Dodik: Podvala je i glupost da me je Vučić sprečio da krenem u otcepljenje, o tome nije bilo ni reči!

Tanjug

11. 09. 2014. u 16:57

Bodo Veber iz berlinskog Saveta za politiku demokratizacije tvrdi da je predsednik Republike Srpske nameravao da, tokom aneksije Krima, krene u otcepljenje Republike Srpske. Dodik demantuje Vebera

PRAG - Predsednik Republike Srpske Milorad Dodik nameravao je, tokom aneksije Krima, da krene u otcepljenje Republike Srpske, tvrdeći da ima rusku podršku, ali ga je premijer Srbije Aleksandar Vučić u tome zaustavio, tvrdi Bodo Veber iz berlinskog Saveta za politiku demokratizacije.

Veber, jedan od autora studije "Zapadni Balkan i ukrajinska kriza - promenjena igra za politiku EU i SAD", rekao je za Radio Slobodna Evropa da su on i njegov kolega Kurt Basojner tokom izrade sudije slučajno naišli na tu informaciju, ali da je ona potvrđena iz više izvora i da je za to "znao ceo zapadni diplomatski kor."

"U tim informacijama se otkriva da je Milorad Dodik, predsednik Republike Srpske, na početku ruske aneksije Krima zvao Aleksandra Vučića, premijera Srbije i da je hteo ozbiljno da iskoristi tu situaciju da krene u sprovođenje onoga čime godinama preti, ali da ga je premijer Vučić u tome sprečio", rekao je Veber.

Veber kaže da mu te informacije deluju ubedljivo.

"Mi smo, naime, u više navrata videli nastupe premijera Vučića koji svedoče tome u prilog. Kada je, recimo, pretposlednji put, krajem juna, bio u poseti Nemačkoj, i kada je bio pritisnut pitanjima nekih nemačkih novinara o svom odlasku na otvaranje Andrićgrada, Vučić je jasno pokazao da Vlada Srbije ne deli poziciju Dodika", rekao je Veber.

Veber je rekao da "nije jasno" da li je Dodik imao rusku podršku za taj korak i da mu teza da je Moskva planirala da u trenutku aneksije Krima otvori još jedno žarište - i to ne u Moldaviji, Pridnjestrovlju ili Gruziji nego u Republici Srpskoj, "nije uverljiva". "Pre bih rekao da je Dodik verovao da će imati rusku podršku", rekao je Veber.

On je rekao da je pre dve godine rađena studija o odnosu rukovodstva Srbije prema čelniku Republike Srpske, kada je na vlasti još bila Demokratska stranka tadašnjeg predsednika Srbije Borisa Tadića, Po njemu, Tadić je prilično koristio taj" bratski odnos" sa Dodikom za svoj "nacionalni imidž", ali iza kulisa nije mogao da kontroliše Dodika, "koji je i njemu predstavljao problem".

"Vučić je, za razliku od Tadića, prema Dodiku uspostavio distancu", rekao je Veber i dodao da je premijer Srbije u maju na pres konferenciji sa Dodikom, koji je tada ponovo stavio pod upitnik egzistenciju države Bosne i Hercegovine, rekao da to nije pozicija Vlade Srbije.

DODIK: SA VUČIĆEM NIJE BILO REČI O OTCEPLjENjU

BEOGRAD - Predsednik Republike Srpske Milorad Dodik demantovao je tvrdnje da je nameravao da uz rusku podršku, tokom aneksije Krima, krene u otcepljenje Republike Srpske i da ga je u tome sprečio premijer Srbije Aleksandar Vučić. On je u izjavi "Danas" rekao da ništa od tvrdnji, koje je tom listu izneo Bodo Veber iz berlinskog Saveta za politiku demokratizacije, nije tačno i da bi "taj gospodin trebalo da prestane sa lažima".

"Verujem da je gospodin Veber informisan, ali je ovoga puta promašio sve, jer je sve što je rekao spin i podvala. ", rekao je Dodik.

