Nije SANU Fond za...

Ratko Dmitrović

20. 10. 2015. u 10:05

Vladimir Kostić ima pravo na mišljenje, kakvo god ono bilo. Da brani defetistički stav kao princip, da Kosovo vidi zauvek (praktično i pravno) izgubljeno za Srbe i Srbiju, sve ima pravo ali...

Није САНУ Фонд за...

Ratko Dmitrović

Nema tu ni zrna dileme: Vladimir Kostić ima pravo na mišljenje, kakvo god ono bilo. Ima pravo da bude pesimista, da brani defetistički stav kao princip, da Kosovo vidi zauvek (praktično i pravno) izgubljeno za Srbe i Srbiju, sve ima pravo ali... nema pravo da sve to radi s pozicije predsednika Srpske akademije nauka i umetnosti. Jedno s drugim ne ide. Ili, ili. Predsednik SANU nije predsednik Fonda za humanitarno pravo. Ono što je u ovoj državi dozvoljeno Nataši Kandić, nije Vladimiru Kostiću. Bar bi tako trebalo da bude, bar dok je Kostić na čelu SANU.

Gotovo tri decenije od čuvenog Memoranduma, kad su srpski i jugoslovenski komunisti izgleda zauvek ućutkali SANU, ova srpska institucija nije se oglašavala ni po jednom velikom političkom, društvenom, kulturnom pitanju. Kao da ne postoje. A onda se, pre dva dana, oglasio Kostić, predsednik SANU, s porukom Srbima da Kosovo i Metohija nisu u našim rukama. Kao da Srbi to ne znaju.

Kostić drži da je u ovom trenutku ključno pronaći mudar način da "s elementima dostojanstva napustimo Kosovo". Takva vrsta dostojanstva, profesore, ne postoji. Ko je, pod prisilom, s nožem ispod grla, dostojanstveno napuštao kuću u kojoj je rođen? I mnogo veći narodi od srpskog, kaže Kostić, gubili su osnove. Koji narodi? Jevreji? Oni su dve hiljade godina, rasuti svetom, nosili sećanje i predanje o Jerusalimu. Nikada, tajno ni javno, nijedan Jevrejin nije zatražio način dostojanstvenog, večnog otklona od Jerusalima. I vratili su se u Jerusalim.

Niko razuman među Srbima ne zagovara povratak na Kosovo pod oružjem, na tenkovima, ali razum, isto tako, ne može podneti stav da se samo nekoliko godina nakon okupacije jednog dela Srbije, istog tog dela odreknemo. Kako? Da spalimo katastarske knjige, menjamo udžbenike, kažemo deci da to nije naše? Ko nam je, i da hoćemo, dao to pravo?

Mnogi među Srbima, evo i predsednik SANU, podlegli su propagandi (uglavnom krojenoj u Beogradu) da je okupacija Kosova i Metohije faktičko stanje s kojim se moramo pomiriti. Takav stav je negacija slobode, ljudskosti, osnovne potrebe čoveka, negacija antifašizma. Kako je moguće slaviti Dan pobede, a zagovarati mirenje s faktičkim stanjem? Predsednik SANU Vladimir Kostić dobio je dva puta (redak slučaj) Oktobarsku nagradu grada Beograda, a ta se, ako je neko zaboravio, dodeljuje u znak sećanja na oslobođenje Beograda od nacističko-fašističke okupacije. Pojam okupacija, a ovde govorimo o Kosovu, ne menja značenje u zavisnosti od imena okupatora: Vermaht ili NATO, učinak isti.

Ne smemo u ovom slučaju od predsednika SANU da pravimo izdajnika, jer on to nije, kao što on sam ne sme sebi da dopušta "slobodu govora" i drugima drži lekcije bar kad je o Kosovu reč. Verujem da mu je poznata ona besmrtna epizoda o povratku velikog pesnika, akademika Milana Rakića, na Kosovo, 1912. godine.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (84)

Arsa

20.10.2015. 10:10

Bravo Dmitroviću. Svaka vam je zlatna. Nekada smo imali Milana Rakića a danas Vladimira Kostića. Zato smo tu gde jesmo.

