Stotine hiljada Nemaca su ustvari Sloveni

B. Subašić

09. 09. 2013. u 09:29

Stotine hiljada današnjih Nemaca su zapravo Sloveni oteti u drugom svetskom ratu. Ruse, Poljake, Čehe i Srbe nacisti su odveli u logore za "proizvodnju arijevaca"

STOTINE hiljada malih svetlokosih i svetlookih Rusa, Poljaka, Čeha i Srba nacisti su tokom Drugog svetskog rata odveli u Nemačku da bi od njih napravili arijevce - podsetili su ovih dana ruski istoričari u javnim nastupima, iziritirani sve češćim nemačkim pokušajima da u knjigama i filmovima revidiraju istoriju. Kidnapovanje i ispiranje dece "nordijskog" izgleda odvijalo se u okviru programa "Lebensborn" (Izvor života). Reč je o jednom od masovnih eksperimenata nad ljudima koji je izvodio SS pokret pod komandom Hajnriha Himlera.

Zvanično, program "proizvodnje arijevaca" započet je 1935. u nacističkoj Nemačkoj. Međutim, nedavno je dr Gunar Broberg, profesor istorije nauke na švedskom Lund univerzitetu, otkrio mnogo dublje korene zla.

- Program kreiranja arijevske nacije započet je 1922. u švedskom gradu Upsali. U njemu je osnovan Institut za rasnu biologiju gde su stvorena prva "lebensborn" deca, čiji su roditelji pažljivo odabrani po "arijevskim" merilima. Nešto kasnije počelo je istraživanje sterilizacije, a žrtve eksperimenata bili su tamnokosi i tamnooki siromašni Šveđani. Do kraja rata u tim eksperimentima stradalo je oko 63.000 ljudi. Danas se o tome ćuti - kaže prof dr Broberg.

Od 1935. program "Lebensborn" je ozvaničen i u Nemačkoj, s ciljem da se od nacije s 80 miliona stanovnika, među kojima je bilo mnogo "rasno sumnjivih", kreira rajh sa 120 miliona ljudi u kojem bi većinu činili "arijevci". Himler je osnovao fabrike "više rase" - "lebensborn" domove, obično smeštene u planinskim odmaralištima. Tu su se odabrani SS oficiri doslovno parili s plavokosim arijevkama, u cilju stvaranja kvalitetnog potomstva. Majke su živele u tim planinskim kućama samo do porođaja, kada su im deca oduzimana i odgajana pod strogim državnim nadzorom.

IZBRISAN IDENTITET POSLE pobede 1945. američki vojnici su pronašli stotine hiljada dosijea slovenskih mališana koje su oteli nacisti. Ispostavilo se da je to samo manji deo dosijea "Lebensborna". Amerikanci su saslušavali u nameri da ih vrate kućama, ali mnogi mališani se nisu sećali svoje prošlosti, zaboravili su maternji jezik, osećali su se kao Nemci i bojali se da ih ne odvoje od usvojitelja. Starijoj deci u procesu "germanizacije" mozgovi su bukvalno isprani i samo su tupo ponavljala da je "sreća biti arijevac". Saveznici su ubrzo prekinuli istragu, a svega dva-tri odsto "lebensborn" dece vraćeno je u otadžbinu.

Međutim, posle strahovitih gubitaka "SS vafena" u Rusiji broj "rasplodnih oficira" počeo je naglo da opada i usledila je nova faza razvoja "Lebensborna". Himlerov plan je bio da gubitke u proizvodnji malih Nemaca nadoknadi otimanjem plavokose slovenske dece s okupiranih slovenskih područja. Stotine hiljada malih Rusa, Poljaka, Čeha i Srba upućivane su u specijalne "dečije koncentracione centre" kakav je bio onaj u Lođu, u Poljskoj, s kapacitetom od 20.000 mališana.

Tamo je tim SS lekara i rasnih eksperata određivao "rasnu vrednost" svakog deteta po boji očiju i kose, obliku lobanje, telesnoj građi i dobrom zdravlju. Mališani koji ne bi prošli trijažu ubijani su u gasnim komorama. Takve dece bilo je oko 80 odsto.