Prema njegovim rečima, "RS naravno ima svoj koncept i ona će shodno proceni koju imamo krenuti u tom smeru, ali naš primarni cilj je da pojačamo autonomiju RS i to je čista priča".

Dodik smatra da je sve to deo histerije koja se na Zapadu pravi oko Rusije i Krima, a zaboravlja se da je Krim sasvim legitimno sproveo referendum i kasnije doneo odluku o pristupanju Rusiji.

Na pitanje da prokomentariše tvrdnje Vebera da je u nameri da otcepi Republiku Srpsku računao na podršku Rusije, predsednik RS ističe da priče o otcepljenju nisu tačne, ali je tačno da je on uvek imao dobru saradnju sa Rusijom.

Predsednik RS negira i Veberove tvrdnje da ga je u nameri da krene u otcepljenje Republike Srpske i ostvarenje dugo najavljivanog plana sprečio premijer Vučić.

"To pitanje u našim razgovorima nije bilo na dnevnom redu, iako je status Republike Srpske stalna tema", napominje Dodik za "Danas".

Veber, jedan od autora studije "Zapadni Balkan i ukrajinska kriza - promenjena igra za politiku EU i SAD", istakao je za radio Slobodnu Evropu da su on i njegov kolega Kurt Basojner tokom izrade studije slučajno naišli na informaciju da je Dodik nameravao da krene u otcepljenje RS i da je za tu nameru "znao ceo zapadni diplomatski kor".



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (76)

Nis

11.09.2014. 17:19

Nazalost nije jos uvek vreme.Ishitrena odluka posluzila bi zapadu da ukine Srpsku.Da sacekamo Skotsku i Kataloniju da se kod njih zakuva pa da onda ispravimo jednu od istorijskih nepravdi...Hajde jednom u zivotu da odigramo pametno!

Vitez

11.09.2014. 18:23

@Nis - Slažem se, ali da su ovi iz RS slušali Srbiju nikada nebi bili ovo što jesu, već bi prošli kao ovi iz Krajine. Danas je 11 septembar.

kocka kockica

11.09.2014. 17:22

nemci hvale vucica, da bi zavadili srpske politicare, I oborili RS, malo morgen gospodjo svarcneger.

MatijaBeograd

11.09.2014. 17:35

Srbi u tzv.BIH treba da budu strpljivi....BIH ce se sama raspasti jer je nefunkcionalna i neodrziva tvorevina...sto se Vukija tice...nisam ocekivao da cemo mi Demokrate i liberali dobiti tolikog konkurenta za simpatije kod nasih zapadnih prijatelja...sta reci,Vucic je sad najveca uzdanica evropske Srbije i ubedjen sam da ce nas uvesti u EU i NATO

MatijaBeograd

11.09.2014. 19:43

@MatijaBeograd - Ni sam sebi nisi jasan sta si hteo da kazes,tako da sledeci put budi zanimljiviji,a bilo bi lepo i da Srbi napises velikim slovom...poz

Dymitr Ogonowski

11.09.2014. 21:41

@MatijaBeograd - Dobro ako bi se BiH raspala. Ali sta će biti sa Brckom? Ako ne dobiju ga Srbi, deo Srpske s Banjaljukom neće imati spajanja s ostalim srpskim zemljama. Ako bude resavati SAD, Brcko biće muslimansko, ako Nemacka - hrvatsko. Samo ako bi dosla Rusija biće srpsko. Naravno bi bilo spajanje ako sve bi bilo u EU. Ali ne verujem da EU će primiti Srpsku Republiku Bosne kao nezavisnu drzavu.

Bojan ZV

11.09.2014. 17:38

Je li moguće da jedan obični dezerter krene u otcjepljenje RS ili je riječ o predizbornim bajkama...Mile, Mile ko te ne zna , rekao bi da nema većeg Srbina od tebe,a ono obični demagog i ratni profiter. FUJ

barakuda

11.09.2014. 18:29

@Bojan ZV - Boki, za sve što te interesuje pitaj Bodu i Kurta. Kad dođu u Zvornik.

