Homen: Đilas mora da ode

D. MILINKOVIĆ

17. 01. 2014. u 21:19

Funkcioner Demokratske stranke Slobodan Homen o raspletu subotnje sednice Glavnog odbora: Borisa Tadića najviše vole i treba da bude nosilac izborne liste

OČEKUJEM da će Draganu Đilasu u subotu na sednici Glavnog odbora biti izglasano nepoverenje i da će stranka konačno da konsoliduje svoje redove i počne da vraća poljuljani rejting i snagu.

Ovo u intervjuu za „Novosti“ poručuje narodni poslanik i član GO DS Slobodan Homen, uoči raspleta višemesečnih sukoba u taboru demokrata, i dodaje:

- Subota nije „dan D“ za Demokratsku stranku, već za unutarstranačku demokratiju. U subotu će se pokazati šta je važnije - volja članstva i opštinskih odbora ili volja funkcionera koji po svaku cenu žele da zadrže funkcije.

* Zašto, po vašem mišljenju, stranka treba da uskrati poverenje Đilasu?

- Svedoci smo da u prethodnih godinu i po DS nema jasnu politiku, da luta u svojim stavovima, da nije postavio najbolja kadrovska rešenja i da izborni rezultati, koji se kreću od tri odsto u Zaječaru, pa do 11 odsto na Voždovcu, ne predstavljaju stvarnu snagu najveće opozicione stranke. Sa ovakvim rezultatima DS ne može ni da kontroliše aktuelnu vlast, ni da joj parira. Zbog svega ovoga u prethodnim danima se šezdesetak odbora izjasnilo o potrebi hitnih promena, odnosno raspisivanju neposrednih izbora u stranci.

* Da li je ta podrška dovoljna da se na GO i sprovedu promene na čelu stranke?

- Očekujem da Glavni odbor, neusvajanjem Đilasovog izveštaja o radu, otvori prostor da se u skladu sa Statutom i pravilnicima raspišu neposredni stranački izbori. Promene u DS su neophodne, hitno potrebne. Bojim se da DS, ako se nastavi dosadašnja politika, neće biti u prilici da bude iole značajan faktor na srpskoj političkoj sceni. Time bismo razočarali naše potencijalno biračko telo, koje je veliko, što bi dovelo do znatnog povećanja broja belih listića. Na ovaj način bi se omogućilo da SNS osvoji više od 50 odsto mandata u Skupštini i da jedna stranka sama vlada bez ikakve efikasne kontrole.

* Postoji li opasnost da kadrovske turbulencije u ovom trenutku imaju suprotan efekat - dovedu do novih cepanja i urušavanja DS?

- Više puta do sada je u DS dolazilo do ovakvih promena neposredno pre održavanja izbora i svaki put se do sada pokazalo da su one donele značajno veći broj glasova DS nego što su predviđala istraživanja javnog mnjenja. Iz svakog izbornog procesa DS može izaći samo jači.

* Ko je ta ličnost s kojom DS može da vrati poljuljani rejting?

- DS će vratiti poljuljani rejting samo održavanjem neposrednih izbora, na kojima će svaki član imati pravo glasa. Kada svako ko bude smatrao da može da vodi DS bude u prilici da se kandiduje na fer i demokratski način.

* Smatrate li da bi Boris Tadić trebalo da bude nosilac liste za republičke izbore?

- Nosilac liste treba da bude osoba u DS koja ima najveću popularnost među građanima, a danas je to sigurno Tadić.

NAPREDNJACI SADA NISU TEMA

* U javnosti je stvoren utisak da je izjašnjavanje o rukovodstvu neka vrsta referenduma za koaliciju sa SNS ili protiv nje?

- Smatram da je svako izjašnjavanje o budućim koalicijama besmisleno, jer republički izbori nisu raspisani, ne znamo koliki će procenat glasova osvojiti DS. Takođe, treba biti svestan i realne opasnosti da SNS sam osvoji 50 odsto glasova, pa nikakvih koalicija neće biti.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (53)

Verifikatori

17.01.2014. 21:30

Ljudi, pa to je onaj koji nam je pretio zbog ometanja one Parade! "Osveta drzave bice jeziva", zapretio nam je tada. Jeziva! I sad se cudi sto ga je Djilas najurio. Hoce osvetnik da se sveti Djilasu. Moze, ali ne jezivo. Proslo je njegovo. PS. Uopste se nije prolepsao.