Jedna od retkih koja je saznala svoj pravi identitet je Marija Doležalova Šupikova iz češkog sela Lidice, koja je imala deset godina kada su nacisti 1942. zbrisali njeno rodno mesto. Sve muškarce su streljali, žene uputili u konc-logor, a nad 105 mališana SS oficiri su na licu mesta obavili "test arijevstva". Odabrali su 23 mališana, a 40 dečaka i 42 devojčice su streljali.

Marija Doležalova Šupikova je s odabranima upućena u dečiji konc-logor u Lođu gde je prošla i drugu trijažu, a zatim joj je dat novi identitet - Ingeborg Šiler. Posle toga je godinu dana "prevaspitavana" ispiranjem mozga i teškim batinama, ukoliko bi upotrebila maternji jezik. Na kraju je upućena u nemačku porodicu.

- Mi koji smo dospeli u hraniteljske porodice bili smo zahvalni za nove roditelje. Bili smo srećni što nas nisu pobili, što smo živi - kaže Marija Doležalova Šupikova, čiji su dosije po oslobođenju otkrili američki istražitelji i spojili s majkom koja je od napornog rada u logoru ostala paralizovana. Nesrećna devojčica je 1947. svedočila na suđenju nacistima u Nirnbergu. Rukovodilac "Lebensborna" Maks Zolman kažnjen je s manje od tri godine zatvora "za članstvo u SS", jer je "Lebensborn" predstavio kao dobrotvornu organizaciju koja je decu "spasavala od užasa rata".

Mnogo "lebensborn" dece i danas, iako već u poznim godinama, traga za svojim korenima.

- Jedino što sam saznao jeste da sam sa Krima. Postao sam Nemac kao jedno od dece "Lebensborna" - kaže Aleksander Litau, penzioner iz Hamburga, koji u požutelim arhivskim dokumentima pokušava da razmrsi klupko laži koje obavija čitav njegov život.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (77)

Jabre

09.09.2013. 10:24

Nije samo to, Nemci su vekovima napadali Slovenske zemlje, od Hamburga pa do današnje Poljske i napred je bila slovenska zemlja, od tamo potičemo i mi. A održali su se jedino Lužički Srbi u manjem broju u Nemačkoj drugi su svi asimilirani. Karlo Veliki i Franci su počeli sa napadima a završio Hitler, a da bi asimiliranje ubrzali naseljavali su i kolonizatore da to sve ubrzaju pola Austrije je isto bila naseljane Sovenima, a posle ww2 3-4% rođenih su imali Ruske očeve.

SlovenskiVuk

09.09.2013. 12:56

@Jabre - I dan danas u Austriji ima dosta Slovena,mozda su gastabajteri ali ipak su Sloveni:)

Nema kompenzacije

09.09.2013. 13:57

@Jabre - U pravu ste. Da dodam da toponimi (imena reka, planina...) u Istocnoj Nemackoj imaju Slovensko poreklo. Gresite kada kazete da odande vodimo poreklo. Sloveni su ziveli u citavoj Evropi kao jedinstven rod koji je imao i svoje pismo "runice". Kazem rod jer nacije nisu postojale do XIX veka. Tokom vekova u nase krajeve su dosli varvari iz Azije: Germani, Madjari, Turci, Bugari.... i svojim prisustvom podelili jedinstveni rod i uticali na formiranje razlicitih slovenskih jezika i nacija.

драгана

18.05.2018. 14:19

@Jabre - Bravo! Sloveni su jedan narod.Podela na posebne slovenske narode je kasnija i politička tvorevina.I danas se Sloveni međusobno bokje razumeju međusobno, nego Nemci iz različitih pokrajina.

Gile

09.09.2013. 10:41

Joj koliko lazi i fabrikovane istorije!Odakle vam vise snage da gurate ovakve price kad svi vec znaju da 90% main stream istorije o drugom svetskom ratu nije istina vec obicna propaganda i izmisljotina!Pobednik pise istoriju! Mark Tven je rekao da je istorija jedna divna stvar jos samo kad bi bila istinita!

