ODLUKA "Tvitera" da od danas u celom svetu zabrani plaćene političke oglase neće imati veliki uticaj na predstojeću političku kampanju u Srbiji, jer ovdašnje stranke budžete za onlajn reklamiranje većinom troše na "Fejsbuku", dok se na popularnom mikro-blogu uglavnom oslanjaju na drugačije strategije.

Pročitajte još: Dvoje bivših zaposlenih u Tviteru optuženi zbog špijunaže na toj društvenoj mreži

Prvi čovek kompanije "Tviter" Džek Dorsi obrazložio je ovu odluku tvrdnjom da bi domet političkih poruka trebalo da bude zaslužen, a ne plaćen. Stručnjak za politički marketing Aleksandar Zobenica kaže da se političke stranke u Srbiji ni do sada nisu oslanjale na plaćene tvitove:

- Na ovoj društvenoj mreži stranke su prisutne uglavnom preko svojih aktivista, takozvanih botova i to će činiti i nadalje. Plaćeni politički marketing mnogo je prisutniji na "Fejsbuku", a malo je verovatno da će ova kompanija doneti sličnu odluku.

Odluka mikro-blog platforme dolazi u jeku globalne rasprave o sprečavanju širenja lažnih vesti i tzv. dip-fejk objava (lažnih ili izmenjenih snimaka koji deluju autentično) na društvenim mrežama. "Tviteru" nije teško palo da se odrekne plaćenog političkog oglašavanja, jer veoma mali deo njihovih prihoda dolazi iz ove oblasti.

Sasvim druga situacija je sa najvećom svetskom društvenom mrežom "Fejsbuk" koja ogroman deo svojih prihoda dobija od političkog oglašavanja. Nimalo iznenađujuće, oni su poručili da neće menjati svoja pravila kada je reč o plaćenom širenju političkih poruka. Upravo "Fejsbuk" je postao ozloglašen zbog plaćenog širenja političkih poruka, pre svega u kampanjama za "bregzit" i za izbor Donalda Trampa. Veruje se da je agencija "Kembridž analitika" zloupotrebom podataka sa "Fejsbuka", mikro-targetiranjem i širenjem lažnih vesti trijumfovala u ovim kampanjama.

SNS I DJB NAJAKTIVNIJI

NAJAKTIVNIJU i najobimniju kampanju na društvenim mrežama, pre svega "Fejsbuku" i "Tviteru", već godinama vodi vladajuća Srpska napredna stranka. Međutim, veoma uspešnu kampanju na "Tviteru" svojevremeno je sproveo pokret "Dosta je bilo", koji je zahvaljujući tome ušao u parlament na prošlim republičkim izborima.