Da li Skupština Srbije treba da usvoji rezoluciju o osudi genocida u Srebrenici?

V. N. / Online

30. 06. 2016. u 09:31

Političari govore za "Novosti" da li bi Skupština trebalo da usvoji rezoluciju o osudi genocida u Srebrenici, koju je predložilo 11 poslanika.

Да ли Скупштина Србије треба да усвоји  резолуцију о осуди геноцида у Сребреници?

IVICA DAČIĆ (SPS): SRBI ČEKAJU

Parlament Srbije je već osudio zločin u Srebrenici. Bilo bi korisno po nastavak procesa pomirenja u regionu i da ostale zemlje jasno osude zločine koji su počinjeni prema Srbima. Predlog rezolucije u Skupštini Srbije ne može da prođe, jer se naša zemlja već suprotstavila sličnom tekstu koji se prošlog leta našao pred SB UN.



VEROLjUB ARSIĆ (SNS): VEĆ OSUĐENO

Skupština Srbije je još 2010. godine usvojila Deklaraciju o osudi zločina u Srebrenici, pozivajući se na presude Međunarodnog suda pravde. Ne znam zašto se ponovo to pokušava nametnuti kao tema. Predlog će doživeti istu sudbinu kao i britanska rezolucija prošle godine u Savetu bezbednosti Ujedinjenih nacija.


SAŠA RADULOVIĆ (DJB): HOĆE POENE

Sakupljanje političkih poena na genocidu u Srebrenici nije stil DjB. Nove skupštinske deklaracije i rezolucije nisu put za izgradnju suštinskog poverenja, bezbednosti i mira u regionu, još manje za iskreno pomirenje i poštovanje svih žrtava rata. Iskrenosti neće biti sve dok su u celom regionu na vlasti korumpirane partokrate koje se održavaju na vlasti sakupljanjem poena na ratnim zločinima.


NENAD POPOVIĆ (SNP): PEČAT NARODU

Nastavljaju se pokušaji da se srpskom narodu udari pečat genocida. Sad nasrtaj stiže od političara u samoj Srbiji. To je sramno. U Srebrenici nije počinjen genocid. Oni koji tvrde da jeste žele nasilno da prekrajaju istoriju i da srpski narod koji je više puta bio žrtva genocida predstave kao genocidan. Zašto ti isti ljude ne osude genocid u Jasenovcu ili stradanje Srba u "Oluji"?


VOJISLAV ŠEŠELj (SRS): OŠTAR OTPOR

Oštro ćemo se suprotstaviti antisrpskom predlogu Rezolucije o Srebrenici. Za vladajuću koaliciju bi bilo katastrofalno da tako nešto podrži i čisto sumnjam da će to učiniti. U Srebrenici je bilo teških zločina jer su ubijani vojno sposobni muškarci, ratni zarobljenici, ali nije bilo genocida. Posledice usvajanja takvog dokumenta bile bi katastrofalne po srpski narod i po Srbiju.


BOŠKO OBRADOVIĆ (DVERI): SVE SAGLEDATI

Treba sagledati sve zločine u srebreničkom kraju od 1992. do 1995. Jedino nas istina može osloboditi, s krajnjim ciljem da ljudi srpske i bošnjačke nacionalnosti žive u miru. Ljudi koji su počinili zločine nad srpskim stanovništvom su dobili oslobađajuće presude Haga i slobodno se šetaju po Sarajevu, a i po Prištini. Štaviše, imaju značajne (para)državne i društvene funkcije, poput Orića i Tačija.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (52)

sinisa

30.06.2016. 09:52

Nema genocida u Srebrenici,sa tim treba jednom za svagda prekinuti.Ko misli da je takvo nesto bilo neka ide tamo i potruci se.Gde su nase zrtve,gde su Srbi koji su ubijani u svakom sukobu na ovim prostorima,da li su nadjeni krivci?Ne o tome niko nece da prica samo o poturcenjacima i fasistickim Hrvatima.

najevropljanin

30.06.2016. 09:53

Naravno da treba. Jedino suocavanjem sa nasom mracnom i zlocinackom prosloscu mozemo nastaviti napred. Od prvog osnovne treba decu uciti da pripadaju genocidnom narodu. Takodje moramo ispraviti udzbenike istorije gde su nasi mucki napadi na Turke, Austrougare i Nemce potpuno pogresno predstavljeni.