Jabre

09.09.2013. 13:07

@Gile - To kažu samo oni koji ne poznaju istoriju pa izmišljaju svoje priče koje im se više sviđaju. Istina je da istoriju pišu pobednici ali to je samo privremeno jer se vremenom sagledava kritično i potvrđuje pinim i arheološkim dokazima. Uz to još uvek ima ljudi koji se sećaju drugog svetskog rata tako da vi nacisti nećete tako lako da je promenite.

zoran

09.09.2013. 15:28

@Gile - Gile.........moja, pokojna, majka je bila u koncentracionom kampu i videla svojim ochima uzas...."ajde idi lupetaj na neko drugo mesto.

Snouden

09.09.2013. 11:26

Zanimljivo je kako se "arijevci" nisu setili da prvo sterilisu svoje vodje Hitlera i Himlera posto oni po njihovim kriterijumima ne spadaju u "arijevce". Zato je sada lepo pratiti kako im crnci i Arapi farbaju uzvisenu rasu :)

BACVANIN

09.09.2013. 13:00

@Snouden - Eto i u crnogorskoj kosarkaskoj reprezentaciji igra crnac.Ali crnogorci za njega kazu da je on poreklom iz Rijeke Crnojevica.

Srdj

09.09.2013. 12:41

@MatijaBG LDP - Bio je Matija, ali nije on sve ovo napravio. Hitler je produkt decenija rasizma i sovinizma koji je vladao u nemackim elitama i koji je svesni presipan u narod. Preporucujem knjigu ''Savez elita'' od Frica Fisera onima koji bi da vide da nije Hitler stvorio masineriju zla, on ju je samo uzjahao, vec da je ona planski gradjena od ujedinjenja Nemaca u jednu drzavu, prozetu pruskim militarizmom i socijal-darvinizmom. Ne preskacite predgovor.

из главе

09.09.2013. 13:30

@MatijaBG LDP - Хитлер је само извршавао оно што су му креатори и финансијери рекли... његов рад је кроз НАТО, глобализацију, "светску" "борбу" против сиромаштва, глади и болести успешно надограђиван

Darko

09.09.2013. 13:42

@MatijaBG LDP - Ne brate......Pogledaj samo kao su izgledali i na sta su licili oni koji su pobijeni i oni koji su preziveli, pogledaj kako su izgledali i kako su se ponasali oni koji su se borili protiv Hitlera i oni koji su se borili za Hitlera, i shvatices da je Hitler bio jedan savrseno normalan covek. Uostalom, sta ti fali? Bas je super biti oficir SS-a na ovakvim izletima......

Rutenka Sergej

09.09.2013. 14:41

@MatijaBG LDP - Slazem se Matija isto kao i Staljin. Razlika je u tome sto je Hitler masovno ubijao narod koji nije negov a Staljin je masovno ubijao sopstven narod.

gagom

09.09.2013. 16:47

@MatijaBG LDP - из главе - Што би се рекло,извођач радова!

драгана

18.05.2018. 14:16

@MatijaBG LDP - Rutenka,Vi svoje znanje bazirate na filmovima i novinarskim člancima Hitler je ubijao i sve one koji se ne slažu sa njim.

Kanabis

09.09.2013. 16:50

@ranko - @Rutenka Sergej saznaćeš kad porasteš i postaneš kengur. Budi originalan, a ne da koristiš replike iz filmova.

D.R.V.

09.09.2013. 12:13

Bio je rat,pa ajde moze im se nekako oprostiti,ali zamislite ovo,isti ti nemci su devedesetih osuđivali srbe,isti ti nemci i danas osuđuju,isti ti nemci danas dele nekakvu pravdu.Pa dokle bre?!

