Đilas: Kad pobedim prestaće sukobi

P. VASILJEVIĆ

16. 01. 2014. u 21:17

Predsednik DS Dragan Đilas o sednici GO: Ko izgubi moraće da sprovodi politiku većine. Naš je cilj da budemo lideri, a ne privezak SNS. Verujem da Vučić još nije odlučio o izborima

UVEREN je Dragan Đilas da će na subotnjoj sednici Glavnog odbora DS dobiti podršku za dalje vođenje stranke. U razgovoru za „Novosti“, lider demokrata najavljuje da će sankcije trpeti samo oni koji se i posle sednice javno ogluše o politiku koju usvoji većina.

* Može li u subotu doći i do cepanja stranke na dva ili više delova?

- Očekujem, kao i ogromna većina ljudi, da se stvari u stranci razreše i da se na unutrašnje sukobe stavi tačka. Razumem one koji veruju da DS po svaku cenu mora da uđe u vlast, ali i oni moraju razumeti nas koji verujemo da su vrednosti i principi oko kojih je izgrađena naša politika, važniji od učešća u vlasti i da se podjednako uspešno mogu braniti i iz opozicije. DS nije prvi put na ovakvoj raskrsnici i svaki put dosad znala je da izabere, možda teži, ali uvek ispravan put. Duboko verujem da će i sada biti tako.

* Da li je zahtev više od 40 odbora da podnesete ostavku, dovoljan razlog da preispitate ostanak na čelu DS?

- Verujem da ću dobiti podršku za politiku koja se može svesti na rečenicu - borićemo se dok ih ne srušimo sa vlasti, zato što bi sve ostalo bila linija manjeg otpora i pravljenje kompromisa koji su nas u prošlosti uvek najviše koštali.

* Ukoliko ostanete na kormilu, hoće li u DS biti mesta za Tadića i demokrate koje otvoreno traže vaš odlazak?

IMAMO OBAVEZU DA SE BORIMO PROTIV JEDNOUMLJA * Zašto je toliko sužen koalicioni potencijal DS? Nekad su se gurali u savez sa vama...
- Ne slažem se da je sužen, ali prihvatam da, osim DS, danas ne postoji niko ko je spreman javno da kaže da SNS ima veliku popularnost, ali da nemaju znanja da politiku za koju veruju da su je od nas uspešno preoteli, sprovedu u delo. Nakon izbora, mnogi koji se danas prave da SNS ima politiku, promeniće stav. Neki zato što neće preći cenzus, drugi zato što neće ući sa Vučićem u Vladu. Dok se to ne desi, obaveza DS je da se protiv jednoumlja bori što glasnije i što hrabrije ume. To smo oduvek radili i tako je stranka i napravljena.

- DS nikada nije delila ljude na one koji podržavaju predsednika i one koji se sa njim ne slažu. Uvek je sankcionisala isključivo one koji ne sprovode njenu politiku koju usvaja većina. Nema razloga da tako ne bude i sada.

* Koliko je uopšte moguće da se smire strasti između struja i da DS iz sukoba izađe jedinstven?

- Nisam član nijedne struje, niti sam predsednik neke frakcije. Član sam i predsednik DS. Stranka jača ako ima jasnu politiku i svi njeni predstavnici je jasno zastupaju u javnosti. Zato ne mogu da imam razumevanja za one u DS koji javno kritikuju politiku DS iako su njeni članovi i učestvovali su u njenom definisanju.

* Tadić i potpredsednik Miodrag Rakić ne isključuju politički dogovor sa Vučićem...Je li to suština sukoba između vas?

- Ni ja ni većina u DS nemamo tu dilemu. Nju ima samo onaj ko ne želi, ne vidi na koji način politiku vodi SNS i u kojoj meri je ona pogubna po zemlju i građane. DS mora biti lider u opoziciji ili u vlasti. Dakle, moramo da pobedimo SNS, a ne da budemo njihov privezak.

* Očekujete li parlamentarne izbore zajedno s beogradskim?

