Traže da Rusiji uvedemo sankcije

E. V. N.

27. 03. 2014. u 21:18

U toku žestok diplomatski pritisak Zapada na budućeg premijera da sledi njihovu politiku u vezi sa ukrajinskom krizom. Očekuju da se vlada u formi izjave pridruži osudi Kremlja. Vučić ne menja stav. Prvog potpredsednika pokušaće da slome u Briselu. Mrkić: Be

VODEĆE zapadne države žestoko pritiskaju budućeg premijera Aleksandra Vučića da se i Srbija pridruži zemljama EU i uvede sankcije Rusiji zbog krize u Krimu - saznaju „Novosti“.

Prema našim informacijama, ambasadori velikih sila svakodnevno pritiskaju najjaču političku figuru u našoj zemlji da se jasno odredi prema Moskvi.

Konkretno, od srpske vlade se traži da se u formi izjave pridruži Briselu i Vašingtonu u javnoj osudi Kremlja, ali i formalnim potezima koje Evropa i Amerika budu preduzimale protiv Putinove vlasti.

Izvori „Novosti“ prenose da će vrhunac tog diplomatskog „uvratanja ruku“ biti 31. marta, kada Vučić i Dačić u Briselu budu razgovarali sa Ketrin Ešton u nastavku dijaloga sa Prištinom.

Naši sagovornici iz diplomatskih krugova potvrdili su nam da će upravo šefica evropske diplomatije pokušati da slomi Vučića i privoli ga da stane na stranu Zapada u novom hladnom ratu.

Uvod u taj briselski zaplet traje već danima. Naime, u Vučićevom kabinetu su se kao na traci smenjivali ambasadori, a neprestano stižu i poruke iz međunarodnih organizacija - sa istim zahtevom.

Vučić je svima, kako smo saznali, neprekidno ponavljao stav Beograda koji nije protiv Evrope i koji ne gazi principe o teritorijalnom integritetu Ukrajine, ali nije želeo da prihvati da Srbija na bilo koji način uvede sankcije Moskvi.

RIZIKUJE I MANDAT Iz pojedinih evropskih kancelarija u Beogradu nezvanično smo saznali da im je Vučić preneo da neće napustiti sadašnju poziciju u odnosima prema EU i Moskvi, pa makar i po cenu da ne uzme mandat od predsednika Nikolića za sastav nove vlade. Takođe, njegovi zapadni sagovornici su procenili da je on više evropejac nego rusofil, ali da neće jednoznačno da se povinuje svim zahtevima Brisela.

Takođe, Vučić im je preneo da Srbija neće biti protiv suštinskih principa EU, ali i da ima svoj ponos i specifičnost i samosvojnost, kao i da očekuje da njeni zapadni partneri to poštuju.

Činjenica je da ni sve države EU nemaju jedinstvenu spoljnu politiku prema mnogim žarištima u svetu, pa ni prema krizi na Krimu, tako da bi bilo nepravedno da Brisel kažnjava Srbiju ukoliko naša država ostane pri odluci da ne uvodi sankcije Rusiji.

Ukoliko bi se, pak, Srbija pridružila briselskoj politici, morala bi i da primeni prvi i drugi nivo sankcija prema Moskvi - da zabrani putovanja za 33 ruska državljanina i zamrzne njihovu imovinu. A, za treći krug mera - ekonomske sankcije, nema saglasnosti ni u Evropi, jer su se Nemačka, Češka i Italija izjasnile protiv.

Predsednik Srbije Tomislav Nikolić poručio je u četvrtak da će novoj vladi svakako savetovati da sačeka sa bilo kakvim odlukama - dok se „veliki ne pomire“:

- Srbija u sukobu velikih u istoriji posle Drugog svetskog rata nije bila ni na jednoj strani, nije mogao da je prisvoji ni istočni ni zapadni blok, bila je uvek svoja i tako će raditi dalje. Srbija će vrlo teško da preživi bez članstva u EU i prijateljstva sa Rusijom.

NA UDARU EKONOMSKI SPORAZUMZapadne diplomate, kako saznajemo, ne žele, u slučaju drugog hladnog rata između Istoka i Zapada, da dopuste da Srbija ima poziciju u kojoj bi njena ekonomija koristila sve prednosti specijalnih veza sa Rusijom. A, naša zemlja upravo planira da kroz taj aranžman sa Moskvom u narednim godinama poveća izvoz za više od 20 odsto, ali bi istovremeno bila privučena zapadna preduzeća da osnivaju svoje firme ovde, kako bi i one pod povlašćenim uslovima mogle da izvoze u Rusiju. Takođe, nije tajna i da MMF i Svetska banka nisu posebno srećni zbog povoljnog ruskog kredita i veoma povoljnog kredita iz Emirata, koji je dobila naša država.

Nikolić je dodao i da je neophodno da velike sile donesu odluku ima li knjige u međunarodnim odnosima prema kojoj svako može da rešava svoju sudbinu, a ne da se svetsko pravo zasniva od slučaja do slučaja.

Da Srbija ne bi trebalo da trpi posledice zbog svoje spoljne politike prema Ukrajini i Rusiji smatra Tanja Miščević, šefica pregovaračkog tima za EU:

- Evropski savet je usaglasio zajednički stav o sankcijama prema Rusiji i očekuje se od naše zemlje da se tome pridruži. Međutim, to nisu obavezujuće odluke, već samo poziv državama da stanu iza briselske politike. Takođe, Srbiji nije dat nikakav rok u kojem mora da se izjasni o ukrajinskoj krizi.

Srbija bi, sa druge strane, uvođenjem sankcija Rusiji, rizikovala ne samo pogoršanje političkih odnosa sa moćnom prijateljskom državom, već bi mogla da pretrpi i ekonomske posledice:

- Moskva neće imati isti odgovor prema Poljskoj, koja predstavlja direktnu opasnost po bezbednost Rusije, i prema Crnoj Gori, čije sankcije joj izgledaju smešno. Ipak, ne bi bilo dobro da Beograd uvodi mere kao Podgorica, jer bi tako dokazao da više nema nikakvu samostalnu politiku, već da će nastaviti da ispunjava beskonačne uslove EU, od čega nema nikakve koristi - kaže za „Novosti“ Dušan Proroković, izvršni direktor Centra za strateške alternative.

Po njemu, EU se u krimskom sukobu ponaša kao tigar od papira, koji više nema pokriće za pretnje.

*****
ŠEF DIPLOMATIJE IVAN MRKIĆ, GOVORI ZA „NOVOSTI“:
BEZ NEPRIJATELjSKIH KORAKA PREMA MOSKVI

Šef diplomatije Ivan Mrkić kaže za „Novosti“ da uglavnom svi u EU, neki manje, neki više, razumeju specifičnost Srbije, naše istorije, uključujući nedavnu, naše unutrašnje prilike i privredne neophodnosti, ali i prioritetne ciljeve:

- Članstvo u EU je jedan od spoljnopolitičkih prioriteta Srbije i svakako će poštovati i izvršavati preuzete obaveze. Nije ovo izbor između Istoka i Zapada, niti će se Srbija opredeljivati shodno tom obrascu. Takođe, Srbija neće preduzimati neprijateljske korake prema Rusiji i to svako u našem narodu razume. Nova vlada će usvojiti i ubrzo objaviti svoje stavove o svim najvažnijim pitanjima.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (265)

GAGI

27.03.2014. 21:35

treba svima njima izaci u susret.ispuniti svima zahteve.sve sto zele.ne moraju cak ni dolaziti do kabineta premijera,mozda da puste sms,ili neka posalju nekog kurira ili,nekog iz NVO sektora da nam kaze sta da radimo...bre...izadji,iznesi stav gradjanima Srbije,da ga cuju i oni,i neka znaju svi kakav nam je stav!sram ih bilo,jos ni vladu nismo formirali,a oni vec vrse pritiske.

gianni

27.03.2014. 21:44

Na Istoku ništa novo! Ne možeš. zapravo nesmiješ im se suprostaviti t.j. možeš, ali se zna kako ćeš proći... Sigurno guraju Čedicu da bude ministar inostrnih poslova, Vuka Draškovića za ambasasdora u Vašingtonu i tako da nam zaprže čorbicu, a to znaju - i direktno i indirektno... Džo i to je Amerika...

Dragan

27.03.2014. 21:53

Vi ste novine za razliku od kurira i ostalih,ostale barem delom slobodne.Podrzavam vas rad i trud koji ulazete zbog gradjana Srbije i boljitka nas samih.Tugujemo svi zajedno i tesko je priznati sami sebima da smo mi poluokupirana zamlja.Ne pita se ni taj Vucic ko ce da mu bude neki ministar nego se pitaju sve strane ambasade a ponajjvise Britanska.Ona nam kroji sudbinu vec 100 godina i ja ne mrzim nikoga.Zao mi je i vas koji radite u V.Novostima ali to nam je sto nam je.Sami smo sa BOGOM!!!

Mileva

27.03.2014. 23:14

@Dragan - 100 godina? Varas se. Jos je Milos Obrenovic morao da najuri onog probisveta Hodzisa koji je jos onda na Srbiju sku koloniju.gledao kao na neku englesku koloniju.

Via Serbia

27.03.2014. 21:59

Sada ce se nma pakovti problem oko Rusije, a niko se nije mesao ni pomagao nam kada smo mi imali problema.

Guzenbauer Kurc

27.03.2014. 22:03

Ajde Vucko, razveseli svoje biracko telo: uvedi sankcije Rusiji. Baci Putina u bedak:-))

ana

27.03.2014. 22:43

@Guzenbauer Kurc - jedina prilika da se zauvek odelimo od Hrvata.;;;;;;;;;;;;;;;) Kad vas neće onaj blizu okrenite se onom daleko.

Tito

27.03.2014. 22:10

Evo sanse da Vucic ili Dacic budu UN izaslanici u pregovorima Rusije i Ukrajine(citaj Amerike) po uzoru na naseg bivseg predsednika koji je nosio moje ime ;)

прћо

27.03.2014. 22:27

бугари јасни, немци још јаснији ,чеси , белорусија,-незнам трбамо ли ми следети политику (280.000 црногораца)

sreto

28.03.2014. 09:53

@прћо - Jadne su crnogorske sankcije, kad vise od POLA CRNE GORE PRIPADA RUSU DERIPASKI !!!