Tikov

30.06.2016. 10:16

@najevropljanin - Narzsivati RS bi dovelo do eksodus Srba iz BiH to naravno ces sve ti platiti mrs bre mama ti kupila lizalicu

Miki

30.06.2016. 10:22

@najevropljanin - "Zlocinackom proslocu"! Pobedici smo u dva svetska rata! Decko, ne znam koje si nacionalnosti ( Srbin nisi ) a , po ovome sto pises, vidi se da ne uvazavas istorijske cinjenice.

N Sad

30.06.2016. 10:24

@najevropljanin - Sa svojim komentarom si pokazo da ti mama nije pevala pesmu ljubavi, nego pesmu mrznje prema susedima.

PP

30.06.2016. 10:29

@najevropljanin - Slažem se. Srbi moraju da se suoče sa mračnom i zločinačkom prošlošću, to jest nasleđu petooktobarskih zlikovaca koji su u naše ime izvršili etnocid i sveopšti kulturni genocid Srba i srpske države. Ako Srbija želi napred, mora da se ogradi od ratnohuškačke politike Zorana Đinđića koji je u udruženom zločinačkom poduhvatu sa komandom NATO za Evropu izvršio genocid nad civilima Srbije 1999. Ovo mora ući u sve udžbenike, na isti način kako je Milan Nedić ušao, kako nam se to više ne bi ponavljalo.

istina

30.06.2016. 10:40

@najevropljanin - Dobar ti je nadimak. Ukazuje i pre citanja tvog komentara da slede lazi i prevare. Ne znam da li si ti turcin ili nemac ili vec koja druga baraba, ali moji Srbi nisu mucki napadali agresore iz turske, austrougarske i nemacke (i nije greska u pravopisu nego namera) vec su se pravdom Boga borili protiv uzurpatora. A ti se mani istorije jer ocigledno ne znas definiciju te reci.

Tikov

30.06.2016. 12:34

@najevropljanin - Emocije su velike jer to stvarno zele prepisati istoriju od zrtve napraviti pocinioce, zbog toga najevropljaninovu ironiju nisam prepoznao, shit happens :)

Снежана

01.07.2016. 00:51

@najevropljanin - Зар не видите да је najevropljanin саркастичан? Парафразира текст британског предлога резолуције о геноцидном народу.

Да ли сам ја нормалан?

01.07.2016. 01:03

@najevropljanin - "Пепејцу" дадосте онолике плусеве? Да ли сте читали шта је лупетао - исто што и "најевропљанин", исто што и Енглези у својој резолуцији о "геноцидним Србима"!

jovica

30.06.2016. 10:00

Gospodosamo Hag i oni koji su ga osnovali uveli su genocid u lokalnim okvirima. Pravo strogo definise sta je genocid a ovo je samo namera nametnuti srbima genocidnost i izjednaciti ih sa ustasama i hitlerovcimaSvi to znaju samo je potrebno dovoljno novca da sve prodjeDa se razumemo tamo je verovatno bio veliki zlocin zbog koga treba da odgovaraju svi koji su krivi

PP

30.06.2016. 10:39

@GENOCID JE POCINJEN U JASENOVCU - Srebrenica je lokalni i teški RATNI zločin nad 1000-2000 vojnosposobnih muškaraca, zarobljenika iz sastava Armije BiH i kao takav ga ne smemo negirati. Naravno da genocida po njegovoj definiciji koja uključuje SISTEMATSKO uništenje definisane etničke grupe, nije bilo pošto u Srebrenici nije stradala NITI JEDNA JEDINA muslimanska žrtva ženskog pola i i iz starosne dobi van sposobnosti za vojsku. Genocid se desio u Jasenovcu, Oluji, Sarajevu, Kravicama, u NATO agresiji i na teritoriji KiM.

Стефан Зоран

30.06.2016. 11:37

@GENOCID JE POCINJEN U JASENOVCU - Кажеш злочин над 1.000-2.000 ЗАРОБЉЕНИКА? Ниси у праву. Јесте било стрељања заробљеника, што јесте злочин по међународним конвенцијама, али већина од тих 1.200 ратника џихада изгинула је при ослобађању Сребренице, а највише при њиховом бекству према Тузли и Сарајеву! А пре јула 1995. опустело је више од 150 српских села (у заштићеној зони!) у којима је на најсуровији начин убијено 2.383 српских ЦИВИЛА (извештај тадашњег највишег представника УН у БиХ, Филипа Корвина)!