Vladimir

20.10.2015. 10:51

@Arsa - Nije vam Vladimir Kostić kriv za stanje koje je nastalo Miloševićevim potpisivanjem Kumanovskog sporazuma i povlačenjem vojske i policije sa Kosova, a završava se Vučićevim ukidanjem institucija Republike Srbije, odnosno "paralelnih institucija" na Kosovu, kako ih nazivaju Albanci, čime je tzv. državi Kosovo omogućio nesmetano vršenje vlasti na celokupnoj teritoriji KiM, a ujedno ukinuo i poslednji trag vladavine R.Srbije na Kosovu. Šta je onda sporno u onome što je akademik rekao?!

tako je

20.10.2015. 21:19

@Arsa - molim doticne tkz komentatore da nevredjaju beogradjane a primetio sam da to rade u komentarima svi vi i iz krajine,like,korduna, banije ,metohije i kosova sedite u udobnim foteljama drzavnih firmi po beogradu plus sto svaki od vas izdaje na stotine stanova po tom istom beogradu zaradjujete ogromne novce u tom istom beogradu jos i vredjate

Mirko

20.10.2015. 10:27

Svaki castan covek bi podeneo ostavku nakon izazivanja toliko nezadovoljstva svojim neprimerenim izjavama. Ko je od njega trazio misljenje? A da Vucic. Pa on trazi misljenje i od Blera, ratnog kriminalca, koji je jedan od najvecih srpskih dzelata u novijoj istoriji.

teoreticar

20.10.2015. 10:29

Ja sam se licno zgranuo sa izjavom g.Kostica.Pa kosovo je preko 500 gog bilo u turskim rukama, a u tom periodi Srbi su napustali Kosovo, pa ih je 1912 god bilo skoro polka na Kosovu, a 1389 bilo ih je 100 posto.Kosovo je teritorija koju vec preko sesto godfina zele da nam oduzmu, kao dio velike zavjere protiv imena Srpskoga.Najveca okupacija i najbrza pocela je 6 aprila 1941, a tu okupaciju nastavili su Titovi i Enverovi boljsevici, da bi tacku na i stavili zapadno-fasisticki NATO zlikovci.

Milica M.

20.10.2015. 10:31

Gosp. V. Kostić je izneo svoje lično mišljenje i jasno odvojio SANU od toga, i njegov stav je jasan. Rekao je ono što rekoste i Vi, gosp. Dmitroviću, "da Srbi to znaju". Niste u pravu kada kažete da je predsednik SANU "podlegao propagandi (uglavnom krojenoj u Beogradu)". Zna se ko je krojač svake propagande - zapad, i bliži i dalji, a naročito onaj najdalji. I čemu frka ako je predsednik SANU (i on je samo čovek) rekao ono što "Srbi znaju"?!

gvatemala

20.10.2015. 10:32

... pa od kostica je tu izjavu narucio onaj koji ga je postavio na mesto predsednika SANU - ovom izjavom on samo vraca dugove - cilj je prepariranje javnosti...priprema...

Maja

20.10.2015. 10:46

Stvarno zasto on iznosi svoja 'licna' misljenja o KiM, ko je to trazio od njega da se licno izjasni. A sta je misljenje SANU onda kada premijer ima sastanke sa njima u vezi ultimatuma?? Zasto nam ne kaze onda da se SANU ogradila od njegovog licnog misljenja jer je ono u suprotnosti sa misljenjem SANU? Ovde nesto ne stima.

Smaranje

20.10.2015. 10:48

Čovek je rekao da iznosi lično mišljenje ne stav SANU. Ali pitanje je da li čovek sa takvim ličnim stavom može da bude na čelu SANU? reći će mnogi ljudi važna je ekspertiza za taj položaj.ali mnogi zaboravljaju da su motivacija i predubeđenje ono najvažnije za taj položaj...

U kom grmu leži zec

20.10.2015. 10:52

Sa Dmitrovićevim mnogim stavovima se apsolutno ne slažem, i davao sam svoje kritičke osvrte na njih, ali u ovom članku svaka mu je reč kristalno jasna i tačna. Suština je u tome da Kostić može da ima svoj stav kakav god želi, može da ga obnaroduje, ali samo kao građanin, a ne kao predsednik SANU. Prosto je neverovatno da jedan akademik to ne shvatra. Ustvari to je toliko jednostavno i zdravorazumski, da se samo postavlja pitanje koji je Kostićev motiv za "džentlmensku" predaju Kosova!?

мика

20.10.2015. 11:12

@U kom grmu leži zec - Мотив је исти ,као и многих у низу пре њега,Ђинђића,Свилановића, Драшковића, Тадића, Шутановца, Кандићке итд. и он је вероватно на благајни ЦИА, СОРОША или њима сличних фондација!

Odgovor

20.10.2015. 11:46

@U kom grmu leži zec - Izgleda da je nesreća gospodina Kostića što je predsednik SANU! Svi zaboravljate, ili nećete da pamtite jer vam u ovom slučaju to odgovara da napadate nekoga ko je najmanje kriv i ko je izneo mišljenje , kao običan građanin, a ne predsednik! Svi znamo da je to istina, a pravimo se blesavi! Koliko neprimerenih izjava su dali naši političari, da se svako, iole malo obrazovan zacrveneo! Znači ako si akademik i još pride predsednik ima da misliš kao vlast, ili ima da te nema! A cenzura komentara?!

