Francuzi od sutra ne moraju da odgovaraju na mejl van radnog vremena

Beta

31. 12. 2016. u 21:10

Zaposleni u Francuskoj od 1. januara 2017. godine imaju zakonsko pravo da izbegavaju elektronsku poštu van radnog vremena

Французи од сутра не морају да одговарају на мејл ван радног времена

Zaposleni u Francuskoj od 1. januara 2017. godine imaju zakonsko pravo da izbegavaju elektronsku poštu van radnog vremena.

Kako su preneo Bi-Bi-Si (BBC), novi zakon koga je javnost nazvala "pravo na diskonektovanje", podrazumeva da oni koji rade u kompanijama sa više od 50 zaposlenih nemaju obavezu da odgovaraju na mejl van radnog vremena.

Argumenti pristalica novog zakona su bili da je provera mejlova van radnog vremena pošten prekovremeni rad, za šta radnici nisu bili plaćeni. Takođe, smatra se da takva obaveza nosi rizik od stresa, problema sa spavanjem, pa i ljubavnih problema.

Radno vreme u Francuskoj od 2000. godine je 35 sati nedeljno.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (5)

bager

31.12.2016. 22:27

obicno se radi o firmama sa jako losom organizacijom rada,,firme koje rade po iso 9000 nemaju potrebe da zivkaju osoblje,,desi se ali o vrlo hitnom ili ekstra izvanrednom problemu ,,,

Saša

01.01.2017. 01:05

@bager - Ne pricaj gluposti. To zavisi od vrste posla. Kakav ISO9000 ako se pokvari kamion u transportnoj firmi na sred autoputa u petoj zemlji, a treba urgentan slep koji kosta po 2-3000 eur, kasni roba sa ogromnim penalima za nedolazak na vreme, salje se zameski tegljac... Ista situacija sa firmom koja ceka repromaterijal, a veruj ima ogromnih firmi koje nemaju ni nedeljne, a ne mesecne lagere. Francuzi su razmazeni, a hoce pogodnosti koje imaju drzave kod kojih se odgovara na mailove posle posla.

Шлепер

02.01.2017. 06:54

@bager - Зато је Европа и хтела да буде као Америка. Е, али то не иде са тим ценама. Не можеш се са једним "ургентним" шлепањем обогатити. За 3000 евра има да те вуче у Америци 1500 км и да те пита ош још. У Америци транспортне фирме раде дан-ноћ. Ако фирма "чека" репроматеријал у Америци, онда она одмах банкротира. Такве фирме имају бар 200 тона залиха свакодневно. Ах, да. У Америци се гориво за транспорт субвенционише. Изнад минималне цене, свако тржишно повећање цена плаћа држава. У кешу, наравно.

морОН

03.01.2017. 21:06

@bager - Saša@ лепо ти човек каже ако фирма има цертификат како треба неће јој се покварити камион, сем једном у 5 година на које фирма мора да има одговор у оквиру радног времена. Треба водити рачуна и на време сервисирати камионе а не чекати да се сваки део у машине изглође а понеки остану и без подмазивања, све на време радити па неће долазити до неочекиваних хаварија. Требаш да гледаш шири контекст приче, ако имаш транспортну фирму, ја немам ништа против, али од Француза треба учити доста.

Marko

31.12.2016. 23:41

A kod nas za platu od 200 eura poslodavac hoce da mu budes dostupan i u pola noci!