PREDSEDNIK ZA ROJTERS: Ako postignemo sporazum sa Prištinom, Srbija bi morala da dobije garancije za ulazak u EU 2025!

Tanjug

13. 09. 2018. u 18:02

Ako ikada postignemo bilo kakav sporazum sa Prištinom, Srbija bi morala da dobije jasne garancije da će postati država članica EU 2025. godine, rekao je predsednik Srbije

ПРЕДСЕДНИК ЗА РОЈТЕРС: Ако постигнемо споразум са Приштином, Србија би морала да добије гаранције за улазак у ЕУ 2025!

Aleksandar Vučić, Foto: Tanjug

BEOGRAD - Ako ikada postignemo bilo kakav sporazum sa Prištinom, Srbija bi morala da dobije jasne garancije da će postati država članica EU 2025. godine, rekao je u četvrtak predsednik Srbije Aleksandar Vučić u intervjuu Rojtersu.

Britanska agencija navodi da su Beograd i Priština od 2013. godine posvećeni dijalogu pod posredovanjem EU, u cilju poboljšanja odnosa i rešavanja svih otvorenih pitanja između dve strane, ali da od tada nije postignut veliki napredak.

"Mnogo, mnogo razlika deli Beograd i Prištinu, ali morate imati u vidu i očigledno je da mnogo toga deli ljude koji o tome odlučuju, kao da je to otprilike pitanje za ceo svet i odavno je to prestalo da bude pitanje za one koji od toga treba da imaju najviše koristi, a to su Srbi i Albanci", istakao je Vučić.

Očigledno se, kaže on, pitanje koje se, kako kaže, zaista ne tiče nikog trećeg - tiče celog sveta. "Ja sam zato Albancima uvek govorio da je bolje da se mi dogovorimo, nego da se svi drugi dogovaraju preko ''naše grbače'', jer, koliko god da bude težak i loš sporazum za obe strane, ako se mi dogovorimo između sebe, biće mnogo bolje, nego da se mi ne dogovorimo ništa, pa da se drugi dogovaraju preko naših leđa", istakao je predsednik.

PROČITAJTE JOŠ - Vučić za "Novosti": Hoćemo jasne granice, a ne provizorijum

Na pitanje da li postoji mogućnost da se "sporazum o razgraničenju vrati na sto", Vučić odgovara da ništa još zvanično i nije na stolu, da bi moglo o tome da se razgovara. Pregovaramo, kaže, pre svega o provođenju dela Briselskog sporazuma, imamo akcioni plan, ali i o tome kako bi trebalo da Srbi i Albanci žive u budućnosti zajedno i kako da prevaziđemo sve teškoće sa kojima se suočavaju Beograd i Priština.

"Ne mislim da smo blizu postizanja bilo kakvog sporazuma, ali da li smatram da je lekovito, dobro i važno da razgovaramo o svemu i da se potrudimo i pokušamo da sve napore moguće unesemo u svoj rad i delovanje da bismo do nekakvog mogućeg dogovora došli, apsolutno sam za to" rekao je predsednik Srbije. Dobio je, podseća, poverenje građana, da bi stvari menjali, da ne bi deci ostavili zaleđene, zamrznute, ili kako god se zovu, sukobe da moraju da rešavaju u bududućnosti.
Što se sporazumasa Prištinom tiče, Srbija je otvorena za razgovor, rekao je i dodao da mnogo razlika deli Beograd i Prištinu. Međutim, mora se imati u vidu, i očigledno je, da mnogo toga deli ljude koji o tome odlučuju i kao da je to optrilike za ceo svet pitanje i odavno je to prestalo da bude pitanje za one koji od toga treba da imaju najviše koristi, a to su Srbi i Albanci. "Dakle, pitanje koje se zaista ne tiče nikog trećeg, očigledno je da se tiče celog sveta i zato sam uvek Albancima govorio - bolje da se mi dogovorimo nego da se svi drugi dogovaraju preko naše grbače. Jer, koliko god da bude težak i loš sporazum za obe strane, ako se mi dogovoramo između sebe, biće mnogo bolji nego da se mi ne dogovorimo ništa i pa da se drugi dogovaraju preko naših leđa".