PP

30.06.2016. 14:19

@GENOCID JE POCINJEN U JASENOVCU - I da je 2 ratna zarobljenika bez suđenja i iz osvete streljao srpski vojnik (pa makar ti zarobljenici i najgori zlikovci bili i kakav god zulum učinili), za mene lično je to zločin zbog kojeg se Vojvode Mišić i Putnik u grobu obrću, al se sa Vama apsolutno slažem u ostatku komentara, te pozitivno ocenjujem Vaš komentar.

Цеца

01.07.2016. 00:47

@GENOCID JE POCINJEN U JASENOVCU - РР, па човек је и рекао да је то злочин. Али 1.200 убијених босанских војника при ослобађању града није геноцид. нити је било 2.000 заробљеника, поготову не стрељаних. Читала сам књигу групе америчких аутора, преведену на српски (или бошњачки, ако више волиш тако) - "масакр" у Сребреници јесте политичка измишљотина, тврде аутори овог зборника сведочења западних инсајдера.

Istina

30.06.2016. 10:16

Naravno da ne treba. Dosta je vise prekrajanja istorije i revizije iste. Dosta je sa duplim stadardima koje evropa i amerika namecu. To nije bio genocid. A jedino kada se budu osudile druge strane zbog zlocina nad Srbima, tada ce se normalno razgovarati.

SuverenaAnonimka

30.06.2016. 11:01

@Tikov - Геноцид не може бити само у једном селу! Или га има и oнда је свугде, или га нема нигде! Само у Хагу је могуће да има геноцида у једном једином селу

:((

30.06.2016. 10:29

Zar nije uz blagoslov petooktobarskih revolucionara i njihov glupi sporazum o pridruzivanju sa EU, zakonom o manjinama jaci od svih vazecih konvencija i povelje UN.

RRPANTELA

30.06.2016. 10:31

Ma to je izmisljotina kao i sve sto treba da opravda nasilnistvo SAD i EU na ovim prostorima. Da je bilo zlocina sigurno da jeste. Medjutim zlocina nije bilo samo sa jedne strane.Staru SFRJ nisu razbijali SRBI nego EU, SAD, Hrvatska, i svi ostali bratski narodi. Srbi su samo kao najjaci entitet morali biti kaznjeni i oglaseni krivcima zato da ne bi bili opasni po pomenute organizatore raspada SFRJ. SVIH zrtvi mi je zao ali posebno SRPSKIH.Genocid nije pocinjen od strane Srba.

Jugosloven

30.06.2016. 10:53

@RRPANTELA - Staru SFRJ jesu razbili Srbi. Na čelu sa Miloševićem. To svako zna. Što su nam oprali mozak to je druga priča. Najlakše je optužiti Vatikan, Nato, EU, SAD i republike bivše Yuge. Istina boli ali je dobar lek ka miru koja nam nedostaje.

SVI ZNAJU

02.07.2016. 07:41

@RRPANTELA - ....da su Srbi i Srbija izrazili svoju legalnu i legiteminu želju da napokon, nakon druga maršala, postanu RAVNOPRAVNI U CELOJ SFRJ - što im je branio Ustav 1974. ..i to se desi...da niko od zbratimljenih naroda i narodnosti SFRJ nije želeo da Srbi i Srbija budu ravnopravni pa je krenula prvo antimiloševićeva pa onda antisrpska histerija koja je rezultirala ovako, a ima da bude i još gore...samo se još računa po koga...kome će sad majka da crnu vunu prede. Naseo si na Jugoslovensku propagandu !

nefalsifikovani SRBIN

02.07.2016. 09:47

@RRPANTELA - I neka su razbili -bilo je i vreme da svaki Srbin progleda kroz gustu maglu komunističke fatamorgane koja, kako vidimo, još neke drma u fascinantnosti halucinacija !! Svima zbratimljenim narodima i narodnostima SFRJ bila je draga samo ako su Srbi sabijeni u Užu Srbiju.U predvečerje Karingtonove i Banditerove komisije sa eksperimentima za gorbač-SSSR izabrani su opet Srbi, jer, zamisli, molim te lepo:Srbija hoće da bude RAVNOPRAVNA sa svim Faktorima Federacije po AVNOJ-evskim graniama=NAŠ GREH !