Vladimir

27.03.2014. 22:29

Ne treba on da se boji Rusije ako joj uvede sankcije,treba da se boji ovog naroda.Onda ce da shvati koliko brzo biracko telo moze da promeni misljenje.Glasac sam SNS-a,ali moj prijateljski savet je ne sankcijama.

ACA BG

27.03.2014. 22:48

Ma daaaaaaaa..... Ne spinujte MOLIM VAS!!! Prvi sam bio za smenu "demokrata" i za reformu vlade, i za podršku Vučiću, ali ne preterujte sad...

Krle

27.03.2014. 22:53

Sta, ko ne misli jednako kao centrala evropske kominterne dobit ce partijski ukor?Pa ovo je kao u komunizmu.

uske

28.03.2014. 00:03

@Krle - tacno,ko u komunizmu,ali smo znali tad na koju stranu to jes sredina je zlatna.

toša

28.03.2014. 08:20

@Krle - Zašto kao u komunizmu pa oni upravo i žive u komunizmu. Smislili da njihove valute najviše vrede, da su najpametniji da ceo svet mora za njih da radi i kada se pobune pošalju avione na njih da ih disciplinuju. Svetska kriza a njihov radnik i dalje meri platu hiljadama eura. Po kojoj logici čistač u Srbiji ima 300E platu a u Nemačkoj recimo 2000E. I tamo i ovde drži metlu i čisti smeće. Vuk je samo promenio dlaku ćud neće nikada.

Logic

27.03.2014. 22:56

Srbija pod hitno da uvede sankcije sebi. Srbija pod hitno da izjavi da ne priznaje državu Srbiju. Srbija pod hitno da traži od svih zemalja da povuku priznavanje Srbije kao države. Ima li još nešto? Može li jedna država da napiše testamenat kome se ostavlja? Pa da lepo sedimo i uživamo u krvljenju zainteresovanih oko testamenta!

djordje petrovic

27.03.2014. 23:18

@Logic - Hahaha , duhovito Logic, bas si me nasmejao. Da mi ko Panelija ovog puta ostavimo sve samome sebi i ponesemo u grob, a vi ostali ko vas sisa gde ste i za koga ste. Eeeee, kad bi toj moglo, al netje da moze. :))

Logic

28.03.2014. 18:05

@Logic - Ne, Đorđe. Nema ovde ni trunke humora. Samo gorčina zbog bezobirnog ucenjivanja kome nema kraja. Iskorišćavanje u reklamne svrhe - eto, čak se i Srbi dižu protiv Rusije. Znaš, to ima toliko smisla kao kad bi korisnik usluga seksualne radnice tražio da mu ona plati i to unapred.

drug brka

27.03.2014. 22:57

"Sto se grbo rodi,vreme ne ispravi..." toliko o "mudrosti" aktuelne srpske politike sedenja na vise stolica...ta vrsta politike prolazi u Palanci,Zabarima,Zagubici...medj ubogim i polupismenim,gladnim hleba, radnicima...brzo ce nam na naplatu stici svi racuni...

hick cyrillic

28.03.2014. 06:18

@drug brka - Ima dobrih stvari i na Istoku i na Zapadu. Zasto bismo se odricali jedne strane svijeta?

blabla

27.03.2014. 23:27

Увек треба погледати мало уназад па видети где је био чвор, па затим да ли се тај чвор развезао или се оставио. ))):

jova

27.03.2014. 23:27

Ako Vucic,izabran voljom naroda, ne zna sta misli taj isti narod onda odmah treba da ostavi politiku sposobnijem politicaru. Srbija je priznala Rusiju,Krim je sada deo Ruske federacije i to je unutrasnja stvar upravo te Federacije. Onaj ko je podrzavao demonstracije u Ukrajini i treba da ima problem i sa Ukrajinom i sa Rusijom,a Srbija to ,siguran sam,nije!

igor

28.03.2014. 08:28

@jova - NE. Narod je rekao na izborima da hoce u Evropu. Ne interesuje narod ni haski osudjenici, ni srpska teritorija na Kosovu , pa sad ni Rusija ako trazi EU.Tacka. Ima da se slusa-tako je narod izabrao.

Milos Veliki

27.03.2014. 23:31

Ljudi, mi moramo da shvatimo da smo vekovima na udaru vetrova i da snosimo posledice zbog geostrateskog polozaja, ali nam se divim sto casno delujemo, imajuci u obzir da svi preko nas prelaze kad je rat.Takodje moramo shvatiti da je sunce do podne na istoku, a od podne na zapadu, a mi se moramo grejati ceo dan.Tako i mudro moramo postaviti politiku drzave u ovim trenucima, a i na kraju krajeva Tarabici su rekli da necemo ucestvovati u ovom ratu, jer nemamo avione, jedina korist od Sutanovca. :)

hapsi vucicu

27.03.2014. 23:40

Jedna velika zamerka na Vucica nadam se da ovo cita je da prestene sa ostalim politickim strankama da kroji programsku semu RTS-a.Shvatite politicari da narod ne zeli da slusa vase ekonomiste i analiticare 24 sata na dan ili neke emisije poput evroneta.Precutkuju se neke stvari poput toga da je Sutanovac pretopio tenkove uvodio Srbiju u NATO i dodelio sebi znacku samo da bi dobio funkciju u NATO.Zasto RTS ne pusta film sa RT nego svoje vrsite cenzuru ,a mi placamo pretplatu od koje zivite...

Dragi

27.03.2014. 23:59

Slovenci i Hrvati neka sami uvedu sankcije Rusiji umesto da od Srbije to traže! Zamislite, sami ne uvode ali mi trebamo.. A u vezi Krima Srbija treba da bude neutralna. Ako priznaje Krim, priznaje i Kosovo jer ista fora. Osim toga, Ukrajina nije priznala Kosovo. Sa druge strane ne smemo da provociramo Ameriku (EU niko ne mari). Stav Srbije treba da bude da je ukrajinska kriza spor dva brata (ili dve sestre), Rusije i Ukrajine, i da ona tu ne može da se meša.

Demokrata, EU!!

28.03.2014. 08:34

@Dragi - Odmah uvesti stroge sankcije Rusima i krenuti putem EU i demokratije!!!

nesa

28.03.2014. 00:01

neka srbi izadju na referendum. pa neka sami odluce amerika ili rusija.. ja bih za rusiju.. :)

Hercegovac

28.03.2014. 11:02

@nesa - E moj Neso, prijatelju, ja se ne bih mnogo uzdao u nas Srbe i nase referendume i nasu nacionalnu svijest! Srbi su na zadnjim izborima sve pokazali, sto se mene tice! Pokazali su i da su za evrointegracije (nijedna stranka koja je protiv evrointegracija nije presla cenzus), pokazali su "Srbi" i da ih bas briga za Kosmet, pokazali su i da su za tzv. "briselski sporazum"... Birali su "Srbi" prije 10 dana i izabrali su! :)

Hercegovac

28.03.2014. 11:08

@nesa - Preko 50% "Srba" koji su glasali prije deset dana, glasalo je za covjeka koji ne negira da je "evrofanatik", nego mu je to cak imponovalo kad ga je njemacki novinar u jednom intervjuu tako nazvao! Birala je jadna Srbija i izabrala! I bice uvedene sankcije Rusiji, jer tako kazu mentori ranije pomenutog "evrofanatika"! Srecno vam braco Srbi sa vasim nesrecnim izborom! Jedino mi u svemu ovome nije jasna Rusija! Zasto nas jos uvijek podrzavaju, pomazu i brane nase stavove i interese!

Milan

28.03.2014. 00:27

Pa to je vrlo jednostavno. Gospodin Vučić treba da uvede sankcije Rusiji ali ako zemlje EU koje su priznale nezavisnost Kosova ponište to priznanje. Naravno da to nije moguć tražiti od njih, a i nije politički promišljeno. Mislim da Gospodin Vučić treba da bude politički neutralan. On može balansirati između Rusije i EU iz ekonomskih razloga. Isto kao što se Nemačka plaši za slabljenje na ekonomskom planu ako poslovi koje imaju u Rusiji propadnu. Sve su to igre interesa. I svi su u pravu :-)

MIDEL

28.03.2014. 00:40

Krim trebamo priznati.Kosovo sada nemozemo vratiti...Ako smo izgubili Kosovo nesmijemo izgubiti Rusiju.A ako izgubimo I Rusiju u (EU)njemackoj uniji cemo svakako biti niko I nista.

JazzminnTheGreat

28.03.2014. 00:53

Ukrajina je jedna od 85 članica OUN koja nisu priznale nezavisnost Kosova, i Vlada Srbije čim bude formirana u drugoj polovini aprila treba da pruži podršku teritorijalnom integritetu Ukrajine i da javno kaže da je Rusija prekršila međunarodno pravo. Ali, stvari ne mogu da idu dalje od toga nikako. O sankcijama ni govora, jer ako se Angela Merkel protivi uvođenju sankcija Rusiji zašto bismo mi to činili. Ali, odluka o tome se može doneti tek kada e formira nova vlada.

Marija

28.03.2014. 01:03

Pa to je vrlo jednostavno. Gospodin Vučić treba da uvede sankcije Rusiji ali ako zemlje EU koje su priznale nezavisnost Kosova ponište to priznanje. Šalim se. :-) Mislim da Gospodin Vučić treba da bude politički neutralan. On može balansirati između Rusije i EU iz ekonomskih razloga. Isto kao što se Nemačka plaši za slabljenje na ekonomskom planu ako poslovi koje imaju u Rusiji propadnu. Sve su to igre interesa. I svi su u pravu.

