POSTOJE osnovane sumnje da je kompanija "Dajrekt medija" od 2009. do 2018. godine stekla protivpravnu imovinsku korist na štetu Radio-televizije Srbije u iznosu od oko 650 miliona dinara.

Kako "Novosti" saznaju, do ovih podataka došlo se u istrazi koju uveliko sprovode Ministarstvo unutrašnjih poslova i Tužilaštvo, a tiču se navodno nelegalnog poslovanja oko zakupa TV sekundi, za koje bi mogli da odgovaraju rukovodioci pomenute firme i pojedinci iz sektora marketinga u Javnom servisu. Osim toga, ozbiljno se ispituje i uloga Dragana Đilasa, lidera Stranke slobode i pravde, koji je bio vlasnik "Dajrekt medije" u vreme dok su se, kako sumnjaju u MUP, dešavale sporne radnje.

Prema našim informacijama, pojedinci iz vrha "Dajrekt medije" i marketinga RTS pod sumnjom su da su zloupotrebili službeni položaj, jer su zajedničkim delovanjem naneli ogromnu štetu medijskoj kući, a posredno i poreskim obveznicima koji je finansiraju.

Podrobniji detalji iz istrage govore da je "Dajrekt medija" od 2009. pa sve do 2018. godine, suprotno zvaničim cenovnicima RTS, osim popusta koji je dobila za zakup TV sekundi, istovremeno polagala pravo na određeni broj sekundi bez naknade. Osnovano se sumnja da su samo po osnovu finansiranja fudbalske Lige šampiona i Lige Evrope i dve serije - "Nepobedivo srce" i "Moj rođak sa sela" - 2, pribavili imovinsku korist od 250 miliona dinara na štetu RTS. Osim toga, pomenuta kompanija je, kako se sumnja, privilegovano dobila i pravo na odabir najatraktivnijeg vremenskog perioda za oglašavanje i to - bez naknade.

Pročitajte još - DUGOVANjA RTS-U: Partije u istoriji, računi neplaćeni

Nakon analize potrošenih sredstava "Dajrekt medije" za 2009, 2011, 2012, 2013, godinu ustanovljeno je da ovo preduzeće nije utrošilo budžet na koji se ugovorom sa RTS obavezalo i na osnovu kojeg je dobilo ozbiljne popuste za oglašavanje. Naime, da su prikazali stvarno utrošen budžet moralo bi doći do korekcija cena, odnosno izgubili bi pravo na popust. Na taj način "Dajrekt medija" je, pokazuje dosadašnji tok istrage, pribavila oko 400 miliona dinara za koliko je oštećen RTS, odnosno za koliko su oštećeni građani Srbije jer se radi o Javnom medijskom servisu.

Dragan Đilas Foto Tanjug

Inače, informaciju o "mutnoj" kupoprodaji sekundi na RTS saopštio je ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović. On je rekao da postoji osnovana sumnja da se radi o ozbiljnoj korupciji u kojoj su učestvovali Đilas, zaposleni u njegovoj kompaniji, zajedno sa delom nekadašnjeg rukovodstva RTS. On je rekao da su pomenuti "mimo zakona obezbeđivali kupovinu i prodaju sekundi u više različitih emisija tokom dužeg perioda".

Pročitajte još - RTS od 15. jula bez direktora?

Podsetimo, na čelu RTS u periodu koji je predmet istrage bili su Aleksandar Tijanić i Dragan Bujošević, koji je i dalje direktor Javnog medijskog servisa.


Sa snimanja serije "Moj rođak sa sela"

BUGARIN, PA OFŠOR

"DAJREKT medija", tadašnja članica Đilasove "Multikom grupe" saopštila je 2013. godine, da je postala deo kompanije bugarskog biznismena Krasimira Gergova. Kasnije su se u javnosti pojavljivale informacije da je "Dajrekt medija" prodata za 17,7 miliona evra i da su novi vlasnici skriveni iza čak osam kompanija registrovanih u više ofšor lokacija.