комуњаре

20.10.2015. 13:12

@U kom grmu leži zec - Ако је коментар упућен академику Костићу, слажем се с тобом! Распитај се ко му је био отац и шта је све радио?

ilke

20.10.2015. 10:58

Pustite vi sada akademika Kostica, status Kosova ne zavisi od njegove izjave ma kakva ona bila. Sta cemo sa stvarnom odgovornoscu onih koji su najzasluzniji za gubitak Kosova? Gde je njihova odgovornost za neodgovornu i samoubilacku politiku devedesetih? Sta cemo sa uludo ugasenim i unistenim zivotima? Ah, da pa oni su sada neki novi ljudi, sada su posle cetvrt veka shvatili da EU nema alternativu, za njih pojam odgovornost ne postoji, zar ne? Ali da ne sitnicarimo sada, navalimo na g. Kostica.

Dumar

20.10.2015. 11:02

Uz uvazavanje svacijeg prava na sopstveno misljenje, ne moze se pod tom slobodom iznositi, da ne kazem, zagovarati stav da smo KiM izgubili. Na to nema niko pravo. U suprotnom, sutra ce neko sa slicnih pozicija da se izjasni, npr. da Vojvodina moze da prosperira samo ako se odvoji od Srbije. Ili da Raska oblast moze da zastiti manjinska prava, samo ako dobije najsiri vid autonomije. Ne ide to bas tako, nije to s a m o sloboda govora. To je i nesto vise od toga.

Doktor

20.10.2015. 11:07

Mene bi bilo stid da budem clan SANU . Ali posto imaju dobar dodatak (80000 vanredni i 120000 redovni ) sta ih briga sta prica predsednik, da li zaposljavaju starlete u SANU ili ne, sta ih briga za katastrofu naseg obrazovnog i naucnog sistema, sta ih briga za kulturnu katastrofu u kojoj svi cuju misljenje neke Stanije (nezvanicne ministarke kulture tj nekulture).

Dragan Stankovic

20.10.2015. 11:09

Neka mi neko objasni kako mozemo da vratimo Kosovo ? Da pobijemo 2.000.000 albanaca ? Rado ali kako ? Kosovo je izgubljeno odmah posle drugog sverskog rata zabranom povratka Srbima . A sloba je samo to potvrdio kumanovskim sporazumom...Covek reko istinu...neko mora

longin

20.10.2015. 11:46

@Dragan Stankovic - Ne radi se o tome da li je KiM izgubljeno nego ili da li je Kostić u pravu, nego da se od tog i takvog čovijeka na čelu SANU ne smiju dozvoliti takve izjave. Mi ne priznamo takvu tvorevinu i to treba da je naš zvanični stav. Kostić nas uvjerava kako to nije tako nego je najbolje da prihvatimo to stanje što bezbolnije. Moje je mišljenje da takav čovijek ne može da bude na čelu SANU. Nažalost nije on sam u SANU, nego ih je polovina, a možda i više takvog mišljenja-nažalost (zbog čega je to tako?).

Bojan

20.10.2015. 13:23

@Dragan Stankovic - Potpuno ste u pravu i akademik Kostic je u pravu. Kosovo je izgubljeno 1945.g. kada je zabranjen povratak Srba na Kosovo. Oblikovanje Kosova kao drzave zavrseno je Ustavom iz 1974.g. Sve su to uradili ljubitelji Josipa Broza koje nije bilo briga ni za srpski narod ni za srpsku drzavu. Vec 30 godina je proslo (pocev od 1987.g.) kako nasi politicari brane Kosovo i kako im je ta borba uvek koristila da ostanu na vlasti sto duze a za 8 miliona gradjana Srbije njih uopste nijebilo briga.

Anti Prizrenska Liga 2015.

20.10.2015. 17:09

@Dragan Stankovic - 137 godina traje OTIMANJE Kosova i Metohije od srpskog Naroda i to kao jedinstveni politički cilj, a ne spontana migracija i natalitet.Politika utemeljena na fašističkoj mržnji prema svemu srpskom što svedoče strane diplomate u Prištini pa i naš Branislav Nušić.Gde je fotografija kad tur. vojska spašava Srbe u Prizrenu od razularene horde ubica koje ubijaju i otimaju sve srpsko.Nušić pita bega,a on u suzama kaže:vidim a šta mogu kad su muslimani.Akademiče, koji je naš PLAN za idućih 137 godina.