JazzminnTheGreat

28.03.2014. 01:10

Teza da je secesija Krima posledica unutrašnjih zbivanja u Ukrajini je glupost bez presedana i veze za zdravom pameću nema. Koliko je država poput Somalije, Turske, Sirije, Iraka itd. koje imaju ozbiljne unutrašnje sukobe pa niko ne dovodi zbog toga u pitanje njihov teritorijalni integritet. Rusija je priznala nezavisnost Ukrajine 1994. godine sa Krim kao delom Ukrajine i tu se svaka priča završava. Ako je secesijom Kosova povređeno međunarodno pravo, onda je isti slučaj i sa Krimom.

naranca

28.03.2014. 01:25

Jesmo li mi deo i jedne njihove organizacije?Ne. Sa koji oni pravom oni nama naredjuju sta cemo da mislimo?Srbima! Da naredjujes! Pa jajoj!

Cegevara

28.03.2014. 01:45

Mi nikada necemo pokvariti odnose ni sa Rusima ni sa EU,jer mi ne zelimo nikome zlo.

mary

28.03.2014. 02:05

Ako budu i dalje insistirali, naci cemo se u teskom polozaju. Vlada ce sigurno da dobro porazmisli o tome sta jmanje zlo za nas.

MIDEL

28.03.2014. 02:06

Najbolje bi bilo otici u MOSKVU I RAZGOVARATI SA RUSIMA pa onda donijeti odluku .!

DALIBORKA - 76

28.03.2014. 02:30

Jeste da nije lako doneti i odoleti stalnim pritiscima spolja da se Srbija opredeli. Ali se narod Srbije nada da ce nase Drzavno rukovodstvo doneti odluku koja nece imati posledica. Jer u svim svojim nastupima do sada drzali su se drzavnicki. Saljuci sasvim jasne signale da zele da nastave evropske integracije i da zele saradnju sa Rusijom.

Grifindor

28.03.2014. 03:28

Sada cemo da vidimo koliko smo dorasli problemu I na koji se nacin sve moze balansirati izmedju istoka I zapada. Mada uopste ne sumnjam u iskustvo Vucica.

JEFTA

28.03.2014. 03:33

Kako je Merkelova mogla da se povuce I da se ne mesa mozemo I mi, odavno je svima jasno da je u ovakvim situacijama najbolje biti neutralana I drzati po se po strain, a to Nemci najbolje znaju jer znaju da uce I na svojim I na tudjim greskama.

Dobrila

28.03.2014. 03:39

Politika neutralnosti je u ovom slucaju najbolje sredstvo, jer kako god okrenes u suprotnom slucaju izvlacic deblji kraj.

Marsal Kulikov

28.03.2014. 05:19

Srbija treba jasno da kaze i Ukrajini i EU da je kriza oko Rusije i Ukrajine njihova stvar i da mi zelimo dobre odnose i sa Ukrajinom i sa Rusijom.Po cemu mora da se opredeljujemo za jednu stranu.To je ofucana formula koja nikome ne donosi dobro.Srbija nesme da pogorsa odnose sa Rusijom jer bi to bilo kobno za nas.

teodor

28.03.2014. 05:54

Srbija da odbaci te zahteve iz razloga sto sankcije ne smatra legitimnim nacinom za forsiranje medjunarodnog prava. One ne mogu sluziti kao sredstvo pritiska jer od njih strada narod a ne vlade tih zemalja! To je nazalost iskustvo Srbije i srpskog naroda. I Ukrajina i Srbija su nasi prijatelji a sankcije zagovaraju oni koji imaju relativno manje ili znatno male ekon. odnose sa Rusijom, nego Srbija! Srbija bi pretrpela uzasne sankcije i dozivela bi strasni autogol.

Mis_Pigi

28.03.2014. 05:56

ići s onima koji su te bombardovali je suluda stvar, i ti koji su te bobardovali su još luđi kada traže da budeš s njima u društvu . . . sa Rusijom pa kako nam bude, a ako hoćeš da ti savest bude čista - referendum pa šta narod kaže!

saveta

28.03.2014. 05:57

konflikt između dve države je isključivo njihova stvar uz eventualno posredovanje OUN i zbog toga, ni mi ni bilo koja druga zemlja ne treba da se meša. SAD odavno napada Rusiju i sada traži da joj se svi u tome pridruže. zašto da to činimo ? ako su u konfliktu Ukrajine sa Rusijom ugroženi neki interesi SAD (koji ?), neka SAD pokrenu postupak u OUN

neka_hvala

28.03.2014. 06:34

Kada taj demokratski zapad uvede stvarne sankcije imaće u svojim državama socijlni bunt, otpuštanje rdnika i drastičan pad proizvodnje! Mi smo to prošli! Baš od njih!

BRATENGA

28.03.2014. 06:58

Stav Srbije mora da bude neutralan u ovoj situaciji bez obzira kolike pritiske ima sa strane to je jedino pametno u ovom trenutku.

Mali bata

28.03.2014. 07:33

Ova situacija mora da se tumaci iz osnove poznatog ili pretpostavljenog iz osnove zakonodavne namere.

BBBB

28.03.2014. 07:36

Nek ceka kao Draza Mihajlovic ishod rata kakav ce biti pa nek se onda pridruzi pobjednickoj strani kod Draze nije upalilo mozda kod Vucica upali

Stojan

28.03.2014. 07:57

Ukoliko prihvatimo ucene iz EU,izgubicemo povlasceni status u trgovini sa Rusijom,sto je i cilj Zapada. Znaju oni da se srpska privreda moze oporaviti samo uz ekonomske veze i saradnju sa Rusijom. U slucaju da ne prihvatimo ultimatum, postoji mogucnost da nam EU onda uvede zabranu transporta nase robe preko zemalja clanica EU i NATO,tako da nam se u oba slucaja ne pise dobro.

1932

28.03.2014. 08:02

I Ukrajina i Rusija su nam bliske zemlje. Srbija ne sme da se mesa utaj sukob ni na koji nacin, osim dobrim uslugama na obostranu korist.

lija

28.03.2014. 08:04

Ko da ce EU postici nesto ako se mi pridruzimo! Samo cemo mi izvuci deblji kraj, ali verujem da ce Vucic naci pravo resenje.

Mirko

28.03.2014. 08:17

Verujem da će Vučić izdržati i ostati dosledan svom stavu da se o ovom pitanju Srbija neće izjašnjavati jer u krajnjem slučaju ni sve članice EU nisu poslušale preporuku iz Brisela i priznale Kosovo iako se to od svih članica traži. Pravo da sami odlučujemo je osnov svake saradnje sa EU.

Branislav

28.03.2014. 08:36

Ljudi pa nismo mi Crna gora da priznajemo sve sto nam neko kaze. Treba zauzeti stav krjanje politicki korektan i samo se pozvati na Kosovo.

andrej

28.03.2014. 08:36

I šta ćemo sad? Nas pritiskaju a Nemačka nije uvela sankcije, i šta mi dobijamo zauzvrat ako ih uvedemo? Hoće li da nas potapšu po ramenu, ili će da nam bespovratno daju par milijardi kao pomoć, hoće li preko reda da nas prime u EU? A šta ćemo sa gasovodom koji prave Rusi? E pa Vučiću, ne bih ti sada bio u koži.

Radovan

28.03.2014. 08:44

Naravno da ce biti pritisaka,kao sto ih je uvek bilo,to nije nikakva novina.Dobar politicar se prepoznaje sto bira ono sto je za njegovu zemlju najbolje.Kako da mi ovaki bedni uvedemo bilo kome sankcije?Rusi su nam prijatelji,a EU je na dugackom stapu.Uostalom ni Nemacka nece uvesti sankcije Rusiji jer gledaju svoj interes.Mi gledajmo svoj interes,a on je neutralnost u ovom slucaju!

missty

28.03.2014. 08:45

Opšte je poznato da već dugo vremena zato što smo mala zemlje, velike sile nas ucenjuju zarad svojih interesa i mi tu nemamo mnogo mogućnosti.Vučiću nije lako, ali verujem u njegovu doslednost i odlučnost da će i ovu situaciju uspeti da reši u najboljem interesu Srbije.

AlexKG

28.03.2014. 08:45

Taj zapad je izvrsio zlocin nad Srbima i Srbijom, to treba da im se kaze! Do sada se niko od njih nije izinuo niti preuzeo odgovornost za krsenja Medjunarodnog Prava i Povelje UN bombardovanjem 1999. god.. To se moze videti i od predsednika SAD koji govori da se na KiM odrzao referendum o odvajanju od Republike Srbije po podkroviteljstvom UN ! Zalosno je i zabrinjavajuce da lider svetske sile SAD iznosi netacne cinjenice i izvrce stvarnost. N E U T R A L A N !!!

milos47

28.03.2014. 08:46

Nije realno resenje zahladjivanje odnosa Srbije sa bilo kojom zemljom sveta , bilo da je sa zapada ili istoka .. a pogotovo ne prema Rusiji koja je nas vazan strateski partner

Nema dalje

28.03.2014. 08:51

Moj stav po pitanju bilo kakvih pritisaka sa zapada je da trebamo vrlo pametno odigrati po ovom pitanju. I naravno da treba da stanemo na stranu Rusije jer zapadu je neko napokon morao da se suprotstavi i pokaze zube. Dosta je bilo sprovodjenja politike koja nema veze sa medjunarodnim pravom.

slaven

28.03.2014. 08:59

Tako nam i treba kada smo pohrlili u evropsku uniju,pa nam se sada to obija o glavu.Da smo proglasisli politicku neutralnost kao sto je jedan pametan i stalozen covek na to godinama upozoravao,a ime mu je Vojislav Kostunica,niko nas ne bi pritiskao,ovako dosao djavo po svoje.

MiroslavBB

28.03.2014. 11:01

@slaven - Slavene, slazem se ... Svijetom vladaju IDIOTI koji su pametne ljude uklonili sa 'scene' ili su se sami sklonili ...?! I, vidimo gdje to sve vodi, (regionalnom) svjetskom sukobu !! Obama je POSLJEDNJI Americki predsjednik ...?!?

зокс

28.03.2014. 11:11

@slaven - славен,Ја нисам похрлио!Нити ћу икада икакве савезе подржати,нарочито оне савезе који почивају на пљачки и поробљавању људског рода!

