, a on kažnjen sa dve godine zatvora.

alban

11.07.2012. 14:06

treba da bide u konferenciji i albanija,i albanci i grcku,makedoniji,crnu goru,i u srbiji imaju problemi!!!

Munja

11.07.2012. 14:27

Može, dajte nam Republiku Srpsku, izlaz na more kod Prevlake ili Maslenice, pola Kosova i Metohije, sever Makedonije, pa da razmislimo.

miroslav GTA

11.07.2012. 14:53

@Munja - Sever Makedonije zapadno od autoputa Skoplje-Nis apsolutno je teritorija siptara, gorih od onih na kosovu. Razgranicite se 'vasim siptaima' i na konju ste. Sta ce vam jos i ovi.

Predrag Zdrale

11.07.2012. 15:12

@Munja - Ti zaboravi Krajinu? Cestitam gospodinu Robertsu na objektivnosti i iskreno se nadam da ce ta ideja zaziveti posto su ovakve granice i odnos "medjunarodne zajednice" prema njima nepravedni.

Ma pazi

11.07.2012. 14:41

A sto se vi ne povucete iz Srbije i sa Kosova pa da mi to rascistimo sami, jer ej poznato gde vi umesate prste tu nastaje opsti haos... Vi ste glavni krivci za destabilizaciju Balkana i sta traze siptari na nasoj zemlji sve sto je opeto to je prokleto... A sticice i vas neko prokletstvo sa sve amerikom glupom pa cu posle videti dal cete se mesati u unistavanje necije teritorije za koju je Sveti Knez Lazar dao svoju glavu braneci je....

Idler

11.07.2012. 14:44

Svaki put kad London pokaže brigu za bilo kakve balkanske granice ovdje sve završi natopljeno krvlju do koljena.....to ste već svi skupa trebali naučiti ?!

Biloba

11.07.2012. 17:08

@Idler - A kad Njemacka, onda do pupka. Problem je sto je Hrvatskoj to u krvi. Majke im Madzarice, ocevi Srbi, misle da su Njemci. :-) Kriza identiteta programirana za narednih tisucu godina.

Idler

11.07.2012. 23:06

@Idler - @Biloba....hajd provjeri za početak tko vas je podupirao na prvom Berliskom kongresu pa ćeš se malo iznenaditi. Kad je "brigu" preuzeo London uslijedilo je (gle čuda) najkrvavije stoljeće na ovim prostorima !!!

Boro Manjaca

11.07.2012. 14:47

Pravi plan koji su srbi vec jednom predlozili ali ovdje treba Albanija da predstavlja sve albance a ne Pristina. Na taj nacin ce se resiti svi problemi za buducnost. Srbi i hrvati su se jednom vec bili dogovorili da Molunat i Prevlaka udju u sastav RS ali to nije odgovaralo ostalima.

Idler

11.07.2012. 15:56

@Boro Manjaca - Boro, to je bio samo vaš sanak pusti. Nikad vam nismo nudili nešto takvoga. Htjeli smo vam i u Banja Luku ući al Clinton spustio rampu !!!

gale

11.07.2012. 16:31

@Boro Manjaca - dao mili Bog doće i taj dan uskoro kad će se rampa dići pa izvoli probaj ponovo da uzmeš ono sto je naše "dragi" komšija. a doće i dan kad ćemo povratiti sve vaše a naše i naplatiti svu krv koju ste nam popili. veliki pozdrav za dobrog mi suseda Hrvata i s obzirom da ste njegov komentar odobrili nadam se da ni ja neću ostati uskraćen za repliku. hvala.

Nenad

11.07.2012. 16:55

@Boro Manjaca - Sine, da nije bilo Klintona ne bi bilo ni hrvatske, stoga ne talasaj :)

Idler

11.07.2012. 17:09

@Boro Manjaca - Ja nikome ne prijetim već samo iznosim činjenice. To što se vama ne sviđaju je druga stvar. Inače znate li gdje se nalazi jedan potpisani i ovjereni primjerak Daytonskog sporazuma i zašto >;-))

cis

11.07.2012. 17:37

@Boro Manjaca - Dogovori treba da se baziraju na principima. Najpre treba uvrditi koliko je ljudi ubijeno u Jasenovcu, kako bi se utvrdilo koliko Hrvatske teritorije pripada Srbima. I koliko je bilo proterano, u ratovima 1941-45 i 1991-95. Da bi se znalo koliko je srpske zemlje pokradeno. Zatim bi trebali ici na miran sporazum, postujuci princip da zemlja treba da se podeli racunajuci u mrtve, kako se ubijanje ne bi vise koristilo kao sredstvo otimacine i nezakonitom prisvajanja tudje svojine.

