Pad komandnog mosta

Ratko DMITROVIĆ

09. 05. 2014. u 21:22

Sve ovo što se sada pred našim očima događa u Ukrajini davno je planirano i nagovešteno. U međuvremenu, dogodilo se nešto što Zapad nije očekivao - Rusija se podigla s kolena, uspravila ekonomski i vojno

Znate sigurno onu priču o seoskom kabadahiji koji mesecima, godinama, maltretira goste lokalne kafane, sve dok se ne pojavi neko njegove snage, udari pesnicom po šanku i pokaže siledžiji liniju koju više ne sme da prelazi. Tu scenu, preslikanu u život, na velikoj svetskoj pozornici gledamo već dve godine. Ovaj drugi, koji je povukao kavkasko-ukrajinsku liniju kredom, odaziva se na ime Rusija. Žensko ime, ali muški potezi.

Sve ovo što se sada pred našim očima događa u Ukrajini davno je planirano i nagovešteno. Devedesetih godina, a bogami i kasnije, „nezavisni intelektualci i novinari“ u Beogradu budalom su proglašavali svakog ko je kazao da satanizacija Srba i obračun sa Srbijom, od strane Zapada, predstavljaju tek uvod, probu za veliki čin velike svetske drame, koji će se odigrati na prostranstvima Rusije, Ukrajine, Kavkaza. Kakva zavera i uštipci, tu je reč o širenju demokratije, obračunu sa totalitarnim sistemima - govorili su. Kabadahija u liku NATO, s mozgom u Vašingtonu i Briselu, raskomadao je Jugoslaviju (uz veliku pomoć lokalnih plemena) i vodeći se logikom da je usitnjenim prostorom mnogo lakše vladati, na mestu jedne države napravio šest, a onda jednu od njih, Srbiju, osakatio dajući deo te zemlje Albancima da naprave svoju drugu, etnički čistu državu. Za to vreme, neočekivano brzo, dogodilo se nešto što Zapad nije očekivao ili je to očekivao samo u naznakama: Rusija se podigla s kolena, uspravila ekonomski i vojno, i najpre u Gruziji, a potom u Ukrajini, počela da trezni onog siledžiju s početka priče.

Kome još treba objašnjavati razloge postojanjaNATO, 25 godina nakon što je nestao Varšavski pakt, tas na terazijama svetske vojne moći. Zbog čega je sve ove godine opstajala i razvijala se ta strašna oružana sila? Samo zbog Rusije. Mi danas prisustvujemo jednom od najvažnijih perioda savremene istorije: prekompoziciji sveta, rušenju apsolutne dominacije jedne bahate imperije, uspostavi odnosa za koje smo već mislili da nisu mogući. Ogromna prostranstva, neprocenjiva prirodna bogatstva Rusije, Sibir pre svega, neiscrpni izvori pitke vode (za tridesetak godina biće skuplja od nafte) decenijski su cilj Amerike i njenih zapadnih saveznika. I to se nije skrivalo: eno vam knjiga „Velika šahovska tabla“ Zbignjeva Bžežinskog, više od četrdeset godina glavnog američkog geostratega. Ukrajina je trebalo da posluži kao poslednji, najbliži komandni most za operaciju ovladavanja Rusijom. Pre toga Gruzija. U oba slučaja Imperija je prošla s modricama.

Putin u Ukrajini nema izbora. Ako pusti NATO da se smesti s ove ili one strane Dnjepra, Rusija više neće biti nuklearna sila (nema vremena za eventualnu proturaketnu odbranu) i u takvoj konstelaciji biva oslabljena do mere koja može označiti početak njenog naglog slabljenja, do teritorijalnog rastakanja. Vraćanjem u sastav Rusije Krima, otetog 1956. godine, Moskva je pacifikovala Imperiju na izuzetno važnom prostoru crnomorskog basena, a šta toj velikoj i ponovo moćnoj državi stoji na raspolaganju, u slučaju potrebe da se brani, videli smo i čuli na Crvenom trgu, u petak pre podne, prilikom vojne parade upriličene u znak sećanja na pobedu nad fašizmom.

Rusija vraća veru u mogućnost postojanja sveta ravnopravnosti. Moć bez kontrole uvek je problem za nemoćne, Srbi to znaju bolje od drugih.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (44)

Filip

09.05.2014. 22:08

Srbija treba da zastiti svoje gradjane i da zabrani odlazak Srbima u EU i SAD tamo da rade i budu robovi za smesan novac...treba omoguciti radnicima da idu u slobodne zemlje Kinu,Rusiju,Belorusiju,Venecuelu i ostale razvijene i bogate zemlje.