noname

20.10.2015. 11:12

Ako mi kao narod ne možemo da utičemo na izbor predsjednika SANU, niti na njihove stavove koji nemaju više nikakve veze sa odbranom srpstva, možemo da toj grupi uglavnom dementnih intelektualaca zabranimo prefiks Srpska, pa neka se zovu NATO akademija umetnosti i nauke ili proalbanska akademija,,, To bi bilo u skladu sa stavovima njihovog predsjednika. Ako su oni u stanju da se odrknu okupiranog i na silu otetog dijela teritorija naše države, ne mogu da budu Srpska akademija nauka i umetnosti,

gargamel

20.10.2015. 11:14

E vidite, ja mislim da je g. Kostic zloupotrebio svoju funkciju .Kao prvo, pitanje je da li je to "njegovo licno misljenje", ako jeste , moze da ga privatno iznosi u krugu prijatelja, porodice, nikako na prvoj strani.A sta ako je dobio zadatak da malo javnost pripremi za nesto sto se odavno sprema, zvanicna predaja Kosova.Svih ovih godina se nisu culi, uostalom mozemo ih slobodno uporediti sa Ustavnim sudom

Advokat

20.10.2015. 11:16

Divan tekst, hvala ovom coveku i novostima. Zao mi je sto jedan ovakav mislilac i licnost nije na celu SANU nego ono.

ПАКА

20.10.2015. 11:21

Било би нормално да нам било који члан САНУ објасни ко је отео Космет и за чије бабе здравља. Да бар наведе неку резолуцију СБ ОУН иподробно је објасни са становишта Међународног права. Било би, заправо, нормално очекивати да члан САНУ, поготову њен председник каже нешто слично што је председник РФ Путин рекао немачкој новинарки баш по питању Космета. (То се може наћи на фејсбуку)

Kaligula

20.10.2015. 11:21

Stvarnost je jedno a mastanje drugo. Akademik Kostic je iznjeo jednu grubu istinu koju u Srbiji jednostavno ne zele cuti ili vidjeti. Bar vecina stanovnistva i politicara. Kosovo u praksi nije dio Srbije i tu nema pomoci. To sto pise u ustavu Srbije da jeste i ne pije vode. Zakon koji se ne moze sprovesti u djelo i nije zakon. Sto se ratom izgubi u miru se ne dobija nazad mirnim putem. Zasto se misli da su albanci voljni vratiti Kosovo u okrilje Srbije kada su se uspjeli napokon otici iz nje?

ВИДАН

20.10.2015. 11:25

Нажалост, огољена је тужна стварност српског друштва у којој доминирају особе које заговарају политику националног самопорицања и самоодрицања. Ако је Космет тренутно окупиран, то не значи да ће биту сутра, стога овакво „изјашњавање“ , које позива на „достојанствену“ предају српског идентитета, доживљавам као издају националних интереса и увредљиво подсмевање народу.

Vesna

20.10.2015. 11:26

Prica ide ovako. Imamo ubacene ljude u SANU, vladu i druge srpske institucije i organizacije. Prvo ti iz institucija krenu sa propagandom protiv drzavnih i interesa naroda a onda mi iz ambasada preko 'srpskih' medija vrsimo pritisak i ispiranje mozgova i predstavljamo crno kao belo dok ne slomimo opoziciju nasoj pljacki i zlocinima.

Балканска правила

20.10.2015. 13:01

@Nikola - Сазнао сам да је врли академик-професор медицине-директор клинике-декан Медицинског факултета, припадник лекарско-професорске династије Костић, од оца Светислава, професора-декана-директора клинике (кажу: "удбаш"), брат професорке-директора клинике, отац и ујак младих лекара који ће бити професори Медицинског факултета, наравно. Синоћ чујем од дотичног да је био "командант специјалних јединица на Космету"!? Да није био комесар? Зло које је посејано 1944-45. у Србији даје своје отровне плодове.

Tadeus

20.10.2015. 11:42

Dobro je da je Kostic izasao iz tajnosti! Najzad smo saznali ko je taj koji je izdao Kosovo i prepustio ga Albancima. Ovo je vrlo vazan podatak za pisanje buducih udzbenika istorije. Vec vidim: "Taman smo mudrom politikom (zna se cijom) spasli Kosovo, a onda je na scenu stupio Kostic i predao ga Albancima".