Nela

17.01.2014. 21:41

Tadić nije jači lider od Djilasa, a opet ni Djilas se nije proslavio svojom bahatošću! Jeremić bi možda bio najbolji ali on izgleda da više ne želi demokrate! U svakom slučaju DS ne cvetaju ruže pred izbore kad je najvažnije!

Srbin 100%

17.01.2014. 22:39

@Lemi - Greška, vrlo je skup. Pogledaj samo šta kaže Google kkako su sve zarađivali i kako sada žive bivši lideri Otpora, kao što je ovaj Homen. I on ima nešto da kaže....

mrvica

17.01.2014. 21:58

Eto šta može da uradi par ljudi, urušili stranku do istrebljenja. Greška je uvek u nama koji smo im to dozvolili.

Rade

17.01.2014. 22:02

Mnogi u DS-u se nadaju da će Đilas da ode, ali još uvek on ima podršku Glavnog odbora stranke, tako da će sutra biti neizvesno kakva će se odluka doneti. VEliki deo odbora je iskazao nepoverenje Đilasu jer je doveo stranku na najniže grane, možda od osnivanja. Treba napraviti promene, ovako ne ide. Uskoro DS neće biti ni najjača opoziciona stranka.

Gordana

17.01.2014. 22:13

Ovoj stranci je potrebna ozbiljna reforma. Ne verujem da to moze da se desi sa Tadicem i Djilasom na celu.

kad smo vec kod toga

17.01.2014. 22:27

Zar niste zadovoljni sto ste besplatno putovali i videli svet. Od politike i prava niste nista razumeli.

Srbin 100%

17.01.2014. 22:38

Pobogu, jesi i ti otvorio usta?! Bivši otporaš koji je išao u Mađarsku na USA obuku? Misliš da ne znamo koji si i šta si? I ti imaš stav?

Aleksandar

17.01.2014. 22:40

Ja bih Homenu zabranio da se javno pojavljuje posle svih laži o uspešnoj reformi sudstva pa sada mi to plaćamo. Ovo je bruka od čoveka.

Ivana

17.01.2014. 22:43

Kad bi još njegove reči imale težinu... Gospodine, davno smo shvatili ko ste Vi, prema tome, ne trudite se.

papagaj

17.01.2014. 22:44

Kasno ste se setili,gospodo iz DS-a. DS nikada vise nece imati rejting,koji je imala,jer je svojom losom politikom izgubila poverenje gradjana.

marko

17.01.2014. 22:49

Ne trebaju Srbiji ni jedan ni drugi.Da vas samo podsetim šta ste uradili sa pravosuđem i koliko vremena ste uveravali narod da je baš tu urađena prava reforma a sada svi vidimo kako to izgleda i posledice će osećati ne samo pravosuđe već i Srbija bar još 5 godina.Hvala bogu bar 10% birača ste izgubili na izborima 2012 baš zbog te navodne "reforme pravosuđa.Najbolje da ostanete tu gde jeste sada.

Quince

17.01.2014. 23:53

Vi ste pukli ko zvečke i sa njim i bez njega. Trebali ste o tome da razmišljate mnogo pre, sada vam je kasno.

isidor

18.01.2014. 00:41

Nažalost, ni Đilas ni Tadić, nisu dorasli potrebama reformske Srbije, te nevidim mogućnost da se nešto izmeni u DS, ukoliko jedan od ove dvojice i dalje ostane na čelu.

Никодије

18.01.2014. 00:58

Не видим начина да не буде промена у руководству ДС-а, јер од странке која је била симбол борбе за демократију и весник промена у овој држави дошла је у ситуацију да буде нешто једва изнад цензуса. Оно што је највећи проблем за саму странку и њене гласаче је тај што не видим ко би то могао да замени Ђиласа ида донесе бољитак.

Никодије

18.01.2014. 00:59

Не због тога што сам пасионирани љубитељ лика и дела Ђиласа, већ због чињенице да је претендент на повратак на лидерко место, тј. Тадић управо разлог што је велики број нас који смо гласали за ДС отишли у пасиву јер у демократама више нисмо видели оно због чега смо раније гласали за њих, а нисмо хтели да свој глас дамо неком другом. Волео бих да грешим, али опоравак уопште не делује тако близу.