Boro Manjaca

11.07.2012. 17:56

@Boro Manjaca - E pa Idler misli da zna sve o pregovorima izmedju srba i hrvata u BiH.Radi se o garncijama za Dubrovnik i Konavle u razmenu za Popovo polje,Ravno i ostala naselja u zaledju. Idler, Mate Boban i Gojko Susak su se sporazumeli sa Karadzicei, Mladicem i sa Krajisnikom o primirju a posle toga su se razbuktale borbe izmedju takozvane armije BH i HVO. Za Molunat i Prevlaku su nam krivi crnogorci a ne Tudjman jer su se crnogorci na celu sa Milom uplasili da ih RS ne odsece od zapada i veze za Srbiju.

Boro Manjaca

11.07.2012. 18:06

@Boro Manjaca - Naravno Idler.Nisam shvatio to kao pretnju vec kao laz.Ceo svet zna sta je razlog vaseg zauzimanja Krajine.NATO i USA.Sto se tice dela srpskih teritorija u BiH situacija je malo drugacija a vi se hvalite koliko vam drago.Hteli ste iskoristiti pometnju kod naroda pa pokusaste uci u BL.Podela BiH na 49/51 znaci da se mi srbi nikad nebi dogovorili koji komad zemlje da damo.Zato se islo na povlacenja i izvlacenje vojske.Neki su hteli da uvale srbima mnedjusrpski rat ali to nije poslo za rukom.

ERA

11.07.2012. 18:11

@Boro Manjaca - Klinac bi vi usli u Banja Luku nebi usli ni u zapadnu Slavoniju i Krainu da vam nije bilo onih svetskih pandura i probisveta stu guraju nus svugde ali ne i tamo gde bi trebalo u d..e. Zato se ne sepuri mnogo zato imate Gencerovu ulicu u Splitu i pevate Danke Deutschland.HA:HA:HA.

Idler

11.07.2012. 23:10

@Boro Manjaca - Siroti moj Boro, možda ne znaš al za Prevlaku je prvo trebalo pitat Tuđmana, a ne ove koje si pobrojio....a Tuđman je bio maher kad je trebalo bacit kost među Srbe....dok ste to shvatili bilo je već kasno >;-))

patriota

11.07.2012. 14:51

a šta ćemo sa skadromdubrovnikom dalmacijomxaxaxasmešno je i komentarisatikrajina naravno

Srpski nacionalista

11.07.2012. 15:30

Najbolje bi bilo da se Makedonija i Srbija fuzionisu makar u obicnu federaciju,zbog vojske i lakseg pristupa siptarima,pa za jedno godinu-2 (od datuma sjedinjenja) lepo iskoristimo prvu iskru sa nase pokrajine i Makedonci kod njih i lepo zbrisemo taj opaki narod koji je naneo samo bol svojim susedima.Za vreme Tita,a i sve od prilike do rata (za ovo ne okrivljujem direktno Marsala) ziveli su ko bubreg u,mi smo im placali sva njihova dugovanja,oni o porezu nisu ni sanjali al im se

KOMUNISTA

11.07.2012. 15:32

Ovog treba postaviti za predsednika UN ! Pa logicno je da je to jedino resenje. Samo tako svaka nacionalnost bi zivela u svojoj drzavi.. Novinari bi mogli da daju veci znacaj ovom predlogu...Pa ondah napraviti Balkanski sengen sa otvorenim granicama kao za vreme Jugoslavije...ROBERTS AJVORI JE CAR !!!