1Jova

20.10.2015. 11:51

Nešto se stvarno gubi kada se za to prestanemo boriti! Danas živimo u društvu u kome mnogo njih misli da je sve na prodaju. Budućnost se ne čeka, ona se gradi u sadašnjosti i uz pouke iz prošlosti. To zahteva kolektivnu svest, upornost, davanje sebe i verovanje. Na to nisu spremni (ni za to sposobni) malodušni.

milorad

20.10.2015. 11:54

Kostic je portparol. I to dosta los. Svima je jasno da je dao narucenu izjavu. Takvo funkcionisanje politckog sistema, koje se prelilo i na instituciju koja je pretendovala da bude jedan od stubova drustva, je pogubno za Srbiju.

vaspred

20.10.2015. 11:54

Svaka čast gospodine Ratko!!! Teško je tu šta dodati ili oduzeti! Sve je na svom mestu! Razmišljanje uglednog novinara svima u opomenu i nauk! Čujte Srbi, treba ponoviti te velike reči velikog Arčibalda baš u ovo vreme i uz ovaj misli! Čujmo sad dok nije kasno!

Nijazi Kuqi

20.10.2015. 12:21

Dali u svoje ili u ime SANU, njen predsednik Kostic je priznao dugo skrivenu istinu, koju znaju svi, osim zamaglenog dela srpske javnosti. Srbija je vojno porazena na Kosovu, prihvatila i uredno potpisala kapitulaciju kojom je primorana na totalno, nepovratno, povlacenje sa te zemlje u utvrdjenom roku, sto je i ucinila. Nazalost ova istina se u Srbiji iskrivljuje u nelogicnim, besmislenim dnevnopolitickim potrebama sledbenika porazenih snaga koji zilavo nastoje da opstanu na vlasti.

1878 godina OTVORENE ISTINE

20.10.2015. 16:57

@Nijazi Kuqi - Istina jeste i biće: i nakon čerečenja i razapinjanja Srba na srpskoj Golgoti i njihovog sabijanja u Tunel Katarze za preobrazbu u srbijanizirane Srbijance na putu Via Dolores ostaće dovoljno Srba na Krvavoj livadi = srpskoj Hakeldami da čekaju Kosovsku Zoru. Jevreji su čekali od 06.09.70. god. do 14.05.1948. da puste suzu na Zidu plača Solomonovog hrama. Ako treba da srpska Kalvarija traje i više od 1878 godina - neka, ali će srpska suza da zalije crvene božure Gazimestana. To je METAFIZIKA

zola

20.10.2015. 12:35

Sve sto ste napisali stoji. Tacno je da niko ne zagovara povratak na Kosmet pod oružjem. Mozda je to u ovom trenutku mudro i diplomatski ali kako cemo se vratiti tamo kao drzava ako ne na taj nacin, kada se ispune uslovi, naravno? I mozda ste mogli da "dodirnete"sve te koji imaju pravo na misljenje, kakvo vec imaju. Pa nisu valjda zakonom zasticeni od etiketiranja i dobro se zna da to "njihovo misljenje " i nije njihovo, i ustvari je naruceno i placeno, ili su ucenjeni ili skloni samounistenju.

Д. З.

20.10.2015. 13:02

Ако постоји Устав у коме је записана обавеза да се не сме цепати отаџбина и делови поклањати било коме, нечији став да треба отцепити део Србије -- не може се, ни по ком основу, подводити под право на "слободу мишљења".Да ли би било "слобода мишљења" да неко каже да има мишљење да некоме треба одсећи неки део тела. То није слобода мишљење, него је чист злочин јавним забрањеним ставом. Став о пристајању на цепање државе нема никакве везе са слободом мишљења.

dragan

20.10.2015. 13:04

SANU -za nepismene je srpska akademija nauka I umetnosti I steciste je najumnijih ljudi u ovoj zemlji I izjavu bilo kog njenog clana treba uzeti sa najvecim respektom -to sto se izjava jednog od njih nesvidja predsedniku republike koji je prosle godine zavrsio fakultet je potpuno nerelevantna -da podsetim isti ljudi su savetovali slobodana milosevica da ne ulazi u konflikt sa najvecom svetskom silom nije urodila plodom I baceni smo 20 godina unazad.

Deus

20.10.2015. 13:04

Ratko Dmitrović je dokazao naučno i umetnički kulturno utemeljenu istinu , činjenice za Kostićevo mišljenje . Gospodine akademiče penzija Vas nestrpljivo čeka , a misliti u Vašim godinama , verujem da je teško . Dosta .

madragoslav

20.10.2015. 13:13

Zašto gospodin Kostić nema pravo na svoje mišljenje, pogotovo kada se ogradio da to nije stav SANU. U Vladi Srbije smo prvo imali predsednika a sada podpredsednika (Ivica Dačić) čiji je zvaničan stav da je za Srbiju najbolje rešenje podela Kosova. I šta ćemo sad? Nemojte mi reći da je podela Kosova nešto drugačije od onoga što je Kostić rekao. Šta to nama tako bajno ide u pregovorima oko Kosova što je jadan Kostić pokvario. Ovo je čist atak na slobodu mišljenja.