Rutenka Sergej

09.09.2013. 14:38

@D.R.V. - Ti si klasican primer mozga ispranog komunistickom propagandom. Danas nemackom ne vlada Hitler nego normalni demokratski izabrani ljudi iako smo imalo pametni gledacemo da nam oni budu saveznici a ne neprijatelji. Ujedinjenja Evropa zavisi od normalnih odnosi Nemacke i Rusije koje nisu predodredjene na rat nego na prijateljstvo. Naravno sve sto pise u ovom tekstu je za svaku osudu. Ali ti treba da znas da je izmedju fasizma i komunizma u sustini jako mala razlika.

aurelio

09.09.2013. 15:33

@D.R.V. - Zašto vređaš čoveka? Što ima svoje mišljenje? U isto vreme, ti prosipaš bajku o ujedinjenoj Evropi...ma važi, ti si genije...završiće i ova Evropa kao i sve ranije, u krvi...na žalost...

Ruben Lonuestro

09.09.2013. 16:40

@D.R.V. - Meni vise izgleda da je Gd Rutenka ispran - neznam bas kojom propagandom ali dobro sipran ; bice da je NWO (ideologija belosvetskih bitangi). Toliko zapad nije "predodredjen" na rat, da ga vode neprestano od kad je pao berlinski zid.

poštenjačina

09.09.2013. 17:06

@D.R.V. - dajte molim vas, uozbiljite se pa nema svetlokosih svetlookih Srba ni dva posto, obratite pažnju malo šta pričate, baš su tamnopute i tamnokose (uglavnom)Srbe odabrali da im posvetle naciju, kao sami Nemci nisu dovoljno svetli, jok Srbi su tu da ih posvetle, hahahahahah

D.R.V.

09.09.2013. 17:57

@D.R.V. - Vidite gospodine Rutenka ima nas svakakvih.Oni sa komunizmom ispranih mozgova kao sto sam ja,i onih sa kosmopolitskom vizijom kao sto ste vi.Hvala na informaciji koju ste mi dali i objasnili ko danas vlada Nemackom.Ponesto sam i sam naslucivao,ali posto se nerazumem mnogo u avijaciju,pa znate nisam mogao da prepoznam dali su bili "Stuke' ili "F 17" avioni koju su bombardovali Sribiju pre desetak godina.Isto takoposto pripadam "poluljudskoj rasi"pa ovim arijevcima je tesko da razlikuju srbina...

D.R.V.

09.09.2013. 18:15

@D.R.V. - poljaka,rusa pa i meni je tesko da razlikujem dali je neko pripadnik frankovskog,keltskog ili gemanskog plemena.Neznam dali smo mi ikada gledali da nam budu neprijatelji,ali znam dobro da su oni uvek gledali na nas sa gadjenjem.Razlika izmegu komunizma i fasizma i nije tako velika,dodje mu nekako bas kao razlika izmegu nacizma (koji vi eto ne pominjete)i demokratije. Verojatno aludirate na ruski komunizam,dok ja na danjasnu zapadnu demokratiju.Mozda ste u pravu g.Rutenka,ali znate,mozda i niste.

драгана

18.05.2018. 14:13

@D.R.V. - Rutenka,ako već živite za granicom,živite u miru i družite se sa Vašim prijateljima.Ako ne,onda se pakujte i putujte.Ne zagovaram neprijateljstvo,ali nas poštedite evropejskog mud(r)ovanja.

BACVANIN

09.09.2013. 12:55

To je samo jedan nacin stvaranje nemaca od Slovena.Drugi nacin je asimilacija luzickih Srba kojih je sada samo par desetina hiljada.Treci nacin koji nije bio prihvatljiv za rajh je parenje zarobljenika sa zenama ciji su muzevi bili na frontu.Nedavno smo imali slucaj daje Nemac kome je otac Srbin upoznao svoje sestre u Srbiji.Slicnost sa ovim nemackim eksperimentom odigrao se naBalkanu gde su pokatolicavanjem Srbi nasilno prevodjeni u Hrvate.Nemci su tovideli od Hrvata mogu da kazu hvala Croacijo

Republika Srpska

09.09.2013. 13:02

Ovo je sigurno istina tada su Njemackom vladali ludjaci ali asimilacije je bilo na sve strane kliko danasnjih Ceha potice o Nijemaca takodje to isto vazi iza Poljake veoma mnogo Nijemaca je asimilovano u Rusiji naravno tu ne treba zaboraviti Vikinge to nije sporno sporno je kada se dijeca oduzimaju i od njih se pravi nesto sto nisu sta bi im sada rekao njihov Firer kada vidi ovoliku kolicinu Crnaca Turaka Arapa kojih je svakim danom sve vise 37%rodjenje dijece su imigranti

