Forbs: Jugonostalgija otvara nove mogućnosti za biznis (FOTO)
10. 08. 2019. u 23:07
Jugonostalgija se vratila na velika vrata u svim bivšim jugoslovenskim državama i pretvorila se u mogućnost za zaradu turističkih preduzetnika, piše američki magazin Forbs
Dizajner Mario Milaković odlučio je da pretvori svoju strast za prošlošću u "Yugodom", muzejsku zbirku predstavljenu u gostinskoj kući ili muzej za boravak, a koji se nalazi u Beogradu.
U "Yugodomu" se može boraviti u originalnoj jugoslovenskoj kući iz sredine veka, sa nameštajem, dekorom i suvenirima iz jugoslovenskog doba, a sve sa originalnom oznakom "Made in Yugoslavia".
U taj muzej dolaze gosti iz celog sveta, ali i iz bivših jugoslavenskih republika.
"Yugodom" uvek evocira neka osećanja, bilo to nostalgija ili pak melanholija, rekao je Milaković.
Ovaj muzej je odličan primer toga kako se komunistička prošlost može pretvoriti u preduzetnički uspeh pretvarajući zainteresovanost za prošlost u zaradu, prenosi Fena.
.jpg)
.jpg)
Ture za sklonište su redovne, a sam bunker, koji je bio državna tajna do raspada Jugoslavije 1990. godine, očuvan je i potpuno netaknut sa svim svojim simbolima društvenog, ekonomskog, političkog i ideološkog sistema bivše Jugoslavije.
Fabrika odeće sa sedištem u Hrvatskoj "Titos" prodaje svoje proizvode širom sveta, uključujući majice, rebrendirajući slike i slogane komunističkih simbola Jugoslavije, poput petokrake, crvene komunističke zvezde i betonske arhitekture.
Nedavna anketa pokazala je da se mnogi u bivšoj Jugoslaviji s velikom radošću prisećaju svoje bivše domovine.
.jpg)
.jpg)
Jugoslavija neće zaživeti samo sa retro posterima i slikama iz tog vremena. Ona je sveprisutna u napuštenim zidovima Golog otoka - mesta u hrvatskom moru koje je nekad bilo ozloglašeni politički zatvor i logor prisilnog rada za sve one koji su se protivili Titu.
.jpg)
Rekonstruisanje socijalističkog iskustva i estetike je dokazano profitabilni i preduzetnicki uspeh, zaključuje se u tekstu Forbsa.
.jpg)