IN Serbia

28.03.2014. 09:03

Nikada se nece dogoditi da se Srbija odrekne bratske i prijateljske Rusije.Oni su nam uvak bili i uvek ce biti velika podrska i bitan strateski partner

Veliki Aleksanar

28.03.2014. 09:07

Tu treba obazrivo postupiti, sa jedne strane EU je pod velikim uticajem SADa, dok se to ne otkloni nikada neće EU ići napred, inače je jako dobro da budemo u prijateljskim odnosima sa njima kao i sa Rusijom.Mislim da Vučić postupa dobro što se ne oglašava po tom pitanju i da takvo vođenje politike je dobro za našu zemlju.

зокс

28.03.2014. 11:09

@Veliki Aleksanar - Американосима је циљ да по сваку цену изазову неки што већи рат!У Европи наравно!Е сада да ли ће успети да нађе новог глупог "хитлера",време ће показати!За сада Меркел паметно поступа!Шта брига американосе да ли и ко гине тамо негде,па и у Европи?Важно им је да ратна индустрија ради пуном паром и да је ван њихове куће!

Milenko

28.03.2014. 09:18

Pa oni sada dolaze kao da su nam dali milijarde pa nas ucenjuju, kada nam plate da radimo za njih onda ćemo videti, Vučić šta god da uradi neće pogrešiti.Oni su nam otcepili Kosovo i to možemo kao argument da upotrebimo za EU, Rusima možemo da kažemo nikada nam niste pomogli kada nam je to trebalo, a Amerima da nas ne prave zločincima jer su oni najveći od svih.

Miki

28.03.2014. 12:22

@Milenko - Rusija je 1999. takođe bila na dnu. Imali su rat na svojoj teritoriji, CIA eksperte u svojoj vladi, koje je doveo Gorbačov i koji su im menjali zakone i prepisivali spoljnu politiku. Tada je Jeljcin bio na vlasti i imao je žestoku pro-američku opoziciju. A i on sam je bio veoma loš lider i to sa slabim srcem. Bilo je široko rasprostranjeno siromaštvo i beda. Izgubili su hiljade preduzeća u toj krizi. Vojska je bila u rasulu, bez opreme, para i tehnike. Nisu oni tad bili u mogućnosti da pomognu.

Goran

28.03.2014. 09:18

Ko nam je uslav za EU da stalno drugi odlučuju u naše ime onda hvala, ne želim!

novica952

28.03.2014. 09:19

Ovo će za Srbiju biti veliki problem kada treba da se izjasni o ovom delikatnom pitanju.jasno je da stavljanje Srbije na jednu ili drugu stranu vodi Srbiju u konfrotaciju sa jednom ili drugom stranom i preti da nenese velike štete našoj i onako krhkoj ekonomiji.Sigurno je da će Eštonova to predoči Vučić i Dačiću i da očekuje da se Srbija o tome izjasni.kako će to budući premijer Vučić uspeti da premosti i da pronađe odgovarajuće rešenje videćemo.

Todor

28.03.2014. 09:32

Sigurno je da je Vucic pred jednim velikim iskusenjem, i nadam se da ce pronaci adekvatan nacin da prevazidje i ovu situaciju.

Simple Blue

28.03.2014. 09:32

Vučić bi trebalo da se posluži mišljenjima kancelarke Nemačke koja je jasno rekla da je protiv ekonomskih sankcija Moskvi zbog izuzetnosti saradnje sa istom.

dany00

28.03.2014. 09:43

Svakako da je funkcioner pred velikim pritiskom ali se nadam da će sa predstavnicima u Briselu doći do konkretnih rešenja kako bih nesmetano mogli da nastavimo sa svojom politikom bez pritiska sa strane!

sreto

28.03.2014. 09:44

Gospodin Vucic treba da se ugleda na Svajcarsku, jednu "malu" evropsku zemlju u kojoj vlada prava (direktna) demokratija. Svajcarska je odbila pritisak EU da uvede Rusiji sankcije. Vecina Svajcarskog naroda smatra, ako nekom treba da uvedu sankcije onda su to SAD, koje terorisu pola sveta, i medju njima i Svajcarske Firme i Banke. I zato gospodine Vucic, ako zelis demokratiju odreci se EU-je !!!

Bersluskoni

28.03.2014. 09:50

Rusiji jos danas treba uvesti sankcije i slediti politiku Evropske unije. Da se razumemo dobro i da ne budemo licemerni, veliki broj nasih gradjana radi sirom Evrope i sirom zapada, svi mi imamo koristi od zapada. Ako zelimo zaradtii malo novca onda ne palimo u Rusiju vec na zapad i tad nam taj zapad nije tako gadljiv kada trebamo zaraditi pare. Okrenuvsi se ka Rusiji, zapad treba sve nase gradjane da protera iz svojih zemalja i onda neka idu trbuhom za kruhom u Rusiju.

loop

28.03.2014. 11:53

@Bersluskoni - Bogami vise ljudi ode u Rusiju trbuhom za kruhom nego na zapad u zadnjih godinu dana.

Gogi

28.03.2014. 09:56

Apsurd je i pomisliti da uvedemo sankcije Rusiji. Pa to je kao da sam sebi uvodis sankcije. Apsurd, glupost, desperacija, dupli standardi od strane zapada. Ne sankcijama. Rusi i Ukrainci resite svoje probleme, ali prvo Ukrainci da se oslobode fasisticke horde koja im cak u parlamentu sedi.

Kosta

28.03.2014. 09:58

Srbija mora ostati neutralna, EU nije mogla da natera ni sve članice EU da priznaju Kosovo, ne može ni nas. Nama neutralan stav može najviše da pomogne.

ZlatkoL

28.03.2014. 10:00

Ako li je evropska unija utemeljna na principima mira i stabilnosti i postovanju medjunarodnog prava i sloboda suvereniteta drzava i odlucivanja. Mi zelimo u ovoj situaciji da ostanemo neutralni. Ako nemci ne osudjuju situaciju u krimu, mi mozemo biti neutralni.

goca

28.03.2014. 10:01

Mi smo se odlučili za politiku istoka i zapada.I previše smo mali da bi se mešali u sukobe ove de velike države. Ja se iskeno nadam da smo tu školu za ovih desetak i više godina naučili.

babuska

28.03.2014. 10:01

Zapad ono sto tazi od Srbije je obican kapric, jer u ekonomskom smislu mi smo sicurija za Rusiju, te sankcije Srbiji prema Rusiji su cist apsurd, ali Zapad zna da nam je Rusija po pitanju Kosova podrska i ne smemo dozvoliti da podlegnemo potpuno nerazumnom pritisku, jer time dovodimo sebe u opasnost.

slavko radovanovic

28.03.2014. 10:03

Bolje je onda da i Srbi idu na referendum o pripajanju Rusiji kao i Krim.

umetnik

28.03.2014. 10:05

Srbija u Evropi i Srbija uz Rusiju , jasan je stav zauzeo u kampanji citav vrh sns - te je to po meni najjasniji odgovor na svaku spekulaciju o tome da li ce Srbija ili ne ''uvesti'' sankcije braci

Lela

28.03.2014. 11:21

@Aleksandar - Neće, Istorija govori da su nam Rusi bili saveznici. I pravoslavci su.

Milan

28.03.2014. 10:09

Mislim da zapad samo blefira, gleda da izvuče maksimum od nas, ništa se neće se epohalno neće desiti ako ne uvedemo sankcije Rusiji.

Leskovčanin

28.03.2014. 10:12

Ma kakve sankcije Rusiji, EU da to ozbiljno misli uveo bi im i ozbiljne sankcije,

Nina

28.03.2014. 11:20

@Leskovčanin - Kroz istoriju, Rusi su nam bili saveznici, u to ime ja ne bih ništa protiv Rusije uradila.

Ivan

28.03.2014. 10:12

Ne treba Evropi nase sankcije, vec im treba dokaz o poslusnosti. Treba im odgovor da bi potvrdili kako Srbija je ocajna da udje u Evropsku Uniju posto potom. Takodje, zapadu je bitno da sankcijama prema Rusiji jasno izjasnimo kako smo voljni da budemo instrument podvladjivanja I kako smo spremni da ako je potrebno prekinemo saradnju sa Rusijom, jer je zapadu Rusija oduvek bila trn u oku. To je samo jos jedna politicka igra, ne znaci da ako ne uvedemo sankcije da cemo biti napusteni od zapada.

саобраћајна незгода

28.03.2014. 10:12

ЕУ нема право да неком намеће став, може само да позове земље чланице да прихвате исти став ако оне то желе,тако да су има узалудни ти притисци,а само они који су у распадању ће прихватити такав став да би их ЕУ наводно спасила,али ми смо доказали да смо веома јака држава и да сада имамо веома образоване,паметне и способне људе на врху и да ће они донети праву одлуку.

nema bosne

28.03.2014. 10:14

27. Marta 1941godine su Srbi uništili svoju budućnost..Nadam se da ćemo sad biti mudriji.

Barbara

28.03.2014. 10:20

Najbolja je politicka neutralnost, mada je pritisak ogroman. Ipak,verujem u mudru i po Srbiju najpametniju odluku drzavnog vrha.

Legija

28.03.2014. 10:26

Bukvalno tako!Nije nama zapad niti EU nista tako dobro ucinio niti nas ikada zastitio pa da sada zarad integracija treba da se baz pogovora odrekenmo brace i uz to da im ''uvedemo sankcije'' .. kao montenegro , kog su inace pola otkupili

prorektor

28.03.2014. 10:31

Dali će ceo svet da osudi Rusiju i uvede sankcije ako to učini Srbija?Naravno da je to glupost.Zašto je Evroatlantistima važno da se Srbija izjasni protiv Rusije.Pa da odvoje Srbiju od nje-jedinog zaštitnika.Ko to ne vidi slep je .

Sredoje

28.03.2014. 10:32

Ovo pitanje treba se postaviti tek kad vecina evropskih drzava to ucini, nikako ranije.

