PREMA podacima kompanije za istraživanje IT tržišta IDC, Huawei je zabeležio ogroman uspeh u svom globalnom razvoju, dospevši na drugo mesto po broju prodatih pametnih telefona tokom drugog kvartala 2018. godine, i prestigao je američki Apple.

Ovaj uspeh kineskog proizvođača omogućen je stabilnim i dinamičnim rastom prodaje od 41 odsto na godišnjem nivou širom sveta tokom prethodne godine. Kompanija je napredovala sa 38,4 miliona pametnih telefona prodatih širom sveta tokom drugog kvartala 2017. godine do rekordna 54,2 miliona jedinica tokom istog perioda 2018. Rast na tržištu srednje i istočne Evrope i nordijskih zemalja, kome Srbija pripada, još je impresivniji i dostigao je 56 odsto za isti period.

Huawei nije samo pretekao Apple, već je smanjio zaostatak za vodećim „Samsungom“. Naime, južnokorejska kompanija prodala je u tom razdoblju više od 70 miliona telefona, što je oko 10 odsto manje u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Na četvrtom mestu po prodaji mobilnih telefona u svetu je kineski Xiaomi, a sledi ga Oppo.

- Kontinuirani rast Huawei-ja je impresivan, u najmanju ruku, kao i njegova sposobnost da uđe na tržište gde je donedavno njegov brend bio relativno nepoznat - kaže IDC-ov analitičar Rajan Rajt.

Huawei je skočio na drugo mesto uprkos tome što mu je pristup najvećem svetskom tržištu bio praktično onemogućen.

Kineski proizvođači pametnih telefona i telekomunikacijskih aparata, naime, teško dopiru do tržišta SAD, uglavnom zbog zabrinutosti tamošnjih funkcionera da bi njihove tehnologije mogle da koristi kineska vlast radi prikupljanja obaveštajnih podataka. Huawei je u više navrata porekao da njegovi proizvodi predstavljaju sigurnosni rizik.

Prodaja miliona pametnih telefona dobro funkcioniše za Huawei u regijama Azije i Pacifika, gde se i više nego udvostručila u odnosu na isti kvartal prošle godine, a snažan rast ostvario je i u Evropi, Africi i na Bliskom istoku.

Poverenje koje kupci ukazuju proizvodima kompanije Huawei je rezultat neprekidnog razvoja u inovaciji. Godišnje ulaganje kineske kompanije u istraživanje i razvoj je dostiglo 13,8 milijardi dolara, što predstavlja rast od 17,4 odsto u odnosu na 2016. godinu.

ADUT NOVI MODEL P20 PRO

OVAKVI poslovni rezultati kompanije Hauwei u značajnoj meri potpomognuti su predstavljanjem novog flegšip telefona kompanije Hauwei - modela P20 Pro, opremljenog naprednim sistemom kamere sa revolucionarnom Leica trostrukom kamerom i 5x hibridnim zumiranjem i inovativnim opcijama za fotografisanje poboljšanim moćnom AI tehnologijom za stabilizaciju.

Pored tehničkih specifikacija, ovaj telefon se ističe nekonvencionalnim izgledom, naročito zbog nijansirane Twilight boje inspirisane polarnom svetlošću.