Макса 1389

30.06.2016. 10:38

Предлагачи ове срамне резолуције ( лдп, лсв, сз, ) теба да знају шта је геноцид такође да осуде и злочине над Србима, незаборавите Братунац и околна села која су посрадала пре Сребренице. Срмота странака које зарад мало долара желе да продају веру за вечеру. У Сребреници НИЈЕ БИЛО геноцида ! ! !

Prolaznik

30.06.2016. 10:43

A 3200 ubijenih Srba u selima oko Srebrenice? Jos jednom, genocid je kada zatires celu populaciju, pogotovo zene i decu.... a jmuslimanske zene i deca u Srebrenici nisu ubijani. Dok pazi, srpske zene i deca u okolini Srebrenice JESU ubijani...... Sta je sad genocid?

zeko

30.06.2016. 13:57

@Prolaznik - kad se ovako razumno rasravlja o dogadajima koji su se desili prije dvadesetak godina gdje se zna ko je imao silu i moc i koliko je zla ucinjeno i ko je ucinio,pored toliko zivih ubica svjedoka onda nije niti cudno da se prepiremo o dogadajima koji su se davno dogodili.mi stvarno ne zelimo istinu nego samo svoju istinu.u ostalom vidimo koliko su turci uzrujani kad se ubijanje armenaca nazvalo genocidom.

Стефан Зоран

30.06.2016. 11:04

Господе, зар је могуће да се о овоме уопште расправља, уместо да се свет упозна са истином! Толико је објављено студија, сведочења и интервјуа у којима еминентни ЗАПАДНИ(!) стручњаци из области међународног права и историје, сведоци догађаја, износе чињенице чија је суштина истакнута у закључку Dr. Едварда Хермана: "The Srebrenica Massacre was a Gigantic Political Fraud"!

Петар

30.06.2016. 11:09

Догађај у Сребреници се није десио на територији државе Србије. Држава Србија, ни војска Србије нису учествовали у том догађају. Постоји и пресуда Међународног суда правде у Хагу, којом је утврђено да држава Србија није одговорна за тај догађај. Према томе, јасно је да нема потребе да држава Србија усваја било какву резолуцију о том догађају, ни сада, ни у будућности.

Demax75

30.06.2016. 11:16

Pre nego što će pobiti par hiljada balija koji su bili u oružanim formacijama,ti isti poklaše 3500 srpskih civila u srebrenici i okolini. Pa gospodo,gde je ovde genocid i ko ga je počinio?

boban USA

01.07.2016. 01:11

@Demax75 - Ko je pocinio ''genocid'' Kralj,pa Djilas -Rankovic,i tandem Milosevic/Markovic ,eto ko.posebno ova zadnja ruska komunistkinja..

deki smederevo

30.06.2016. 11:17

Sve predlagace pohapsiti jer unose nemir i sire lazi .Tacna definicija genocida se zna ,to je potvrdio i Hag i zbog toga Javni tuzilac mora da reaguje na ove provokacije i uznemiravanja gradjana Srbije .Ovde nema zaklanjanja iza imuniteta.

E

30.06.2016. 11:28

Ne moze da to pocne od Srbije. Prvo Turci i njihovi naslednici Bosnjaci da usvoje rezoluciju genocida nad Srbima u trajanju od 400 godina, pa Hrvatska da usvoji rezoluciju o istom broju ubijenih Srba za samo 4 godine. E, onda mozemo da pricamo o nasoj rezoluciji.

Killer

30.06.2016. 11:47

Genocid je ono što su ustaše uradile u Jasenovcu,Jadovnu ili logoru specijalno stvorenim za djecu Jastrebarsko đe je život izgubilo preko milion srba pravoslavaca.Ono što se desilo u Srebrenici je klasična krvna osveta,jer su prije toga Orićevi zlikovci poubijali mještane sela u okolini Srbrenice na Božić 1993 godine!Nikada nećemo priznati genocid!Srbi su žrtve i da sam se ja pitao Srebrenica bi bila sravnjena sa zemljom i Zagreb i svaki drugi grad đe nije bilo Srba!

