Četiri mere za oporavak srpske privrede

Tanjug

08. 05. 2014. u 12:44

Premijer Aleksandar Vučić najavio je četiri mere koje će podići srpsku privredu, povećati broj zaposlenih, pospešiti investiranje u Srbiju, te obezbediti jeftin krov nad glavom. Država izlazi iz medija

BEOGRAD - Premijer Aleksandar Vučić najavio je u intervjuu za Nedeljnik četiri mere koje će podići srpsku privredu, povećati broj zaposlenih, pospešiti investiranje u Srbiju, te obezbediti jeftin krov nad glavom.

Prva mera - subvencionisani krediti preko banaka, odnosno najpovoljniji mogući krediti za privatni sektor, prema rečima Vučića, treba da omoguće da država praktično delimično pomogne privredu i smanji potrošnju.

"Banke će dati milijardu i dvesta miliona evra subvencionisanih kredita. Dakle najpovoljnijih mogućih kredita koji će ići privatnom sektoru u Srbiji. Da bismo to nadomestili bankama, jer će to biti krediti po najmanjim mogućim kamatnim stopama, država će podstaći banke sa 60 miliona evra. To će biti izvanredna injekcija posebno za likvidnost naše privrede", uveren je premijer.

I ŠKOLA OD POLA OSAM? Vučić je najavio mogućnost da od naredne školske godine i đaci idu ranije u školu, tačnije da nastava počinje u 7.30, kako roditelji koji sada rade od pola osam ne bi imali problem s decom.
Vučić je pri tome podsetio da novo radno vreme važi samo za javni sektor, a da je cilj da imamo što više zaposlenih u privatnom sektoru, jer, kako je rekao, zaboravljamo da nas privatni sektor sve izdržava.
Na opasku novinara Nedeljnika da je odluka o novom radnom vremenu doneta možda malo na prečac, premijer se složio da to možda i nije mera koja će doneti neki ekonomski boljitak, ali da je uveren da može uticati na povećanje odgovornosti.
"U 7.28 sam se jutros vozio liftom i išao pešice po zgradi vlade i video kako ljudi dolaze na posao. Nikome nije lako da ustane, ali se jasno vidi da ta mera donosi obaveznost i sve nas navodi na veću odgovornost. Dačić kad god je mogao nije ustajao pre 10 sati, a sada i on mora ranije da ustane. To pokazuje da ti ljudi moraju da imaju potpuno drugačiji stav prema onima koji nisu u javnom sektoru i onima koji izdržavaju te u javnom sektoru", naveo je Vučić.

Drugi paket mera treba da omogući izvlačenje sive ekonomije i dramatično veće zapošljavanje ljudi, a to je, objašnjava, onaj deo gde ljudi rade na ugovor po delu, preko studentskih zadruga, na crno.

To je model o kojem je premnijer i ranije govorio, a podrazumeva da svaka kompanija koja ima tri ili četiri zaposlena, ako zaposli još jednog za njega će platiti 30 odsto obaveza, a država ostalih 70 odsto kako bi imali socijalno i penziono osiguranje.

To znači da je na deset zaposlenih radnika odnos sedam prema tri, da država plaća za sedam, a preduzetnici za tri.

"To vam dođe jeftinije nego da vam svi rade na crno, a imate motivisanog i stimulisanog radnika. A oni koji zaposle više od 100 ljudi dobiće odnos 75:25. Država će da plati 75 odsto, a oni samo 25 odsto obaveza. Te mere su za nas fiskalno neutralne i pozitivne, a očekujemo da na takav način rešimo zaposlenje desetine hiljada ljudi", objasnio je Vučić.

Time, dodao je, dobijasmo i da ne trošimo naš novac, već krećemo u veliku akciju u kojoj će privatni sektor da reši probleme, a svi da imaju motivisane radnike koji imaju perspektivu.

S druge strane, država tako uvodi u legalne tokove sve firme koje su bile u sivoj zoni, navodi Vuičić uz napomenu da subvencije države traju čak tri godine.

Za popravljanje poslovnog ambijenta Vučić pominje da je izuzetno važno što naredne sedmice u skupštinsku proceduru ulaze kompletni zakoni o privatizaciji, zakon o stečaju, a u roku od 10-12 dana ide i zakon o radu, što je, konstatuje, brže nego što smo očekivali.