Nenad011

11.09.2014. 18:10

Realno i nije vreme, ali ovo je čista izmišljotina. O tome se priča u drugom konteksu.

bravo za premijera

11.09.2014. 18:26

@Nenad011 - po koi put trebamo da pocnemo rat zbog jedni te istih.Ako ce se ocepljuju neka to rade sami dok ne nestanu.

Pepeljuga

11.09.2014. 19:16

@Nenad011 - Slažem se sa Vama. Ja lično ne verujem u ovu priču. Ubedjena sam da su je izmislili oni koji žele da naruše odnose izmedju Srbije i Republike Srpske.

Jasa

11.09.2014. 20:07

@Nenad011 - Mnogima ne odgovara mir u regionu , zato i podmecu ovakve price.

GP

11.09.2014. 20:07

@Nenad011 - bravo za premijera: Koliko ti je godina pa ne znas odakle si Srbi koji zive van Srbije huskani na ratove, a potom ostavljani na cedilu? Ja jos dobro pamtim blokadu RS na Srini od strane Srbije koja je pocela da se primenjuje od septembra 1994. godine i trajala je sve do kraja rata u BiH.

Mladen

11.09.2014. 18:25

подржавам самосталну р. српску али и глуп човек зна да сад није време за тај потез... ово је извађено из контекста... чиста новинарска патка

слободна далмација

11.09.2014. 18:35

окупациона власт у београду ради врло добро !!!

licanka

11.09.2014. 18:52

Ovo je sve na nivou spekulacija, ali ako je istina to bi izazvalo ponovne sukobe u regionu a toga smo presiti, zato ako je Dodik imao bilo kakve namere dobro je da je sprecen u tome, sada sigurno nije trenutak za takve poteze.

Siniša

11.09.2014. 19:23

Ko zna kako će izgledati granice u budućnosti Evrope i sveta, ali sada sigurno nije trenutak da se otvara otvara ovo pitanje koje bi u sebe uvuklo čitav Balkan. Primamljivija i realnija je druga opcija koja je i demonstrirana u Berlinu, a koju je Vučić predložio tražeći ulaganja u infrastrukturu i razvoj Balkanskih zemalja. Neka pitanja će prestati sama po sebi kada sve zemlje Balkana budu ušle u EU.

Rajko

11.09.2014. 19:40

Koliko god bilo u interesu srpskog naroda da Republika Srpska dobije samostalnost to nije nikako ostvarljivo. Bar ne jos. Rusija je previse okupirana desavanjima na svojoj granici. Svima nama je poznato kakve su veze Federacije sa Turskom i Iranom, dve zemlje koje bi na svaki nacin pomogle aspiracije Bosnjaka da svoju realnu vlast prosire na celu Bosnu. Srbija ovakva kakva je ne bi mogla da pomogne Srpskoj u znacajnoj meri, a sigurno bi opet bila sprecena od strane EU i SAD. Apsolutno nemoguce.

Peace13

11.09.2014. 19:59

Ovoj vladi je pre svega vazan mir i stabilnost u regionu. Nikakvi nemiri, i nikakvo naginjanje Srbije ka jednoj ili drugoj strani, ce da svrstaju nasu zemlju kroz koju godinu u jednu od stabilnijih i pozeljnijih zemalja za zivot, ne samo u regionu, vec i sire.

Decha

11.09.2014. 20:00

Prica je neprovjerena i nema dobrih namjeru u tekstu njemackog 'intelektualca i demokrate'.

