Fiksni telefoni sve više odlaze u zaborav, što dokazuje i činjenica da je broj pretplatnika ove vrste telefonije poslednjih osam godina smanjen za više od 200.000.


"Broj pretplatničkih linija fiksne telefonske mreže u BiH u 2011. godini iznosio je 955.937. Taj broj se svake godine smanjivao, tako da je do 2018. broj pretplatnika bio manji za 204.801", potvrđeno je u Regulatornoj agenciji za komunikacije BiH (RAK).


Dodaju da je primećen porast prihoda od internet usluga, te da je i upotreba mobilnih telefona znatno uticala na to da se broj pretplatnika fiksne telefonije svake godine smanjuje.


Mlađe generacije fiksne telefone gotovo da i ne koriste, ali i kod onih malo starijih skoro da izlazi iz upotrebe. Mobilni telefoni, ali i društvene mreže uticali su na to da fiksni telefoni polako odlaze u istoriju.


PROČITAJTE JOŠ: Hoće li fiksni telefon "preživeti" tehnološki bum?


"U kući imam fiksni telefon, ali ga ne koristim. Sve pozive obavljam preko mobilnog telefona, dok najviše koristim društvene mreže. Kada zazvoni fiksni telefon, onda znam da zovu baka i deda", kazala je Banjalučanka Milijana M.


Stariji građani kažu da su fiksni telefoni nekad bili nezaobilazni te da je svako domaćinstvo imalo po jedan primerak u kući, kao i da se sva komunikacija na daljinu odvijala preko njega ili pisama, koja su slali putem pošte.


"Fiksni telefon gotovo da ne koristim, ali sećam se perioda kada su on i telefonska govornica mnogo više bili u upotrebi. Kad vidim fiksni telefon hvata me nostalgija. Tada nije bilo kao danas da se u svakom momentu možeš nekome javiti", priča nam pedesetogodišnji Dragan R. iz Sarajeva.


PROČITAJTE JOŠ: Mobilni potiskuje fiksni telefon u Crnoj Gori


Dodaje da su tada mnogo više poštovali taj aparat i mogućnost koju im je pružao - da se čuju sa bliskim ljudima koji su udaljeni od njih.


"U današnje vreme komunikacija je dostigla taj nivo da u svakom momentu možemo biti u kontaktu sa dragim ljudima, ali manje cenimo tu privilegiju", zaključio je ovaj Sarajlija.


Fiksni telefoni se i dalje koriste, ali najviše u firmama gde je njihova upotreba i u današnje vreme neophodna, jer se deo komunikacije sa poslovnim saradnicima i dalje obavlja na ovaj način.


(nezavisne.com)