Ranko

09.05.2014. 22:26

@Filip - Slobodno idi u Kinu,Belorusiju,Pakistan itd....ali bi se brzo vratio.Ti sigurno neces nikom zabraniti a ni bilo koja BUDUCA VLADA svojim gradjanima gde ce da idu i sta da rade.A posto si glasao za ove,slobodno im se obrati za objasnjenje kako to i oni hoce sada u EU,a 20 godina su pljuvali po toj EU.U svakom slucaju sve stranke koje su protiv EU su dozivele DEBAKL na izborima.To govori gde hoce narod da ide.

Patriota

09.05.2014. 23:00

@Filip - Ko je jos lud da ide na zapad da radi...? svi posteni Srbi vole Rusiju i Kinu, a one su sada najuredjenije i najbogatije zemlje, to i vrapci na grani znaju...

Rodoljub

09.05.2014. 23:08

@Filip - Ne zanosi se Ranko da je narod zaludjen Evropskom unijom. Narodu je dosta pljacke i pokvarenjastva onih koji su bili na vlasti i glasali su da oteraju prethodnike lopove i lazove . Bilo bi dobro da se raspise referendum i da se vidi koliko gradjana "luduje" za EU. Mislim da bi se svi iznenadili .

Јабре

10.05.2014. 01:15

@Filip - Ала сте се нашли патријоте и продане душе ... На западу тј у ЕУ је незапосленост просечна 22%, толика је и међу младима у Словенији међу старијима је још већа. У Грчкој је 54% младих без посла а исто је у свим јужно Европским земљама. А и многе западне падају полако, једино су још стабилне Швапске земље и скандинавске и Холандија све друго је пропало и пропада. А у Русији ради 30 000 Американаца њима је добро али то је испод вашег нивоа јел тако ?

Владо

10.05.2014. 08:21

@Filip - Сви су 1939-40. хтјели са Хитлером или су хтјели само зато што су се бојали. Не кажем да се и Русија не би понашала исто када би имала новчану моћ као Америка. Ја бих тада био против Русије. А сада сам против Америке. А Запад је данас овакав зато што су више од 1000 година пљачкали немоћне па су имали пара да граде цркве, дворце и друге ствари и зато што смо их ми-робови градили. И данас их бјежањем из земље градимо јер нико неће да се помучи да би онима иза нас било боље. Тако нам и треба...

Filip

10.05.2014. 10:57

@Filip - Da je dobro u SAD, Rusi i Kinezi bi ziveli tamo...u SADu sem ambasade jednog Rusa i Kineza nema, a i Srbi se vracaju, jedna ih je nekoliko hiljada ostalo...dok u Kinu svake godine dolazi hiljade Srba da radi i zaradi novac.

зокс

10.05.2014. 13:02

@Filip - Филип,а ко прича овде о унутрашњим уређењима држава?Овде је Филипе реч о спољњој политици американоса и њихових подрепаша,који пљачкају где год се усуде да пљачкају!Веће демагогије од ове твоје на овако малом простору нисам скоро имао прилике да видим!

Јабре

10.05.2014. 20:42

@Filip - Види се Филипе да ниси изашао из свог села, селе се и у Кину и у Русију и Срби, и Немци и Американци, и Енглези и многи други. У Русију је окроман приток људи имају исти проблем као Америка и ЕУ са имигрантима.

Zoran

09.05.2014. 22:23

Samo ej precutano da je Krim Rusija poklonila Ukrajini i nije ga uzela kad se Ukrajina odvojila od SSSR, nego bas, slucajno, sada. To ne da nece Zapad da proguta, nego nece ni prijatelji Rusije. Cak ni Kina nije poklonila Tajvan pa da ga pripoji sada. Krim je hvatanje za slamku.