Dalmatinac

11.07.2012. 16:49

@KOMUNISTA - Kada je amerika(nato) otimala kosovo pored armade koju je imala naj jace oruzje su bile UN gde ameri ucenjuju koga hoce kad hoce(setimo se pianog jelcina) sad je slika drugacija.Na scenu dolaze novi igraci .Indija ,kina rusija brazil.

cis

11.07.2012. 17:28

@KOMUNISTA - Da, predlog je odlican, ali jos uvek nerealan. Zapad ga nece prihvatiti u skoroj buducnosti, osim ako ih ekonomski krah ne prinudi na kresanje ratnih izdataka,... onda bi dosao nas trenutak... ali bez genocida, molim vas.

sandokan

11.07.2012. 15:33

već viđeno,opet još jedna od anglosaksonskih prevara,netreba nikada priznati fantomsku državu Kosovo deo teritorje koji je otet od Srbije.Proći će godine a vreme će se pobrinuti da se sve kockice slože

cis

11.07.2012. 17:25

@sandokan - U jednom trenutku ce im drzanje trupa na KiM-u postati skupo, to je sigurno. Ali sta onda. Zar povratiti celo Kosovo putem genocida predstavlja resenje? Mnogi Srbi se upravo tome nadaju. Ja se zalazem za podelu i bez genocida. A ako Siptari ne prihvate, sve opcije ostaju otvorene.

Pera

11.07.2012. 17:06

@Deki - Srbija imala izlaz na more? Da u Otomanskoj imperiji i u vreme Nemanjica? Posle toga je tamo druga drzava, Crna Gora a to nije Srbija. Tako da si malo pobrkao loncice!

<*)))>{

11.07.2012. 17:56

@Deki - Pero, ti mora da si istoriju ucio u skoli. Istoriju koja se uci kod nas posle poslednjeg Berlinskog kongresa. Ovaj dedica bi da nam utrapi Berlinski kongres 2, posle koga bi smo ucili da su u stvari Amerikanci otkrili Evropu, da su Nemci odvajkada imali granicu na severnom Jadranu, da su Srbi dosli posle Tita i da su poreklom iz okoline Cernobila.

Pera

11.07.2012. 20:07

@Deki - Znam ja za slavne Srpske zemlje Travuniju, Zahumlje. Paganiju. Srski Skadar i pola grcke sve je to lepo ali istorija. Sada nasi ljudi se brckaju u inostranstvu a to bese nase. Pa da su Srbi ostali dole u Raskoj, a ne naseljavalji prostore Ugarske na severu i zapadu, mozda bi Kosovo i Metohija drugacije zavrsili. Istoriju ne ucis kako tebi odgovara. Vec kao nesto sto ti pruza mogucnost da u buducnosti ne napravis istu gresku. Mi kanda to nismo naucili.

Komadant Mark

11.07.2012. 20:47

@Deki - Slazem se da Srbi ponavljaju greske kroz istoriju. Ali za mnoge stvari nismo mi krivi, vec nam neko nesto namece spolja. Granice uvek pisu pobednici, kad smo 1918 trebali pisati istoriju pustili smo da nas slatkorecivost Slovenske brace prevesla sa Yugoslavijom. A mogli smo imati Srbiju sa Crnom Gorom i pola dalmacije.,kao i Bosne. Istra i dobar deo Dalmacije bio bi Italijanski. Hrvati bi imali zagorje i Slavoniju.

pera

11.07.2012. 15:54

nova faza, u "krunjenju"srpskih zemalja i nacionalnih ,kulturnih i verskih interesa . Novi covek za nove ustupke ,a kao stare smo priznali i to sto smo prevareni,ne znaci da od njih treba da odustanemo. E ZNACI, sve sto je dogovarano i jednostrano shvaceno i primenjeno treba vratiti na pocetak(citaj ponistiti).Znaci tablice ,katastar,diplome granice itd sa Kosovom. Sa Crnom Gorom jacati veze sa Srbima u Crnoj Gori a sa bratskim Montenegrincima odrzavati stabilne veze ,i sa ostalima slicno.

Komadant Mark

11.07.2012. 17:04

@martin - One postoje i ne mora ih predlagati. Eto Skotsku ceka uskoro referendum ali sumljaju da ce uspeti u nameri za nezavisnost. Niko ne napusta bogate zemlje. Da je Srbija Nemacka od nas se niko ne bi odvajao, ovako svako bezi. Mada sada je kraj, granice se nece menjati!

вук

11.07.2012. 16:13

Deda Ajvori otkrio rupu na saksiji! Naravno da je ovakva situacija neodrživa; to ne shvataju jedino &#39;realisti&#39;, tj. duhovni lenjivci i isprepadani miševi, koji cvikaju od senke i histerično vrište da se prizna nekakva &#39;realnost&#39;, &#39;poklanjajući&#39;, pri tome, ono što nije njihovo i što im niko ne traži. Nema raspleta balkanske drame bez kvalitetnog rešenja srpskog državnog i nacionalnog pitanja.

Jugoslavija se granicila BRIGAMA

11.07.2012. 16:35

(Bugarska, Rumunija, Italija, Grcka, Albanija, Madjarska, Austrija) i propalaje!!!!!!!!!!!!!!! Sjedinjene balkanske drzave (SBD) tako da budu bez briga!

Jabre

11.07.2012. 17:08

Kako izgleda to, Srbima će tadi to što već imaju a Šiptarima sve što traže. Pa što nebi to prihvatili samo da nam Šipci budu veseli. Neka nam vrate Kosovo i Skadar CG pa onda možemo pričati.

dragan cvetkovic

11.07.2012. 18:30

@Sasha - @sasa gersis;Islam je religija kao i svaka druga.Niti jedna religija ne propoveda krvoprolica ili nasilja.Problem je u ljudima koji religiju koriste kao sredstvo moci i pljacke!Ne kaze se bez razloga da su hodze i popovi najveci lopovi!Na balkanu jeste problem, ali u islamskom fundamentalizmu (ne samo na Balkanu) dok je islam sazivljavao sa svim ostalim religijama vekovima u miru a fundamentalizam nije ni postojao pre sukoba u SFRJ!

Mile

11.07.2012. 20:06

@Sasha - Sacha ili kako se nazivas,, ti i takvi kao sto si ti su problem na Balkanu... pozdrav,, ;-))

Komadant Mark

11.07.2012. 17:12

Jos treba stvoriti Veliku Albaniju, u tu cipelu je usao kamencic pa ih to zulja ! Ispada da je Yuga jos bila dobra, vuk sit a ovce na broju. Svi Srbi, Muslimani, Hrvati u jednoj drzavi.

cis

11.07.2012. 17:21

To je trebalo uciniti pre izbijanja ratova 1991-92. Ali Zapadu takva konferencija nije isla u prilog a ne ide im ni sada. Njihov najveci interes bio je podeliti i izazvati gradjanske ratove koji su im omogucili vojne intervencije i politicko prisustvo u rascepkanim drzavicama. Iako zakasneo, predlog je dobar jer bi doneo pravedno resenje. Ali Zapad ne zeli pravedno resenje vec resenje na ststu srpskog naroda, cime se Rusija najbolje izbija sa Balkana.

Srdj

11.07.2012. 19:44

@cis - Nije nuzno slaba Srbija osnov istiskivanja Rusije. Sve do Prvog svetskog rata je Bugarska bila uporiste Rujama. Bliza je, eto sto. Uostalom, mi mnogo mislimo da je Rusima potreban Balkan. Nekad jeste, kad im je izlaz na topla mora jedino bio moguc preko Balkana i Srednje Azije. Danas su mora toplija i na Dalekom Istoku. Plus, imaju Kalinjingrad. Zar ne vidis da se svud Rusi povlace? Magreb je pao bez protesta. Sirija ce isto. Jedini njen domen danas jesu prvi susedi. Jedino tu NATO ne dira.

Mile

11.07.2012. 20:02

@cis - Predlog, ne da je dobar ,nego odlican,, skrojice se mala "Srbijica" koja ce se videti sa Avalskog tornja. ;-))

dušan

11.07.2012. 23:46

@cis - ma koga je briga za ruse na zapadu...dajete mnogo veću važnost rusima nego što je realno..oni odavno nisu opasnost a njihovi vodeći ljudi,novopečeni milijarderi,žive na zapadu i tamo drže novac...zapad ne konsultuje ni kinu ni rusiju prilikom vojnih i drugih intervencija zbog nesrazmerne vojne superiornosti i korumpiranih ruskih lidera..