Škorpija

28.03.2014. 10:36

Kao što je i do sada rađeno, tako mislim da će i po pitanju odnosa između Rusije i Ukrajine biti. Odnosno, verujem da će Vučić naći neko neutralno rešenje za ovo pitanje. SNS j euspeo da uskladi zahteve istoka i zapada u predhodnom periodu ne uvredivši i povredivši jedne ili druge, verujem da će tako biti i sada.

drgutin karlovacki

28.03.2014. 10:38

U jednim drugim novinama pise da se rzamislja o vladi eksperata gde za mesto spoljnih poslova figurira Ivan Vejvoda !!! Dakle zapadni covek 100% da nam vodi spoljnu politiku ?! Tako da mi ovaj vas tekst u kombinaciji sa slikom buduceg premijera koji se drzi za glavu izgleda zaista neiskreno .

STEVAN

28.03.2014. 10:41

Oni koji su propagirali politiku neutralnosti nisu naisli ni na razumevanje ni na podrsku gradjana Srbije, a verujem da bi tako proslii u svakoj drugoj savremenoj drzavi kakva i Srbija tezi da postane..Srbija mora biti otvorena prema svima!

sreto

28.03.2014. 10:43

Gospodin VUCIC TREBA DA SE UGLEDA NA SVAJCARSKU, jednu "malu" evropsku zemlju u kojoj vlada prava (direktna) demokratija. Svajcarska je odbila pritisak EU da uvede Rusiji sankcije. Vecina Svajcarskog naroda smatra, ako nekom treba da uvedu sankcije onda su to SAD, koje terorisu pola sveta, i medju njima i Svajcarske Firme i Banke. I zato GOSPODINE VUCIC, AKO ZELIS DEMOKRATIJU ODRECI SE EU-je !!!

Niki

28.03.2014. 10:45

Zar ćemo više voleti zlu maćehu od majke koja nas je podržavala u teškim trenucima!!!!?? Zar ćemo stati na stranu ljudi koji su iz ,,humanih" razloga ubijali našu decu 1999. godine !!?? Kako mi Srbi imamo slabo pamćenje!

mirjana

28.03.2014. 10:45

Strsno je citati beskonacne ucene,i izivljavanja od strane Evropske unije, ,,Demokratija postupi po naredjenju"nema kraja. Umesto kazne rusiji, trazite pare OD DEMKRATSKE eVROPSKE UNIJE, milijarde stete sto nam napravise u bombardovanju!Rak koji kosi i stare i mlade od njihovog siromasnog Uranijuma. Sve ce proci ,ali Rusija se digla iz pepela i sad je njena epoha hvala BOGU!

czar

28.03.2014. 10:47

Verujem da će Vučić naći najpriikladnije rešenje za ovu situaciju. A drugo, ima on dosta podrške sa Zapada, ne verujem d aće ga tek tako pritiskati.

sigurno ne

28.03.2014. 10:54

glupost, pa ni Nemacka, ni Austrija, ni Svajcarska....ne uvode sankcije a sad je kao bitno za Srbiju....to treba kulturno precutati i nastaviti dalje....a glupost samo kad nesto Americi odgovar5a onda je ok...gluposti....

зокс

28.03.2014. 11:47

@sigurno ne - Једини циљ је њима тај да понизе Србију и по овом питању као и по многим другим!

Mrki

28.03.2014. 10:54

odgovor treba da bude kratak i jasan, Gospodo ispoštujte rezoluciju SB UN 1244 i dozvolite vracanje Vojske i MUP Srbije na Kosovo, pa tek onda nam mozete uputiti ULTIMATUM o osudi Moskve.

Bratac Karamazov

28.03.2014. 10:58

Treba ostati po strani koliko se moze, pozdravljam odluku vlade da se ne ucestvuje na jucasnjem glasanju o statusu Krima.

зокс

28.03.2014. 11:06

Ееее,мој Вучићу,ништа ама баш НИШТА ниси научио од твојег учитеља и творца Др Шешеља!Политика запада,окупаторска, се према Србији није ни за милиметар променила нити померила,а ти преокренуо 101%свој став и мишљење о западу и сада те боли "глава"!Европска унија правда тај захтев тиме што каже да све чланице,и оне које теже ка чланству, треба да имају "заједнички став"и мишљење о Русији!Па они у тој унији немају по милион других ствари исте ставове и мишљења,а сада нашли на Србији да захтевају!

Lane

28.03.2014. 11:10

Kao što je i do sada rađeno, tako mislim da će i po pitanju odnosa između Rusije i Ukrajine biti. Odnosno, verujem da će Vučić naći neko neutralno rešenje za ovo pitanje. SNS j euspeo da uskladi zahteve istoka i zapada u predhodnom periodu ne uvredivši i povredivši jedne ili druge, verujem da će tako biti i sada.

сигурносни појас

28.03.2014. 11:11

ЕУ нема право да неком намеће став, може само да позове земље чланице да прихвате исти став ако оне то желе,тако да су има узалудни ти притисци,а само они који су у распадању ће прихватити такав став да би их ЕУ наводно спасила,али ми смо доказали да смо веома јака држава и да сада имамо веома образоване,паметне и способне људе на врху и да ће они донети праву одлуку.

Freedom

28.03.2014. 11:15

Razume se, uvek smo bili neutralni, a najbolje se to pokazalo za vreme TIta.Mislim da ce se Vucic pokazati kao odlican politicar i da ce doneti najbolju odluku.

Nina

28.03.2014. 11:16

To me podseća na to kad sam bila mala pa moram da donesem prut da bih dobila batine. Nikada nisam donela prut!

Србин Торлак

28.03.2014. 11:22

Србија не сме да уведее санкције Русији!!! Ни по коју цену!!!Руси су нам БРАЋА!!!!!!!

sremac

28.03.2014. 12:29

@Србин Торлак - Slazem se sa Vama da ne treba ni po koju cenu da uvodimo sankcije Rusiji ali Rusi nam nisu nikakva braca, oni samo gledaju svoj interes. Tesko onom koga Rus brani a Grk hrani!

ludodoba

28.03.2014. 13:17

@Србин Торлак - Srbin Torlak ,slazem se sa tobom ali ne samo zato sto su nam Rusi braca,vec zato sto Evropa i Amerika nikada na nas nece gledati prijateljski.Oni su 1999 pokazali kako ce se ubuduce ponasati prema nama .... to znaci politika uslovljavanja i primena sile a tu nema neke buducnosti!!!

Hercegovac

28.03.2014. 11:23

Ja, dakle, jedino Rusiju ne kontam! Ostalo mi je sve jasno! Jasno mi je da Srbi u Srbiji zele "evrofanatika" za premijera, jasno mi je da je Srbima u Srbiji tzv."briselski sporazum" vazniji od svega, kako rekose nedavno "evrofanatik" i oni oko njega, jasno mi je da Srbe u Srbiji bas briga za Kosmet... Birali su i prije 10 dana izabrali i sve pokazali! Jedino mi nije jasno zasto Rusija ne prizna tzv. "kosova republjik", nije mi jasno zasto Rusi jos uvijek podrzavaju ovu i ovakvu Srbiju!

Alisa8

28.03.2014. 11:27

Takav potez bi nam više štetio nego da prekinemo pregovore sa EU.Jasan je ukrajinski primer !

Ilija55

28.03.2014. 11:41

Ponekad je najblje cutati I biti neutralan. Svakako treba imati stav ali ne treba ga prvi odmah izlagati, vreme ce pokazati sta je najblje za Srbiju u nekoj buducnosti sto se ovoga tice.

Deki

28.03.2014. 11:53

Čitajući ove zaključke sa sednica odbora sns-a, u vidu komentara njihovih aktivista, počinjem da verujem da za nas ima nade! I van crkve, moramo biti okrenuti ka istoku, nema nam života u suprotnom, barem ne onog dostojanstvenog i normalnog.

dejo

28.03.2014. 12:03

Vucicu ne dozvoli da ti namecu stav neke clanice EU i Amerika ,napravi potez ovakav kakav je Merkelova napravila zauzela je stav da Njemacka nece da uvodi sankcije Rusiji samo reci ljudima koji prestavljaju Srbiju u SB da budu protiv te rezolucije jer ce to bit pravi potez Srbije Vucicu samo napred budi sa Njemackom dobro i nasom Rusijom

sanja

28.03.2014. 12:03

Ovi pritisci jesu mac sa dve ostrice kako za Vuvica tako i za Srbiju. Ali jedno je samo verovatno, da Srbija ima snage da resi predstojece izazove koji su joj nametnuti.

Deki Kosmaj

28.03.2014. 12:17

Nismo mi takva sila, kao sto je to Crna Gora, pa da uvedemo sankcije Rusiji.

Profesorka

28.03.2014. 12:18

Ne sumnjamo u Vučića kao budućeg premijera da će odoleti pritiscima Zapada i da će uspostaviti balans u spoljnoj politici i prema zemljama EU i prema Rusiji.

mile

28.03.2014. 12:19

E sada sam stvarno u dilemi i to velikoj,ko ono bese nas bombardovao 99-te,da li Ovi sa Zapadne strane ili ono behu Rusi.....!!!!!!!!!!!!!

Milan

28.03.2014. 12:25

Zna Vucic da je najbolje za Srbiju da ne podlegne pritiscima sa zapada a, opet, uspece i sa njim da ostane u dobrim odnosima.

DraganT

28.03.2014. 12:43

Upiranje prstom u Rusiju bi bilo kao kopanje rupe samom sebi. Traze od Srbije da osude potez Rusije, a prethodno je takav isti potez nacinjen na stetu Srbije i ta ista Evropa i Amerika ga nisu osudjivale. Briga i Rusiju i EU za nas, okrenimo se onome sto imamo, pa cemo osudjivati kada dorastemo tome.

Lela

28.03.2014. 12:43

Srbija je na putu da dobije odgovornu Vladu na celu sa premijerom Vucicem i nadam se da ce zauzeti ispravan stav po pitanju ukrajinske krize.Samo ne smemo dozvoliti ucene sa bilo koje strane.Imamo mi vaznija posla u nasoj zemlji kojima moramo da se maksimalno posvetimo.

