SVEGA nekoliko sati pošto je usred razgovora sa predsednikom Somalije ispred palate eksplodirao automobil-bomba, koji je ubio devet osoba, Ivica Dačić je u povratku za Srbiju doživeo novu dramu. Naime, na nebu iznad Grčke pokvario se vladin "falkon" i morao je hitno da sleti u Atinu i to u roku od 15 minuta!

Kao smo saznali, stjuard u letelici je posle nekoliko sati leta prišao ministru spoljnih poslova i njegovim saradnicima i saopštio im je da se upalio crveni alarm koji signalizira da nešto nije u redu sa akumulatorom aviona. Što je najgore, "baterija" se gotovo usijala i pretila je opasnost od požara, a pošto se nalazi u repu letelice, gde je smešteno i gorivo, posledice su mogle da budu fatalne.

Zato je naloženo hitno sletanje u grčku prestonicu, pošto su naglo počeli da gube visinu. Srećom, aerodrom u Atini nije bio mnogo daleko, pa se "falkon" star 38 godina uspešno prizemljio. Na pisti su ih čekali vatrogasci i ambulantna kola, što je uobičajena praksa kada je prinudno sletanje. Mehaničari su čak, morali odmah da odstrane akumulator, da ne bi eksplodirao.

Šef srpske diplomatije kaže, za "Novosti", da "ne može da kaže da je bila prijatna situacija, ali nije bilo ni panike":

Pročitajte još - DAČIĆ U BLIZINI BOMBAŠKOG NAPADA U SOMALIJI: Mi smo na to navikli, nas su bombardovali

- I ranije su nam se dešavale slične situacije sa "falkonom". U Grčkoj smo čekali četiri sata dok je iz Srbije stigla nova baterija, pa smo sa zamenjenim delom poleteli za Beograd. Ne znam zaista šta bi se desilo da se sve odigralo iznad mora ili daleko od nekog aerodroma.

Foto N. Fifić

Ovaj neprijatni događaj opet je otvorio pitanje dotrajalosti vladine flote, ali i bezbednosti najviših državnih zvaničnika koji je koriste. Tim pre, što je ovo samo jedan u nizu vazdušnih incidenata. Tako da se ozbiljno mora razmišljati o nabavci još jedne letelice.

Depositphotos

Inače, u avio-parku Vlade nalazi se i avion "embraer legasi 600" koji je nabavljen prošle godine upravo zbog čestih kvarova "falkona". Njega za putovanja koriste predsednik Aleksandar Vučić i premijerka Ana Brnabić. Proizveden je 2007. godine i do prelaska u srpske ruke "službovao" je u Brazilu.

Deo flote je i "lir džet 31A". Proizveden je pre skoro 30 godina. I ova letelica je imala problema. Na primer, delegacija predvođena bivšim premijerom Mirkom Cvetkovićem nije mogla da sleti u Karlove Vari po magli, zbog problema sa uređajima za sletanje.

TOČAK, VRATA I PREKID VEZE

DAČIĆ je prilikom leta "falkonom" imao više nezgoda. Tako se jednom na putu za London uključio alarm da vrata aviona nisu zatvorena. Tokom sletanja u Moskvu signalizacija je pokazivala da jedan točak nije izvučen, a "najčupavija" situacija je bila kada je tokom leta iznad Atlantika avion na neko vreme izgubio vezu za zemljom.

NABAVLjAJU "SUHOJ"?

VLADA Srbije, ranije je pominjano, mogla bi da nabavi još jedan avion. U igri je bila i letelica "suhoj". Prilikom jedne od poseta Rusiji, predsednik Vučić je na aerodromu "Vnukovo" u Moskvi pogledao tri modela ovog proizvođača. Pregovori o prodaji sa Vladom trajali su mesecima i, navodno, još ima panse da ova letelica pojača našu flotu.