Флавије Јовијан

20.10.2015. 15:13

@madragoslav - Нормално да Костић, као и сви други грађани, има право на своје лично мишљење! Али, у емисију у коју је позван није позван као грађанин Костић да прича шта он мисли, него је позван као председник САНУ! Због тога у тој емисији није било места за било каква његова лична размишљања. Злоупотребио је своју функцију да у радио емисији подмеће своје лично мишљење! Када га неко буде нешто питао као лекара Костића онда може да прича шта му падне напамет!

СВЕМИР

20.10.2015. 13:15

Косово и Метохија јесте окупирана српска територија одакле су мучки протерани и убијани српски цивили, стога Република Србија заиста за сада нема физички, ни правни ауторитет, али свакако има морално и духовно право да се наше јужне покрајне не одрекне. Овакве срамне изјаве наших "интелектуалаца" јесу плански смишљене поруке за психолошку лоботомију младих нараштаја који су циљна група за искорењивање родољубља у будућности. Намере су опасне!

Brka

20.10.2015. 13:21

G.Dmitroviću ,dobar komentar,ali gde je pozadina.Ovo će biti novi kandidat za predsednika Srbije,verovatno je odredjen da se suprotstavi g.Nikolićuč Ovako oni uvek počinju.I što više bude negativnih komentara nas narod je sažaljiv i počeće da ga opravdava.Vrlo dobro zamišljen scenario,videćemo.Teško je suprotstavljati se ljudima ovog naučnog gabarita.Mislim da bi sa njim trebalo razgovarati a nikako ga napadati.Nadam se da naši premijer i predsednik to vide,ipak ja nisam političar a oni jesu.

Горан

20.10.2015. 13:21

Изваредан текст! У потпуности се слажем са свим што је господин Дмитровић рекао.

није свеједно

20.10.2015. 13:26

Они који кажу за Костићеву изјаву, па човек је рекао истину, као и Костић бркају појмове. Тачно је да у овом тренутку Србија нема никакав утицај нити власт на Косову, али то не значи да ми морамо признати и достојанствено напустити Косово. Поготово због тога што је оно одузето противправно и силом, у супротности са међународним правом. Баш због тога, што је на такав начин одузето, Србија никада не треба да призна Косово, јер без признања Србије, Косово никада неће добити правни легитимитет.

Lala

20.10.2015. 13:30

Gospodin Kostić je nastupio sa svojim stavom, a ne sa stavom SANU. Davli znači da oredsednik SANU mora biti član neke partije i nadtupati po njenom mišljenju

Max

20.10.2015. 15:00

@Lala - Ne može on ka predsednik SANU da iznosi svoj stav , !ako ga ima može ga zadržati za sebe ili otići

Miodrag Nedeljković

20.10.2015. 13:58

Девалвација доктора, академика, београдских интелектуалаца, важно је побећи од свог народа који им је дао ушушкана гнезда и критиковати са висине и узимати без мере. Народ само треба да буде срћан што они имају оно најбоље што тај исти народ ствара.

Miro Markovic

20.10.2015. 14:03

Skidan kapu, postovani Ratko, na predivno napisanom eseju o 'blebetanju" predsednka SANU. Nas narod kaze: "Kad cutis, neko moze da pomisli da si pametan, ali kad progovoris sve sumnje padaju u vodu", ili nesto tome slicno. Kostic je progovorio i javno narodu Srbije rekao da on ne zasluzije da bude predsednik SANU. Kao sto je izabran, isto tako moze da bude i smenjen - izborima clanstva SANU. Kosmet je okupiram silom i silom ce biti oslobodjen. Kada i kako, to ce se doznati kasnije.

Dani Kovac

20.10.2015. 15:01

Neiskrenost je govoriti o okupaciji Koosva, Kosovo je najdemilitarizovani deo Balkana, sa minmalnom broj vojnika i policajaca... Beograd vrlo dobro zna sta znaci odrzhati Kosovo pod okupacijom.. Da podsetim, Beograd je imala na Kosovo za vreme okupacije vise stotina hiljada policajaca, vojnika i pripadnika paravojnih jedinica.

Христољуб Алаховић

20.10.2015. 15:08

Невероватан је смрад београдске "интелигенције", њихова превртљивост, издајство и одрођеност. Након издаје Крајине, говна су мислила да им запад неће дирати Косово, али оде и Крајна и Косово. Еви сад би гамад да и формално признају Косово, надају се "бољој будићности своје деце", као награду за издају. А где је будућност српске деце из Крајине и са Косова. Туга.