- Siguran sam da su nam izbori potrebni. Da li će ih biti, to ne znam. Verujem funkcionerima SNS kada kažu da o tome odlučuje samo jedan čovek i da on stvarno još uvek nije odlučio. Nakon rekonstrukcije Vlade i gomile stranih reformatora, jasno je da ekonomske probleme sa kojima smo suočeni, Vlada ne može da reši. Srbija nazaduje i to je ključni razlog za izbore. Ne treba zanemariti ni poslednje događaje u Kosovskoj Mitrovici koji, nažalost, pokazuju sve manji kapacitet Vlade da završi procese koje je započela, kako ekonomske, tako i one vezane za evropski put Srbije. A to je loše.

* Koliko će sukobi unutar stranke uticati na vaš izborni rezultat? Popularnost vam je pala...

- Trudio sam se od početka da umanjim efekat svega toga, nanoseći neretko štetu i samom sebi. Ali, realnost je takva da je DS danas jedina prava opozicija Vučićevom režimu i upravo zbog snažnog opozicionog delovanja satanizovana je u medijima i svim sferama društva. Čak i kada pružimo ruku i ponudimo rešenje za ključne probleme u državi.

* Koju ćete ideju kandidovati na izborima kad vam je SNS preuzela primat i u proevropskoj politici?

- Ekonomija je ključni problem zemlje i zato je većina mera koje predlaže DS usmerena na privredni razvoj, zapošljavanje i rast standarda građana. Ulagaćemo u resurse koji u najkraćem roku mogu pokrenuti proizvodnju i otvoriti nova radna mesta: u poljoprivredu, prehrambenu industriju, energetiku, obrazovanje i IT. Vladi je trebalo više od godinu dana da shvati značaj ekonomije, ali tek nakon što su u dve godine napravili rupu u budžetu od četiri milijarde evra i zadužili građane za još pet milijardi. Ova Vlada očigledno nije sposobna da zemlju izvede iz krize i zato konstantno javnost drži u vanrednom stanju najavama izbora.

BIĆU KANDIDAT

* Hoćete li biti kandidat za gradonačelnika Beograda?

- Ta kandidatura je moja obaveza. Pre svega zato što me na to mesto nije dovela politika, nego rezultati i podrška Beograđana.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (92)

Tikicaa

16.01.2014. 21:50

@Neno - Kako nisu ? Uradili su i promenili mnogo za ovo kratko vreme ,zapoceli borbu protiv kriminala i korupcije ,resili i skinuli sa drzavnih jasli JAT ,dovode investitore . nemaju carobni stabic da za kratko vreme Srbija procveta ,ali na pravom putu smo .

Cica Draza

16.01.2014. 21:30

Koliko je sati gosp Djilase? Ako nemate sat pogledajte sta vam misle odbori po Srbiji. DS je sa stranke presla u grupu gradjana a vi razmisljate o nekoj pobedi...

bojan

16.01.2014. 21:30

Demokratska stranka je poznata po tome sto ne dozvoljava vise od jednog misljenja u stranci i to su pokazali u celoj svojoj istoriji - uvek kada je neko poceo da misli drugacije, bio je oteran iz stranke. Zato i verujem da je Djilas u pravu, bice cistki kadrova. Zato je Demokratska stranka demoratska, koliko i Nacionalna stedionica nacionalna.

Zof

16.01.2014. 21:34

Ja mislim da on misli da je najpametniji i niko drugi ništa ne zna, e pa da znaš da sam ja delegat i da neću da glasam za tebe, a ti me slobodno izbaci iz stranke.Potvrđuješ da stranka ne treba da nosi naziv demokratska.

Darkwood

16.01.2014. 21:38

Razocarana sam desavanjima u DS-u, zao mi je sto sam uopste glasala za njih, dokazali su da ih Srbija ne interesuje vec samo borba za pozicije u stranci kako bi sa njih mogli da koriste privilegije i pune dzepove, tako da je sada totalno nebitno ko ce ih voditi, svi su isti!

1985

16.01.2014. 21:41

Tako je Đilas i prošli put bio ubeđen da će pobediti i da ima većinu ali se prevario.Tako da sam ubeđena da će i u martu proći isto.

Zivko Blagojevic

16.01.2014. 21:41

Zacudjuje me, Djilasova samouverenost u svoju lidersku poziciju.Letargija clanova je sve ociglednija.Manjak ideja, postaje zabrinjavajuci.