Gliga

28.03.2014. 12:49

Interes a ne emocije. Ono što je Kipar bio za Srbiju 90-tih tako i mi možemo biti danas za Rusiju. A EU, ionako nećemo skoro.

missty

28.03.2014. 12:52

Opšte je poznato da već dugo vremena zato što smo mala zemlje, velike sile nas ucenjuju zarad svojih interesa i mi tu nemamo mnogo mogućnosti.Vučiću nije lako, ali verujem u njegovu doslednost i odlučnost da će i ovu situaciju uspeti da reši u najboljem interesu Srbije.

Sneguljica

28.03.2014. 12:53

Draga Evropo, tacno je da mi zelimo da sledimo vas put, ali ne po ceni izdaje jedinih prijatelja koji su nas podrzali u nasoj bitci za Kosovo! Kada vi otimate tudju zemlju onda je to u redu, a kada se drugi bore da sacvuvaju ono sto je njihovo tada ne valja! Da necete mozda i Rusiju da bombardujete??? Nije da necete, nego ne smete...Rusi vam nisu sicusni Srbi bez naoruzanja, pokusajte silom i sravnice vas sa zemljom!

BELI_ORAO

28.03.2014. 12:59

Putin je jako obrazovan i kulturan covek,ali ako uvedemo sankcije rusiji,verujte mi da ce nas narod totalno propasti.zato samo pamet u glavu i dati podrsku rusima,inace smo nadrljali.U protivnom Srbija ce zapamtiti Putina

Vuk Zima

28.03.2014. 13:00

Srbija nikada kroz istoriju nije bila okrenuta spletkama i drzanju strane onima koji nisu u pravu,tako da ni sada ne smemo i stamran da buduca vlast to nece dozvoliti,bas zbog nase situacije sa Kosovom jer bi onda isli protiv nas samih.

ribetine

28.03.2014. 13:00

Srbija treba da ostane neutralna i da se ne zavađa ni sa kim. Zbog čega bi trebali da se mrzimo sa Rusima. Gledajmo svoje interese.Oni nisu okretanje od Rusije, ali ni Zapada.

Timok

28.03.2014. 13:08

Treba biti dobar sa svima. Kakvi pritisci od EU. Rusija jaca sila, kao i citav Istok ukljucujuci i Kinu. Ali, kako su nam pricali preci, ne dao Bog da te Rusi pomazu.

viganj

28.03.2014. 13:12

naš je principijelan stav, da ne treba ni jednoj državi odvajati teritorije, kako Srbiji, tako i Ukrajini.... Kako nismo uveli sankcije onima koji su nama uzeli deo teritorije, jer imamo stav da se to reši BEZ SANKCIJA, PREGOVORIMA...isto tako trebamo postupiti i sa Ukrajinom....BEZ SANKCIJA, PREGOVORIMA... valjda je to jasno kao dan... A ako moraju biti sankcije Rusiji, onda prvo sankcije SAD i EU...

dejo

28.03.2014. 13:16

Daj punu podrsku Rusima Vucicu jer bolje je Srbiji da saradjuje sa Rusima nego onima drugima i drugo PRIVATIZUJ Crvenu Zvezdu ,Partizan i ostale klubove a sto se tice FSS neka u njega udju ljudi kao Dejan Stankovic ,Dragutinovic ,Djukic ,Piksi Stojkovic ,Vladimir Jugovic ,Vucicu ako treba neka dodju i neki stranci u FSS samo da se napravi pravi boljitak u Srpskom fudbalu ,moja puna podrska tebi Vucicu

Zvonce

28.03.2014. 13:30

Ne treba zuriti ni sa kakvim odlukama i ne zamerati se ni jednoj od sukobljenih strana. Mozda ce oni ubrzo naci neko zajednicko resenje i sukobi ce biti prekinuti. Najbolje je ukoliko je to moguce, ostati neutralan.

Seljacina

28.03.2014. 13:31

Treba biti kadar stici i uteci i na strasnom mestu postojati. Kao i toliko puta do sada.

dragica019

28.03.2014. 13:33

Pa tako i treba,neka nas ispostuju nekad. I mi imamo pravo na svoje misljenje Veciti pritisak na nas.....

Wesso

28.03.2014. 13:53

U demokratskom sistemu ima svako pravo na svoje misljenje:da kaze sta hoce (bez vredjanja drugog) i da ne kaze nista.

milan mosa

28.03.2014. 14:00

Nije zapadu bitan stav Srbije, koliko demonsatracija moći.Odmeravaju koliko mogu utecati na stav Srbije.Pokušavaju nas omalovažavati . Ni sama Merkelova kao ni Italija nisu za sankcije. Ne treba nista čekati , treba pokazati da imamo dostojanstvo i da ne podležemo pritisku, Moraju nas prihvatiti ravnopravno kao ostale zemlje

izbiracica

28.03.2014. 14:12

Znala sam da nece biti lako, ali da ce bas tako pritiskati ni u pismu. Divim se g.Vucicu kako ima toliko strpljenja da sa njima ' bije bitke'.

Vojvodjanin

28.03.2014. 14:16

Nece ti brate niko zameriti ako otkacis EU. Ako treba da biras ucenjivace iz EU ili Rusku bracu vecina Srbije ce te podrzati za drugu opciju. Nemoj vise prihvatati uslove zapada.

milovan

28.03.2014. 14:26

ubedjen sam da ce Vucic naci najbolji diplomatski odgovor za ovu situaciju.ne treba sumnjati u njega

Rajko

28.03.2014. 14:31

Srbija bi morala da podrzi Rusiju u vracanju sopstvenih teritorija, Rusija podrzava Srbiju u UN i mnogo vise od toga. I mi treba da vratimo Kosovo Srbiji. Ko hoce da ratuje sa Rusijom je njegov problem, kakve to veze ima sa nama kad nismo clanica ni nato ni EUcenjivaca i nema razloga da se ustrucavamo da kazemo istinu. Nama je poreklo rusko a ne englesko i svaka ptica svome jatu. Eto, nece ni Bugari, ni Madjari, ni Nemci, ni Italijani, zar moramo i za to da se pravdamo ?

bivsi_doktor

28.03.2014. 14:32

Ako sam dobro shvatio zahteve iz EU, i Srbija treba da podrži ukrajinsku vladu koja je koristila banditske metode za osvajanje (otimanje!) vlasti? Nadam se da će g. Vučić sačuvati dostojanstvo (i svoje, i građana Srbije) i da će onoj gospodi iz Brisela - koja podržava divljaštvo - reći jedno glasno NJET!

Vukman

28.03.2014. 14:36

Eto,nije proslo nedelju dana od izbora a vec imamo ono sto je Gospodin Kostunica uvek upozoravao,ne u EVROPU.Ta Evrpopa da nam dobro misli nebih nas bombardovala niti oduzimala Kosovo.A evo sada i ovo, da sledimo Crnu Goru i Albaniju.Mislim Gospodine Vucicu da vam je sada sve jasno koliko nam ta Evropa dobro misli.Okrenite se onome koji je stvarni prijatelj i brat.ne idite neprijatelju u zagrljaj.

Art

28.03.2014. 16:21

@Vukman - ti prvo treba da naučiš da pišeš pa tek onda javno da iznosiš svoje zaključke i deliš savete. takva 'pamet' nas je, nažalost, i dovela dovde.

Vladimir

28.03.2014. 17:54

@Vukman - Tvoj naslov komentara sve govori sam za sebe. Kada bi umesto "art" pisao "umetnost" imalo bi već više razloga da se obrati pažnja na tvoj komentar. Ispravljaš nekoga zbog pravopisa, a rečenice započinješ sa malim slovom. Posle tačke uvek napiši veliko slovo. A posle sticanja odredjenih znanja, naročito u vezi istorije i politike, upotrebljavaj reč "pamet".

Art

29.03.2014. 00:46

@Vukman - gospodine vladimire, ako nemaš za nešto ozbiljnije da se hvataš, ne hvataj se za gluposti. istina je to da rečenice započinjem malim slovom iako je svakom školarcu jasno da ih treba započinjati velikim, ali to je pitanje mog stila, kojim se uvek služim u neformalnoj komunikaciji i to nije ono čemu ti treba da me učiš. ono o čemu ja pričam je nešto sasvim drugo, a broj hejtova koje sam dobio dovoljno govori o tome koliko je moj komentar primećen.

Art

29.03.2014. 00:52

@Vukman - moje poznavanje istorije i politike takođe nije nešto o čemu bi ti trebalo da sudiš, kao što se ni ja ne usuđujem da sudim o tvom. ovde je u pitanju čisto logičko rezonovanje. pritom ja i nisam rekao jesam li za eu ili nisam. jedino mogu da tvrdim da prijateljstva u politici ne postoje, tako da je svaka rasprava po tom pitanju bespredmetna.

Mis_Pigi

28.03.2014. 14:47

za podršku Rusiji garantujem da će nam se Rusi na neki način ovog puta odužiti

Uros

28.03.2014. 14:55

Ma da ! Hoce li nam onda evropsku Unija dati Gas ili nam vratiti sve Kredite Koje smo uzeli od Rusije hoce li nam platite i penale zbog kasnjenja na juznom toku ( nekoliko Milijardi eura ) ili ce nam evropa dati Status najpovlastenije zemlje u trgovini ili ili ili ...... Da nenabrajam puno moje licno misljenje da bi od Europe dobili samo Jos jedan uslov Kroz par meseci i nista drugo ! Srbijo dozvoli se pameti dok nebude kasno ! Jos Nesto Nemacka im sankcije uvesti nece ! Proverena informacija

Velika Srbija

28.03.2014. 15:34

Sramota, stvarno sramota, ovo je cista ucena! Nadam se da ce Vucic naci izlaz iz ovakve situacije.

coma

28.03.2014. 15:37

Vucicu podrzi Evropu. Za to smo i glasali. Sto pre da udjemo u Evropu. Ovo je trenutak da kazemo Evropi , da mi smo sa vama i mislimo kao vi. Ako to ne uradis , ponovo smo na pocetku. Ti si car , a samo car ima mogucnost da donosi velike odluke. Zbog toga si i dobio podrsku mene i moje porodice. Ako to ne uradis, onda smo ponovo pali i krecemo iz pocetka. EU po svaku cenu !!!!

