Srpsko-kanadski tim utvrdio je prvi nalaz prisustva neandertalaca na teritoriji Srbije a otkriće je objavljeno u prestižnom naučnom časopisu "Journal of Human Evolution", saopštio je Filozofski fakultet u Beogradu.

"Gornji kutnjak iz pećine Pešturina u Jelašničkoj klisuri predstavlja prvi pouzdano identifikovani fosil neandertalca sa teritorije Srbije. Rezultati detaljne analize ovog fosila objavljeni su danas u časopisu Journal of Human Evolution", kaže se u saopštenju.

Pročitajte još: LjUDI TU ŽIVELI PRE OSAM MILENIJUMA: Neolit se na Zapad širio dolinom Južne Morave

Rezultate je saopštio međunarodn naučni tim koji čine Predrag Radović iz Narodnog muzeja u Kraljevu, Džošua Lindal i prof. Mirjana Roksandić sa Univerziteta u Vinipegu (Kanada), i profesor Dušan Mihailović sa Filozofskog fakulteta u Beogradu.

Neandertalci su naseljavali Evropu i deo Azije u periodu između 400 i 40 hiljada godina pre sadašnjosti. Genetičke studije objavljene tokom poslednjih desetak godina pokazale su da su se neandertalci ukrštali sa anatomski modernim Homo sapiens-om.