Joca Belosvetski Putnik

09.09.2013. 14:03

Mnogi neznaju da u Rusiji zive vise od 30 miliona ruskih Nemaca, koji govore nemacki i ruski jezik i ravnopravni su sa Rusima. Jedino Tatari nisu ravnoprani i zive svuda kao nasi Romi. Sloveni u Rusiji su samo oko 90 miliona i oni nisu ni Poljaci ni Cesi ni Ukrainci pa nisu ni Belorusi. Takodje mnogi neznaju da u Nemackoj Nemci zive potpuno odvojeno od drugih narodnosti iako se to ne vidi. U Nemackoj zivi svako odvojeno - "svaka vaska obaska".

OptimusPrime

09.09.2013. 14:13

Dobro jutro džezeri, to vi tek sada ukapirali za nijemce.Nije istina da u Rusiji živi 30 miliona švaba, nego znatno manje koji su zarobljeni tijekom prvog i drugog svjetskog rata i poslati u gulage oko današnjeg bajlalskog jezera.Bio i vidio.

Rutenka Sergej

09.09.2013. 14:47

U danasnjem svetu globalizacije i multikulturalnosti koji je na zalost ili na srecu na sceni i gde onaj koji se tome odupire na neodgovarajuc nacin nece opstati, na nasim prostorima (ukljucijuci i srednju Evropu) gde su vladali i Turci i Srbi i Austrijanci i Nemci i Rusi i Madjari, gde je bilo svega i svacega besmisleno je govoriti o bilo kakvoj cistoci nacije i rase. Jedino je tacno ono sto je Seling rekao: Nacija, to je jezik.

Teodor

09.09.2013. 16:44

@Rutenka Sergej - Čestitam najbolji komentar dosada! Nemce stari Sloveni tako zovu jer ih nisu razumeli i zato što nisu voleli pričati drugi jezik. Ko danas Englezi. Zato što je ranije i zapad imao hiljade etnija koji su s katolizacijom nestali veruje se da su nacije istog roda. Sami nacionalsocialisti su u Rajhu merili glave i prihvatili da ima mnogo više etnija u naciji. Ovaj članak je nižeg nivoa posebno kada se zna da su preko polovina Nemaca na istoku i u Austriji germanizirani Sloveni.

Ruben Lonuestro

10.09.2013. 10:42

@Rutenka Sergej - "Nacija, to je jezik" bilo bi divno bracika da je tako jednostavno ; Srbi, Hrvati i Bosansko sandzakski muslimani bi cinili jednu naciju - bez premca najmocniju na Balkanu ; i masa tragedijâ xx veka nebi postojale. Nacija to je kultura (ukljucujuci naravno religiju - kao odlucujuci faktor) i neke druge stvari ; genetski faktor postoji koliko god moderna ideologija zeli da ga marginalizuje ; Ono sto zapadni skotovi (koji su izgleda ubedili Rutenku) rade sad to je bas unistavanje srpske kulture.

mile

09.09.2013. 16:19

Sto je najgore, fasisticka ideologija je opstala i po masovnosti moze samo da raste, nikako da opada. Retke su drzave gde se nisu organizovali. Negde javno negde tajno, negde manje negde vise. Ultra desnicari u Nemackoj sta predstavljaju? U Americi su se takodje organizovali i tamo slave lik i delo Hitlera.

gagom

09.09.2013. 16:43

Исто тако,стотине хиљада данашњих Хрвата су пореклом Срби (не само као последица отимања деце у 2.св.рату него и насилно покрштавање које траје и дан-данас!) али то наши државни медији неће објавити да се "некоме" случајно не замере!?

Genetika

09.09.2013. 17:40

@gagom - Mogli biste se malo uozbiljiti te pročitati po istraživanju genetičara.Slavenski gen R1 najzastupljeniji je u Hrvatskoj,slijedi BiH tek onda Srbija sa postotkom neznatno višim od 15%.

