TATJANA Marković Topalović (47), nastavnica fizike u Srednjoj medicinskoj školi "Dr Andra Jovanović" u Šapcu, odavno je znanjem, radom i zalaganjem ispisala deo zlatnih stranica srpske prosvete, mišljenje je onih koji je poznaju.

Magistar je medicinske fizike, i doktorand nastave fizike na Fizičkom fakultetu u Beogradu. U prosveti radi 26 godina, a ova vrsna nastavnica koautor je Parka nauke u Šapcu 2013. i 2014, prvog i jedinog te vrste u našoj zemlji i regionu.

- Verujem da su nagrade uvek posledica minulog, dubokog, temeljnog i stručnog istraživačkog rada. Nominacija ispred Srbije za najboljeg nastavnika sveta, sa još dvoje sjajnih kolega, zaista je privilegija, čast, ali i odgovornost - priča Tatjana, za "Novosti". - Biti rame uz rame sa izuzetnima u ovoj zemlji je već veliki uspeh, ali naći se među najboljima u svetu, nešto je o čemu mali broj nastavnika samo može da sanja. Nisam se ovome nadala.

Za planetarnu nagradu, kako kaže, predložila ju je koleginica Željana Lukić Radojičić, koja je prošle godine ušla među 50 najboljih nastavnika sveta.


Pročitajte još - AVANTURA PARAĆINSKOG PROFESORA: Biciklom kroz Gruziju i Jermeniju


- Srećna sam i ponosna - nastavlja naša sagovornica. - Verujem da me je za nagradu pre svega nominovao Park nauke, čiji sam koautor. Sam model i ideja savladavanja naučnog gradiva, kroz projektnu i ambijentalnu nastavu na otvorenom u parkovima nauka i dvorištima škola, potpuno je nov za našu zemlju. Iza sebe imam 4.500 učenika. Mnogi od njih su bili članovi Društva ljubitelja fizike - FIZXA, koje sam osnovala 2003, sa namerom da popularizujemo nauku kroz zanimljive sadržaje. Mnoge sam upoznala u Letnjoj školi nauke koju sam osmislila i vodila po IBSE- metodu, sa namerom popularizacije i naučnog opismenjavanja dece Srbije.


MLADI KAO INSPIRACIJA

TATJANA Marković Topalović dodaje da veruje u mlade ljude, u njihov način razmišljanja i želju da se promene, ali i da menjaju.

- Svakodnevno inspirišu. Zovu ih digitalnim urođenicima 21. veka. Oni to i jesu. Naši "novi klinci" stavljaju imperativ nastavniku da mora da bude spreman na promene. Želim da u svom radu pomirim istočno i zapadno, digitalno i tradicionalno. Da li u tome uspevam, oni pokazuju i dokazuju.