Vladimir

28.03.2014. 17:43

@coma - Vrata evrope su ti otvorena. Možeš odmah da kreneš gde ti se dopada. Recimo u Bugarsku koja je u EU, a živi u većoj bedi nego ranije. Idi malo prošetaj, snimi situaciju, pa se vrati sa novim savetima. To što smo pali, kako kažeš, nije slučajno. Takva moć rasudjivanja kao što je tvoja nas je dovela u ovu situaciju. Da nismo verovali zapadu ne bi smo pretrpeli krize unazad 100 godina, pa i više. I sada ne bi smo zavisili od neke milostinje koju treba da nam obezbedi neka Eštonova ucenama

Golub50

28.03.2014. 15:42

Srbija treba zauzeti neutralan stav i nesme okrenuti leđa niti zapadu koji je veliki investitor u Srpsku privredu niti Rusiji kao tradicionalnom prijatelju koji je veliki saveznik Srbije u diplomatskoj borbi za očuvanje Kosova i veliki uvoznik srpskih proivoda na ekonomskom planu.

sneza

28.03.2014. 15:59

Ma kakve sankcije,ni slucajno, dosta su nas namucili i zla naneli svih ovih godina..Samo neutralnost , jer mali smo i suvise slabi za svetske sile a posebno za nas bratski narod , kako god i po babu i po stricevima ,ne ide da se okrecemo protiv Ruskog naroda.Ugledajmo se na Nemacku!

Jami

28.03.2014. 16:03

Mi jesmo za EU ,ali ne dozvoljavamo da nas pritiskaju. Srbija je godinama ispastala a pitamo se zasto? Prvi put posle duzeg vremena imamo coveka koji ima svoj stav,kako prema zapadu, tako i prema istoku, ne zeli da se mesa, gleda svoja posla. To bi trebao svako da ceni. Ako se poizivaju na demokratiju, onda moraju da postuju odluku svake drzave ,pa makar i tako male kao sto je Srbija.

Vladimir

28.03.2014. 17:31

@Jami - Jami, govori u svoje ime. Ako si ti za EU, ne možeš reći "mi". Ljudi stariji od 35 godina na ovim prostorima, koji se bar malo razumeju u politiku, znaju da Srbija nikada neće moći da postane punopravni član EU. Znači ne za 7 ili 8 godina, nego nikada. A pored svega ta nadri organizacija kojka nosi naziv "Unije" i koja je osnovana po američkim zamislima neće biti večna. Jedna Velika Britanija neće moći da spreči cepanje, a o EU ne treba trošiti reči

Ана

28.03.2014. 18:06

@Jami - Jami 28. mart 2014. 16:03 #2894564 Ако кажете: "Mi jesmo za EU ..." зашто ниједан режим у Србији не сме да направи референдум о томе? Зато што ми Срби НИСМО за ЕУ, него су за то само политичари отуђени од народа.

Vojo

28.03.2014. 16:07

Pa Srbija i nije član E.U. ( možda za 7-8 godina,a možda i ne). Pa ta ista Unija uz pomoć svetskog žandara( SAD), odvojila je Srbe iz BiH, iz C.Gore, iz Srpske Krajine i iz KiM od matice Srbije.Nismo ni članica NATO (koji nas je bombardovao kancerogenim bombama i ubijao nedužne civile i decu)! A nismo ni rusomrsci Englezi a nismo ni Ameri koji lažu da im je stalo do medjunarodnog prava a zapravo najviše žale što im je izmakao Sevastopolj ,koji su bili nameračili itd,itd... ...

MarkoBGD

28.03.2014. 16:10

Zapad moze da trazi da mi uvedemo sankcije Rusiji do mile volje, pa da nam se ceo sve sprda po internetu. Mislim da ne treba slusati zapad i treba vuci bodu na Rusku vodenicu.

cvetic

28.03.2014. 16:30

Jos nismo ni vladu formirali, a Zapad nas vec pritiska. Hajde da nas pustite da se pozabavimo svojim problemima, imamo ih bas dosta.

ivan grozni

28.03.2014. 16:37

Ako je istina to sto pisete a mislim da nije ja predlazem da se Srbija bas kao Krim pripoji Ruskoj federaciji i da imamo status kao skotska u Britniji!!!

NS Sljaker

28.03.2014. 17:37

Mi smo suvise mala drzava da bi nas stav uticao na velesile, najbolje je ukoliko se moze drzati sa strane, sigurno necemo profitirati ukoliko budemo upeteni u ovaj sukob sila.

Moracemo da bitramo zapadni ili istocni blok

28.03.2014. 18:27

Znala sam da ce do ovog uskoro doci. Zapad ne zeli neutralnu Srbiju, ne zeli medjusobne veze starih Slovena. A najmanje Srbije i Rusije. Jer je Srbija za njih bitna vojno strateska pozicija. Pa im jako smeta jaka, od njih ekonomski nezavisna Srbija. Zele da nas posvadjaju sa nasom jedinom zastitom od njih - Putinom.

Potok

28.03.2014. 18:40

Kada imate sa jedne strane petnaest godina ucenjivanja nakon bombardovanja i još zagarantovanih desetak i sa druge strane mogućnost da se preko projekta južni tok konačno nešto pitate, mislim da se odgovor nekako sam od sebe nameće.

Раднаскела

28.03.2014. 18:52

Ја се слажем. Треба увести санкције Русији, осудити припајање Крима и не признати референдум. И то треба рећи свима са запада. Наравно, за узврат, они треба да пониште независност Косова, плате 30 милијарди $ одштете, протерају назад милион Шиптара у Албанију, омогуће повратак избеглица, напусте територију Косова и врате га у оквире цивилизације . И да се јавно извину са стогодишња малтретирања, бомбардовања, санкције, покатоличавање, убијање, протеривање итд итд свих Срба.

Pamet u glavu

28.03.2014. 18:53

Ako SAD uradimo kako nam Zapad kaze, uvek cemo MORATI! Oni nas testiraju da vide koliko smo plasljivi, labilne licnosti i glupi. Kaceci se sa Rusijom gubimo slobodu, ogromno bezcarinsko trziste, priznajemo nezavisnost naseg Kosova, veze korenima, veze sa Kinom, Indijom, Rusijom, Brazilom ( najglasniji protivnik pored Rusije) koje su sve protivnici novog svetskog poretka. Pa vi vidite, sta dobijamo sa zapadom u odnosu na ogroman istok i Juznu Ameriku. ;-) Ovo je istroijski test za nas.

Dragan Lo

28.03.2014. 19:53

@Pamet u glavu - Malo, malo pa istorijski test. Tako je to u zemlji u kojoj cvetaju samo političari i kontraverzni biznismeni. Eto, opet muka - opet ništa od reformi, moramo se sad baviti Krimom i hapšenjem, sporadično.

Milovan

28.03.2014. 19:07

Šta god je Eu tražila Srbija je pristajala zarad ulaska u Eu a da od toga osim pohvala ništa nisu dobili. Ako bi uveli sankcije Rusiji izgubili bi smo jedinog saveznika koji nas podržava i koji je do sada najviše ulagao u Srbiju a da nas nije ucenjivao. Bez podrške Rusije Srbija bi se našla pred novim zahtevima Zapada. Srbiji nije mesto u Eu koja nam je nanosila samo zlo Dokle da verujemo onima koji su nas 72 besomučno bombardovali, ubijali našu decu, razarali naše crkve,

vladimir100

28.03.2014. 19:34

Tike,tike tacke,nema vise vracke,jer ko vrati mora da plati,mora da plati sve.Poznati stihovi,zar ne.Sto su nam politicari zakuvali,sada ce mo I da pokusamo.Ima na nos da nam izadje.

Dragan

28.03.2014. 19:38

Kad bi Vučić uveo sankcije Rusiji, narod bi izašao na ulice i ode u propast Vučićeva popularnost. Ja prvi izlazim.

BeeNDe

28.03.2014. 19:54

treba da odluci u interesima i skladu sa nasim Srpskim ,geopolitckim strategijskim Srpskim Drzavnim pravom. Ko nam vise pomaze u tome ,strategijski i operativno ,ima vise nase podrske.Uostalom treba gledati vece i mocnije ,i kao u vicu :Trce Slon i Mis preko starog trulog mosta , a mis vice na sav glas"U ,ala TUTNJIMO"

quadrat na kub

29.03.2014. 18:24

@milisav - Vreme je da dete prohoda i da pocne piti mleko iz solje samostalno! I ako je Rusija "majka",ko je onda tata?

MINA

28.03.2014. 20:09

Vodjeni jako losim licnim iskustvom vezanim za ratovanje, sankcije, bombardovanje od strane istih, mislim da Vucic nikako nece pristati na zapadnjacki ultimatum!

Pikaso

28.03.2014. 20:13

Srbiji je dobrodoslo sto je za vreme krimske krize bila "tehnicka vlada", dok se ne formira nova vlada ovo vise nece biti aktuelna tema.

BACVANIN

28.03.2014. 20:14

Kako rece Obama " nece mo dozvoliti da nas Rusija posvadja" upravo se to desava u samoj EU.Nemacka,Italija,Madjarska glasno se izjasnise'' nema sankcija iz treceg kruga Rusiji, jer su nase privrede veoma zavisne od Rusije".Na osnovu stava tih zemalja treba da kazemo SAD i EU nema nikakvih sankcija Rusiji.Barem mi znamo kako su se u komunizmu donosile odluke mimo narodne volje.Mi imamo primer Baranje koju su komunist dali Hrvatskoj,s razlogom sto preko Dunava nema most da veze Baranju sa Srbijom.

zoran

28.03.2014. 20:26

Da vidimo sad tu Vladu koja nece biti ni proruska ni pronemacka nego samo srpska Vlada.

mica bor

28.03.2014. 20:37

Rusija je jedna od svetskih sila,koja nas podrzava u ocuvanju Kosmeta.S'toga bi bilo u naj manju ruku glupo,uvesti joj sankcije! Neka drugi rade sta ih je volja,mi moramo da postujemo svoje prijatelje.