Križ ili krst

09.09.2013. 19:58

@gagom - Tema je genetika a ne vjera ili po vama pokrštavanje.Križ ili krst je jedan.

gagom

09.09.2013. 22:00

@gagom - Križ ili krst je jedan...Знају ли то и у Хрватској?!Или боље речено -"Јесу ли то знали и пре 100 година и ,ако јесу,зашто су терали Србе да постану Хрвати?"Овде је прича о отетој деци и "вештачким" Немцима а не генетици!

Milica

09.09.2013. 22:08

@gagom - Zavisi istrazivanje kog geneticara si ti procitao.Sigurno turci u bih imaju najvise "slavenski" gen R1...smesno!!!

Branko

10.09.2013. 08:15

@gagom - Sulejman Veličanstveni (Huremin muž) je govorio dva jezika Turski i Srpski odnosno maternji jezik.

Genetika

09.09.2013. 16:49

I prije njihovih svinjarija nosili su 20% Slavenskih gena.Nažalost genetika kao znanost u to vrijeme nije bila razvijena.Svi mi potičemo od istog čovjeka i u sebi nosimo milijardu gena.

Немања

09.09.2013. 17:10

Не бре,ми Срби смо геноцидни и убице,Немци су културан народ.

Istorija

09.09.2013. 17:21

Citav prostor prostor od Ceske do Danske naseljavali su polapski Sloveni koji su vremenom germanizovani, i danas ima oko 100 000 Luzickih Srba koji su tu starosedeoci, njihova drzava je bila na prostori danasnje Saksonije i Brandeburga, svoj jezik zovi serbski vrlo je slican srpskom ali arahaicno zvuci. Po najnovim istrazivanjima Srbi su na balakan upravo dosli odatle, pre su narocito Nemacki istoricari forsirali pricu da su srbi dosli iz Poljske ili cak Iraka zbog cistote svoje nacije

Joe

09.09.2013. 19:01

@Istorija - To je mnogo blize realnosti nego prica o poreklu sa Karpata jer je sr-hr jezik mnogo slicniji ceskom/slovackom nego ukrajinskom. Druga stvar sada pocinju u nemackim medijima da objavljuju nalaze arheologa kao npr u "PM Geschichte" pre par godina da su kopanjem ispod utvrdjenja kod Hamburga pronasli jos starije (utvrdjenje) ispod koje po strukturi moze samo da bude slovenskog porekla. Da ne govorim o nazivima mesta koja i danas imaju slov. poreklo od Lajpciga, okoline Berlina pa do Graca-Gradeca.

crime

09.09.2013. 23:01

@Istorija - Meni je devojka ukrajinka sa ruskog govornog podrucja,ali takodje govori i ukrajinski. I skoro sve srpske reci razume jer je srpski nesto izmedju ruskog i ukrajinskog,naravno sa drugim akcentom.Mnogo reci gde je samo jedno slovo razlika, i ja sam ubedjen da smo mi sa karpata. Ali isto tako i verujem da je srpski jezik i mesavina jezika naroda koji su tu bili na balkanu pre nas.Na jugu srbije ima reci kao idem da se majem.sto znaci idem da gluvarim.Ta rec takodje postoji i u ruskom jeziku.

crime

09.09.2013. 23:03

@Istorija - Sto znaci da smo mi dosli i sa ruskog i sa ukrajinskog govornog podrucja,dolazili smo sa vise pravaca.A cesi i slovaci ,oni su mi vise slicni sa slovencima.

Joe

10.09.2013. 02:52

@Istorija - Nisam strucan samo kazem kako meni zvuci kao posmatracu. Ceski i slovacki mogu vecinom razumeti npr sa natpisa, tv, filmova dok ukrajinski teze. Naravno ima slicnosti ali nekako teze za razumeti. Ali i nas jezik od pre 200 god. nebi sve razumeo pa ko zna.