Јабре

10.05.2014. 01:12

@Zoran - Крим није поклонила Русија нити је ико питао народ на Криму да ли хоће у Украјину него је Украјинац једноставно после једне флаше водке одлучио да да Крим својој Украјини. Русија је дала 1991 Севастропол Украјини, једној пријатељској и братској држави. А сада Украјином владају НАТО плаћеници и нацисти који прогоне Руски народ, то више није пријатељска земља. А Русија има право да се брани када је угрожена она или њен народ.

gargamel

10.05.2014. 07:30

@Zoran - Ala nas prosvetli Zorane.Nije poklonila Rusija nego Hruscov, kao sto ni Srbija nije poklonila Kosovo nego Tadic i Vucic.Uostalom da je Nato ostao na pristojnoj udaljenosti, da nisu fasisti preuzeli vlast u Kijevu, Putin ne bi ulazio na Krim

momcilo

09.05.2014. 23:28

Dmitrovic zna da u medijima nema milosti, ostaju najjaci, svi vlasnici biznisa (malih biznisa) na "zapadu" su mi rekli, ako hoces da se bavis svojim biznisom zaboravi na prijatelje, ako se ponasas prijateljski bankrotiraces. Srbija od kralja Aleksand do Milosevica, igra prijateljsku ulogu, sta se desilo , srbija je bankrotirala. pre mesec dana sam besneo zato sto tamara nije pobedila na X_faktoru, srbi su rekli to je nacionalizam, ali nije vec srpski bankrot. Rusija bolje shvata biznis

Srki

10.05.2014. 00:32

Nema potrebe da se Rusija usprotivi SAD. SAD ce polako da se raspadnu iznutra.Oni dolari koje su stampali tolke godine, polako ce da se iz sveta vrate u SAD. Bezvredni.Pokusavaju da izazovu veci rat na tlu evrope jer misle da bi ih to moglo izvuci.Od nagodinu, drzave BRIKS-a imaju kontratezu mmf-u, sto znaci znacajno smanjenje dolara u svetu, a to ujedno znaci inflaciju u SAD, odnosno pad vrednosti dolara.Kad se tome doda i smanjena potraznja robe zbog krize, stvari su jos jasnije.

Rale

10.05.2014. 00:40

Devedesetih godina, Rusija nije bila vojno slabija od SAD, kako mnogi zele da pokazu, ali je imala loseg predsednika, Jelcina, koji je prakticno odradjivao stvari po volji zapada.Za bahatost SAD krivim naravno najvise njihova vodjstva i CIA koja je njihova konstanta, bez obzira ko je predsednik i koja zapravo vodi SAD, ali podjednako krivim i UK, Nemacku i Francusku.UK jos i razumem, rodjaci su, ali Nemacku ne mogu da razumem.Zasto im u svemu idu niz dlaku?Afganistan,Juga,Irak,Libija...

GALEB BIJELI

10.05.2014. 08:12

Teze u tekstu su od početka do kraja netočne,pogrešno postavljene, i ničim dokazane. Nije cilj Zapada ugrabiti bogatstva Rusije, a niti to želi. Zapad će ih kupovati kao i dosad i to je sve. Članstvo u NATO-u nije prisila_ autor ovo nema u vidu. Članstvo je dobrovoljno, a ni jedna zemlja ne želi izići. Naprotiv-NATO-pakt se širi i širit će se; on je sigurnosni i civilizacijski garant zapadnog svijeta. Rusi nisu povratili oduzeti Krim,već su ga sada okupirali. Ubnutar SSSR-a nije otet!

Gojko

10.05.2014. 11:09

@GALEB BIJELI - A po cemu je tvoja teorija dokazana.NATO je reagovao na tzv.etnicko ciscenje na KiM,ali nije na beg Srba pred krvozednim Hrvatima i Shiptarima.A P.Galbrajt je navodno shtitio srpsku izbeglichku kolonu govoreci Hrvatima,Ne dirajte ih zar vam nije malo shto ste ih zauvek najurili.

Snouden

10.05.2014. 12:53

@GALEB BIJELI - Galebe, zasto su tvoje gazde izmisljale da Irak ima oruzje za masovno unistenje? Cisto onako, da im uvedu malo "demokracije"? A vidim da nisi u toku sa mislima babe Olbrajt koja je rekla da "nije posteno da Rusija ima tolika bogatstva". Eh, da i ja imam jedan takav 2D mozak pa da se malo odmorim.

Ruben

10.05.2014. 13:04

@GALEB BIJELI - uobicajeni pogled podrepne muhe: da se Vlasi ne dosijete ; ako cilj zapada nije pljacka kako onda objasniti njihovu istoriju koja nije nista drugo nego istorija pljacke - od krstaskih ratova pod plastom "oslobodjavanja Hristovog groba" pa do danasnjice "borbe za demokraciju" svi njihovi ratni pohodi su imali isti cilj: pljacka i dominacija

зокс

10.05.2014. 13:13

@GALEB BIJELI - Snouden,не можеш имати такав мозак јер је резервисан за Хрвате и остале подрепаше!Злогласни запад на челу са дивљом хордом американоса растурили један народ,једну државу Ирак-Кувајт,да би могли пљачкати,са локалним политичарима,нафту!Објавили лажно наравно да Ирак има хемијске отрове да би опљачкали ирачку нафту!Објавили лажно наравно,да Гадафи има биолошко оружје,да би опљачкали либијску нафту,и нама високоморални и поштени Галеб прича приче у које он МОРА да верује!Галебе,галебе,,,,....!!

