VREDNOST DELA PROJEKTA 13O MILIONA: Hrvati konačno odobrili pare za most!

S. MIŠLjENOVIĆ

23. 02. 2019. u 08:55

Saobraćajnica na Savi kod Gradiške trebalo bi da bude u funkciji za dve i po godine. Pejić: Ova odluka odbacuje ranije tvrdnje da komšije blokiraju izgradnju prelaza

ВРЕДНОСТ ДЕЛА ПРОЈЕКТА 13О МИЛИОНА: Хрвати коначно одобрили паре за мост!

Ilustracija mosta na Savi kod Gradiške Foto Nezavisne

NAKON što je Vlada Hrvatske odlučila da finansira izgradnju mosta preko reke Save kod Gradiške sa priključnim putem, a procenjena vrednost dela projekta koji finansira Hrvatska je 130 miliona KM, nema više nijedne prepreke da dugo očekivana izgradnja mosta između BiH i Hrvatske konačno započne. Njegovom izgradnjom i auto-put Banjaluka - Gradiška dobija na punom kapacitetu, jer će se sa izgradnjom mosta odmah dalje spajati prema auto-putu Zagreb - Beograd!

Igor Pejić, sekretar Ministarstva transporta i komunikacija BiH, kaže za "Novosti" da je poslednjom odlukom Vlada Hrvatske jasno stavila do znanja da joj je most u Gradišci na reci Savi jedan od prioriteta za ovu godinu i to sigurno među tri glavna infrastrukturna projekta. Prema njegovim rečima, ova odluka odbacuje sve ranije tvrdnje da se ovaj most nikada neće izgraditi i da Hrvatska blokira izgradnju.

- Rok za izgradnju mosta je 30 meseci od uvođenja izvođača koji bude izabran na tenderu. Most se može izgraditi i za manje od 30 meseci, ali nikako za više. Tako stoji u tenderu. Tri su ozbiljne kompanije, dve iz Hrvatske i jedna iz Italije, poslale ponude za tender. Sada je u toku evaluacija dopuna i kada se sve tehničke stvari završe, biće izabran najbolji ponuđač za izgradnju mosta - pojašnjava Pejić.

On dodaje da su očekivanja svih kako u BiH, RS, ali u Hrvatskoj, da se već početkom ove građevinske sezone počne izgradnja mosta na Savi kod Gradiške.

Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, kaže da očekuje da izgradnja mosta na Savi kod Gradiške započne ove godine i da je dobro rešenje što Hrvatska odmah završava i sve pristupne puteve sa svoje strane, koji vode do mosta i dalje.

- Otvaranjem mosta u Gradišci i mreža auto-puteva po Srpskoj dobija drugu dimenziju i očekujemo znatno povećanje broja vozila, pogotovo na auto-putu Banjaluka - Gradiška - ističe ministar Trninić.

Igor Pejić Foto Ministarstvo transporta BiH


Inače, vrednost radova na izgradnji samog mosta, bez pristupnih puteva, iznosi oko 60 miliona KM, s tim što Hrvatska finansira jednu polovinu, a BiH drugu.

Na tender za izvođače radova na mostu kod Gradiške, krajem prošle godine prijavile su se tri kompanije. Najpovoljniju ponudu je dostavio konzorcijum "Integral" - "Đuro Đaković montaža" - "Zagreb montaža", koji za izgradnju mosta traže 23.498.800,19 evra, dok je drugoplasirana ponuda kompanije "Hering" - "Mostogradnja" daleko viša i oni za ovaj projekat traže čak 41.538.317,67 evra, dok je trećeplasirana iznosila 46.208.403,01 evro, a stigla je iz italijanske kompanije ICM - "Maeg konstrucioni".

BLOKADE

PRIČA o izgradnji mosta na Savi, dužine 463 metra, traje još od 2004. godine. U više navrata je dolazilo do blokade čitave priče, jer za razliku od BiH i RS, Hrvatska nije imala obezbeđena sredstva za taj projekat.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije