Izrada sajtova i optimizacija VS. reklamni materijal za uspešnost vašeg biznisa
05. 04. 2019. u 15:56
ukoliko planirate pokretanje nekog biznisa, obavezno odvojite na samom početku određenu sumu novca za reklamu. Iako na početku to izgleda kao uzaludni trošak, to je daleko od istine
Svaki uspešanbiznis karakteriše ozbiljan i težak rad, puno odricanja i radno vreme po više od deset sati dnevno. Međutim, za razliku od pre nekoliko decenija, danas se sve više ljudi opredeljuje za pokretanje svopstvenog biznisa. I to za realizaciju mnogih ideja nije potrebno previše ulaganja. Ukoliko imate detaljno razrađen biznis plan i razmišljate nekoliko koraka unapred, a pritom ste dovoljno istrajni i uporni, uspeh je neizbežan.
Ali, kako biste se probili na tržištu, neophodno je da razvijete marketinški plan. Danas je praktično nemoguće zamisliti uspešan biznis koji ne koristi različite vidove reklama i oglašavnja. Zato, ukoliko planirate pokretanje nekog biznisa, obavezno odvojite na samom početku određenu sumu novca za reklamu.
Iako na početku to izgleda kao uzaludni trošak, to je daleko od istine. Ukoliko postanete vidiljivi na tržištu, uloženi novac će se vrlo brzo vratiti.
IZRADA SAJTOVA – NEŠTO BEZ ČEGA SAVREMENI BIZNIS NE MOŽE FUNKCIONISATI
Prema tome, kvalitetno urađen sajt odavaće utisak vaše profesionalnosti. Iz tog razloga izrada sajtova bi trebalo da bude posao pravih profesionalaca. Oni će znati na koji način da organizuju sajt, da osmisle dizajn i potreban sadržaj. Naravno, izrada sajtova treba da bude i posao poslodavca. Odnosno, on ili menadežer moraju biti uključeni u proces izrade.
Oni moraju da koordiniraju, sugerišu šta je bitno da se istakne i koje informacije moraju biti lako vidljive. Međutim, što se tiče samog dizajna sajta, to bi trebalo da prepuste profesionalcima. Ipak oni najbolje znaju da uklope boje, odaberu slike i nađu način da istaknu važne informacije.
Ali da biste bili vidljivi na Internetu, važno je i da se sajt održava. Odnosno, sadržaj se mora ažurirati. Naime, danas postoje različite marketing strategije kako biste se pojavili na prvoj stranici Googla kada neko pretražuje delatnost kojom se bavite. Tu je najbitnija optimizacija sajtova i građenje mreže linkova, odnosno link building za koji možemo reći da je reklama “od usta do usta”, samo u virtuelnom svetu.
Kod nas postoje mnoge agencije koje se bave upravo održavanjem i optimizacijom sajtova, odnosno celokupnim SEO procesom. I iako ne možete da očekujete rezultate odmah, ukoliko angažujete profesionalce koji znaju šta da rade i imaju čitavu strategiju, vrlo brzo ćete postati među najbolje rangiranim na Google prilikom pretrage i tu ćete se dugo zadržati, a onda ćete uvideti benefite i ubirati plodove ulaganja u marketing.
OSTALI VIDOVI SAVREMENOG MARKETINGA
Pored sajtova, koji su osnovna jedinica građe i funkcije nastupa na internetu, danas postoje i drugi načini da se u digitalnom svetu predstavite na najbolji način. U zavisnosti od delatnosti možete se opredeliti za specifične društvene mreže. Pa tako možete kreirati facebook ili instagram stranicu. Na taj način možete biti bliskiji sa svojim klijentima, ali i potencijalnim klijentima.
Ukoliko objavljujete dovoljno originalne objave i fotografije možete obezbediti sebi besplatnu promociju time što će vaši pratioci to podeliti sa svojim prijateljima. Sa duge strane, ukoliko ste neažurni i ne odgovarate na poruke, to će vaši pratioci negativno oceniti, što se može odraziti i na vaše poslovanje.
Društvene mreže često zahtevaju priličnu angažovanost i zbog toga nije loše da pronađete osobu koja će ih voditi. Najčešće agencije koje se bave optimizacijom sadržaja i održavanjem sajtova nude i uslugu vođenja društvenih mreža. Agencije sa iskusnim zaposlenima će sigurno na najbolji način graditi vaš biznis u digitalnom svetu. Ali kvalitet usluge koju pružate zavisi isključivo od vas.
