Kako će izgledati samousluga budućnosti

Tanjug

02. 01. 2016. u 23:45

Alberto Muči, novinar Vice-a, posetio je supermarket budućnosti, predstavljen u okviru Univerzalne svetske izložbe EXPO 2015. u Milanu kako bi saznao kako će se kupovati za nekoliko godina

Како ће изгледати самоуслуга будућности

Alberto Muči, novinar Vice-a, posetio je supermarket budućnosti, predstavljen u okviru Univerzalne svetske izložbe EXPO 2015. u Milanu kako bi saznao kako će se kupovati za nekoliko godina.

Muči je obišao "Future Food District", samouslugu budućnosti koju je osmislio italijanski lanac supermarketa Coop uz pomoć arhitekte Karla Ratija.

Prostor je organizovan na način koji na prvi pogled zbunjuje, jer su proizvodi različitih "kategorija" ponuđeni zajedno.

"Ova samousluga se inspiriše prirodnim lancem proizvodnje hrane", objašnjava italijanski novinar.

"Primera radi, pored svežeg paradajza nalaze se konzerve sa raznim sosovima od paradajza, a pored grožđa su flaše s vinom, dakle od sirovine do gotovog proizvoda", navodi Muči.

Supermarket budućnosti ima robote koji pomažu pri pakovanju kupljenih proizvoda, a jedan od njegovih glavnih ciljeva jeste da podstakne interakciju: velike stalaže su izbačene tako da mušterije mogu da imaju vizuelni kontakt sa drugim kupcima i eventualno započnu razgovor.

"Ideja je da se stvori utisak da ste na klasičnoj pijaci", izjavio je za Vice Alfredo Rikelmi, šef projekta.

"Ljudi moraju da imaju mogućnost da vide ostale prisutne u prodavnici. Zato smo odlučili da postavimo prilično niske stolove kako bi prostor samousluge bio što pregledniji", objasnio je on.

Muči navodi da će samousluga budućnosti biti opremljena ekranima koji će se naizmenično paliti kako kupac bude prolazio ispred njih, a koji će mu davati informacije o proizvodima iz ponude - o njihovom poreklu, hranljivoj vrednosti, pa čak i njihovom ugljeničnom otisku.

Kupci mogu, takođe, da preuzmu posebnu aplikaciju, navedu svoje ukuse i prehrambene navike i dobiju sugestije o kupovini.

I dok su cene proizvoda prilično razumne, to se ne može reći za novac koji je potreban da bi se jedan ovakav objekat podigao i opremio. Naime, u izgradnju spermarketa budućnosti treba uložiti čitavo jedno malo bogatstvo, tačnije 15 miliona evra.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

boban zg

03.01.2016. 02:19

vecina prodavnica u Americi ima te ekrane koi senzori aktiviraju prilikom prolaska kupca,,,a svjezi paradaiz uz konzervirani,,haha,,najvece smece od hrane je taj preradjeni konzervisani paradiz,,sve prodavnice zdrave hrane imaju niske stolove vec godinama...

PIJACA

03.01.2016. 07:50

Ovakva tumacenja ..kako ce biti,, nisu ni za osnovnu skolu. Vise govori o dizajnu a logicne postavke su zastarele i vec sada su u primeni odbacene.