NAKON što je Vlada Hrvatske odlučila da finansira izgradnju mosta preko reke Save kod Gradiške sa priključnim putem, a procenjena vrednost dela projekta koji finansira Hrvatska je 130 miliona KM, nema više nijedne prepreke da dugo očekivana izgradnja mosta između BiH i Hrvatske konačno započne. Njegovom izgradnjom i auto-put Banjaluka - Gradiška dobija na punom kapacitetu, jer će se sa izgradnjom mosta odmah dalje spajati prema auto-putu Zagreb - Beograd!

Igor Pejić, sekretar Ministarstva transporta i komunikacija BiH, kaže za "Novosti" da je poslednjom odlukom Vlada Hrvatske jasno stavila do znanja da joj je most u Gradišci na reci Savi jedan od prioriteta za ovu godinu i to sigurno među tri glavna infrastrukturna projekta. Prema njegovim rečima, ova odluka odbacuje sve ranije tvrdnje da se ovaj most nikada neće izgraditi i da Hrvatska blokira izgradnju.

- Rok za izgradnju mosta je 30 meseci od uvođenja izvođača koji bude izabran na tenderu. Most se može izgraditi i za manje od 30 meseci, ali nikako za više. Tako stoji u tenderu. Tri su ozbiljne kompanije, dve iz Hrvatske i jedna iz Italije, poslale ponude za tender. Sada je u toku evaluacija dopuna i kada se sve tehničke stvari završe, biće izabran najbolji ponuđač za izgradnju mosta - pojašnjava Pejić.

Pročitajte još - Za most preko reke Save kod Gradiške 130 miliona KM

On dodaje da su očekivanja svih kako u BiH, RS, ali u Hrvatskoj, da se već početkom ove građevinske sezone počne izgradnja mosta na Savi kod Gradiške.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, kaže da očekuje da izgradnja mosta na Savi kod Gradiške započne ove godine i da je dobro rešenje što Hrvatska odmah završava i sve pristupne puteve sa svoje strane, koji vode do mosta i dalje.

- Otvaranjem mosta u Gradišci i mreža auto-puteva po Srpskoj dobija drugu dimenziju i očekujemo znatno povećanje broja vozila, pogotovo na auto-putu Banjaluka - Gradiška - ističe ministar Trninić.

Igor Pejić Foto Ministarstvo transporta BiH


Inače, vrednost radova na izgradnji samog mosta, bez pristupnih puteva, iznosi oko 60 miliona KM, s tim što Hrvatska finansira jednu polovinu, a BiH drugu.

Na tender za izvođače radova na mostu kod Gradiške, krajem prošle godine prijavile su se tri kompanije. Najpovoljniju ponudu je dostavio konzorcijum "Integral" - "Đuro Đaković montaža" - "Zagreb montaža", koji za izgradnju mosta traže 23.498.800,19 evra, dok je drugoplasirana ponuda kompanije "Hering" - "Mostogradnja" daleko viša i oni za ovaj projekat traže čak 41.538.317,67 evra, dok je trećeplasirana iznosila 46.208.403,01 evro, a stigla je iz italijanske kompanije ICM - "Maeg konstrucioni".

BLOKADE

PRIČA o izgradnji mosta na Savi, dužine 463 metra, traje još od 2004. godine. U više navrata je dolazilo do blokade čitave priče, jer za razliku od BiH i RS, Hrvatska nije imala obezbeđena sredstva za taj projekat.