Ozon

28.03.2014. 20:46

Nije Vucicu uopste lako, ne bih das am u njegovoj kozi, ali nikako ne treba da se okrene proyiv Rusa, kada bi pronasao kompromis, ma ne sumnjam u njega.

marko

28.03.2014. 20:46

Ne treba pristati na ucene iz EU. Tu Srbija ima malo prijatelja. Vecini politicara iz zapadnih zemalja i SAD bi verovatno najvise odgovaralo da Srbija uopste i ne postoji na karti Evrope. Pa sve sto se od devedesetih do danas dogadja u nasoj zemlji je i kreirano od strane najvecih i najjacih zapadnoevroskih zemalja (Nemacka i Velika Britanija) i SAD. Drzava nam je zbog toga jos uvek u fazi rasturanja sa tendencijom njenog potpunog nestanka. Jos samo treba da pljunemo na sebe i osudimo Ruse.

Jahorina

28.03.2014. 21:12

Ako sami sebi biramo prijatelje , zašto nas teramo da bez razloga pravimo neprijatelje. Naravno da Srbija ne treba nikakve sankcije da uvodi Rusiji, jer bi sa tim potezom sami sebi naneli ogromnu štetu.

Susjed

28.03.2014. 21:14

Hahaha...Oprostite što se smijem. Točno ovo sam prognozirao prije nekoliko tjedana, znajući da patite od kolektivne amnezije i da ćete najviše glasova dati Vučiću i njegovom srljanju u EU. Ali ne brinite, kao što ste brzo zaboravili tko vas je bombardirao 1999. godine, još ćete brže zaboraviti zaboraviti Rusiju, ako već niste.

Nebojsa

29.03.2014. 00:07

@Susjed - Susjed dali znas zasto su vas primili u EU.Ne da bi vama bilo bolje vec njima(mada si i ti bio svesan toga )pozdrav.

Vannnessa

28.03.2014. 21:18

Mislim da se treba drzati skroz po strani. Ni sve clanice nisu priznale sankcije a sto bi mi kao potancijalni clanovi. Mislim da ce to nova vlada uspeti da sprovede i da se baci na primat resavanja ekonomsih problema.

PONOS

28.03.2014. 21:22

Mislim da je ovde situacija jasna kao dan.Zapad želi da nastavi politiku pritisaka na Srbiju kako ne bi u budućnosti koja dolazi,a koja nimalo nije ružičasta po zapad,da izbegnu eventualno plaćanje ratne oštete Srbiji za zločin 1999-te.Ako Vučić se pridruži zapadu i osudi Rusiju,on neće osuditi Rusiju,nego Srbiju i daće zapravo zapadu da je imao pravo da nas bombarduje i da nam otme Kosmet.Srbijo uvek si u najtežim trenutcima bila dostojanstvena,budi to i sada reci NE onima koji propadaju.

Nebojsa

29.03.2014. 00:02

@PONOS - Upravo tako potpuno se slazem sa tobom.Treba tuziti Ameriku i EU za bombardovanje mimo UN.

Jovica

28.03.2014. 21:58

Zapad da ima i malo skrupula morao bi prvo da trazi da uvedemo sankcije zemljama koje su priznale Kosovo... Ovako mi nemamo pravo, a ne obavezu da uvedemo sankcije Rusima...

zdrave

28.03.2014. 22:01

Zapad se i dalje ponaša bez skrupula, mlati onako kako njima odgovara, gazi i preti. Prvo podmetne požar, pa viče kako negde gori, optužuje i osuđuje . Ovog puta su zagrizli tvrd orah. Ipak je Rusija Rusija.

Jovica

28.03.2014. 22:12

Zapad da ima i malo skrupula morao bi prvo da trazi da uvedemo sankcije zemljama koje su priznale Kosovo... Ovako mi nemamo pravo, a ne obavezu da uvedemo sankcije Rusima...

МИЛАН

28.03.2014. 22:32

Србија треба да каже њима да нећемо прихватити да се уведе санкције Русији ни

Cegevara

28.03.2014. 22:37

Nasa vera je pravoslavna,krstimo se sa tri prsta,praznujemo iste svetce,mi netreba nikad da se svadjamo,niti ce neko uspeti da nas zavadi,jer mi smo braca.

sinisa

29.03.2014. 09:11

@ljubica - mislis gradjani srbije pune nis,jer nisam cuo da nis nastupa na nekom trecem trzistu.

abc

29.03.2014. 01:44

Rusiji sankcije od Srbije? To je jedino pravedno i ispravno. Red je da vratimo istom merom krvoločnim Rusima što su nam ultimatumom cara Nikolaja spasili državu i naciju od totalne propasti, pošto su nam svi ostali zaboli nož u leđa (osim Montenegrina kod Mojkovca) i ostavili nas na cedilu (Zapad), što nijedan rat od poslednjih deset nije prošao bez ruskih dobrovoljaca i što, da nije njih, ne bi bilo nikog čak ni da kaže da mu je žao nas Srba

Ivica

29.03.2014. 01:52

Brisel trazi od nas da Rusiji uvedemo sankcije to ima jaku pozadinu npr. ako to uradimo Rusiji automatski ce biti stopiran Juzni tok da bi Americki Nabuko prosao i Rusiji se onemoguci gasovod,ako se to desi mi smo definitivno prsli.Kad bi prosao Juzni tok kroz Srbiju mi bi smo imali veliki deo para samo od tog prolaza a taj scenario ne odgovara mnogima jer je fazon da mi budemo ekonomski poptpuno porobljeni.Moramo svim snagama da sacuvamo integritet i Rusiju jer cemo biti zivi mrtvaci bez njih.

pERA

29.03.2014. 04:25

Siromasni se uvek bolje osecaju, kad se druze sa siromasnim !? To je u stvari jedino zajednicko sto imamo sa rusima ....

Iksa

29.03.2014. 06:11

Samo nerazuman bi samom sebi uveo sankcije a to zapad upravo i traži.Dokle će nas maltretirati?

sinisa

29.03.2014. 09:08

moramo imati neki stav o ovoj situaciji,ako smo prava drzava. ne znam sta je tu sporno jer mi smatramo da etnicki princip nije dovoljan da bi se neko otcepio. to isto misle i ukrajinci koji nisu priznali kosovo upravo iz tog razloga. ukoliko se nesto promenilo u stavu nase drzave red je da nas obaveste.

naranca

29.03.2014. 09:56

Ulazak u EU sada je isto kao odlazak u cetnike u decembru 1944:).Neko rece pre neki dan.

radoje

29.03.2014. 12:45

@naranca - tako je ,tada su ustase,domobrani, balisti ,hortijevci ,muslimanske ustase, masovno prelazile u partizane ,ali to nije dovoljan razlog da se upisujemo u cetnike, trebali smo svi da predjemo u partizane i raspravimo ideoloski sa hitlerovim prijateljima,danas bi nam bilo bolje .

Okram

29.03.2014. 10:40

Opet silovanje Srbije! Bez emocija ili navijanja Srbija bi trebalo da se postavi tako da sto bolje istrguje. Sta EU nudi Srbiji da se prikljuci sankcijama? Da li ce EU da preuzme sve izvozne kvote odredjene prema Rusiji? Da li ce EU da Srbiji obezbedi pod istim ili povoljnijim uslovima energetsku stabilnost? Da li ce EU da ubrza pregovaracki proces pridruzivanja i odredi datim pridruzivanja naprimer 1. jula 2016. godine? Ocekivano saveznistvo bez pokrica gurnulo bi Srbiju u jos veci bedak.

rajko

29.03.2014. 12:42

samo u nasim interesima i u skladu sa nasim Srpskim ,geopolitckim strategijskim Srpskim Drzavnim pravom. Ko nama -i mi njemu ,strategijski i operativno ,i to je smisao nase podrske.Uostalom treba gledati vece i mocnije kako uzmicu i gledaju svoje interese. Setite se vica :Trce Slon i Mis preko starog trulog mosta , a jedino mis vice na sav glas"U ,ala TUTNJIMO,u ala tutnjimo u ala tutnjimo,most puce, i jos i slon pade na njega, a najtuznije sto ga slon nije ni video ,samo je ga je cuo"

Graje

29.03.2014. 20:41

Aleksandar Vučić nikada neće pasti pod uticajem zapada, i poštovaće volju građana, i međunarodno pravo. Srbija nikada neće učestvovati u uvođenjem sankcijama Rusiji i gledaće isključivo interese građana.Srbija će sarađivati i sa EU i sa Rusijom i nalaziće sa svima zajedničke interese. Aleksandar Vučić želi da Srbija bude ekonomski prosparitetna i razvijena država.

ZG

31.03.2014. 19:32

@Graje - @GrajeBudi siguran da nećete moći biti u u EU i dobri sa Rusijom! ili jedno ili drugo, sredine nema!

Milivoje

29.03.2014. 23:45

Ovde se krije ključna stvar. Ne radi se prvenstveno o tome kako će ekonomija Srbije biti pogođena eventualnim sankcijama Rusiji, već se radi o toma kako će sama Srbija biti pogođena. U zemlji gde je ogromna i apsolutna većina stanovništva pozitivno opredeljena prema Rusiji (jedina u Evropi), svaki akt neprijateljstva vlasti prema Ruskoj Federaciji (sankcije jesu akt NEPRIJATELJSTVA) bi odjeknuo jako loše u narodu Srbije. Posledice po stabilnost Srbije bi bile velike.

ZG

30.03.2014. 01:44

@Milivoje - Onda niste trebali niti počinjati pregovore sa EU! Na dvije stolice sjedjeti nećete moći!

SENIOR

31.03.2014. 17:11

Srbija u sukobu velikih nakon II sv.rata nije bila ni na jednoj strani......Ne Srbija , to je bila SFRJ . Eh da je sada tu ex YU !