Branko

11.07.2012. 17:34

Zanimljivo i pomalo iznenađujuće je ovo što predlaže g.Roberts. Zanimljiva je i reakcija, tj.komentari. Naravno da je sve ovo veoma daleko čak i od početka realizacije. Inicijativu u tom pravcu treba da pokrenu najodgovorniji predstavnici država exYU i Savet bezbednosti UN.

Srdj

11.07.2012. 19:40

@Smaranje - Ako bi nam prepustili RS i sever Kosmeta, trazili bi nam Presevo i Bujanovac.

MV

11.07.2012. 17:50

Pa zar nije logicnije da se svi lepo integrisemo u EU i da vise ne gledamo ko je koje nacionalnosti, vec da se u okviru EU potrudimo da svi pocnemo da zivimo bolje.

Smaranje

11.07.2012. 18:28

@MV - Reci ti to Francuzima,Britancima,Nemcima koji imaju baš jak nacionalni osećaj

ranko75

11.07.2012. 18:43

@MV - Nije logicno!To sto vama nista ne znaci ko je koje nacije, a drugima na nasim prostorima vise od 90% znaci.Mi smo vec jednom ziveli8 dobro pri Titu, a cim je on nestao, odmah je postalo najvaznije ko je kakve nacije. Nemoj da se zanosis sa time da cemo ulaskom u Evropu ziveti bolje. Daj Boze da ne zivimo mnogo gore nego sada.Prakticno svi koji su usli su postali 2-3 puta zaduzeniji, nezaposlenost se mnogo povecala.Nas ne zovu u evropu da zivimo dobro, nego im trebaju sluge.

Srdj

11.07.2012. 19:39

@MV - To je dodatak, ne gro. Svako ko kaze da je ulaz u EU za sve na Balkanu kljuc, vara se. Pri tom, mislim na problem sa granicama. Sto onda ne pusti Britanija Svernu Irsku, Spanija i Francuska Baskiju, Italija Juzni Tirol, sto Nemacka ne pusti Alzas Francuskoj ili Olandska ostrva u Baltickom moru - sto ih Svedska ne batali. Britanija je bogata do nebesa, pa se ne odrice Foklandskih ostrva. Nije ekonomska bericet univerzalni kljuc.

mile

11.07.2012. 19:44

@MV - Ma da, samo sto je to nerealno totalno. I takva skarabudzena zajednica ne bi dugo opstala.

carapan

11.07.2012. 18:27

Sve je ovo lepo receno u komentaru,A jedno je tacno.Kosovo je srbija.A kako velike sile to gledaju drukse to je njihov problem..

Vojislav

11.07.2012. 20:16

@carapan - Nije to njihov problem nego je na zalost nas problem. Nas problem je sto odredjeni broj ljudi, srecom sve manje njih, Kosovo poistovecuje sa sudbinom cele Srbije.

Radovan

11.07.2012. 18:32

Koliko god to zvucalo nerealno u ovom trenutku,ovaj lik nije blesav uopste.Te granice ce se u svakom slucaju menjati, i to u toku ovog veka. Ako se ne budu menjale medjunarodnom konferencijom,menjace se silom i ratom. A kakvi smo mi balkanci,mi cemo nazalost izabrati rat.

Alex

11.07.2012. 19:22

Da bi gospodinov predlog bio realan, potrebno je da se ispune dva uslova:1. Zrelost nacija i nacionalnih lidera zainteresovanih strana, pod kojima podrazumevam isključivo nacije i države o čijim se teritorijama, stanovništvu, baštini... raspravlja, i nikoga više2. Apsolutno nemešanje ostalih, tj. spoljnog faktora, čije se teritorije, migracije stanovništva, kulturni spomenici... ni po kojem osnovu ne dovode u pitanje.

ivan

11.07.2012. 19:43

Jako prosto: Sever Kosova, Republika Srpska i Distrikt Brcko treba pripojiti Srbiji. Federaciju BiH u konfederalni odnos sa Hrvatskom i tako posredno u EU precicom. Kosovo i Albanija - moze da se pretpostavi.Crnogorci i tzv. Makedonci su nebitni i ne mogu da naprave nikakav problem tako da sa njima ne treba gubiti vreme...

