JAGODINA - Želju da svojoj deci pomogne u učenju, odnosno da napravi kompleksan, ali interesantan program, koji omogućava učenje kroz igru, Maja Ristić iz Jagodine pretvorila je u zanimanje.

Pre godinu dana otvorila je Školu mentalne aritmetike i gimnastike "Supernova" za decu od 4,5 do 14 godina, podeljenu po grupama. Ova Jagodinka, koja kao diplomirani ekonomista nije mogla da nađe posao u struci, sama je osmislila program i napisala udžbenik kako bi roditeljima bilo lakše da kod kuće rade sa decom. Kako je sve veći broj dece zainteresovano za njene časove, Maja organizuje radionice i u okolnim gradovima.

- Mentalna aritmetika zasniva se na radu sa abakusom, drevnom azijskom računaljkom specifičnog izgleda, koja deci, kroz vizuelizaciju, pomaže da lako usvajaju pojam broja. Kada pomere kuglicu, i znaju da je to broj jedan, sve je posle mnogo lakše - kaže Maja.

Ona dodaje da rade i posebne vežbice uz muziku, što pomaže koordinaciji pokreta i prostornoj orijentaciji dece, a predškolci kroz zanimljive ukrštenice sa crtežima uče slova. Maja radi i na grafomotorici, ali i na emocionalnim odnosima, posebno sa decom koja nemaju samopouzdanje...

- Moj sin je čak i u drugom razredu koristio prste prilikom sabiranja, što je prevazišao posle nekoliko časova mentalne aritmetike. Sada bez problema sabira i oduzima čak i trocifrene brojeve, a i koncentracija mu je mnogo bolja - ocenjuje Nataša Nikolić.

Saša Stanojević kaže da je pomak kod njegove ćerke Natalije neverovatan, da lakše usvaja znanja i veštine i da je napredak u pogledu rezonovanja i načina razmišljanja neverovatan. Već ga je, kaže s osmehom, sramota kad ga pita zašto sabira tako sporo.

DOLAZIĆE I RODITELjI

MAJA kaže da je radionica posebno dobra za decu predškolskog uzrasta, koja treba da grade osnovu ne samo za školovanje, već i za život.

- Vežbaju da pišu istu reč sa obe ruke istovremeno. Radimo i testove koncentracije, pažnje i igre koja se odnosi na koncentraciju. Kada od septembra počne drugi nivo, radićemo više na vizuelizaciji, mentalnom računanju i brzini. U planu nam je i da u radionice uključimo roditelje, kako bismo dobili dugoročne efekte - ocenjuje Maja.