STARE ruske “lade samare”, uz teške terence i džipove, nezamenljive su tokom zime na staroplaninskim putevima prema Srednjem i Gornjem Visoku. Svako ko bar jednom nedeljno obilazi svoje stare roditelje po udaljenim selima, obično ostavlja kompjuterizovani automobil i pali “lajku”, koja retko kad izneveri. Uslov su dobre zimske gume i oprema u gepeku: lanci, lopata...

Ovo vozilo koriste i mnogi lovci, ali i Vojislav Manić, koji kaže da mu “lajka” tokom zime koristi isključivo da “ne zariba” negde u odlasku ili povratku sa vikendice u blizini Zavojskog jezera.

- Tridesetak godina vozim “samare” i dosad nisam imao nijedan problem tokom zime. Nikad me nije ostavila na putu. To nije auto za duga putovanja, nije startan, ne razvija velike brzine, ali je za ove naše prilike nezamenljiv - kaže Vojislav Manić.

Pročitajte još: Kolarovu uručena Lada od guvernera Samare: Otac će se najviše oduševiti automobilom (VIDEO)

Priseća se kako je pre dve godine nastala jedna velika ledena ploča od Koprivštičnog krsta do mesta Do, u dužini od dva kilometra.

- U jednom smeru nizbrdica, a u povratku dugačka uzbrdica. Išao sam svakog vikenda po tom ledu i nisam proklizao. Lance nikad nisam morao da stavljam... Dešavalo se i da odem ka planini pre grtalice i čistača snega i da bukvalno proprtim sneg. Samo jednom sam morao da upotrebim lopatu, jer sam, kod Nišora malo skliznuo u desnu stranu. Uz to, “samara” ima i odlično grejanje, a troši desetak litara plina po kijametu kakav zna da bude na planini. Imam i drugi auto, ali njega vozim samo po gradu - priča ovaj Piroćanac.

Identičnu priču o “lajki” možete čuti i od mehaničara u jednom servisu. Rusi su, kaže, ovaj automobil pravili za ekstremne vremenske prilike, a odličan je i za makadamske puteve...

Otuda i njena popularnost u zabitim staroplaninskim mestima.