Na pitanje kako na njega utiče to što mnoge zemlje komentarišu i iznose stavove u vezi rešavanja tog pitanja, rekao je da će odgovoriti iz jednog drugog ugla: "Ako hoćeš da radiš, da rešavaš velike stvari, nemoj da kukaš, nego uzmi i ponašaj se kao buldožer".

Vučić je primetio da su ljudi u Srbiji naviknuti da nikada ništa ne rešavamo, da samo prolazi još koji dan i da gledamo da li možemo da budemo koji dan više na vlasti, da govorimo loše o svima drugima i da nijednu stvar suštinski ne rešavamo.

PROČITAJTE JOŠ - GOVOR PREDSEDNIKA SRBIJE U KOSOVSKOJ MITROVICI: Odavde nema nazad, i u dobru i u zlu bićemo uz svoj narod; Laž je da moramo da priznamo nezavisnost Kosova

"Trudim se da to promenim i pokušavam da se bavim problemom koji je od životnog značaja za građane Srbije, sa čijim bi rešavanjem ljudi dobili drugačiju, bolju perspektivu, stvarnu, realnu budućnost", podvukao je Vučić. Tu je i region, ukazuje i dodaje da razume da negde postoji neka vrsta stvarne zabrinutosti, ali da negde to i nije slučaj, već bi svima odgovaralo da dva najveća naroda na zapadnom Balkanu, Srbi i Albanci, koji će to biti i za 50 i 100 godina, budu negde zaustavljena u prošlosti, da se tuku između sebe, da svi mogu drugi da napreduju a oni ostanu u zapećku, da se svađaju i da im prošlost bude neizvesnija od budućnosti a da im i ta budućnost nije nimalo izvesna...

"Zato sam rekao da nikakvih bojazni nema za bilo koga u regionu, da niko u regionu ne treba da se plaši dogovora Srba i Albanaca, i da će svi drugi živeti bolje, jer će ceo region biti mnogo stabilniji, neuporedivo mirniji, snažniji i ekonomski privlačniji" naglasio je on. "Hajde da pokušamo da napravimo nekakvu vrstu kompriomisa, pa da se onda otvorimo svi jedni prema drugima, da počnemo da radimo, da privlačimo investicije i budemo najbolji u ovom delu Evrope kao region", predlaže.

Podsećajući da Srbija ima najvišu stopu rasta, najnižu nezaposlenost, pad javnog duga, suficit u budžetu, kaže da nama više nego bilo kome treba mir i stabilnost, ali treba i svima drugima. "Mislim da je važno da ljudi u regionu razumeju da niko nema nikakve ambicije, niti zelje da bilo šta bilo kome drugom dira, da samo želimo da mi Srbi i Albanci postignemo sporazum i region po tom pitanju treba da se oseća potpuno sigurnim", ističe srpski predsednik.

Razume, kaže, da se strane sile mešaju u unutrašnje stvari "malih", ali da je iznenađen činjenicom da odnos Beograd I Prištine postaje globalno pitanje, a mi, ističe, razumemo da moramo da imamo podršku, jer je nemoguće napraviti rešenje ako je, na primer, Nemačka protiv. Ili, dodaje, ako Rusija kaže "baš nas briga šta ste se dogovarali, mi ćemo u UN da se ponašamo kako hoćemo", a da ne govori koliko je nemoguće rešenje ako SAD ne budu saglasne, ili Francuska. Ne veruje, ipak, da će nam poći za rukom da sporazum postignemo, iako će se boriti da to uradimo, ali je, ističe, siguran da je reč o bespovratnom procesu i gotovo siguran da će se u narednih 10 godina doći do rešenja, do sporazuma, koji će otvoriti ne samo evrospka vrata svima nama sa ovih prostora, već vrata međusobnog razumevanja, poštovanja, bolje ekonomije...