Radoslav

30.06.2016. 12:43

Naravno, ako je to razlog da se napreduje onda neka ga nazovu i genocidom. Apsolutno SVAKO koga znam a nije Srbin zove Srebrenicu genocidom, za njih je to genocid i bice genocid i ako ga sve nacije ne nazovu genocidom on ce u glavama ljudi da ostane genocid, a ako ga mi zovemo zlocinom ili kolateralom gledace nas kao na zaostale srednje istocne dzihadiste. Kakve veze ima kako se zvalo, Bosnjaci nisu narod na koji mi moramo da gubimo vreme i da sami sebe sabotiramo.

aščinica

02.07.2016. 03:49

@Radoslav - nakon ovog svrati u čaršiju na besplatne ćevape i lignje...samo da znaš od čega (i koga) su lignje na žaru .... prste bi poliz'o !

Mladja

30.06.2016. 13:25

Kakav genocid kad su sami svoje ubijali i ne samo u Srebrenici nego i na ostalim ratistima u Bosni.

Александар

30.06.2016. 13:38

Чему ово губљење времена. Једном смо се изјаснили и то правилно. Кад ће муслимани и хрвати то да ураде? И још нешто нема мира докле год будемо попуштали. Само ће још да нас газе.

dosta više približavanja Srbije muslimnima

30.06.2016. 14:03

Okanite se #prijateljevnja" sa ljudima koji su vas vekovima ubijali i nameravaju i dalje? Koliko pameti treba za to?

cobi

30.06.2016. 18:01

nesto ruzno o Bosnjacima da napisem ,pa da mi objavite komentar ,Evo... kaki su ,nikaki.

boban zg

01.07.2016. 01:06

@cobi - Ako je tih jedanaest poslanika iz naroda,,onda narod treba da zna njihova imena,,ko su oni i da li narod ima pravu da ih ukloni iz skupstine..

2 gr mozga

01.07.2016. 08:10

A da se Skupština Srbije počne baviti građanima Srbije. Nad građanima Srbije se vrši permanentan genocid. Svake godine nas je manje za 30000, obolevamo od bolesti koje su posledica stresa, a koji najčešće izaziva neuređenost odnosa u društvu, smanjenja plata , penzija i loših životnih uslova, zdravstvo imamo samo na papiru, hrana puna otrovnih materija i td. Vučić im dao 5 mil. evra, pa to je 150 stanova, ili 200 osoba upućeno na lečenje u inostranstvo i sl. Eto genocida preema našem narodu.

REZOLUTAN

02.07.2016. 03:46

*kada se u Briselu pored spomenika kralju Leopoldu iz krvoločne dinastije Saxe-Coburg-Gotha podigne spomenik Kongoanskom crncu kao jednom od najmanje 10 pa do preko 15 miliona ubijenih u Suverenoj Državi Kongo koja je bila Privatni Posed besramnog kralja !!! Zagovornici o genocidnim Srbima napisali bez imalo srama i saosećanja za Crnce: Sve ovo sam uradio za dobro Belgije i Civilizacije.. I takvima da mi pišemo rezolucije da se mi nakon SAMO 2.5 mil.UBIJENIH SRBA XX veka nekome izvinjavamo????

2 gr mozga..U POLA CENE

02.07.2016. 09:39

"A da se Skupština Srbije počne baviti građanima Srbije ?" A pre svega da izglasa Svečanu Izjavu da se odriče dosadašnje Lažne Brige za sudbinu SRBA U REGIONU, jer su unatoč i usprkos svim nasrtajima da promene etničku orijentaciju hrabri Srbi u Regionu ostali do daljnjega SAMO SRBI sa titulom GENOCIDNI SRBI....za razliku od građana Srbije = Srbijanaca ! Skupštinari bi time mnogo pomogli sebi u svojoj dezorijentisanosti, a još ponekom zabludelom Srbinu izbili i poslednju nadu u Spas od Otadžbine

Milutin

02.07.2016. 09:53

Pitanje je jednostavno. Gde to u svetu postoji da 0,5 posto (a i ti podaci su pod znakom pitanja) postavlja i predstavlja tuđu rezolucije države koja je upravo izašla iz te njihove EU a po Srbiji hoće da uvredi i podceni ceo Srbski narod što preko svojih i radi. To i jeste bio cilj te engleske da povredi i uvredi Srbe i to u njihovoj skupštini a na osnovu NOTORNE LAŽI koju sad zna ceo svet a znaju i ti isti englezi ali njima je cilj da uvrede i povrede Srbe i Srbiju preko domaćih izdajnika.