Vesna BG

11.09.2014. 20:07

To su ljudi koji znaju svoja posla, i koji putevi su dobri za budućnost naših država

MItar rabadžija

11.09.2014. 20:12

Premijer Srbije je mnogo uticajniji i priznatiji političar od Dodika. Prema tome, ne treba vući ishitrene i vući bezvredne poteze i time samo gubiti tempo u ovoj "šahovskoj" partiji. Samo stprljenja i sve će doći na svoje mesto.

Влада

11.09.2014. 20:14

Ма ППВ суперхерој бре...Запада тј. Немачке и Америке! Док он влада над Србима, заштита њихових интереса у Србији је загарантована (српски интереси, с друге стране, су небитни)! Ај у здравље вам "премијер" и његови "супер" потези....

Tardar

11.09.2014. 23:28

@Влада - Vučić svakim danom pokazuje da radi isključivo za srpski interes, interes države i naroda, a to što ne možete da mu nađete mane i greške, pa izvrćete činjenice, samo mu još više ide u prilog.

jovandeka

11.09.2014. 20:25

Opet švabska podmetačina.Ne daju nam mira ni pet minuta.Lijepo Dodik objasni neku veče kod Marića zašto nije išao u otcepljenje RS i ako je to bio pogodan momenat,jer bi onda morali dati i legitimitet šiptarima.I Švaba nam baci kosku.Hajde eć jedanput naučite nešto,pa im i vi bacite neku "novinu".Toliko pametnih i sposobnih agencija i niko da se seti da ih obnovi nekom "vesti",koja će i njima dan dva promenuti osmeh u zabrinutost.

MLADI KOSANOVIC

11.09.2014. 20:32

Prosto ne mogu da poverujerm u ovo sto citam, pre bih voleo da je ovo samo na nivou spekulacija. Nadam se da ce se glave ohladiti, ako je istina to bi izazvalo ponovne sukobe u regionu , zato ako je Milorad Dodik imao bilo kakve namere dobro je da je sprecen u tome, jer sada sigurno nije trenutak za takve stvari.

marija

11.09.2014. 21:26

@bojann90 - Savremena a pre svega razumna politika vodi se i treba da se vodi u pravcu toga da se smanje ljudske zrtve i razaranja i da se izbegnu sukobi koji samo guraju unazad sve ono sto je godinama stvarano od strane jednog drustva

Бајо Пивљанин

11.09.2014. 21:25

Колико ли је платио Додик овом Немцу,да ово изјави месец дана пред изборе у РС?

Alisa8

11.09.2014. 21:31

Time bi RS napravio "medvedlu uslugu",jer Rusi nisu mogli da se bave i tudjim problemima.Vučić je mudro posavetovao Dodika !

Vatromet

11.09.2014. 21:31

Srbija i Republika Srpska sigurno jednog dana treba da se ujedine,mislim da je bio pravi potez premijera jer bi ponovo vihor rata se rasplamsao nad Balkanom.

Pjer

11.09.2014. 21:33

Obzirom da Vučić bolje poznaje trenutne političke relacije i mišljenja ,napravio je dobar potez i odgovorio od odcepljenja ,koje bi RS dovelo do ruba propasti !

Petar

11.09.2014. 21:39

Sve su spremni da učine ne bi li se na bilo koji način još više (ako je više od ovoga ikako moguće)dodvorili EU,pa i ovakve stvari!Ne sumnjam da je istina.

Doktor

11.09.2014. 21:43

Nije Mileta Vucic sprecio u otcepljenju RS, nemojte mislit ovim da je Mile naivan i neiskusan politicar i da nevidi razliku izmedju Krima i Kosova i da je kao tad video pravi trenutak za otcepljenje RS, Mile je davno urezao put odcepljenja RS iz BiH i zna da jos nije pravi trenutak i da je jos vremena potrebno da se taj put utre. Zna Mile vise od Vucica sta je bolje za Srbe pa nece toliko da se upusta u diskusije sa strancima koliko se Vucic upusta, naucio je davno gde to vodi.