On dodaje i da je sa sindikatima dogovoren dobar deo posla u vezi pomenutih zakona, te da je namera vlade da kreira najbolji investicioni, odnosno podsticajni paket u ovom delu Evrope.

"Uporedećimo sve i dokazati koliko je to bolje nego što daje Bugarska, Rumunija, Makedonija. Zato ću moliti naše arapske prijatelje da nam pomognu da bismo mogli da to podržimo kao zemlja. Hoćemo pre svega da u automobilskoj industriji, poljoprivredi, drvnoprerađivačkoj industriji uzmemo sve najbolje, a ne da kompanije koje su htele da investiraju u Srbiju odlaze u Makedoniju", navodi Vučić i dodaje da je to jedini način da povećamo plate i penzije, a ne da nam nešto padne s neba.

On podseća i da je veliki broj kompanija ranije poslao zahteve za ulaganje u Srbiju, te zaključuje da ne smemo da izgubimo nijednog od njih.

"Uz to, zamoliću ljude u Fijatu da prave još jedan model automobila u Srbiji. To će biti velika stvar i očekujem da u narednih sedam dana naši ljudi to obrazlože u Torinu, a prethodno ću ovde razgovarati sa Silvijom Vermentijem; da vidimo šta možemo da uradimo u Kragujevcu, šta u Nišu. Mi u ovom trenutku imamo najveću pokrivenost izvoza uvozom u istoriji savremene Srbije, čak od Titovog vremena, i ona je negde na 73 odsto, a mi hoćemo da idemo na više od 80 odsto, što je za našu zemlju i privredu gotovo neverovatno", kaže Vučić.

Za jeftine stanove i "kranove po celoj zemlji", predviđen je poseban paket mera, jer to je, ocenjuje premijer, oblast u kojoj imamo najveće probleme, pre svega u građevinskoj industriji, koja beleži najveći pad iz godine u godinu.

Kod nas, konstatuje, ne postoji visokogradnja, čak ne postoje više ni firme koje to mogu da rade.

Zato ćemo, kako kaže, sada da donesemo odluke da država ima pravo da daje besplatno zemljište, ali da cena kvadrata bude niska.

U tom smislu Vučić u intervjuu Nedeljniku pominje da su u toku razgovori sa Araptekom, jednom od najmoćnijih svetskih kompanija, čija vrednost prelazi 220 milijardi dolara.

Oni, objašnjava, rade brzo, dobro, jeftino, a da bismo rešili problem naših policajaca i vojnika, kojih ukupno ima 40.000 sa nerešenim stambenim pitanjem, ulazimo u taj projekat.

"Da ne pričam o mladim ljudima. I računica je čista - ako izgrade 100.000 stambenih objekata to vam je oko 10 miliona kvadrata, pošto oni ne grade stanove manje od 80 kvadrata. Rok za plaćanje bio bi 20-30 godina, sa bankarskom kamatom sa sve euriborom od 3,1-3,2 odsto, što znači da nemate nikakvo učešće. U tom slučaju rata za stan od 80 kvadrata ispada od 120 do 130 evra na mesečnom nivou, što je manje od rentiranja", navodi Vučić, uz napomenu da je ideja da takvo rešnje ne bude samo za Beograd već i za druge gradove.

Vučić najavljuje da će realizacija svih pomenutih mera početi odmah, jer više nema vremena za čekanje, dodaje da "što je dogovoreno sa sindikatima dogovoreno je", a da je ono što sledi odluka Vlade Srbije o usvajanju pomenutih mera, što se očekuje u ponedeljak, te zatim njihova razrada kroz uredbe.

*****

VUČIĆ: DRŽAVA SE POVLAČI IZ SVIH MEDIJA

Premijer Alekasandar Vučić najavio je da drzava povu svih medija.
"To je moj koncept. Ja vidim sad pritisak, svi hoće da država ostane u medijima. Zato što nisu sposobni da idu na tržište. Ma, ne zanima me. Svi u privatni sektor", rekao je Vučić za Nedeljnik.

On je rekao da e letnje pauze biti donesena tri medijska zakona.

A na pitanje da li drzava povu medija, ogdgovorio je: "Apsolutno".

Povodom saopštenja SNS o uređivačkoj politici RTS, premijer je ocenio da je bilo "glupo i besmisleno" da se bilo kakvo saopštenje izdaje na dan kada je on davao ekspoze u Skupštini Srbije, ali smatra da u tekstu tog saopstenja nije bilo "bilo kakvih pretnji, bilo kakvog ugrožavanja slobode medija".

"Postoje partijski činovnici u nekim od udruženja novinara, o čemu uopšte ne bih govorio, niti me to zanima", dodao je.

Vučić je podsetio da je aktuelna vlast "jedina vlast koja na RTS nije promenila nijednog novinara, ni urednika".

"Najpoštenija vlast u najpoštenijem odnosu. U kampanji je Đilas bio osam puta gost na RTS-u, a ja sam bio dva puta i nemam problem sa tim. Ja i podstičem i molim da nastave sa svojim kritičkim raspoloženjem, zato što nas to popravlja i čini nas boljim", zaključio je Vučić.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (101)

blagica

08.05.2014. 12:51

Ove cetiri mere koje je najavio premijer Vucic plus stednja na svim nivoima i izostabak korupcije i kradje moraju da daju rezultate. I naravno odgovorno ponasanje politicara i kontrola njuhovog rada.

Bgd

08.05.2014. 13:00

Dragi moj premijeru, ja radim u privatnom sektoru i evo najvažnijih razloga zašto nema veće zaposlenosti: - previsoki fiskalni i parafiskalni nameti - naplata je nemoguća misija - skupi krediti - veliki nameti na zarade zaposlenih - sporost, bahatost i bezobrazluk državne administracije - korumpiranost na svim nivoima Umesto da rešavate ove probleme, vi ćete ih finansirati. Genijalno, moram da priznam.

Misko_ajkula

08.05.2014. 13:00

Kakvi subvencionisani krediti kod komercijalnih banaka,obecali ste Razvojnu banku Srbije ali obecanje ludom radovanje.Nema mera za ukidanje ovolikih agencija,otpustanje stranackih kadrova iz drzavne uprave itd.Idemo polako ali sigurno u ekonomski slom nazalost

Milivoje

08.05.2014. 13:07

Reče čovek čije je zanimanje narodni poslanik. Sva sreća pa nisam glup da poverujem u ovo. Dobro znam šta su banke i strani investitori koji ne dolaze sami već ih dovode, a pod kojim uslovima... to znaju samo četiri zida. Bankrot, bankrot, bankrot...

nije da ne možemo

08.05.2014. 13:09

Samo u slučaju da se krediti koriste namenski za „proširenu reprodukciju“, da se u građavinarstvu uključe domaći kapaciteti i da se u borbi protiv „sive ekonomije“ ide do kraja, dosledno bez privilegovanih...

weRUshka

08.05.2014. 13:12

sve do sada najavljeno je i ispunjeno, te postoji i nacin da se ovo realizuje.Mere su i realno izvodljive i definitivno mogu da doprinesu resavanja problema. meni posebno interesantna mera za izgradnju stanova i ona mi nekako mera u koju najvise verujem da ce se brzo realizovati, to jest zna se koja bi firma gradila, zna se period i nacin otplate,tako da povoljnije zaista ne moze biti. Resavanje stambenog problema je potez koji u mnogome resava i sve ostale probleme porodice kao stuba drustva.

yellow submarine

08.05.2014. 13:13

Ako si ti bio u stanju da napravis podmornicu i da verujes da niko neshvata sta ti radis. Postavi sebi pitanje sta i koliko moze da postigne pametan covek.

Zdravko

08.05.2014. 13:17

Izbori su prosli, Vucic je osvojio apsolutnu vlast za naredne 4 godine tako da verujem da ovaj plan sto je Vucic danas izneo nisu prazna politicka predizborna obecanja kao sto smo navikli od nasih politicara, sacekajmo I dajmo mu sansu.

DarkoDare

08.05.2014. 15:26

Prioriteti nove vlade trebaju biti strukturne reforme i oporavak privrede čime će se rezultirati glavni cilj smanjenja stope nezapošljenosti.Poseban akcenat treba obratiti na zapošljavanje mladih.

Lekar za dusu, srce i dugacke prste

08.05.2014. 15:28

Da budem iskren osecam da neki unutrasnji glas mu govori da prizna poraz, zaboravi na sve, i preda vlast boljem.

coa

08.05.2014. 16:50

Meni su casovi uvek u prvoj smeni pocinjali u 7:30. I u osnovnoj, i sad u gimnaziji. o.O

elis

08.05.2014. 17:26

@coa - Kako u školi tako i na poslu. Ja sam tako odrasla i uvek je bilo vremena za igrui šetnju sa roditeljima. danas svi sluđeni i pogubljeni, svima fali taj neki sat. Ovo je odlično samo da se do jeseni sve uskladi. Ove 4 mere o kojima priča Vučić su i srž problema svih nas. Daj bože da sve bude po planu. Premijer žestoko pritiska sve svoje saradnike.

Јабре

08.05.2014. 17:31

@coa - У Словенији у гимназијама почиње од 7.00, понекад и касније, то се зову пред часови.

Varljivo leto 68

08.05.2014. 18:30

@МИЛАН - ..... a naša zemlja će biti cvetna i uredjena bašta, složna zajednica naroda i narodnosti.

Stojadin

08.05.2014. 17:26

Zapošljavanje, zapošljavanje, zapošljavanje, .......... I sve će biti bolje.

Љиљана

08.05.2014. 17:30

Хоћу и ја да радим од 7.30 ч! Барем, ако већ не може од 7 - 15 ч, што би било идеално.

Djekna

08.05.2014. 17:34

Bice subvencionisan privatni sektor, a taj isti privatni sektor pljacka i drzavu i radnike. Moja poznanica radila u pekarimza zakonom obavezni minimalac, ali nakon sto je platu podizala morala je gazdi davati nazad odredjenu sumu novca u gotovini!!! Niko nista ne sme da kaze da ne izgubi posao i ono malo zarade sto ima da se prehrani. Sirotinja, cemer i jad. Nikakve mere nece tu pomoci dok se takvimprivatnici ne kazne, a radnici ne zastite nakon sto zatraze da pomoc nadleznih. Sve sami lopovi.

Јабре

08.05.2014. 17:35

Треба копирати мере које су показале резултате, тј нордијске, немачке и холандске. И Словенија их копира, држава би требала да финансира прекфалификације незапосленима.

Kosingas

08.05.2014. 17:44

Varka 1: "svaka kompanija koja ima tri ili četiri zaposlena, ako zaposli još jednog za njega će platiti 30 odsto obaveza, a država ostalih 70 odsto" - u kasnijem delu teksta je predstavljeno kao da će država snositi 70% a kompanija 30% ukupnih obaveza, što se vidi da nije istina! Država će samo za tog jednog snositi 70% obaveza, a za ostalih 3-4 zaposlena svih 100% će snositi kompanija, kao i do sada. Ovo je žvaka sa političkim efektom, knjigovođe će objasniti svojim kompanijama u čemu je varka

sediment

08.05.2014. 17:48

Prave se stanovi, a nas je sve manje. Pa ko ce u tim stanovima da stanuje? Nisam sigurana da je ovo logicno...

KikA

08.05.2014. 18:32

@sediment - Ne slazem se da nas je sve manje, pogledajte malo centar Beograda, prepun, saobracaj prepun, a ljudi daju pola plate na kirije, a ovako ce bar ti stanovi da im ostanu.

Kosingas

08.05.2014. 17:50

Koji će biti kriterijum za dodeljivanje "subvencionisanih kredita"! Imam osećaj da će se završiti po scenariju koji već odlično znamo - "subvencionisane kredite" će dobiti partijski poslušnici za svoje stranačke zasluge. Kada se zavesa spusti oni te kredite nikada neće vratiti, već će to biti prećutna nagrada njihovog vođe za dosadašnje angažovanje u interesu partije u koju su se učlanili upravo iz želje za nekom materijaln koristi! Samo što će to biti nagrada iz državnog budžeta, od naših para!

Milorad

08.05.2014. 17:57

Sve to moze i mora da se uradi. A takvo radno vreme bi trebalo uvesti i u privatne firme jer ovako porodica propada, roditelji po ceo danne vide decu iona su prepustena sami sebi.

Kosingas

08.05.2014. 17:57

Pokrivenost uvoza izvozom je fiktivna! Što se najbolje vidi baš iz primara Fijata! Fijatu je obezbeđena bezcarinska zona i oslobođeni su bilo kakvih naših poreza. Oni pošalju kompletne delove za sklapanje svojih vozila u Kragujevac, tamošnji radnici sklope od tih delova automobil i vozila se vraćaju nazad u Italiju. Administrativno se zabeleži i "uvoz" delova i "izvoz" gotovih vozila ali se ovde ne radi o stvarnom izvozu! Mi od toga nemamo ništa, samo se političari diče lažnim izvozom!

D

08.05.2014. 19:52

@Kosingas - Da li Fijat isplacuje plate i doprinose rednicima i da li Srbiji uplacuje porez na profit?

Kosingas

08.05.2014. 20:35

@Kosingas - Fijat isplaćuje plate radnicima, ali ne i doprinose, od toga ga je država oslobodila, mislim na 10 godina, kao i od plaćanja drugih poreza. Za svakog radnika koga su zadržali u fabrici država im je dala po 10 hiljada evra, tako da imaju godinama fore da od naših para isplaćuju zaposlenima plate. E, kad to potroše videćemo kako i koliko će ih platiti, kao i koliko će ih zadržati kada budu morali pored neto plate da uplaćuju i doprinose za te plate!

novica952

08.05.2014. 18:11

Vučić potpuno realno sagledava novu odluku o radnom vremenu u javnom sektoru a posebno u državnoj upravi koja mora biti servis građana u svakom smislu reči.Zato i najavljuje mogućnost da i školstvo od iduće školske godine počinje pola sata ranije da bi se usaglasilo sa novim radnim vremenom i shvatanjima da se mora biti na vreme na poslu i raditi mnogo više nego do sada.Zlonamernici će ovo sačekati na nož i pokušati pokazati da ovo nisu suštinske mere koje je Vučić najavljivao.

Dragan

08.05.2014. 19:19

@novica952 - Postoje ljudi i u javnom sektoru koji primaju minimalac i moraju posle radnog vremena da rade dodatno da bi isplatili sve troskove, ja se neslažem da je ovo dobro.Mislim da je lose.

elis

08.05.2014. 18:13

E da se to uradilo ranije, ne bi imali ovo što danas pročitamo, tuče , ubistva, narkomanija. Sve to već u osnovnoj školi. Deci i roditeljima zbog radnog vremena malo je ostajalo za druženje i razgovore. Podržavam odluku.

vesna79

08.05.2014. 18:17

Ove stvari se rade u hodu ,prilagodjavaju se situaciji i promenljive su . Nema potrebe za ovolikim kritikama.

Aranđel

08.05.2014. 18:18

Znači privatne građevinske firme i definitivno moraju da se okrenu povrtarstvu . Ako se i tu država ne utali sa Kinezima .

očemuovaj

08.05.2014. 19:03

šta je tu novo u celoj srbiji sem u vaš bg deca idu 07.30 u školu a vojska od 07.00

mrle

08.05.2014. 19:08

Privatnik ili privrednik ima poteskoca oko poslovanja jer je drzava neuredjena u ekonomiji.Malo ili srednje preduzece imace dobit vise od potrosacke korpe za njegovu porodicu,a sta da rade lekari,sudije,vojnici,prosvetari i ostali kad se zna da je potrosacka korpa preko 120 000 dinara,a mnogi iz javnog sektora nemogu da se bave dodatnom delatnoscu kao vojska i policija,jer to zakonom nije uredjeno.

my name is Jack

08.05.2014. 19:17

Vojska i policija su odraz uredjenog drustva i ono sa cime se prvi susrecu svi evropski i svetski zvanicnici koji nam dolaze a i kada odlaze..njiihovo nezadovoljstvo - ukoliko bi slucajno eskliralo , imalo bi dugorocne posledice po citavo drustvo

Veli

08.05.2014. 19:27

Nemam drugu reč hvale osim "bravo", Vučić će da uradi posao i brže nego što mislimo i drago mi je što je on sam po prirodi skeptik i uvek teži boljem.

Gajo

08.05.2014. 19:28

Ne kajem se nijednog trenukta što sam za ovog čoveka glasao jer mi boljeg premijera u ovom trenutku nismo mogli naći.

White

08.05.2014. 19:28

Poštovan na zapadu i istoku, otvara nam nova tržišta, donosi nove partnere, samokritičan, disciplinova, da li je moglo bolje, naravno da nije.

Roki

08.05.2014. 19:29

Hajde da budemo realni, samo realni, Vučić je neverovatan. Sjajan čovek, pravi državnik, koji prave poteze povlači, zna goruće probleme, ne igra se sa građanima, ne diktira mu niko ništa i to je jako važno.

centralni vezni

08.05.2014. 19:30

Da bi zemlja i drustvo funkcionisali mora postojati uredjen zakonodavni sistem koji se mora sprovoditi i postovati .. ko ce nam , koji drzavni aparat ako ne policija obezbediti sprovodjenje vladavine prava , pogotovo u nasem podrucju i sa nasim mentalitetom..nama treba cvrsta ruka

Makica

08.05.2014. 19:34

Nije tu ništa čudno, ko radi pošteno i transparentno nema problem sa kritikom, već to doživljava kao podstrek, i dobro je da neko konačno ima jasnu viziju kako neke stvari promeniti iz korena.

Dragan Ivankovic

08.05.2014. 20:08

Korektno i na mestu.Posebno mi je drago,zbog promene radnog vremena,jer daleko mi je lakse sto posao zavrsavam u pola cetiri,a ne u pola pet!

niksi

08.05.2014. 20:15

Izborna volja gradjana je jasan pokazatelj koga su gradjani Srbije prepoznali kao glavnog pokretaca i nosioca svih pozitivnim promena. Ove kljucne odluke na kojima nas premijer insistira su od prioritetne vaznosti .

liki

08.05.2014. 20:17

Vucicu je pre svega u interesu, volja I potrebe gradjana. Maksimalno se angazuje oko najspornijih pitanja I velikih problema koji su godinama mucili nas narod, zato ga treba podrzati jer je svaki Vucicev potez povucen za dobrobit svih nas.

ubuntu

08.05.2014. 20:20

Premijersko zvanje je konacno dobio covek koji je realno sagledavsi posotojecu situaciju izdvojio proritetne ciljeve i nacine kako da ih ostvari!

inspirija

08.05.2014. 20:24

Covek je vise nego realno ukazao na 4 kljucne tacke bitne za revitalizaciju kompletnog sistema. Samo kroz ovakvu podrsku drzave svi zajedno cemo ostvariti pozitivan bilans!

sonic66

08.05.2014. 20:24

Ekonomija kao jedan od najbitnijih faktora stabilnosti direktno je povezana sa svim granama drustava. Akcioni plan koji je vezan za ovaj factor a koji sa velikom efikasnoscu I odlucnoscu planiraju da sprovedu u delo celnici SNSa je kljuc opravka ove zemlje.

Arnold Schwartz

08.05.2014. 20:26

Pametno, jedna sinhronizaijca radnog vremena drzavnih ustanova i institucija.

Dada

08.05.2014. 20:35

Za promenu, postoji jasan plan i program i to je ogroman korak napred u odnosu na sve prethodne vlasti, i treba što pre krenuti u realizaciju istih jer narodu ponestaje snage i strpljenja.

radojko

08.05.2014. 20:52

Kako sam shvatio stotine hiljada novih kvadrata u Beogradu,cena kvadrata ce se i ovih stanova smanjiti ,sto znaci da ne treba nista kupovati cekamo Arape da izgrade stanove pa da se srusi cena kvadrata.I jos nesto toliko pozitivnih komentara samo na osnovu onog sto gospodin planira da izvede ,nista sto je vec izveo,znaci da racunamo da je tek dosao na vlast.Jedino sto priznajem je da je covek neverovatan prodavac .....nade.

PODRŽAVAM

08.05.2014. 21:10

Sigurno da je disciplinovanje državnih institucija (dovođenje u red) kao i rad na povećavanju zaposlenosti glavna pokretačka snaga koja može državu podići sa dna,podići iz stanja letargije u kojoj se danas nalazi.Podržati ovakve mere je danas patriotski čin.

CNN

08.05.2014. 21:17

Još jedan u nizu "genijalnih" poteza Vučića da klincima počinju časovi u 07:30. Moj predlog je da se uvede jutarnja smotra i podizanje zastave pre početka nastave.

naranca

09.05.2014. 11:13

@CNN - I dobrovoljni,neplaceni, rad koji ne moze da se odbije inace.....U staro dobro Tursko doba to zvalo" kuluk".

nikitana

08.05.2014. 21:32

Svi koji su glasali SNS su potpuno svesni šta nas očekuje u narednom periodu i to su videli kao izlaz iz bezizlazne situacije u kojoj su bili.

Baloteli

08.05.2014. 22:41

Izbore je dobio tako da mislim da sa ovim projektom Vucic ne pravi sebi propagandu zbog popularnosti vec moguce da se projekat sprovede u delo.

marija

08.05.2014. 23:20

I ostali gradjani , a ne samo profesionalna vojska i policija doci ce na red , nisu oni Bogom dani vec samo postoji neka realna procena da su ugrozena kategorija u odnosu na svoj status u nasem drustvu..mic po mic , dovescemo se u red , samo oprezno

Hestija

08.05.2014. 23:37

Građani su glasali za ove mere, i donošenju reformi od kojih će Srbija ličiti na državu. Reforme koje će omogućiti razvoj industrije i privrednog sektora i sprečavanje sive ekonomije.Ove četiri mere donose bolju ekonomsku situaciju u Srbiji, mediji će potpuno biti van kontrole države i potpuno slobodni, a građani neće morati da plaćaju TV pretplatu. Građani su svesni da su glasali za ekonomski prosparitet i razvoj.

Brka

09.05.2014. 00:48

Čemu negativni komentari? Moramo verovati da će Vučić uspeti. Rano je za prognoze, vreme je najbolji sudija.

Dragoljub

09.05.2014. 12:25

@Brka - Brko, negativni komentari u korist demokratije. Vreme će svakako da pokaže, a meni se ne čeka da prođe vreme, hoću odmah da kritikujem, valjda imam legitimno, legalno, evropsko i demokratsko pravo na to? Što ja moram Vučić da verujem? Možda sam mu verovao kad je bio radikal, pa me prevario. PS. Koliko da čekamo pa da počnemo da ga kritikujemo?

Igor

09.05.2014. 01:32

Doslo je vreme da Srbija krene napred,da postane prava drzava i drzava koja ce imati dobar i efikasan program reformi...

Vujke

09.05.2014. 06:03

Pored toga sto ce se resiti stambeno pitanje velikog broja ljudi na ovaj nacin se postice I ekonomija samim pokretanjem gradjevinske industrije, smanjuje deficit u budzetu kao smanjenje nezaposlenosti, odnosno, povecanje zaposlenosti.

Tomo

09.05.2014. 07:16

Dramatično zapošljavanje. Svašta. Valjda je nezaposlenost i otpuštanje dramatično. Uvoz treba biti selektivan a ne da uvozimo sve i svašta.Taj uvoz plaćamo zaduživanjem, isti nije pokriven izvozom, robe završi na crnom tržištu a uništavamo domaću proizvodnju. Oblačimo po pijacama a ne u trgovinama. Organi države da rade svoj posao. Neke strane firme posluju u Srbiji sa gubitkom a šire se. Podaci se friziraju. Svesti aparat i troškove mogućnostima. I potrebama.

marisol

09.05.2014. 08:25

Jako lepo zvuči videćemo da li će stvrno biti tako u praksi. Mada Vučić zna da nas prijatno iznenadi. Posebno ako je reč o Beogradu to bi bilo više nego povoljno.

Ko to radi od 8

09.05.2014. 08:35

Godinama radim od 7.00 do 15.00, pri čemu se gleda svaka sekunda da slučajno neko ne zakasni na posao ili izađe ranije, a radim u javnoj upravi, ustajem u 5.45. da bih stigla na posao i ne vidim u čemu je drama sa radnim vremenom od pola 8. Smešno da smešnije ne može biti. A što se tiče škole i pomeranja radnog vremena, da li neko misli na đake putnike kojima nekada treba i sat vremena autobusom do škole, hoće li imati prevoz da stignu za časove od pola osam. Rešavamo problem br. 517 a broj 1,2,

radjevac

09.05.2014. 11:51

ovo su jasne mere kojima trebamo resiti nase probleme,Vucic ih je dobro definisao i siguran sam da ce biti uspesne,pogotovo sto imamo ovako odgovornog a skromnog premijera

krupanjac

09.05.2014. 14:54

@radjevac - naravno da ce mnogi sektori biti zaposlenui u ovim projektima,a samo setimo se nekih bivsih premijera koji su zemljiste i luke poklanjali tajkunima,evo Vucic je prvi premijer koji nalazi resenje za vojsku, policiju i siromasne gradjane kao bi jeftino dosli do krova nad glavom,ujedno zaposljava se i gradjevinska industrija

Inzenjer

09.05.2014. 14:35

Pokretanjem srpske pirvrede rešiće se značajni problemi u našoj državi, počevši od podsticajnih mera zapošljavanja, rešavanja stambenih pitanja kojih ima dosta, te investiranja u razne vrste delatnosti, čime bi novčana sredstva imala svoju ulogu i moć.