GALEB BIJELI

10.05.2014. 13:35

@GALEB BIJELI - SNOUDEN- prijatelju- nitko nije bezgrešan,pa ni Amerika. Tako je- slažem se da su u slučaju "IRAK" napravili grešku i promašaj. U slučaju Libije i Sirije nisu,jer izbjeglice su se brojale milionima,ali nijedna nije pošla u vašu ljubljenu Kinu i Rusiju,nego u EU i njima stvorile problem.Ni Srbija nije pristala primiti nekoliko stotina tisuća izbjeglica.. Otimačina unutar jedne države(SSSR-a) bez rata nije otimačina. .Još samo da uvjerim ZOKS-a da je Milo najbolji političar Balkana.Pozdrav!

зокс

10.05.2014. 14:30

@GALEB BIJELI - Галебе,опет се неистинама,хришћанину,служиш!НИКО из Либије није бежао док није почела демократија да пада "с неба"од стране зликовачког запада,оних испод чијег сте се репа и шупка ви покатоличени завукли!

Gojko

10.05.2014. 15:31

@GALEB BIJELI - Galebe crni,u more se ne razumem iako sam sam sluzio JNA kod Splita,ali u istoriji se smatra pochetkom rata 3.novembar 1944.g kada suamericki avioni bombardovali sovjetsku kolonu ranivsi oko 100 vojnika i oborivsi im avion cija 2 pilota su sahranjeni u Jagodini.

Mileva

10.05.2014. 17:39

@GALEB BIJELI - Galebe, sve vise sam ubedjena da si ti spoljnopoliticki komentator "Slobodne Dalmacije". Tako dobro poznavanje stvari, zadiranje u dubinu problema, ukazivanje na pozadinu dogadjanja... Ma priznaj da si to ti! (Nema potrebe da se stidis, i kod nas je vecina novinara neobrazovana ali drska).

GALEB BIJELI

10.05.2014. 20:44

@GALEB BIJELI - MILEVA- draga- Srpkinje su mi bile stalni izazov,ali i da nisu,razlozi pristojnosti nalažu da Vam odgovorim. Znate što je u temi ovog članka najtragikomičnije? To da je inicijativu za sazivanje Konferencije o Evropskoj sigurnosti i suradnji dao vodja SSSR-a L. Brežnjev,a ostale države prihvatile. I onda- peti po redu njegov nasljednik pogazio zavjet- dokument o nepovredivosti granica. A gosp. Dmitrović ovo nije imao u vidu.Javite se, ali ja nisam taj!

Mileva

11.05.2014. 09:15

@GALEB BIJELI - Galebe, ni Krleza mi ne bi bolje odgovorio. Vrlo ste subjektivni subjekti. Neizlecivi.

Бошко

10.05.2014. 09:17

По овом би значило да нас "спасилац Србије" Вучић и "проевропска" екипа увлачи у гнездо силеџија и кабадахија који немају алтернативу. Није нам доста бомбардовања и убијања од НАТО европске уније него нас "спасиоци Србије" нуде да будемо робови истима.

зокс

10.05.2014. 12:53

@Бошко - Бошко,не сме народ сваљивати кривицу на ову болесну српску назови власт,него узети ствар у своје руке,или ћутати ако ниси кадар урадити то што сматраш да је исправно!

Mileva

10.05.2014. 17:36

@Бошко - Zoks, kamo lepe srece da bar cute. Ali jok! Plasljivci na sav glas grakcu protiv nacionalista plaseci se da ih ne uvalimo u neku nesrecu. Slobodu, ponos, suverenitet... Ne vole oni ni one druge, ali su im "komotniji". Krv, znoj, suze, za reforme-da. Za dostojantvo - nikako! Preskupo je.