Rade

16.01.2014. 21:41

Stranka, to sam ja! Čini mi se da to važi za Đilasov način razmišljanja. Kad se neki , sad bivši članovi DS nisu povinovali Đilasovoj volji, bili su isključeni iz stranke. Bojim se da će i sad biti tako, ako Đilas ostane na čelu stranke.

jovan

16.01.2014. 21:42

Možda će biti prava opozicija SNS-u, ali će proći mnogo godina da do toga doće. Izigrali su poverenje građana a to košta.

Zdenka

16.01.2014. 21:42

Ne znam na koji nacin smatras da ces pobediti,kada su te i tvoji izdali i traze ti smenu! Sta onda ocekujes od napacenog naroda,izgubio si ti to poverenje! Ehh,Djiki,Djiki..

Poletarac

16.01.2014. 21:43

Iskreno, ne vidim ko bi mogao da bude predsednik DS-a, svi potencijalni kandidati su jako losi, svima je kredibilitet zestoko poljuljan!

dragana

16.01.2014. 21:47

Djilas je ocigledno izgubio kontakt sa stvarnoscu. O kakvoj on to pobedi govori, kako misli ga je ostvari kad je urusio ne samo svoj ugled, nego cele stranke, sto mu otvoreno i stavljaju na znanje.

Posmatrac

16.01.2014. 21:47

Posle izbacivanja Vuka Jeremića i Dušana Petrovića i raspuštanja nekih lokalnih odbora, stranka bukvalno puca po svim šavovima, svi clanovi uvidjaju da Đilas vodi revanšističku politiku prema neistomišljenicima u svoj stranci, koja je u neku ruku i diktatura i da je od njegovog dolaska na mesto predsednika strnaka izgubila ogroman broj clanova i pristalica.

MILOSRDNI ANDJEO

16.01.2014. 21:50

Kako moze gosp.Djilas uopste da se bez imalo srama pojavi na TV kritikujuci rad jedine stranke na politickoj sceni Srbije koja zeli da promeni Srbiju,koja hoce bolji zivot gradjana Srbije,koja hoce da ozdravi privredu,da se izbori sa korupcijom,kriminalom i narko -trafikingom.

Zivko Zivkovic

16.01.2014. 21:52

Heheheheheheheheheheheheehehe a koliko vidimo da ce to da bude tamo negde na kukovo leto 68 gopdine.

Redar

16.01.2014. 22:16

@Alexandar - On će pobediti nikad, a možda ni tad. Ali ono šta od njega možemo očekivati u ovoj kampanji to je da će pokušati svakakvim prljavim trikovima da se dokopa mandata gradonačelnika BG.

Osmoza

16.01.2014. 21:56

DS je odavno izgubio poverenje gradjana, pokazali ste šta znate dok ste bili na vlasti, ne znam kakve ideje i koje nove ljude bi mogli da dovedete da bi izgubljeno poverenje povratili!

bobi

16.01.2014. 21:57

A šta će biti ako izgubi izbore? Do sada nam je dokazao da DS je bez ikakve politike. Politika se svela na kritikovanje poteza sadašnje vlasti. A to ne može biti dobro za jednu strank.

Nevidljiva xy

16.01.2014. 22:01

Kada budes ocistio stranku od svih neistomisljenika,zavladace mir i poslusnost u DS.Slazem se.A da li ces uspeti Djilase?

Nevidljiva xy

16.01.2014. 22:02

A sta ce biti ako te na izborima u stranci doceka veliko iznenadjenje u vidu tvog izbacivanja?

Nevidljiva xy

16.01.2014. 22:05

Ne volim te Djilase,ali moram ti priznati,ovi sto te smenjuju su daleko gori od tebe,neuporedivo.

nobu

16.01.2014. 22:05

Ovaj čovek i dalje odbija da se suoči sa stvarnošću, a to je veliki problem za svakog čoveka, za javnu ličnost još više.

Neda(mse)

16.01.2014. 22:06

Sta reci na ovakve izjave koje su uperene protiv inteligencije naroda u Srbiji?Dokle vise misle da mogu da nas farbaju u ,,zuto"?Jeftina vam je ovo politicka propaganda.Izabrali ste pogresan marketinski pristup.Djilase,pokazao si i svoju sposobnost i svoje znanje i to ti se primecuje i na licnim kontima i u nekretninama.I ne samo ti,vec svi vi koji ste poslednjih godina zamajavali Srbiju dok je sve vise tonula u bezdan,dosta!Gradjani u Srbiji su prepoznali da je SNS stranka koja brine o njima.