Alisa8

18.01.2014. 01:34

DS je trenutno u takvoj krizi da svakom gradjaninu koji želi uredjenu državu i šansu da se uradi nešto bolje ,glasaće za SNS,jer je DS suviše veliki rizik da u svoja previranja uvuče čitavo društvo,sa nesagledivim posledicama.

Slobodan Popovic

18.01.2014. 03:04

Objektivno receno ne trebaju Srbiji ni jedan ni drugi. Da vas samo podsetim sta ste uradili sa pravosudjem i koliko vremena ste uveravali narod da je bas tu uradjena prava reforma.Tek sada svi vide kako to izgleda i posledice ce osecati ne samo pravosudje već i Srbija bar jos nekoliko godina. Ali narod sve to prati i kaznjava ina izborima 2012 bas zbog te navodne reforme pravosudja ste izgubili veliki broj biraca.

Redar

18.01.2014. 10:20

@Slobodan Popovic - Grešite g-din Homen je izvršio reformu sudstva,ali onakvu kakvu je želeo Mišković i kakva je njemu lično odgovarala.Druga je stvar što to Srbiji i narodu nije odgovarala.Ta reforma bi se lako mogla nazvati i "tajkunska reforma pravosuđa".Zato danas EU i uslovljava Srbiju da očisti tu nakaradnost i vrati pravosuđe u normalne tokove.

Mita

18.01.2014. 04:34

Naredili ponovo da vratite psihologa Tadica jer Djilas ne moze u koaliciju sa Vucijem, radite sta hocete ali procitani ste, velika koalicija, promena Ustava i legalizacija nezavisnosti Kosova i isterivanje iz vlade Dacija nakon uspesno obavljenog posla. Konacno, maske su pale.

jovandeka

18.01.2014. 07:29

Nema brale,čudno je čudo kad guzica izgubi fotelju:Sve bi učinio samo da je vrati.Ovaj Himen se dobro ovajdio u Tadićevo vreme,pa verujem da mu i sliku nosa u džepu do srca.Zna vrlo dobro da kod Djilasa Tadićevi puleni nemaju više prodju,jer su direktno odgovorni za poraz na izborima i još je jedino ovome ostalo da se nada da se Tadić vrati i da ga ponovo negde uglavi.Džaba ti nadanje i Tadić i ti ste prošlost.

Nnevena

18.01.2014. 08:15

Ceo Beograd se slaže da treba da ode, posle Mosta na Adi, Bulevara i ko zna čega sve, i ovog vodovoda u Makišu što je rekao da je završen, a on nije završen i gradi se deset godina i neće Izraelci da nastave da ga grade dok im se ne plate dugovanja od 550 000! Ali ne mislim ni da Tadić treba da dodje! Tadićeva jedina prednost je što je narod, pa i članovi DS, zaboravili šta su mediji o njemu pisali!

jovan

18.01.2014. 08:22

sadasnji pad ds je posledica loseg vodjenja drzave od strane borisa tadica ne verujem da ovaj homen toga nije svestan , koji je to debelekozac !

fifi

18.01.2014. 08:32

Logično je da i za njega važe ista pravila po kojima je izvršio reforme u stranci. Izgubi je Beograd i treba otići bar na mesto počasnog. Ovakmim dosadašnjim radom naneo je DS samo ogromne štete. Uskoro neće imati ko u stranci da uatvori vrata.

Младен

18.01.2014. 09:17

Борис Тадић је неспособан људи моји. Шта ће вам неспособан човек на челу странке? Ваљда требате довести неког способног, који може да реши проблеме. БТадић је неспособан и као политичар и лидер и филозоф и интелектуалац, а и као мушкарац.

transparentno(st) na delu...

18.01.2014. 09:25

Tako je to kad na površinu izbiju nezadovoljene ambicije! Preterane i ničim opravdane! Namnožilo se toga očito u DS!

Despina

18.01.2014. 09:40

Slobodan Homen se javio da Dragan Đilas mora da ode, pa prvi Slbodan Homen mora da ode. Slobodan Homen je uništio pravosudni sistem, štitio sve njegove stranačke kolege koji su uveli i uradili reformu pravođa. Doveli pravosudni sistem u katastrofano stanje.DS nema koga da poostavi da vodi DS, svaki funkcioner DS-a je imao afere. DS nema koga da postavi na mesto predsednika te partije.