Raso

11.07.2012. 19:59

Kako vas bre nije sramota dusmani jedni.....granice su se mjenjale 90-ih godina..i kako se to zavrsilo???? Jel malo ljudi uzginulo i protjeran,treba jos naroda da strada da bi vi zadovoljili svoje ciljeve??Umjesto mjenjanja granica treba vi da promjenite stav da ne huskate jedne na dryge,mada ste to vec ycinili u tolikoj mjeri da ovaj region nece imati mira jos dugo....

Paja

11.07.2012. 20:29

Potpuno je u pravu.to se jednom mora dogoditi i sto ga strane sile budu odlagale region ce toliko zaostajati.To je neminovnost

pacedinki

11.07.2012. 20:31

Predosecam da ce u ovoj podeli najvise prosperirati Hrvati (vojvodini i bosni), i Albanci jer ce dobiti Bujanovac i sve Srpske manastire...STA CE DOBITI SRBI IZ NEKADASNJE "SRPSKE KRAJINE" U KOJOJ VISE NEMA SRBA? Da li ce i to biti sastavni deo podele,sta mislite? Ja mislim da nece! I sve dok niko ne spominje i podseca na X00 000 ljudi koji su proterani sa te teritorije,Srbija ne moze i ne treba da bude zadovoljna !!!

miris baruta i miris tamnjana

11.07.2012. 21:02

ima u sebi nesto Bozanstveno!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napolitano

11.07.2012. 22:15

Mislim da treba i Italija da se ukljuci da vidimo sta cemo sa Istrom i delovima Dalmacije.

dušan

11.07.2012. 23:39

još u životu nisam video većeg šarlatana...podseća me na nekadašnje "filozofe"plaćene od Miloševića da priča bajke naivnom narodu...i već svako ima svoju mapu,nove granice..problem je što za iste teritorije pretenduju najmanje tri naroda...bio bi to samo novi rat do poslednjeg srbina...manimo se ćorava posla i dokonih penzionisanih pametnjakoviće!

Pali

12.07.2012. 00:17

Odlican nacin da se opet zarati!!! Dijeli ti tvoju Englesku od Skotske i Velsa,a stocemo sa Sjevernom Irskom tamo nema engleza ali vi ocete vojni uticaj...Jos uvijek Engleska drzi ovaj svijet .

drzavnik

12.07.2012. 07:35

Koja budala. I uvijek imaju naknadnu pamet kada ih vise niko nista ne pita. Zasto to nije rekao dok je bio u aktivnoj sluzbi i podnio ostavku ako se nije slagao sa zvanicnom politikom? Ovako ce kao Montgomeri, izdati knjigu na srpskom i prodati je budalama u Srbiji.

Laki

12.07.2012. 11:22

Kako je ovo pametan čovek. Neverovatno. Ali pošto je sada vreme za štednju, hajde da u istom terminu organizujemo konferenciju i za nove granice na ostrvu koje se trenutno zove Velika Britanija. Da se ne organizuje sa istim ciljem dve različite konferencije radi troškova. Pa ako se dotični gospodin sa tim složi mi možemo razmisliti o predlogu, ali ne možemo garantovati da ćemo ga prihvatiti.

balkanac

16.12.2012. 18:33

@Laki - Ma kakvo prekrajanje granica?. Granice u ovom regionu treba kompletno izbrisati, kao sto je bilo za vreme Juge, i tek onda mozemo ocekivati da ce u ovoj regiji zavladati mir.

MILE

12.07.2012. 13:38

Uputite gospodina da po istom principu rješava UK. Propali političari se stalno lijepe za Srbe i šalju ih u propast, fuj

SMZ

13.07.2012. 06:30

Ako pogledate kroz istoriju, gde god su Englezi "krojili" granice, tu su nastali krizni regioni u kojima bukte sukobi decenijama: Englezi su krojili granice mnogim drzavama u Africi i od tada sukobi izmedju zaracenih plemena ne prestaju, oni su predlozili da Izrael bude bas na Bliskom Istoku, pa svi znamo koliko je tamo mirno vec decenijama, itd....