Rade

16.01.2014. 22:13

Joj, Đilas se i dalje zanosi pobedom! DS je u takvom rasulu da pobede nema, može se samo časno i dostojanstveno povući i pustiti nekom neopterećenom prošlošću, ranijim funkcijama da ispočetka krene da geadi politiku i pozicije stranci.

optimizam na delu

16.01.2014. 22:19

Ha ha na ovu konstataciju,mogu samo da se nasmejem. Ovo je odlican vic. Samo vi sanjajte gospodine Djilas pobedu,ali na vasu nesrecu,necete je dobiti. Srbiji su veoma jasni rezultati vaseg rada.

ŽEKS

16.01.2014. 22:21

Ti više nemožeš ni u svojoj zgradi da pobediš da budeš predsednik kućnog saveta.

Gara

16.01.2014. 22:25

Pobedices ali u konacnom zbiru koliko je ko najvise zaduzio kao gradonacelnik... Tu ti nema konkurencija tu vodis nema sta... A sto se tice nekih izbora neces ni u svojoj stranci, jedino ako ne potkupis sve, da pobedis tako da ne razmisljaj o necemu vise...

ŽEKS

16.01.2014. 22:49

Više nemožeš da pobediš ni u svojoj zgradi, da budeš predsednik kućnog saveta,taj film se više nedaje (PROHUJALO SA VIHOROM) ali ga zato od srca preporučujem.

Aleks Sverige

16.01.2014. 23:05

kako bi slatko skupio sve njih, i iz DS, i iz SNS, iz DInkiceve, i cediste, i moderne komunjare, i sve ostale, ubacio u neku staru rusku nuklearnu podmornicu, zavario izlaze, samo bi ostavio neki procep kojima bi dobijali prosecan rucak jednog prosecnog coveka u Srbiji. A inace tu bi podmornicu posle ogleda torpedovao.

isidor

16.01.2014. 23:12

Totalno je nejasno odakle Đilasu obraz da trži podršku glavnog odbora za nastavak rada, kad je DS praktično na kolenima, a svakim danom sve manje ljudi nam pruža podršku i odlazi kod reformisanih radikala. Sve ovo je koliko krivica Tadića, još više i odgovornost Đilasa, koji nije preduzeo ništa da DS vrati na put rasta popularnosti, već se samo bavi ličnim bogaćenjem.

momcilo

16.01.2014. 23:17

danas je Srbija jedinstvena I narod I sve stranke (osim SPS) hoce republicke izbore

Ljubica

16.01.2014. 23:17

Ljudi, pa jel vi vidite da se Đilas samo bori za vlast! On samo misli o liderstvu, on ne vidi realnost. Misli da se posle njegove politike opet može vratiti na mesto gradonačelnika.

Медо Брундо

16.01.2014. 23:21

На западу чијем систему вредности, бар неким деловима и бар декларативно тежимо, неписани обичај који се беспоговорно поштује је да комплетно руководство странке која је изгубила изборе поноси оставку и силази са политичке сцене.

Медо Брундо

16.01.2014. 23:21

Очекивати инстант повратак на власт после 12 година дуге власти је заиста ирационално. Но, на страну то, разлога зашто ДС неће ускоро поново бити на власти је мали милион. Основни је тај што су људи који су здушно подржавали ДС и борили се за идеје које су демократе пропагирале схватиле да се сама странка претворила у супротност свему ономе за шта се залагала током борбе против Милошевића и његове власти.

Најзад

16.01.2014. 23:34

Ево најзад видимо тај план ДС који СНС пре избора није имала

anonna

16.01.2014. 23:40

Od kad su to demokrate protiv jednoumlja, kad isto vlada upravo kod njih? Dragan Djilas i dalje osudjuje druge za ono sto upravo on radi i nastavlja sa gubitnickom politikom. Ne znam kako misli da pobedi i u stranci i bilo gde.