Osim instagram i fejsbuk naloga, čije su usluge besplatne, danas su sve popularniji vidovi plaćenog oglašavanja, odnosno reklama. Ukoliko imate iskusne ljude koji će dobro osmisliti reklamu, ona može dospeti do velikog broja ljudi na društvenim mrežama, a da vas to ne košta previše.
U ovakvom vidu oglašavanja, ključna je strategija i dobro poznavanje vaše ciljne grupe. Naravno, to što će neko videti vašu reklamu i možda mu se svidi ne znači da će postati vaš klijent, ali se svakako povećavaju šanse da dobijete nove klijente i da polako širite svest o postojanju vaše kompanije.
REKLAMNI MATERIJAL – NEIZOSTAVNI DEO U PROMOCIJI SVAKE FIRME
Iako nekismatraju da je tradicionalni način marketinga, tj.reklamni materijal, zastarela metoda u promociji i reklami firme, zapravo je ovakav način promocije i dalje veoma privlačan potencijalnim klijentima. Naime, reklamni materijal se najčešće korisiti za promociju firme kako bi što više različitih ljudi čulo za nju. To je veoma korisno ukoliko vodite biznis koji može zaiteresovati veliki broj različitih tipova ljudi.
Pošto je promo materijal najčešće jeftin, možete imati veliku količinu, što znači da postoji velika šansa da povećate broj klijenata. Sa druge strane, čak iako imate biznis koji može privući specifičnu grupu klijenata, reklamni materijal može biti od velike koristi ukoliko promovišete svoju firmu na specifičnim sajmovima ili konferencijama. Na ovakvim događajima, reklamni materijal poput notesa, blokčića, hemijskih olovaka itd. može biti pun pogodak.
Reklamni materijal se već decenijama uspešno koristi za promociju firmi. Međutim, kako je tehnologija napredovala, napredovale su i ideje vezane za promo materijal. Pa tako danas imamo razvijenu tehnologiju štampanja na svim mogućim predmetima. Pa se tako bez ikakvih problema logo vaše firme može naći i na privescima, tekstilu, šoljama, itd. odnosno na čemu god vi želite i smatrate da možebiti korisnovašim klijentima.
REKLAMNI MATERIJAL ZA POSLOVNE PARTNERE I VERNE KLIJENTE
Kao što smo već naveli, kada je promocija firme u pitanju, neophodno je da detaljno razradite plan. Treba da stavite do znanja i budućim i stalnim klijentima da vam je stalo do njih. Najčešće stalnim klijentima i saradnicima poslodavci poklanjaju nešto vrednije poklone koji izgledaju luksuzno. Ovaj mali znak pažnje može imati velikog uticaja na klijenta. Pre svega, shvatiće da ga cenite i da vam je stalo do njega. Sa druge strane, ukoliko poklonite neki praktičan predmet, naziv vaše firme će uvek biti na oku klijenta. Na taj način ćete skrenuti pažnju sa potencijalne konkurencije.
Jer ukoliko dovoljno dobro obavljate svoju delatnost, ukoliko je klijentu potrebna usluga koju nudite, on će se sigurno setiti vas. Ako u trenutku kada mu zatreba vaša usluga ili vaš proizvod, ima kod sebe neki reklamni predmet koji sadrži podatke vaše firme, sigurno će vas potražiti, a ne guglati firme sa istom delatnošću.
Što se tiče odabira samih predmeta koji će poslužiti kao reklamni materijal, tu je izbor veliki. Međutim, možete se ograničiti. Tako na primer možete odabrati luksuznu papirnu kesu na kojoj će biti odštampan naziv, logo vaše firme i kontakt telefon. A u kesu možete staviti hemijske, blokčiće ili notese.
Ukoliko planirate da poklonite reklamni materijal krajem ili početkom godine, možete izraditi i kalendare kao poklon. Ako želite poslovnim partnerima da poklonite ekskluzivniji poklon, to onda može biti neko pažljivo odabrano piće u kutiji na kojoj će biti ugraviran naziv vaše firme.
