Kamere pišu kazne

Z. U. - V. M.

01. 06. 2011. u 20:58

„Novosti“ u beogradskom Centru saobraćajne policije, gde stižu snimci sa objektiva koji „love“ nesavesne vozače

VEĆ u četvrtak na adrese nesavesnih vozača stići će prve prekršajne prijave za saobraćajne prestupe koje su zabeležile kamere u Beogradu, Novom Sadu i većim gradovima Srbije. Dobiće ih svi oni koji su u sredu nepropisno vozili žutom trakom, prekoračili dozvoljenu brzinu i prošli kroz crveno svetlo na semaforu.

Tokom prvog dana primene, do 13 sati, kamere su „uhvatile“ čak 500 vozača u žutoj traci. Prekoračenja brzine uglavnom su bila u granicama tolerancije, a crveno svetlo na semaforu uglavnom se poštovalo, osim u Vlajkovićevoj ulici i na Trgu Nikole Pašića, gde je zabeleženo pet prestupa.

NA SVAKOM ĆOŠKU VOZAČI u Novom Sadu su više od godinu dana pod prismotrom 800 kamera. Pored toga što prate saobraćaj, kamere otkrivaju i prekršaje, a snimci koje naprave mogu da se koriste kao dokaz na sudu. Podaci Policijske uprave u Novom Sadu govore da je u 600 predmeta već korišćen snimak kao dokazni materijal. Video-nadzor u Novom Sadu, za sada ne može da „snimi“ prekoračenje brzine, a kako ističu u preduzeću „Informatika“, softver koji podržava rad kamera se nadograđuje. (Lj. P.)

Prema rečima Dragiše Simića, načelnika Uprave saobraćajne policije MUP-a Srbije, osim ova tri prekršaja narednih dana kamere će „pokrivati“ i ostale prestupe vozača.

- Kamere prate, snimaju i beleže čitav tok saobraćaja - objašnjava Simić. - Kada se registruje saobraćajni prekršaj za koji je predviđena mandatna kazna, sistem registruje tablice, izvlači podatke iz baze o imenu i adresi vlasnika vozila i automatski štampa obrazac prekršajne prijave. On sadrži četiri fotografije i broj žiro-računa na koji, u narednih osam dana, vozač može da uplati kaznu.

Snimci sa kamera, koje su postavljene na najprometnijim raskrsnicama u Beogradu, „slivaju“ se u centar koji je smešten u zgradi Saobraćajne policije u Ljermontovoj. U kancelariji sa nekoliko kompjutera, glavnu ulogu u kažnjavanju „grešnih“ vozača ima savremen kompjuterski program. Službenici mogu jedino da „klikom“ miša, rutinski, potvrde „presudu“.

ŽUTA TRAKA SISTEM sa kojim su kamere povezane ima registar svih tablica autobusa gradskog prevoza i taksi-vozila, koji imaju pravo da se kreću žutim trakama. Čim kamera zabeleži registarsku oznaku koja nije u sistemu, beleži se prekršaj i operater u centru dobija signal.

Na ekranu pred njima je mapa na kojoj se vidi raspored kamera. Čim neka od njih snimi vozilo čiji vozač je napravio prekršaj, na mapi zasvetli kvadratić odgovarajuće boje - žuti za žutu traku, plavi za semafor ili crveni za nedozvoljenu brzinu. Sa dva „klika“ operater štampa prijavu koja se odmah šalje vlasniku vozila. Na fotografijama koje nam pokazuju službenici saobraćajne policije precizno se vide registarske tablice, a objektivi su toliko dobri da je moguće čak i prepoznati vozača.

Nema mogućnosti da se zabeleženi prekršaj izbriše iz sistema. A za svaki slučaj, i oni koji nadziru su pod nadzorom. Kancelarija je opremljena kamerama koje prate sve što se dešava.

Snimci mogu da budu dokaz i kada je reč o težim prekršajima, za koje ne može da se izrekne mandatna kazna već se izlazi pred sudiju za prekršaje, ali i za krivična dela.

Ukoliko za volanom nije bio vlasnik vozila, on mora da dokaže ko je upravljao njegovim automobilom kada je prekršaj napravljen. U suprotnom, on se smatra odgovornim i dužan je da plati kaznu. Ako ne plati kaznu, pokreće se prekršajni proces i fotografije se koriste kao ključni dokaz.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (4)

Dragan

02.06.2011. 11:37

Šta znači "Prekoračenja brzine uglavnom su bila u granicama tolerancije"? Je li brzina prekoračena ili nije? Ako postoji granica tolerancije, onda nek bude javno saopštena, pa da se kaže ograničenje je 50km/h + 20km/h (odnosno 70km/h). Pa, onda granica tolerancije na tih 70km/h... i tako u nedogled.

nije matija

03.06.2011. 11:01

@Dragan - E to i mene zanima! Znaci da i dalje panduri odlucuju sta je tolerancija ! Koliko sam cuo kamere su namestene da vataju na plus jedan km od dozvoljenog sto je idiotizam ! Jer nijedan auto nije idealno bazdaren i ima odstupanaj od plus minus par km! Drugo ako je tacno ovo sto sam cuo to ce biti atak na psihu vozaca jer ce vise gledati u brzinomer nego na put!Drugo da li su i kamere cctv ukljucene u sistem kaznjavanja ! I zadnje jel neo podneo ustavnom sudu utvrdjivanje ustavnosti snimanja gradj

lala

02.06.2011. 15:42

Dosta mi je svega, zivota u ovakvom drustvu. Odakle vise da vadim pare da bi naplacao ove derikoze. Znate li gospodo koji ste smislili ove mere koliko je vecini gradjana Srbije tesko zaraditi dinar. Ja znam proci kroz Beograd samo Gazelom i kad sam primoran ici alternativnim pravcem ja ne vidim od muke nista, a kamo li zutu liniju. Spasavaj zivu glavu

Dobrivoje

02.06.2011. 21:43

Još bolji efekat bi imale kamere na auto putu BG - NI.Ograničenje je 120 km/h,a tamo biju ako ideš ispod toga.Jeza da te uhvati kada ti neodgovorni vozači prolete kolima pored retrovizora,i to sa desne strane vozila.