Kako bi učenje hemije bilo lakše i zanimljivije, a izvođenje opasnih eksperimenata potpuno bezbedno, učenici niške Gimnazije "9. maj" osmislili su softver pomoću koga mogu da testiraju i da uče različite hemijske reakcije. Ovakvim načinom učenja želeli su, kako kažu, da vršnjacima olakšaju vežbanje analitičke hemije, a njihova virtuelna laboratorija, u kojoj se simuliraju različiti eksperimenti, privukla je veliku pažnju učenika, ali i profesora.

Pročitajte još: "TESLA FEST": Đaci prikazali rad pametne glodalice

Njen tvorac Jovan Pavković, đak trećeg razreda ove niške obrazovne ustanove, kaže da su ideju da naprave ovaj program dobili posle ankete koju su sproveli među učenicima. Tada se čak 70 odsto niških đaka izjasnilo da njihove škole nemaju adekvatne uslove za interaktivno učenje hemije.

- Napravio sam program po principu dva para epruveta, gde se elementi jedne i duge spajaju i dovode do tačne, odnosno netačne reakcije. Svaka ima svoj broj, i kombinacijom dva broja dovodimo do tačne reakcije. Neke reakcije mogu da budu opasne zbog gasova koji se dobijaju, i ovo bi bio siguran način da se one sprovedu i testiraju - ispričao je, za "Novosti", ovaj sedamnaestogodišnjak.

On kaže da u planu ima da softver prenese na virtuelnu platformu i virtuelnu stvarnost, a zatim i na njihov sajt, gde će učenici koji izučavaju analitičku hemiju u školama u Nišu, Novom Sadu i Beogradu moći da skidaju aplikaciju i da na taj način lakše i zabavnije uče analitičku hemiju.

Pročitajte još: Đaci iz „Končara” napravili „pametan auto” (VIDEO)

Jovan naglašava i da ovakav vid učenja ne postoji nigde u svetu.


Ana Veljković

- Tražili smo na internetu, istraživali, i došli do zaključka da u svetu ne postoji ništa slično, pa se nadamo da će naš proizvod zaživeti - optimistični su učenici.

Ni vršilac dužnosti direktora škole Ana Veljković nije ravnodušna pred izumom đaka ove gimnazije, i kaže da je i sama ideja da stvore nešto sami, ključ za njihov uspeh.


Virtualni eksperiment

- Kroz aplikaciju će oni brže učiti, ali njihova mašta i aktivnost da to unaprede, jednostavno se mogu predstaviti kao jedna preduzetnička veština - kaže Veljkovićeva. - To je njihov neverovatan poduhvat, i uvek treba nagraditi i učenike, ali i profesore koji rade sa njima i koji žele da promene standardnu, klasičnu, tradicionalnu školu i da joj daju veću notu.


Jovan Pavković

PLAN

Trudimo se da konstantno razvijamo naš softver, da to ne bude samo analitička hemija, već da pokrijemo gradivo i za osnovne škole i za fakultete, da zapravo pokrijemo sve gradivo iz hemije - plan je ove grupe učenika.