Francuzi registarske tablice prave kod obućara
24. 01. 2017. u 14:44
Za razliku od vozača u Srbiji, neki Francuzi još voze automobile čije su oznake ispisane rukom pre više od pola veka. Kada registruju vozilo dobijaju samo broj, a za ostalo se sami snalaze
Francuzi ne moraju da menjaju tablice dok se ne oštete
PARIZ - OD STALNOG DOPISNIKA
DOK su vozači u Srbiji primorani da posle devet godina menjaju registarske tablice (rok produžen juče), neki Francuzi još voze automobile čije su oznake ispisane rukom. Prilikom registracije, Francuzi dobijaju samo broj, a za tablicu moraju da se pobrinu sami. Za njihovu izradu ovde su se specijalizovali - obućari!
Gotovo svaka obućarska radnja, u kojoj se, inače, izrađuju i ključevi za stan, poseduje ručnu mašinu kojom se za svega nekoliko minuta, na osnovu podataka iz saobraćajne dozvole, naprave nove tablice. One su standardne veličine, ali dozvoljeni su izuzeci, ukoliko tako diktira ostavljeni prostor na vozilu.
Zvuči neverovatno, ali Francuzi su doskora mogli i sami da ispisuju registarske brojeve na šasijama svojih vozila. Jedna sudska odluka iz 1996. godine ukinula je ovu praksu na osnovu zakona iz 1954. Ipak, neki stari primerci "spačeka" i "ajkula" i dalje krstare drumovima obeleženi na ovaj način. Uostalom, ima obućara koji i dalje prave stare, crne tablice, s belim slovima, za kolekcionarska vozila i ona proizvedena pre 1993. godine. Ovde, naime, postoje posebne saobraćajne dozvole za kolekcionare, na osnovu kojih svoje vozilo i danas mogu da registruju po starim pravilima.

Sadašnji standard podrazumeva belu pozadinu, s crnim slovima, uz plavu oznaku EU i regiona.
Teoretski, vozači bi i sada sami mogli da naprave svoju tablicu, ali tako da postignu efekat da na fluorescentnoj beloj pozadini stoje čitka i ispupčena crna slova. Tablice ne smeju da budu učvršćene zavrtnjima, već trajno fiksirane nitnama.
Važno je pomenuti i to da se nova pravila ne primenjuju za sve, već samo za one koji od trenutka donošenja zakona pa nadalje registruju svoja vozila. Oni koji su ranije registrovali, i dalje voze sa starim modelima, brojevima i bojama. A ko se preseli, ili mu se tablica ošteti, jednostavno ode kod obućara i, po ceni od dvadesetak evra, napravi novu.
| DOZVOLE ISPISANE NALIVPEROM Princip da staro važi i kad se uvede novo, primenjuje se i na dokumenta. Ima tako, doduše veoma retkih, vozača sa dozvolama velikih formata ispisanih nalivperom iz pedesetih godina prošlog veka! Oni, inače, i dalje mogu da voze jer ovde ne postoji lekarski pregled niti starosna granica za posedovanje dozvole, već je sve prepušteno savesti vozača. ![]() |
Avram
24.01.2017. 15:52
Ovde je mala bara a mnogo krokodila
" Важно је поменути и то да се нова правила не примењују за све, већ само за оне који од тренутка доношења закона па надаље"... Jednom stečeno pravo niko ne može da vam oduzme. JAVITE OVO AGENCIJI ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA, PREMIJERU, DIREKTORU POLICIJE, PREDSEDNIKU DRŽAVE, ZAŠTITNIKU GRAĐANA....
ja imam nemacku vozacku iako je izasla nova nemam potrebe da je menjam vazi dozivotno,a kod nas lova lova za svaki papir
све ок али не ваља ни то,да возе старци од преко 75-80 година као и људи без основног лекарског прегледа....ипак је данас саобраћај много бржи,гушћи и сложенији него икад раније.Требало би и да постоји ограничење могућности вожње с обзиром на године,до 75 година и то је то.Сви без изузетка.
@Спасоје Добрић - Bože čoveče da li si ti normalan kad ovako razmišljaš. Šta misliš, zbog čega postoje lekarske komisije koje određuju na osnovu vozačevog zdravlja da li produžiti na 2, 5 ili 10 godina vozački...ili mu zabraniti za stalno. PS ja imam 75 godina, vitalan sam potpuno zdrav sa produženom dozvolom u sledeće tri godine...i sad po tebi pametnom, treba mi oduzeti. Stvarno glupljeg komentara nisam video.

Komentari (6)