PROČITAJTE JOŠ - Vučić: Nastavićemo razgovore sa Prištinom, ali verovatno nećemo postići sporazum; Mnogi žele nastavak sukoba Srba i Albanaca

Svu eneregiju i snagu uložiću da se razgovori nastave, u dobroj veri, sa željom da do sporazuma dođemo. Da li je to moguće pre izbora u EU, na to pitanje Vučić odgovara da se plasi da su izbori za evropski parlament jedna od stvari koja "neće dozvoliti lakše dolazenje Srba i Albanaca do sporazuma". On je rekao da ne treba posle svega sto se zbivalo poslednjih dana da se isključi i ta činjenica da mnoge evropske zemlje imaju problema sa desnicarskim pokretima. "Ukoliko bismo postigli sporazum između Beograda i Prištine, nedvosmisleno je da bi Srbija morala da dobije jasne garancije za ulazak u članstvo EU 2025. ugodine", rekao je predsednik.

On je izrazio sumnju da bi građini svih zemalja članica i političari svih zemalja to želeli da čuju. Na pitanje u kom smislu će se boriti za veća prava Srba na Kosovu i u kom smislu u sporazum treba da se uključe garancije, on je rekao da to mora da bude sveobuhvatni sporazum. "Ne smislite, valjda, da je moguće da pravite sporazum sa Albancima a da to ne bude sveobuhvatni paket koji bi jasno stavio do znanja šta mi činimo i šta radimo. Naravno da mi znamo svoje obaveze. Znamo mi šta moramo da ispunimo iz poglavlja 23 i 24, znamo mi šta je koliko je važno da napredujemo u vladavini prava i svemu drugom što moramo da uradimo", rekao je Vučić.

On je naveo da se pregovori odvijaju u okviru EU, i ukoliko zelimo neke od istorijskih sukoba da resimo moramo to kroz "velike pakete". Kaže i da se osmehne kada neki to svode na nešto tipa: tebi tri sela, meni šest. "Ako bilo šta bude, to mora da bude jedan sveobuhvatan paket resavanja ne samo nasih odnosa sa Albancima na KiM, već i rešavanja i evropskog puta, napretka ekonomije, i mnogo toga drugog", naveo je on i dodao da je to mnogo komplikovanije od onoga što nekih hoće da pojednostave.

"Nama je važno dugoročno da imamo dobre odnose sa Albancima, nadam se za 50 godina i može da preraste u prijateljstvo", i dodaje da bi se time uspostavila osovina sever jug, osvina mira i stabilnosti. Ako Srbi, kao i Albanci, žele da žive u sopstvenim mitovima i sukobima, nisam neko ko će im ispuniti želju, mada sumnja da će do sporazuma lako doći, zaključio je predsednik Vučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (89)

maniks

13.09.2018. 18:11

Vucic: ako ikada postignemo sporazum sa Pristinom.........Srbija bi morala da dobije garancije za ulazak u EU 2025 g. To ako ikada moze biti za 50 ili 100 god. sto znaci 2025 g .je odavno proslo vreme.

privremeni

13.09.2018. 18:16

Nedaj Boze da nas prime u EU.Tek tada bi nastali pravi problemi.Pogledajte Bugarsku.Oni su na ivici sunovrata.

Zoki

13.09.2018. 18:21

Dugo nam je trebalo da kao narod shvatimo da je diplomatija mnogo mocnije oruzje od rata da smo ranije vodili ovakvu politiku danas bi bili u mnogo drugacijem polozaju u svetu ali bilje ikad nego nikad.

Драган Р

13.09.2018. 18:32

Да ли сте господине председниче ви толико наивни, или нас, свој народ, сматрате идиотима? Ко ће то да вам гаантује и како? Они који су гарантовали да су републичке границе непромењљиве па то заборавили кад су отимали територију од Србије? Они који су гарантовали Дејтонски споразум, пам га кршили и крше на штету Срба? Они који су гарантовали територијални интегритет Србији (Р1244) па признали независност тзв Косова? Они који су гарантовали Бриселски споразум па се праве луди кад је ЗСО у питању?