IDEJE ZA REKLAMNI MATERIJAL KOJI MOŽE PRIVUĆI BUDUĆE KLIJENTE
Kada je reč o ovakvom reklamnom materijalu, tada se većina poslodavaca opredeljuje za kvantitet, dok se kvalitet zanemaruje. Naime, cilj ovakvog promo materijala je da dospe do što većeg broja ljudi, a ako je dovoljno originalan i uočljiv, onda će privući pažnju potencijalnih klijenata. Idealna mesta za poklanjanje ovakvog vida reklamnog materijala su sajmovi.
Dobro posećeni sajmovi su ujedno i savršena prilika da osvojite nove klijente. Zato, ukoliko imate svoj štand na sajmu, važno je da on odmah privuče potencijalne klijente. Za početak, bilo bi dobro da štand uredite tako da i na prvi pogled asocira na delatonst kojom se bavite. Tu vam od velike koristi mogu biti boje.
Naime, ukoliko niste iskusni u tome, možete angažovati stručnjake koji će osmisliti izgled vašeg štanda tako da će biti dovoljno uočljiv i upečatljiv, a koji neće biti kič. Pored samog izgleda štanda, oni će sa istim motivima osmisliti uraditi roll up baner ireklamni materijal. Na primer, na olovkamaće odštapati naziv firme i kontakt telefon, pri čemu će boja olovakabiti takva da logo vaše firme bude jasno uočljiv. Na isti način treba odabrati i boju blokčića, upaljača, čokoladica, itd.
Pored navedenog, važno je imati i flajere kako bi posetioci mogli da vide ukratko čime se bavite. Naravno, pored štanda važno je i da imate nekoga ko će za štandom stajati. Takve osobe bi trebalo da budu dovoljno komunikativne i prijatne kako posetioci ne bi imali bilo kakav problem da pitaju sve što ih interesuje u vezi vašeg biznisa. Vaše osoblje za štandom će izgledati mnogo profesionalnije ako nose odeću koja sadrži logo vaše firme.
Ukoliko učestvujete nanekoj konferenciji, i tu pripremite kvalitetan reklamni materijal. Iz praktičnih razloga promo materijal stavite u kese, jer će posetiocima biti lakše za nošenje. Takođe, neka nezaobilazan deo promo materijala budu i flajeri sa neophodnim informacijama o vašem poslu. Na taj način će potencijalni klijenti imati mali podsetnik o vašoj firmi.
Za ovakve događaje sve više se koriste USB-ovi i razni tehnološki gedžeti kao vid reklamnog materijala. Pre svega su praktični, a imaju informacije o vašoj firmi.
IZRADA SAJTOVA, REKLAMNI MATERIJAL ILI I JEDNO I DRUGO?
Na kraju, postavlja se pitanje šta je bolje: tradicionalni reklamni materijal ili izrada sajtova i digitalni vidovi promocije? Ne postoji jednostavan odgovor, jer to zavisi od mnogih faktora, pre svega vrste delatnosti i ciljne grupe. Pa tako ukoliko su vam ciljna grupa starije stanovništvo, onda možda bude učinkovitije da tradicionalno reklamirate firmu. Sa druge strane, mladi se ne razdvajaju od svojih mobilnih telefona i stalno su na društvenim mrežama.
Prema tome, do njih će sigurno pre dospetidigitalne reklame. Međutim, ono što najpoznatiji marketinški stručnjaci savetuju jeste da koristite oba načina promocije.Da bismo saznali zašto je to tako popričali smo sa Slavkom Pejovićem, direktorom agencije za digitalni marketing Web Business Solutions, kao i sa Branislavom Miloševićem, direktorom prodaje u firmi Zeppelin koja se bavi brendiranjem svih vrsta reklamnog materijala. U razgovoru sa njima jednoglasno se došlo do zaključka da je za uspešan marketing nastup neophodno koristiti oba marketinška kanala, zato što i jedan i drugi vid donose odlične ekonomske rezultate. Prosto je nezamislivo da nemate sajt, jer će danas najveći deo populacije pretraživati firme preko Interneta. Danas Internet omogućava da za vas saznaju klijenti iz različitih delova zemlje i sveta. Ali sa druge strane, veliki broj ljudi voli male znake pažnje, makar to bila hemijska, kačket ili upaljač sa nazivom vaše firme, ljudi će to shvatiti kao prisniji način promocije, a flajer ili vizit karta sa vašim podacima, uslugama i cenovnikom će korisniku biti veoma praktičan i uvek nadohvat ruke.
(PR)