Pekar

09.05.2014. 14:44

Osim stabenih zgrada koja država hoće da izgradi, takođe bi bilo dobro da se izgrade kuće u nizu sa plačevima od po 10 ari, da može svako lice može da napravi neku poslovnu prostoriju, te time pokrene neku sopstvenu proizvodnju.

Pele

09.05.2014. 14:54

Dobri su stanovi po zgradama, ali su loši za građane ako bi hteli da otvore neki biznis, smetaće to malo komšijama, tako da stambeni objekti sa zemljištem od 7ari završilo bi posao mnogim aktivnim majstorima.

Bisop

09.05.2014. 14:58

Preduzetnici će odahnuti sa ovim podsticajnim merama za umanjenje plaćanja poreza, jer će moći da zaposle više radnika, a samim tim neće morati da plaćaju porez za njih toliko, neće morati da se plaše inspekcije rada za radnike koje su držali na crno.

Malina

09.05.2014. 17:03

Verovatno je moguce smanjiti broj nezaposlenih u Srbiji, samo treba naci pravi nacin i stimulisati poslodavce da zaposljavaju radnike i da ih ne drze neprijavljene.

Centarfor

09.05.2014. 17:43

Finansijska injekcija u vidu veoma povoljnih kredita za privredu bi trebali da pospeši likvidnost ali i da podstakne nove poslovne poduhvate kod privrednika u Srbiji.

Srbin100%

09.05.2014. 18:27

Vucic je zajedno sa svojim timom indentifikovao kljucne probleme nase privrede i naseg drustva i predlozene mere bi prema svim procenama analiticara trebale da stvore uslove za pokretanje privredne aktivnosti u zemlji i za stvaranje jakog i stabilnog privatnog sektora

Basonja

09.05.2014. 18:55

Ovako povoljan ambijent za zapošljavanje novih radnika odavno nije viđen, jednostavno će morati da donese pozitivan rezultat.

Grifindor

09.05.2014. 20:18

Da bismo privukli strane investiture moramo se razlikovati od ostalih zemalja u region sto znaci da moramo imati najbolji podsticajni paket u ovom delu Evrope. E na tom pitanju je potrebno I te kako raditi!

Dambldor

09.05.2014. 20:24

Najbitnije je odrzati likividnost privrede jer bez toga nema servisiranja obaveza kao ni oporavka privrede.

vidan

09.05.2014. 20:37

Sve ove mere trebalo bi da stvore bolji poslovni ambijent koji bi omogućio na kraju i povećanje stope zaposlenosti

boki

09.05.2014. 20:38

Prelozi premijera vezani za gradnju staova mogli bi da ožive našu građevinsku operativu

Rene

09.05.2014. 20:39

Ukoliko imamo jaku privredu imacemo jaku ekonomiju a samim tim I jaku drzavu. Zato ovo I predstavlja jedno od centralnih pitanja I goruci problem zemlje.

Stimpi

09.05.2014. 20:46

Najbitnije pitanje svakog coveka u zivotu jeste resavanje stambenog pitanja. Tako da ovo zaista kod vecine ljudi predstavlja najveci problem ali nemogucnosti su ucinele svoje.

Vladimir

10.05.2014. 01:54

@Stimpi - Da slažem se. Ali jedan od većih problema države je taj što svaka druga kuća (porodica) u Srbiji ima gradjevinca. A gradjevina je odavno zamrla, sa njom i protok novca, odnosno količčina novčanih sredstava u opticaju. Araptek nije dobra solucija. Već treba zaposliti domaću radnu snagu i vratiti domaće firme da stanu na noge. Davati poslove strancima to je pogubno i za privredu i ekonomiju iz više razloga. Mislim da Vučić ima dobru volju da uradi nešto zapaženo, ali ne i dovoljno znanja

Snejp

09.05.2014. 21:03

Radio dobro ili lose nas narod ce kritikovati, pa kritikovati. Ocigledno mu ne mozes ugoditi nikada I to je cinjenica!