Petar M

13.09.2018. 18:32

Fa zemlja Srbija napeduje u svim pravcima, da narod radi I zaradi, penzije I ostal davanja budu redovna I dobra, EU manje bitna, necvetaju njima ruze na svakom mestu.

POBOGU PREDSEDNICE

13.09.2018. 18:33

PA TO JE ONDA DUPLA KAZNA. Zar im dat Kosovo, i jos se prikljucit "nabljuvanoj tvorevini" zvanoj EU?

Vlada Dublin

13.09.2018. 18:33

Kakve bre garancije??Prvo treba da otvorite I zatvorite sva poglavlja,tj da ispunite sve uslove..A vi ste nesposobni za tako nesto.Plus svi ce da vas koce I ucenjuju,posebno Hrvatska..Tako da mi necemo uci u EU pre 2030

Dane

13.09.2018. 18:36

Drugim rijecima - ode Kosovo a sve ostalo je isprazno laprdanje. Ako nas prime u EU izgubicemo minimalno milion mladih ljudi i to je kraj Srbije. Sto narod kaze - duplo golo.

ugljesa

13.09.2018. 18:43

da li ovo trazenje garancije znaci da smo mi tim sporazumom dopustili kosovu da bude zasebna drzava i da udje u evropu bez srbije ? da li sporazum znaci da pricutno priznajemo kosovo ? garancije se traze jer smo nesto uradili nasvoju stetu

Ana

13.09.2018. 18:45

U pravu je predsednik to je nesto sto se tice samo nas i albanaca i bice mnogo bolje da sami postignemo neki dogovor, nego da svi drugi odlucuju u nase ime.

Kica

13.09.2018. 18:47

Velik esu razlike izmedju Beograda i Pristine, velike su razlike izmedju onih koji vode pregovore, ali nadamo se da cemo doci do nekog konacnog resenja jer bi to doprinelo nasem putu ka EU.

Јовица

13.09.2018. 21:08

@Mana - Да, избориће се ако не потпише споразум о "разграничењу" (поклањању 90% КиМ Албанцима).

Да ти објасним

13.09.2018. 21:31

@Mana - Србија се не бори за оно што је њено, Србија НУДИ оно што је њено (9/10 КиМ)!

Miroslav

13.09.2018. 21:34

Ovaj deo intervjua izdvajam kao najači argument za rešavanje problema odnosa Prištine i Beograda: "Ja sam zato Albancima uvek govorio da je bolje da se mi dogovorimo, nego da se svi drugi dogovaraju preko ''naše grbače'', jer, koliko god da bude težak i loš sporazum za obe strane, ako se mi dogovorimo između sebe, biće mnogo bolje, nego da se mi ne dogovorimo ništa, pa da se drugi dogovaraju preko naših leđa" i smatram da je potpuno u pravu jer najbolji sporazumi postižu se u kući.

Zile

13.09.2018. 21:36

srbi I albanci na kosovo nikad nece da zive zajedno jedino pod uslov kao u albaniju da promene prezimena I dase poturce

MAKSS

13.09.2018. 21:37

Srbija je za mirna resenja i kompromis, ali nema sa kim da nadje taj kompromis jer Pristina to ne zeli.

MAKSS

13.09.2018. 21:39

Sve sto medjunarodna zajednica od Srbije trazi to je ona i uradila, ali da Srbija natera Pristinu da saradjuje e to vec ne moze.

Radiša

13.09.2018. 21:44

Dogovor kuću gradi a često i razgradi a sa albancima se debelo razgrađuje uz svestranu podršku opozicije u Srbiji.

Гоца СЗ

13.09.2018. 22:38

@Nena Слажем се с тобом, Он је увек у праву! Правило прво: Вучић је увек у праву! Правило друго: Кад није у праву, важи правило прво!

Žarko

13.09.2018. 22:45

Upravo su opravdali , po ko zna koji put, naš izbor da su pravi ljudi na vodećim mestima u državi. Njihova veličina je u tome što državu stavljaju uvek na prvo mesto.

