EKIPA koja stoji iza ad-block ekstenzije za internet pregledače - AdGuard, na svom blogu je objavila izveštaj u kome navode da su dva popularna programa za blokiranje reklama (Ad blockera) u potpunosti lažni, iako se nalaze u Google Chrome Web Store-u i koriste ih milioni korisnika.

Pročitajte još: Kako se zaštiti od prisluškivanja mobilnog telefona?

Dve ekstenzije proizvođača AdBlock-a, kompanije AdBlock Inc, oponašaju imena dve stvarne ad block ekstenzije. Iako su korisnici prijavili te ekstenzije kao lažne, Google još uvek nije poduzeo nikakvu akciju, pa je Masters doživeo svoju pozorišnu interpretaciju.

AdGuard kaže da je prava namena tih lažnih blokera u tzv. "cookie stuffing-u", jer su opremljeni "kolačićima" koji pri svakoj poseti i kupovini na relevantnim veb prodavnicama poput Amazona, omogućuju njihovim autorima uzimanje provizije od svake kupovine.

Pročitajte još: Snouden upozorava da je tehnički razvitak sveta postao opasnost: Ako niko ne razvije neke alternative, onda ću ih prokleto ja sam razviti

Proučavajući kod, stručnjaci AdGuarda su otkrili da te dve ekstenzije zajedno imaju 1,6 miliona korisnika i sadrže "kolačiće" sa 300 stranica koje se nalaze na listi Top 1000 najpopularnijih veb stranica prema statistikama sajta Alexa.

Oni veruju da su njihovi autori mesečno zarađivali i do milion dolara.

Ako ne želite da punite džepove autorima lažnih ekstenzija budite jako oprezni i ne preuzimajte softver bez dobre provere, nemojte po ""default-u" skidati ono što dobijete kao top rezultat u pretrazi i nastojte da preuzimate aplikacije i ekstenzije samo na "trusted" stranicama proverenih proizvođača.

Google Chrome Web Store očigledno nije garancija da nećete preuzeti i instalirati na svoj računar nešto što nikako ne biste želeli...

(b92.net)