PetarW

11.09.2014. 21:59

Mislim da Dodik nije odabrao pravi trenutak za pokretanje te teme,radi Srbije,koja je u delikatnom položaju,a i zbog situacije u Ukrajini koja je trenutno fokus EU i sveta ! Zato je uticaj da to ne uradi Vučićeva dobra procena,a isto tako i dobra odluka Dodika da ga posluša !

Natala

11.09.2014. 22:03

Kako u životu tako i u politici iza svog stava čovek mora da stane, pošten karakteran čovek, i po pravilu to nikada nije lako.

Nobody´s Fool

11.09.2014. 22:23

Ko o čemu - botovi (nekada žuti,danas trobojni) o evrointegracijama ! Opasuljite se ljudi,proglašen fajront na 5+n godina ! Ne davite više,imamo pametnija posla,a kada njih dovršimo,ta stazica kojom nas stražarno sprovodite 14 godina više neće biti niti jedina,niti najprohodnija .

baunti

11.09.2014. 22:34

Gluposti, plasirane da se podrije kredibilitet predsjednika Dodika pred slijedece izbore. Ovo je masovna glupost, narucena iz Sarajeva. Kada RS bude pokrenula pitanje nezavisnosti, a pokrenuce, znacete svi! Ne brinite se... :)))

Deki

11.09.2014. 23:13

Mislim da Dodik nije bas tako naivan politicar pa da mu ovo padne na pamet, ali ako se to ipak desilo cestitam premijeru na dobrom diplomatskom potezu, jer bojim se da bi u ovom trenutku takav potez Dodika uveo Srbiju u nove konflikte.

Deki

12.09.2014. 13:51

@Deki - Ovo naravno nisam ja, već provokacija ili čovek jednostavno ima isto ime, a nije primetio da ga već koristim. U svakom slučaju, izdajniku nikad ne bih imao šta da četitam, naprotiv!

mudro

11.09.2014. 23:17

Sve su to gluposti...Rukovodstva Srbije i Srpske nisu niti naivna, niti glupa, da bi napravili nešto za šta su sigurni da u datom trenutku ne može proći. Vučić će sigurno razvijati i insistirati na najbližim odnosima sa Srpskom na svim poljima, a geografsko ujedinjenje sada sigurno nije predmet, što ne znači da jednog dana neće biti.

Filip

12.09.2014. 09:51

@marko - I zemlja ciji je predsednik vlade lider regiona u bliskoj buducnosti , to nam sada jasno stavljaju do znanja svi evropski zvanicnici

Helen

11.09.2014. 23:41

Vucic se ne mesa u stvari Republike Srpske, oni imaju svoh premijera i predsednika.Narod koji zivi tamo odlucuje o svojoj sudbini.

milos

12.09.2014. 08:30

@Helen - A i prateci to sto Vucic radi i prica , dolazi se do logicnog zakljucka da zasigurno ne bi podsticao na sukobe i nemire u tudjoj zemlji ako se u svojoj bori za mir i napredak

vlada

11.09.2014. 23:48

Ne to nije glupost, to je realnost i jedino moguće rešenje da ne bi došlo do novog rata! A da li ste pričali...? Znate, ispod slike stotinu značenja, zavisi šta potpišeš!

stannkaFR

12.09.2014. 03:10

Ako je to tačno,onda i da kažem zašto smatram da je dobro: Ne trebaju u ovom momentu previranja u regionu jer i nikome nisu u interesu. Ova vlada sa Vučićem kao premijerom je zaista uspela da u više navrata dokaže da je Srbija faktor stabilnosti na Balkanu i ako je uticala na sve ovo što ovde piše, dala je izuzetno dobar savet i od značaja za sve zemlje u okruženju.