Redar

18.01.2014. 10:17

Slažem se,ali kako to mislite da izvedete?Ako ga danas ne sklonite ovo bi olako mogao da bude i kraj demokratske stranke.Obavite to Homen.

Slobodan Popovic

18.01.2014. 10:35

Objektivno receno ne trebaju Srbiji ni jedan ni drugi. Da vas samo podsetim sta ste uradili sa pravosudjem i koliko vremena ste uveravali narod da je bas tu uradjena prava reforma.Tek sada svi vide kako to izgleda i posledice ce osecati ne samo pravosudje već i Srbija bar jos nekoliko godina. Ali narod sve to prati kaznjava ina izborima 2012 bas zbog te navodne reforme pravosudja ste izgubili veliki broj biraca.

Shinji

18.01.2014. 10:50

Da Đilas mora da ode nije sporno, ali da se o tome pita čovek koji je učestvovao u demontaži srpskog pravosuđa je stvarno bespredmetno...

democrator

18.01.2014. 12:08

@Shinji - Ne može samo da ode, a da ga niko ne zameni. A ko će to da uradi - "pašnjak" Šutanovac ili možda čovek koji je postavio Mirka Cvetkovića za premijera?

Srbin100%

18.01.2014. 12:31

Odlazak Djilasa ne bi autmatski znacio renesansu demokrata jer su ljudi koji su direktni krivci za privredni sunovrat nase zemlje i dalje na celnim pozicijama u stranaci i dokle god demokrate ne uvide da su im potrebne sustinske reforme bojim se da ce se njihov pad popularnosti samo nastaviti

Kalfa

18.01.2014. 16:27

Ne zavaravajmo se, pad Djilasa nece dovesti do nekih krucijalnih promena kod demokrata, da bi doslo do revolucije potrebni su im novi ljudi koji u njih nemaju poverenje.

MilanCh

18.01.2014. 19:18

Djilas ne mora da ode. Treba da odu svi kojima je licni ispred stranackog interesa.

Beograđanin

18.01.2014. 19:31

Da se ne zavaravamo -oboje treba da odu, i Đilas i Homen, ali pravo u ćorku! I jedan i drugi su muvali gde su mogli, Homen u saradnji sa ocem i drugim članovima porodice, a za Đilasa se dobro zna gde, kako i za koliko je oštećen Beograd! Sada se našao baš Homen da priča o ovom drugome, to mi dođe u stilu onog narodnog: lopov viče "drž´te lopoiva" i- beži!

scipion

18.01.2014. 20:24

Interesantno je videti kako se lopovi kolju,kada im kasa nije na izvolte. Mir,mir,oči u zatvoru povadili.

Epi

21.01.2014. 11:20

Ђилас је дефинитивно завршио своју политичку каријеру.

Fido

21.01.2014. 11:21

Страхови Тадића су реални. ДС ће поновити лоше резултате и на изборима у Београду и на парламентарним изборима.

Fluffy

21.01.2014. 11:22

ДС се искомпромитовала до сада. Неће им помоћи ни Ђилас ни Тадић.

Gallileo

21.01.2014. 11:24

Демократама не могу помоћи ни Тадић ни Ђилас јер су то људи који су учествовали у њеном паду.

Hanibal

21.01.2014. 11:26

Ђилас је дефинитивно завршио своју политичку каријеру.

Izabela

21.01.2014. 11:29

ДС се искомпромитовала до сада. Неће им помоћи ни Ђилас ни Тадић.

Ibis

21.01.2014. 11:30

Демократама не могу помоћи ни Тадић ни Ђилас јер су то људи који су учествовали у њеном паду.

Jubilee

21.01.2014. 11:33

Ђилас је дефинитивно завршио своју политичку каријеру.

Jemima

21.01.2014. 11:34

Страхови Тадића су реални. ДС ће поновити лоше резултате и на изборима у Београду и на парламентарним изборима.

Keni

21.01.2014. 11:35

ДС се искомпромитовала до сада. Неће им помоћи ни Ђилас ни Тадић.

Klodovik

21.01.2014. 11:36

Демократама не могу помоћи ни Тадић ни Ђилас јер су то људи који су учествовали у њеном паду.