- DIGITALNI marketing je oblast unutar marketinga koja je doživela vrtoglavu ekspanziju i rast u poslednjih 10 godina, kako na inostranom – tako i na domaćem tržištu, kaže za „Novosti“ Aleksej Đurđević, stručnjak za digitalni marketing koji je svoja znanja stekao radeći za mnogobrojne inostrane klijente kao frilenser, kao i za više marketinških agencija i kompanija na pozicijama marketing i digital marketing menadžera, a danas je jedan od osnivača i edukatora na akademiji digitalnog marketinga – Moja Digitalna Akademija u Banjaluci.

On smatra da su zanimanja koja su postojala i pre pojave digitalnog marketinga, poput copywritera, osobe koja osmišljava i kreira tekstualni sadržaj, te grafičkog dizajnera, osobe koja osmišljava i kreira vizuelni sadržaj, postala sve traženija i cenjenija eksponencijalnim razvojem ove oblasti.

Đurđević navodi da je digitalni marketing omogućio i nastanak novih digitalnih zanimanja koja nisu ni postojala pre 10 godina, a danas su izuzetno plaćena i tražena. Menadžer društvenih mreža, specijalist za digitalni sadržaj, strateg za digitalni marketing, asistent za digitalni marketing, virtuelni asistent, SEO specijalist, Gugl oglašivač, veb/web analitičar, specijalist za i-mail marketing - samo su neka od novih zanimanja koja iz dana u dan postaju sve traženija od strane mnogobrojnih kompanija i marketinških agencija širom sveta.



- Posebno je potrebno naglasiti posao veb/web dizajnera, zanimanja koje je u poslednjih 20 godina postalo toliko popularno da je danas praktično postalo nemoguće pronaći veb dizajnera bez posla. I to jako dobro plaćenog posla! Logičnim sledom događaja jasno možemo zaključiti da ista sudbina čeka i ostala digitalna zanimanja, kaže Đurđević i navodi više podataka o ovoj aktuelnoj temi kroz ostatak teksta.

DIGITALNI MEDIJI I MARKETING?

- Novo, digitalno doba u kojem živimo uvelo je nova pravila i standarde koji se tiču marketinga različitih kompanija i pogodilo je sve od malih samostalnih preduzetnika, poput osobe koja se bavi proizvodnjom obuće za pse, do velikih brendova poput Nike-a i Coca Cole.

U samom nazivu „digitalni mediji“, u šta spadaju popularne društvene mreže poput Fejsbuk-a, Instagram-a ili YouTube-a, jasno se može zaključiti da svaka kompanija koja odluči da zauzme svoj digitalni prostor istovremeno postaje i medijska kompanija.
Neminovno je da digitalno prisustvo zahteva i plasiranje digitalnog sadržaja, a upravo osobe koje se bave poslovima koji su navedeni u početku ovog teksta zauzimaju prvu liniju odbrane i napada na sve kompetentnijem digitalnom frontu osmišljavanja i kreiranja sadržaja.

ONLINE EDUKACIJA?

- Jedna od najvećih prednosti koje nam pruža digitalno doba jeste mogućnost da se samostalno edukujemo za bilo koji digitalni posao koji nas zanima. Internet je prepun različitih blogova, tutorijala i kurseva iz raznoraznih oblasti i uz solidno poznavanje pretrage na vebu/webu brzo i lako možemo doći do besplatnih korisnih informacija. Pored besplatnih onlajn resursa za edukaciju postoje i oni premium koji se plaćaju, ali za početnike koji su zainteresovani da nauče novu digitalnu veštinu - besplatni tutorijali i lekcije su i više nego dovoljne.

Ukoliko vas, recimo, zanima marketing na društvenim mrežama, dovoljno je da ukucate na Guglu „social media marketing free online course“ i već na prvoj stranici pretrage dobićete pregršt korisnih informacija. Međutim, koliko god ovo zvučalo jednostavno i lako, posle pronalaska korisnog sadržaja tek sledi prava zabava. Naravno da nije dovoljno da samo pronađemo ono što nas zanima, već i da dobro zagrejemo stolicu i usvojimo novo znanje.

Tu već na test dolaze naše ljudske osobine, poput samoinicijativnosti, želje, volje i motivacije da naučimo nešto novo, discipline, istrajnosti, kao i hrabrosti da naučeno teorijsko znanje primenimo i testiramo u praksi.

FRILENSING/FREELANCING I POSLOVI OD KUĆE?

- Osobe sa dobrim poznavanjem engleskog jezika su u velikoj prednosti, jer osim mogućnosti da dođu do kvalitetnijeg edukativnog sadržaja, isto tako imaju i mogućnost da dođu i do poslovnog angažmana od strane inostranih klijenata.
Digitalni poslovi ne zahtevaju prisustvo u kancelariji, niti fiksno radno vreme, pa je pojava rada od kuće uz pomoć interneta i laptopa ili pametnog telefona danas i više nego prisutna.

Broj ljudi koji su odlučili da uplove u uzbudljive vode frilensinga/freelancinga i rade od kuće za inostrane klijente raste iz dana i dan, isto kao što raste i potreba različitih kompanija za kvalitetnim kadrovima koje mogu pronaći širom sveta.
Kao jedan od krucijalnih razloga zbog kojeg osobe sa Balkana, koje barataju jednom ili sa više digitalnih veština profesionalno, napuštaju svoje 08:00 – 16:00 poslove jeste taj što su isti ti poslovi u inostranstvu plaćeni dva do deset puta više. A možemo ih raditi iz udobnosti našeg doma!

Veliki broj internet platformi okuplja zajednicu poslodavaca i frilensera iz svih krajeva sveta i pruža im mogućnost da ostvare poslovnu saradnju. Neke od najpopularnijih frilensing platformi kao što su UpWork, Toptal, Freelancer i 99Designs nude nam mogućnost da pronađemo part tajm/part time i full time poslove iz različitih oblasti od prevođenja tekstova, veb i grafičkog dizajna, pisanja pa sve do programiranja i digitalnog marketinga.

GDE ZAPOČETI SVOJU DIGITAL MARKETING PUSTOLOVINU?

- Na internetu – naravno!
Ukoliko ste se nakon čitanja ovog teksta zainteresovali da počnete učiti digitalni marketing, preporučujemo vam da posetite blog o digitalnom marketingu, na kojem možete pronaći korisne savete, trikove, studije slučaja, uputstva, resurse i najnovije aktuelnosti iz sveta digitalnog marketinga, kaže Đurđević.