Dragan

20.10.2015. 15:20

Poštovani, u svakom dobrom tekstu dodate po nešto čemu tamo nije mesto. U ovom kažete ,,ono što je u ovoj državi dozvoljeno Nataši Kandić, nije Vladimiru Kostiću,,? Da li je bilo kome i bilo gde u normalnom svetu dozvoljeno da govori i radi protiv interesa svoje zemlje? Dalje kažete ,,ne smemo u ovom slučaju od predsednika SANU da pravimo izdajnika, jer on to nije,,? A šta je onda? neobrazovan,indoktriniran, naivan, neinformisan? Dosta više obmanjivanja, reč je o predsedniku SANU .

Srbija

20.10.2015. 16:27

Dosta bre vise sa ovim, Kosovo je nase, nedam Kosovo , Kosovo je Srbija...itd, uperite prst u politicare i neka kazu jasno i glasno sta hoce: ili Kosovo ili u Evropu...vidimo svaki dan da nas EU i preko bare kauboji ucenjuju, izmisljaju nove uslove, mi im stalno dajemo ustupke, oni bi jos, na Kosovu nemamo vise nikakvu vlast, sto neko lepo rece nek Nikolic ili Vucic odu u Pristinu i nek lupe rukom u stol i kazu "ovo je nase" a ne da se mi ovde prepiremo po ovim stranicama, dosta vise sa lazima

Doktor FAUST

20.10.2015. 16:45

Goethe: stari doktor FAUST prodaje svoju dušu Mefistu za dar bogatstva i mladosti....MEFIST=Mephistopheles je visokorangirani Pali Anđeo. ....Srbija je Anđeoska zemlja = non-stop je nadleću Milosrdni i Pali Anđeli....gde li baš sad se sakrio onaj arhanđel Mihajlo?

има србија далеко већих проблема

20.10.2015. 16:54

Демографска слика од времена Милана Ракића до данас се довољно изменила да Албанаца данас тамо има 1,2-1,3 милиона и да чине око 85% до 90% становништва, док нас има око 5%. Је л' треба македонска судбина да нас задеси и да нам цирка трећину владе чине Албанци? Поделити Космет и позабавити се правим проблемима који Србију муче већ годинама уназад! Ионако лош стандард опада увелико, плате се секу за 10%, незапосленост расте, политичари власти и опозиције се бахате, а ми тражимо гомилу Албанаца.

ljubinka

21.10.2015. 01:58

@има србија далеко већих проблема - Sada mi je jasno odakle poturice.......

GALEB BIJELI

20.10.2015. 17:02

Dakle- po autoru; ako srpskoj politici odgovara da akademik kaže da je Srbija centar planete, on to treba da kaže i dokaže! Vidite; ovamo- na Zapadu- dogme ne prolaze!

Kaznena Ekspedicija

20.10.2015. 17:10

Ja bi sve ove veleizdajnike u Beogradu na celu sa kvislinzima u vladi poslao na dugogodisnje robije za veleizdaju. Mislim da ce se to i desiti na kraju. Vuku oni nas za nos mnogo vise nego zapadne hijene. Beograd je postao centar antisrpstva.

gresis

20.10.2015. 20:41

@Kaznena Ekspedicija - ja bih sve kosovare poslao nazad na kosovo a ne da sede u drzavnim firmama i izdaju na stotine stanova svi koji su se 80 godina unazad selili sa kosova tamo i vratiti

Radojko

20.10.2015. 18:11

Uvek citam Vase komentare i imam utisak da stvarno mislite da mozete sa svima da se nadmecete,pa cak i sa akademikom Kosticem.Ja bih bar pokusao da shvatim na sta je stvar o ciljao.I jos nesto,zamislite da Albanci promene taktiku (Amerika im naredi),i kazu vracamo se Srbiji jer ona je nasa matica ,sta bi mi uradili?Bili bi veseli?Pobedili bi kao i uvek?

Ненад УЕ

20.10.2015. 20:51

Ми смо квази држава. Причамо о некој одбрани КиМ, а за 50. год. бићемо мањина у сопственој земљи. Наша про ,,војска" полаже заклетву, да ће бранити суверенитет и територијални интегритет државе, а не знамо ни где су нам границе. На југу Србије терористима се дижу споменици, а пуна нам уста патриотизма. А сад полтронска власт критикује овог човека због своје искрености, а сами су прекршили уставну преамбулу, потписивањем бриселског споразума. Комедија од државе!