Despina

16.01.2014. 23:43

Dragan Đilas nije svestan da izbore dobiti neće, jer niko neće glasati za njega. Građani Srbije su se ujedinili, i žele da borba protiv kriminala i korupcije bude okončana. Građani žele vlast koja će našu državu izvući iz krize. Građani žele da punu podršku daju Aleksandru Vučiću koji radi za interes naroda i države. SPS sabotira rad Aleksandra Vučića i sa SPS u vladi Srbija će biti ekonomski prosparitetna i razvijena.

Zoran Krstic

16.01.2014. 23:53

ubedile ga kafe kuvarice i sekretarice da će da glasaju za njega ,a nagovoriće i strinu i tetku .

Venera

16.01.2014. 23:59

"DS nije prvi put na ovakvoj raskrsnici i svaki put dosad znala je da izabere, možda teži, ali uvek ispravan put. Duboko verujem da će i sada biti tako." I posle ovoga, sta reci, koliko je jadno, toliko je smesno, pa koji ispravan put, gde nas je taj "ispravan "put odveo... u propast...

Toza

17.01.2014. 00:06

Сукоби у странци су и настали због једносмерних идеја и лидерских претензија Драгана Ђиласа, а престаће када он схвати да чланство тражи да оде.

Slobodan

17.01.2014. 00:15

O cemu ovja covek prica, pa on ne moze vise da pobedi ni u svojoj mesnoj zajednici. to je slika celokupnog ds-a!

Green Lady

17.01.2014. 01:14

Bas volim da citam ove vesti ovaj covek me uvek lepo nasmeje i popravi mi raspolozenje.

Amanda Lir

17.01.2014. 02:16

Kada budes ocistio stranku od svih neistomisljenika,zavladace mir i poslusnost u DS.Slazem se.A da li ces uspeti Djilase?

Amanda Lir

17.01.2014. 02:17

A sta ce biti ako te na izborima u stranci doceka veliko iznenadjenje u vidu tvog izbacivanja?

Amanda Lir

17.01.2014. 02:17

Ne volim te Djilase,ali moram ti priznati,ovi sto te smenjuju su daleko gori od tebe,neuporedivo.

Jovica

17.01.2014. 04:05

Dakle Tadicev DS sa SNS-om kao privezak u vlasti, ili Djilasov sa principima u opoziciji... Zaniljivo...

kirš

17.01.2014. 06:00

U DS-u će tek da bude igrarija, jer je stranka očigledno duboko podeljena, a ko god da pobedi u ovoj borbi, da li Tadić, ili Đilas, sledi čišćenje odbora koji su bili na protivničkoj strani, a pogotovo će biti čistke ukoliko pobedi Đilas, jer on ne trpi različita mišllenja u stranci, već svi moraju da igraju kako Đilas svira, a oni koji ne igraju po Đilasovom taktu su svoje u DS-u odigrali, pa će tako biti i sa odborima koji su podržali Tadića.

nidža

17.01.2014. 08:52

Ja bih pre koristio pogodbeni oblik – “ako” umesto “kad”! Prvo skoči pa reci HOP, kaže narodna!

mali micko

17.01.2014. 09:24

Dobro jutro, dobro su se setili da hoce na izbore...kakava je to opozicija...

Nova generacija odgovornih sinova i cerki Srbije

17.01.2014. 10:01

Ocigledno da ne razumes politiku, sta drugo da ti kazemo, nego da ti se ismejavamo!:))

nenaT

17.01.2014. 10:35

Mnogo brine o liderskoj poziciji ovaj Djilas, zato nije ni narod osetio nista dobro za vreme vladavine DS-a, zato mu se i stranka raspada i lose stoji s rejtingom, zato i traze i njegovu smenu mnogi odbori- zato se jos uvenegde "trazi" Ds i luta, a lutanjem nikako da uspostave dobar pravac niti za sebe niti za Srbiju. Nama ne trebaju oni koji nemaju jasno zacrtane ciljeve kuda vode drzavu, jer onda nas uvek dovedu na rub propasti.

марина

17.01.2014. 10:50

хахахахахахахаха и онда ће као и у свакој бајци живети срећно и дуговечно до краја живота у свом дворцу.