SIKI

10.05.2014. 09:41

Sve je u redu osim da je mozak u americi tamo su samo GMO misici a mozak je i dalje u britaniji odatle se vuku konci oduvek U svakom slucaju SLOBODNI SVET se polako budi i nadam se da ce se ujediniti protiv SATANE koji se sada zove NATO

4c

11.05.2014. 09:23

@SIKI - Poslao sam komentar prije nego sam procita komentare...........u pravu si 100%

Mali bata

10.05.2014. 09:50

Vratimo se na da treba gledati globalno a reagovati lokalno. U toj demokratiji koju opisujete od vremena raspada Varsavskog pakta, i vladavini ljudskih sloboda i prava, ako ne probate nikada necete znati sta mozete da ostvarite ali na korektan nacin za potrebu zajednice.

dragon

10.05.2014. 10:34

Prosle godine u vreme zavrsetka Libijske faze,stojeci na jednom nadvoznjaku u Minhenskom predgradju,gledao sam rano izjutra kolone vozila.Svih osam bile su zagusene,i tada sam shvatio da je bog na zemlji zapravo "ENERGIJA".Nema te drzave ,ideologije koja se nece slomiti ili predati pod pretnjom same reci nafta,gas, rude.Nazalost zapad ima prave podatke o resursima sopstvenim a i Rusije.Nema napred dok ne stave pod svoju sapu te resurse.Situacija je sada ili ili,te stoga ocekujem rat.

Nova generacija odgovornih sinova i cerki Srbije

10.05.2014. 10:41

Sa cisto tehnickog stanovista to je ocigledno bitno da svesni smo znacaja realnih politickih interesa koji mogu uticati na stavove i kod drzava i pojedinaca.

Mirko

10.05.2014. 12:11

Bravo za kratak i jasan tekst, s obzirom da nekim ljudima mora da se crta, ovo svako može da razume.

Ruben

10.05.2014. 12:59

hvala gospodine Dmitrovicu na postenoj i lucidnoj analizi ; koja je glas dostojanstvene i istorijski koherentne Srbije ; ali taj glas je previse diskretan ; ono sto dominira uglavnom srpskim medijima je susta suprotnost vase nalize.

Dule

10.05.2014. 13:31

Jednopolarni svet nema buducnost, bas kao i jednopartijski sistem u bilo kom obliku. Srbiji takav svet apsolutno odgovara, jer je ovaj narod uvek voleo da misli svojom glavom, sto se u prevodu zove sloboda. Hvala autoru ovog teksta sto je jos jednom pokazao da misli svojom glavom i pripada onom pravom novinarstvu koje moze da doprinese svetskom napretku.

tomo

10.05.2014. 13:42

E moj Bosko,a sta si ti mislio da vani tece med i mleko?Demokratija ti je to,a sva tvoja demokratska prava svode se na to da imas pravo da radis i da cutis i gotovo!E sada,kriza je svugde pa narod na zapadu ipak malo manje to oseca jer je ipak malo bogatiji nego u Srbiji .Ali krizu ne osecaju bogati,sav teret prebacen je na radnicku klasu.Ni vani vise ne postoji srednja klasa,postoje ekstremno bogati,bogati,radnici i socijalci!Ovi zadnji kopaju po kontejnerima i posecuju javne kuhinje pocesto.

aman zaman

10.05.2014. 18:03

Jucer kad se obelezavao "Dan pobede", u Splitu gradonacelnik otkrio spomenik ustaskom pukovniku i njegovim sledbenicma. U "antifasistickim" medijima koje uredjuju (i) srbi o tome nista nego stara zvaka o srpskom "fasizmu" koju zvacu (takodje u crnoj uniformi) neke opskurne beogradske zene.U Sarajevu propagndni kresendo sa Gradskom vecnicom koju su potajno zapalili isti oni koji sada tamo drze tirade o srpskom "fasizmu". Srbi opet indolentni. Cekaju Ruse da dodju i urade njihov posao.....

4c

11.05.2014. 21:32

"s mozgom u Vašingtonu i Briselu"?Ne,mozak je u Londonu,Tel avivu i Vatikanu,od tamo se vuku konci preko marioneta postavljenih u vrh prvih dvoje.

Dule Trubica

14.05.2014. 11:41

Ratko BRAVO mi ovo svi znamo ali zasto se ne ponasamo sa ovakvim znanjem zarad sopstvenog interesa nase Srbije npr zasto sada ukidamo porodiljama osnovnu novcanu pomoc na trecinu onog sto su dobijale. Zar nije jasno da bez dece nas vise nema a kamoli Srbije. Mislim ovo gore je samo jedan primer........zasto za svaki izlamski centar/skolu po Beogradu netrazimo isto u Albaniji Turskoj gde god jos ima Srpskog roda.