Posmatrac

09.09.2013. 17:56

Najludje od svega je upravo to sto se najveci zagovornici ovog nakaznog projekta Hitler i Himler, Najmanje uklapaju u ono sto su zeleli da postignu o stvaranju Nemaca Arijevaca. Obojica su mali Crni, crnooki, "sumnjivog porekla" ni nalik pravim Arijevcima. A da su Srbi Arijevci to je valjda sporno samo nama danas , oni tada nisu imali Predrasuda i neznanja, samo je zvanicna Propaganda obrtala sliku u Nemacku korist, koji sa Arijevcima nemaju ama bas nikakve veze.

neša car

09.09.2013. 21:01

Puno današnjih Nemaca je Slovenskog porekla, jer su još polapski Sloveni u devetom i desetom veku ponemčeni u tkzv. Pruse kada su ih osvojili nemački tevtonci. (Prevod imena "Prus" bi bio "blizak Rusu" jer su polapski Sloveni bili između reke Labe i ruske države.) Prusi, dakle Sloveni, su dominirali pri ujedinjenju Nemačkeod 1848. do 1871. Čak i ime "Borusija" je staro ime za Prusku. Nevolja je što su mnogi Sloveni odrođeni, i ne znaju svoju istoriju i poreklo.

Dragan Veljkovic

10.09.2013. 04:36

ја бих реко да немаца словенског порекла има највише од наших гастарбајтера...

peking

19.07.2017. 00:52

@Dragan Veljkovic - Jes ti cuo nekad za starosedeoce luzicke Srbe u Nemackoj.Danas ih je jos ostalo oko 100 hiljada.Oni sebe nazivaju Severni Srbi a nas Juzni Srbi.Nemci o njima cute i kad bi ih upitali gde su nestali gradovi i naselja sa luzickim Srbima ne verujem da bi se prijatno osecali.

Gerik, Svetski Dopisnik

04.12.2013. 02:34

Steta sto niko nije ranije saznao da su Rusi I Nemci nekada bili jedan narod. Po predanju, u davna vremena, nekada su zivela tri brata: German, Russ i Gerund. Gerund je poginuo u ratu sa okolnim divljim plemenima a Russ i German su se razisli. German je posao na zapad a Russ na istok Evrope - onda nije postojala Evropa. Zato danas, Rusi i Nermci neverovatno lice jedni na druge.

baxton

09.03.2014. 10:11

@Gerik, Svetski Dopisnik - A Čeh, Leh i Rus? To što pričaš je nemačka propaganda.

драгана

18.05.2018. 14:01

@Gerik, Svetski Dopisnik - A Vi ste,Geriče,dopisnik Jovana Deretića ili dopisnik Ilira sa Kosova i Metohije?Jeste li Vi pročitali ovaj tekst?

Gerik, Svetski Dopisnik

04.12.2013. 02:41

Mnogi jos uvek mesaju Slovene. Samo da znate da je rec sloven nastao od reci "slave" ili rob. U vremenu robovlasnistva, mnogobrojni Rusi su bili na velikoj ceni kao robovi. Zato su ih Tatari lovili i prodavali na pijacama robova - u to doba jedina roba za trziste. I tako je nastala rec "sloven". Danas "sloveni" zive samo u Rusiji, gde ih ima oko 70 miliona. Zato nije potrebno da mesate druge narode sa "slovenima" jer je ovo jedina istina. Svaki Rus ce vam to reci.

baxton

09.03.2014. 10:10

@Gerik, Svetski Dopisnik - ajde ne lupetaj. Tata ti je rob. Sloven dolazi od Slava i od toga što možemo da pričamo jedni s drugima za razliku od mutavih Nemaca.

Dejan

29.05.2018. 09:53

Apsolutno je to tačno . Srbi su ionako već bili na toj teritoriji. To treba da se objavi u službenom glasniku i da stupi na snagu osam dana od dana objavljivanja .ZVANIČNO !

Zoka

27.06.2018. 11:08

Prva Slovenska kneževina je Samova kneževina koja se prostirala na tlu današnje Češke,slovačke,Mađarske (jedan deo) Nemačke i deo Francuske, današnji delovi Hrvatske i Austrije.Samo je bio odbegli Franak ( deo germanskih plemena) koji je došao u oblast gde su živeli Sloveni i osnovao ogromnu državu.to je bilo u 8 veku.