BINI

21.10.2015. 09:28

@Ненад УЕ - Od svih komentara prvi put citam jedan kulturni komentar posle izjave Akademika Kostica,kad bi svi srbi mislili kao vi Nenade,drukcije bi izgledala SRBIJA Pozdrav svim dobronamernim srbima za buducnost svoje zemljea posebno AkademikaRISTICA HVALA

zarko milosevic

20.10.2015. 21:53

Clanak R.Dmitrovica:"Nije SANU Fond za ...", mora se reci-retko dobar tekst u nasem novinarstvu, skoro izuzetne vrednosti, i hrabro iznet, sto mnogim redakcijama i novinarima nedostaje!Inace, takodje i izjava, ma koliko bila negativno ocenjena od Javnosti Srbije Predsednika SANU, ima i dobrog u sebi!?On je svakako prvi medju "jednakima" da kaze javno sta misli o nekom drustveno-drzavnom pitanju -kao sto je Kosovo i Metohija.Stavovi akademika svuda se u svetu pazljivo slusaju.To je demokratija.

Vojin Corkovic

21.10.2015. 05:41

Da li gospoda koja osudjuju izjavu gospodina Kostica, mogu bez problemasesti u auto i otici u Pristinu? Ako mogu, svaka cast, Kosovo je Srbija.Znam iz iskustva da je to nemoguce, pa molim ove malo ucenije da mi kazu,sta je razlog? U savremenom svetu izmedju drzava postoje granice i granicniprelazi, upravo identicni ovim izmedju Srbije i KiM.

Dare

22.10.2015. 09:54

@Vojin Corkovic - Pet vekova je Kosovo bilo Tursko, pa se niko nije drznuo da pomisli, kaze, ucini nesto sto je slicno ovome sto sada govori Predsednik Akademije.

Socijalista,antikomunista

21.10.2015. 08:22

slišali smo ovakve bljuvotine o KiM i pre od raznoraznih, ali ono da je bliskost sa Rusijom veštačka alternativa (jer Rusija nije ni Istok ni zapad već nešto između, nešto što i mi treba da budemo), i ono o povraćanju na putu ka EU raju, pri čemu povraćamo ne zbog puta, koji smo uglavnom i prošli, nego zbog same EU vlasti i njenog licemerja), je dosad nečuveno.

nije SANU fond za

21.10.2015. 08:47

znamo sta se htelo reci, ali SANU je fond naprednih ideja i resenje, to je fond najpametnijih ljudi koji daju smernice i vode racuna o mnogo cemu, kako bi se na vreme i najispravnije odlucivalo, oni treba da se uvazavaju to je najvise telo koje brine o prosperitetu zemlje.Kosovo je srpsko, manastiri crkve, bastina i tako dalje, sve to u redu ako Srbi zive tamo, zasto nisu ostali tamo.Odgovor svi znamo, prodali su svoja imanja ne misleci na svetinje.

ivan

21.10.2015. 09:31

Parola ili Kosovo ili Evropa ajde recimo da kazete Kosovo a onda dobijate ga nazad ,neverovatno. Sami ste ga dali Albancima bar to priznajte izgubicete i Vojvodinu nemogu da shvatim da neznate da se pameti vratite.Hiljadu gresaka vam politicari prave vec loo godina a vi kao narod jednostavno to prihvatate .Moj zakljucak nestacete kao narod a Sr bija ce biti ROMSKA ALBANSKA VLASKA MADJARSKA BOSNJACKA eto to je vasa buducnost

branka

21.10.2015. 15:53

@ivan - Bice da se ne zoves Ivan ,vec Ajvan.Brini o sebi ,a Srbi ce se pobrinuti za svoju buducnost .

CVETKO prvi

21.10.2015. 20:18

@ivan - Daj Bože , Branka , da tako bude ! Za nas su najopasniji "Srbi" - unazad 30 godina !

Neša...

21.10.2015. 12:18

SANU je "logično" podeljena na dve Srbije. Profil i "lični" stav njenog predsednika se mogu shvatiti samo ukoliko ste upoznati sa njegovom zanimljivom prozapadnom i jugoslovenskom biografijom. "Njegova" izjava je medijski probni balon i propagandno pripremanje za "novu realnost". Uvek se u Srbiji dobro živelo od "srbovanja". Četiri godine odzvanjaju reči ambasadora Rusije Konuzina koji je javno upitao ima li ovde Srba.

djura

22.10.2015. 09:45

Objavite!?od engleske kraljice dobio je orden ,a on podrazumeva i obavezu da je slusa. Nikada englezi nisu bili prijatelji Srpskog naroda i Pravoslavlja(blago receno). Bilo je bolje dok su Francuzi prednjacili u"podrsci" nasim akademicima. Zasto se kosti prvih umnih ljudi Srbije prevrcu u grobu ,od pre Vuka i Dositeja do danas ? Zato sto su svedocile o verolomnosti tadasnjih ( isto i danas) "prijatelja iz beloga sveta. Srbija ima samo tri prijatelja ,svoju Vojsku Crkvu i (hvala ti Boze) ...