Na istoku nista novo

17.01.2014. 11:32

Djilasa skloniti da DS ne bi nestao sa politicke scene. Najveci protivnici DS-a su mogli samo da mastaju da ce jednog dana lider postati osoba kao sto je Djilas... Sto ga prije uklone, prije ce se DS oporaviti!

Bulaja

17.01.2014. 12:13

.... "A poljoprivredu ćemo revitalizovati tako što ćemo napraviti u Ministarstvu jedan call centar gde seljak može da pozove i pita sve što ga interesuje."Kapitalno.Koliko je za Vašeg mandata u Beogradu zapošljeno ljudi u privredi?

O Boze...

17.01.2014. 15:38

U pravu je bila Mihajlovicka kad vam je preko medija porucila ,,Odlucite se vec jednom,,. Pajtic se buni vi zelite izbore.Vi ne znate sta pricate vise.

Abraka-dabra

17.01.2014. 15:48

Ma vi nemate nikakve sanse za pobedom, sta ja sa vama? Kako ste toliko nesmotreni u svojim izjavama. Pametnije je da kazete ako pobedimo, sto je isto suluda ideja, ali razumnije zvuci. Ovako delujete autisticno potpuno.

Slobodan Popovic

17.01.2014. 16:46

Dragan Djilas zaista vise ni sam ne zna sta prica toliko je izgubio kompas da kako narod kaze ni sam vise nezna kud tera. Kaze kad pobedim pitam samo koga ce pobediti na GO samog sebe ili nekog drugog. Njega terba skloniti da DS ne bi nestao sa politicke scene. Najveci protivnici DS-a su mogli samo da mastaju da ce jednog dana lider postati osoba kao sto je Djilas. Sto ga pre uklone, pr e ce se DS oporaviti.

Bosanac iz Bosne

17.01.2014. 17:25

Svaki pocetak je tezak ali uspeo je da se dogovori sa sagovornikom u ogledalu.

Alisa8

17.01.2014. 17:51

Ako se bude čekalo da Djilas pobedi,nikada neće prestati sukobi u stranci,ali ako se povuče ,hoće. Ali DJilasu je važnija lična promocija od sudbine stranke.

majat

19.01.2014. 08:14

@puki - njegovo ostjanje na celu stranke je samo paravan. on hoce da zastiti svoje bogatstvo koje je stekao na sumljiv nacin.

Sokolac

17.01.2014. 20:02

Kakva će to biti pobeta kada već sada ima blizu 50 osto aktivnih OO koji traže smenu predsednika DS.

Ironicna

17.01.2014. 20:33

Evo sad novinari saznaju da Vucic ne zeli izbore. Sta ces sada? Kako ces sada pobediti na velikim republickim izborima. U Beogradu znamo da ih svakakao dobijas. To nije ni sporno. He, he, koliko si ti umisljen i zato i ne upucen. Vi ste tako hvalisavi, samo spaseni sramote ako na vasu veliku srecu ne budu izbori.

Kako da vam verujemo?

17.01.2014. 20:58

Sad ste opet za vandredne izbore?! Vi malo, malo tvrdite da izbore iniciraju naprednjaci, posebno se buni vojvodjanski DS kad se spomenu izbori. Sad opet to je jedino resenje. Ja kao obrazovani citaoc i glasac vas vise nista ne razumem. Kako ce vas razumeti sire narodne mase i ostali glasaci.

Quince

17.01.2014. 23:19

Ako ti pobediš na stranačkim izborima, u šta sumnjam, biće to totalna katastofa. Ne znam kakvoj se pobedi nadaš, kada ti opštinski odbori otkazuju podršku.

Elipso

19.01.2014. 08:12

Кандидатура Ђиласа на место градоначелника Београда је пречица до још једног пораза ДС.

Epix

19.01.2014. 08:14

Ђилас је већ потрошен код гласача. Народ се заморио да слуша његова правдања, визије, бриге за земљу итд................

Frida

19.01.2014. 08:16

ДС за предстојеће изборе нуди већ виђено, а то виђено је изгубило поверење. Па докле више?

Falcon

19.01.2014. 08:18

Што се демократе више труде да покажу народу како СНС не ваља било боље да енергију уложе у то да се покају и да се промене.

Fina

19.01.2014. 08:20

ДС-у је лакше да проблем виде у СНС-у него у себи.