Troškovi kampanje: Beli do bronze za 2,4 miliona

S. J. M. - D. R. Đ.

23. 05. 2017. u 20:00

Većina učesnika predsedničkih izbora predala izveštaj o cehu kampanje. Nenad Čanak potrošio 32 miliona, Saša Janković 31, Aleksandar Popović 29,2, Milan Stamatović 29

Трошкови кампање: Бели до бронзе за 2,4 милиона

TELEVIZIJSKE reklame, oglasi u štampi, bilbordi i notari bile su najskuplje stavke u troškovima protekle predsedničke kampanje. Većina učesnika izbora predala je izveštaje Agenciji za borbu protiv korupcije o svojim prihodima i rashodima u predizbornom predstavljanju, dok su pojedini čekali poslednji čas, pošto je zakonski rok istekao u ponoć.

Prema podacima koje su nam dostavili štabovi kandidata, njih skoro polovina, odnosno petorica potrošili su po tek nešto više od 29 miliona dinara, koliko im je za kampanju sledovalo iz državne kase.

U LSV Nenada Čanka kažu nam da su podneli izveštaj Agenciji, u kom su naveli da je trošak bio 32 miliona dinara i da su imali donatore, a da je najviše novca otišlo na televizijske reklame i bilborde.

Ceh kampanje Saše Jankovića je 31 milion dinara, od čega je 29 miliona dobijeno od države, a oko 2 miliona iznosili su prilozi građana. Okvirno, trećina novca potrošena je na oglašavanje, trećina na materijale, dok je ostatak utrošen na organizaciju događaja i ostale izdatke.

Kandidat DSS Aleksandar Popović uložio je u kampanju 29.218.000 dinara, odnosno, preko sume iz budžeta dobio je dodatnih 218.000 dinara od donatora. Tri najskuplje stavke kod njega su bile - TV oglašavanje (7 miliona dinara), bilbordi (6,3 miliona) i promotivni materijal i plakati (4,5 milona dinara).

Milan Stamatović prenosi nam da mu ništa nije preteklo od 29 miliona, koliko je dobio iz budžeta. Kako tvrdi, u izveštaju je sve opravdao računima:

- Glavni troškovi su mi bili gorivo, reklame u medijima, bilbordi, dnevnice aktivista... Donacije nisam uzimao.

Parovićevi su najviše dali za overu potpisa / Foto Tanjug

I Boško Obradović se nije zaduživao niti uzimao priloge, već je kampanju finansirao onim što mu je prebačeno iz državne kase. Najviše je utrošio na prikupljanje potpisa i oglase u medijima.

Luku Maksimovića Belog, koji je osvojio treće mesto, kampanja je koštala oko 2,4 miliona dinara, od čega su 1,4 miliona donacije građana, a oko milion su uzeli iz budžeta jer su za samo toliki iznos bili u stanju da polože jemstvo.

- Najviše, 600.000 dinara, potrošili smo na notare, 400.000 je koštala tehnička oprema, a po 200.000 dali smo za advokatske troškove i knjigovođe, 200.000 je otišlo na štampanje materijala, 180.000 na gorivo, 260.000 na bedževe i promotivne majice - prenose nam iz Maksimovićeveg tima.

Miroslav Parović potrošio je 2.162.770 dinara, i ova suma je skupljena od donacija članstva. Najviše je otišlo na notare i reklame, jer je imao nekoliko desetina bilborda po Srbiji i oglase u medijima. Parović nije uzimao novac iz budžeta.

KOD RADULOVIĆA - KONTROLIŠU

VUK Jeremić je juče predao izveštaj, ali nam njegovi saradnici nisu preneli podatke o troškovima. Pokret Saše Radulovića još je tokom jučerašnjeg dana proveravao sve podatke vezane za izdatke, a kako su nam rekli, ispuniće obavezu i trebalo je da predaju izveštaj do kraja jučerašnjeg dana. Informacije iz SNS, takođe, nismo dobili.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (2)

Nesto novo a demokratski

23.05.2017. 21:22

nije bitno koliko novca kandidat je potrosio na izboru, nego koliko je gradjana glasalo za kandidata

Смедеревац73

23.05.2017. 22:16

Бели 'оће да вам поручи да се све може и без много пара... Само кад се хоће :)