PORODIČNA kompanija "Destilerija Zarić" nastala je skoro pre dve decenije, na temeljima nekadašnje čuvene destilerije rakije "Povlen", sa idejom da se nastavi tradicija proizvodnje kvalitetne rakije i oživi kosjerićki kraj. Danas izvoze u sve zemlje regiona, zatim Austriju, Nemačku, Švajcarsku, Jermeniju, Australiju, Ameriku i Kanadu, a nedavno su potpisali i ugovor sa kineskim partnerom, pa srpska rakija uskoro kreće na put ka Dalekom istoku.

"Velika finansijska ulaganja, posvećenost i želja da se u savremenom dobu na najbolji način spoje vrhunska tehnologija, nauka, iskustvo i stara srpska tradicija, omogućili su da postignemo da stari "Povlen" zablista kao nova "Destilerija Zarić", najsavremenija u jugoistočnoj Evropi", sa ponosom ističe Sonja Broćeta, direktor marketinga.


PROČITAJTE JOŠ - Srbija se ponosi leskovačkim ajvarom

Zarići porodični biznis pokreću 2000. godine. Gledajući kako propada stari podrum "Povlen" u Kosjeriću, a mladi napuštaju svoja ognjišta, porodica dolazi na ideju da otkupi podrum i oživi svoj rodni kraj. Uslovi za ozbiljnije poslovne poduhvate stvorili su se 2006, kada počinje rušenje, izgradnja i adaptacija kupljenog podruma "Povlen".

"Analizom i istraživanjem tržišta Srbije shvatili smo da u ovom periodu nije bilo 'ozbiljnog' proizvođača srpskog nacionalnog pića koji bi zadovoljio kvalitetom i kvantitetom domaće i strano tržište", ističe Milan Zarić, izvršni direktor.

Porodica je kupila novu opremu iz inostranstva, ali i zadržala stari kazan na drva. Spoj nove tehnologije i tradicije pokazao se kao najbolja kombinacija. Sklapaju se Ugovori o otkupu voća sa lokalnim proizvođačima i na taj način se donekle smanjuje odliv stanovništva koje počinje da podiže nove zasade voća, jer im je posao siguran.

"Destilerija Zarić" 2010. godine na tržište izlazi sa ponudom tri različite vrste rakije, šljivovica kraljica, malinovača opsesija, i šljivovica sa medom i propolisom medena. Kasnije su proširili asortiman sa dunjevačom, viljamovkom, kajsijevačom, šljivovicom sa lekovitim travama i likerom od višnje.

- Sada smo na "svojim nogama". Nije bilo lako, ali zahvaljujući našem trudu, radu, posvećenosti, kvalitetu naših rakija, osvojenim nagradama i medaljama na domaćim i svetskim takmičenjima uspeli smo da postanemo prepoznatljivi na domaćem tržištu, da izvozimo u zemlje eks-Jugoslavije, kao i u Austriju, Nemačku, Švajcarsku, Jermeniju, Australiju, Ameriku i Kanadu - naglašava Milan Zarić, izvršni direktor.

PROČITAJTE JOŠ - Nameštaj za Balkan, Ruse i Evropljane

Proteklih godina uslovi za preduzetnike su se umnogome poboljšali. Država i resorna ministarstva obraćaju više pažnje na male preduzetnike. Uz njihovu podršku i podršku Privredne komore Srbije, a uz upornost, istrajnost i stalan kvalitet proizvoda, preduzetnici ne treba da se boje sutrašnjice. Kvalitetom će osvojiti kako domaće, tako i inostrano tržište, poruka je porodice Zarić.

SA KOMOROM NA SVETSKE SAJMOVE I MANIFESTACIJE

PREDSTAVNICI "Destilerije Zarić" ističu odličnu saradnju sa Privrednom komorom Srbije koja im pruža veliku podršku kada izlažu na sajmovima u zemlji i inostranstvu. I ove godine veliku zahvalnost dugujemo Privrednoj komori Srbije, jer nam je omogućila učešće na Međunarodnom sajmu investicija i trgovine CIFIT u Sjamenu, gde smo potpisali Ugovor o izvozu na tržište Kine, rekao je Ivan Zečević, direktor prodaje. Spremaju se uzorci rakija za kinesko tržište. Do kraja godine treba da dobijemo upit za količine po vrsti rakije i u prvom kvartalu sledeće godine počnemo sa izvozom za Kinu. Ozbiljno smo se spremili, jer su u pitanju velike količine rakije, ukazao je Zečević.