Petar NBGD

12.09.2014. 10:29

@stannkaFR - Mir u regionu , ocuvanje stabilnosti i angazovanje na poslovima i projektima kooji ce zemlju voditi napred u buducnost a ne unazad i stagnaciju..to su prioriteti svih savremenih zemalja

ars regia

12.09.2014. 09:20

Donositi politicke odluke bez zakonodavne osnove objasnjava da ne postoji pravi poredak!

okanite se politike daj sta das

12.09.2014. 10:19

Ako ste poceli novi projekat, mozete iskusiti napredak na vise frontova istovremeno.

ars regia

12.09.2014. 12:36

Mi stvarno nezmnamo sa on hoce, kod savetodavnih organa savetuje sta treba da savetuju, kod organa koji donose odluke ne dozvoljava da donesu odluku vec sam odlucuje, a organe koje treba da slusa ucenjuje.

Mirce

12.09.2014. 13:32

Ne znam kolko je sve ovo realno. Ali podrzavam ovakav stav premijera. Srbija mora biti faktor stabilnosti u regionu , a politicka stabilnost je osnova ekonomske stabilnosti.

МИЛАН

12.09.2014. 13:38

Премијер Александар Вучић не да отцепљење Републике Српске.

Miro Đokić

13.09.2014. 09:41

@МИЛАН - @Milan: To je najveća glupost. Niti je Vučić tražio niti je zabranjivao bilo kakvo otcepljenje RS. Ovo je obična provokacija.

DarkoDare

12.09.2014. 13:39

Nisu nam uopste potrebni sukobi na Balkanu. Ukrajina je sada ispala koleteralna stete prepucavanja izmedju Sad i Rusije i nazalost ne verujem da ikad moze da se oporavi. Najbolje resenje bi bilo da se raspise referendum kao nekada u Cg ili za koji dan u Skotskoj i da gradjani Rs odluce, ali smatram da jos nije vreme za to.Trenutno je najbolje za Srbiju da se zalaze za mir i da postuje teritorijalni integritet svih drzava.

nikola

12.09.2014. 22:48

@DarkoDare - Kad vec znas sta je potrebno, mozes da odes do sela Gornja Maoca ili da odes na KiM ili mozda najbolje da odes u Novi Pazar pa da im to objasnis! Nismo mi trazili ni' 1, ni' 2 svjetski rat, ni' ratove 90-tih, pa smo ih dobili! I kako mozes BiH nazivati drzavom, kada dva naroda govore o "oslobadjanu" Bosne ili Hercegbosne, a koje je zapravo etnicko ciscenje, ne postoji ni minimum uslova da se odrzi bez pritiska sa strane!

Moriss

12.09.2014. 14:03

Verovatno ce sada radikali napadati, ali da se odcepila RS onda bi i Kosovsko odcepljenje bilo legalno, a to nam nije potrebno.

Alex

12.09.2014. 14:04

Da bi Republika Srpska to mogla da sprovede u delo bez posledica, neophodno je da Srbija bude ekonomski i diplomatski jaca.

Srki Maratonac

12.09.2014. 16:03

moriss-e koliko ja znam na Kosovu nije bilo referenduma za ocepljenje a u Srpskoj bi bilo referenduma pre odvajanja...ima tu veeelike razlike

minimoji

12.09.2014. 22:15

Šta god da se ustvari desilo važno je da je region stabilan ,nema trzavica koje bi mogle da ugroze isti.

Minja

13.09.2014. 00:46

U ovom momentu nije potrebno nikakvo talasanje na Balkanu i u nasem bliskom okruzenju. Potrebna nam je stabilnost i mir da bi Srbija krenula u privredni oporavak. Odcepljenje Rs ne bi donelo nista dobro obzirom da znamo kako je stvorena vestacka tvorevina Bih.

Rada Koljević

13.09.2014. 09:36

Ovo je čista propaganda. I Vičić i Dodik znaju da je Srbija potpisnica Dejtona i da je u neku ruku garant tog sporazuma , pa nije realno da sada razgovaraju o otceljenju RS od BiH.

Чича Дража

13.09.2014. 10:25

"Да није Немаца, Енглези би били најгори народ на свету."