Rešenje u 5 tačaka

13.09.2018. 22:47

Slažem se sa Predsednikom građana Srbije i predlažem rešenje srpsko-albanskog problema u 5 tačaka, uz garanciju EU i NATO : 1).eksteritorijalnost srpskih crkava i manastira na KiM ; 2).ZSO dobija velika ovlašenja i maksimalnu zaštitu Srba ; 3).pripajanje Kosova Albaniji, uz pravo ZSO da zadrži čvrste veze sa Srbijom ; 4).pripajanje Srpske Srbiji ; 5).hitan ulazak Srbije i Albanije u EU!

Иван Гм

13.09.2018. 23:09

Добићемо гаранцију исто као што смо добили и за јужни ток,што значи да ћемо остати и без Косова и без ЕУ као што смо остали без НИС-а због горепоменутог тока.

Ко држи реч

14.09.2018. 09:58

@Иван Гм - ЕУ (поготово Немци) држи реч, и о и нису као руски представници , да на првом месту стаљјају паре и лични интерес (преварили нас па у уговору остало 3% за рудну ренту, уместо 7% или 15% као у Русији)

Обренка из Н.Сада

13.09.2018. 23:38

Доста бре лагања. Споразум са Приштином је враћање Србије на границе после Берлинског конгреса. Нека Новости покажу ту новонајављену Србију.

Цуле цуцуле

13.09.2018. 23:40

Добро говори наш председник, Србија од Гроцке до Јариња.

Mirko

13.09.2018. 23:49

Napori Srbije ka postizanju trajnog rešenja na Kosovu mira i normalizacije odnosa moraju biti valorizovani.

Kaja

13.09.2018. 23:57

Тешко је доћи до неког договара у дијалогу,али сам сигуран да ће се Вучић трудити да мудром и одговорном политиком обезбеди најбоље могуће решење за Србију.

Jасмина

13.09.2018. 23:58

Наставак дијалога Београда и Приштине је у интересу и Срба и Албанаца јер су принуђени на заједнички живот на КиМ.

Boba

14.09.2018. 01:25

Moramo se truditi ma koliko tesko bilo, zbog naseg naroda koji zivi na Kosovu da se dodje do sporazuma sa Pristinom.

kaja

14.09.2018. 04:25

Ako neko zaslužuje da uđe u EU onda je to Srbija. Vlast zajedno sa građanima puno radi na ostvarivanju tog cilja.

star

14.09.2018. 06:38

Postizanjem sporazuma sa Prištinom, Srbija bi trebala da dobije garancije za siguran ulazak u EU.

star

14.09.2018. 06:39

Mislim da će doći do sporazuma sa Prištinom, jer i oni uviđaju da polako gube podršku za nezavisnost od mnogih zemalja.

Претходно питање

15.09.2018. 14:12

@srecko - Прво да се уједине Српска и Србија , па онда преговори око Косова !

Djordje Petrovic

14.09.2018. 12:43

Nije dobro formulisao - ako ikada postignemo sporazum, moramo dobiti garancije da cemo u roku od 5 godina posle datuma koji ce se desiti ikada biti primljeni u Eu. To ikada moze biti i 2030. godine, a onda EU ne moze da nas primi 2025. jer je zahtev zastareo.

Jovan

14.09.2018. 16:49

Da citiramo : „Pre prijema u Evropsku uniju Srbija mora da ispuni jasno definisane kriterijume i da nastavi rad na sporazumu o normalizaciji odnosa sa Kosovom, izjavila je za Radio Slobodna Evropa portparolka visoke predstavnice EU Maja Kocijančić. Ona je tako odgovorila na poruku predsednika Srbije Aleksandra Vučića, koji je u četvrtak u intervjuu Rojtersu rekao da bi u slučaju postizanja sporazuma sa Prištinom, „Srbija trebalo da dobije jasne garancije da će biti članica unije 2025. godine“.

СРПСКО УЈЕДИЊЕЊЕ

15.09.2018. 14:11

Србија мора да добије гаранције да ће се ЕУ признати уједињење са Српском !