Mićunović: Stranka nije ni Tadićeva ni Đilasova

Tanjug

13. 01. 2014. u 09:24

Važno je da stranka ostane jedinstvena i snažna opozicija sadašnjim negativnim društvenim procesima, rekao je Dragoljub Mićunović. Gradski odbor DS danas o izborima u Beogradu

BEOGRAD - Predsednik Političkog saveta Demokratske stranke Dragoljub Mićunović poručio je danas da, bez obzira na ishod nesuglasica u toj stranci, važno da ona ostane jedinstvena i snažna opozicija sadašnjim negativnim društvenim procesima, jer, kako je rekao, ona ne pripada ni Draganu Đilasu ni Borisu Tadiću već članovima i biračima Demokratske stranke i, još šire, građanima demokratske Srbije.

"Članstvo DS želi jedinstvo. Ono vidi ugroženost stranke od jednog režima koji je preuzeo njen program, i sa obećanim realističnijim pristupom kosovskom problemu, deklarisao svoju proevropsku politiku. Ali prave reforme u društvu se jos ne naziru, a kamo li evropske vrednosti i standardi", izjavio je Mićunović Tanjugu.

On je istakao da svako kome je stalo do demokratije i budućnosti Srbije mora da nastoji da se po svaku cenu DS održi, jer to je interes društva u celini i čak patriotski stav, jer bez jake opozicije, bez političke alternative režimu, i sam režim postaje još gori.

"Šta će biti na sednici Glavnog odbora (18. januara) - videćemo. To je događaj u kome učestvuje nekoliko stotina ljudi, i svako ima svoje mišljenje, svoju volju i svoj interes. Rezultat sa toliko učesnika nije lako predvideti. Važno je da se inicira iskren razgovor i mi ćemo doći do nekog rezultata, a sve drugo je spinovanje kroz medije koje ima jedini cilj - da se razdrobi ta stranka", rekao je Mićunović.

Neprikosnoveno liderstvo je, prema njegovom mišljenju, štetno za političku organizaciju kakva je DS, u kojoj se mora gajiti opoziciono, kritičko mišljenje, onako kako se opozicija i kritika moraju gajiti i u čitavom društvu.

"DS može da preživi i bez Đilasa i bez Borisa i bez mene, i bilo kog pojedinca. Važno je da ne svedemo sve na personalni nivo, jer nemamo pravo da uništimo poslednju nadu i da čovek posle razocarenja nema gde da se okrene. DS ima na hiljade mladih i sposobnih muškaraca i žena, kojima treba pružiti šansu da aktivnije utiču na politiku stranke", rekao je Mićunović.

On je pretendentima na najviše funkcije u DS zamerio na preterano marketinškom pristupu politici, upozorivši da se glasovi i podrška ne mogu kupovati na političkom tržištu onako kako se kupuju sapun i deterdžent u tržnom centru.

U DS, takođe, kako je rekao, treba pokrenuti i otvorenu i debatu i analizu onoga što se u njoj dešavalo pre i posle poslednjih parlamentarnih izbora, dakle moraju se položiti računi, a ne praviti koterije i lobi-grupe poslušnih birača u stranačkim organima.

"Nekorektno je terati ljude kao da su nečija vojska ili vlasništvo na ovu ili onu stranu, a ako pogreše u opredeljenju gube mogućnost za napredovanje ili političku karijeru. Ko sme da postavi takvu dilemu strogog opredeljenja članovima stranke? Svako ko smatra da je važan i značajan politički činilac može da osnuje stranku, ali onaj koji trenutno predstavlja stranku, u bilo kom njenom organu, mora se strogo pridržavati svih procedura i ne sme da odlučuje samovoljno", rekao je Mićunović.

Upitan da li je zagovornik ostanka DS u opoziciji ili saradnje sa Srpskom naprednom strankom, Mićunović je rekao da postoje dve škole mišljenja: jedna koja kaže da ako niste na vlasti ne možete imati uticaj i da je zato funkcija stranke da ucestvuje u vlasti, a druga škola mišljenja je da je važan princip i program, ono što se želi uraditi, u interesu drustva, a ne samo "gola vlast".

"Ja pripadam ovoj drugoj. U svom politickom životu proveo sam mnogo više vremena u opoziciji i ne vidim da bih bio uspešniji i bolji čovek da sam bio više na vlasti nego u opoziciji. Držim se načela da u politici morate biti spremni i za vlast i za opoziciju. Postoji pravilo za valjanu politiku: kada si na vlasti, nemoj se bogatiti, a kada si u opoziciji, nemoj se ponižavati", kazao je Mićunović.

Prema njegovim rečima, stranke i pojedinci moraju se držati svojih uverenja i programa i da se rukovode opštim dobrom, jer samo tako i u opoziciji mogu da igraju značajnu ulogu obarajući vladu ili ne dajući joj da krene u pogrešnom smeru po društvo.

"Ne bih želeo da budem deo nečega u čemu vidim mnogo opsenarstva, praznih populističkih priča i svega što je daleko od standarda koje Evropa očekuje od našeg društva", objasnio je Mićunović.

Osvrćući se na veliko interesovanje medija za najnoviji raskol među demokratama, Mićunović je rekao da ta zainteresovanost koincidira sa željom vladajućih stranaka da se DS marginalizuje, više razdrobi, kako ne bi bila alternativa onome što sada postoji.

Međutim, nema demokratije bez alternative koja se zove opozicija, i ne postoj ni jedna jedina vlast koja je bila dobra u istoriji, a da je bila sama ili u rukama jednog čoveka", upozorio je Mićunović.

Prema njegovom mišljenju, o DS se u proteklih godinu i po u medijima stvara potpuno lažna slika da u njoj sedi gomila lopova, a ta kampanja je imala uticaj i na tradicionalne glasače te stranke.


GRADSKI ODBOR DS DANAS O IZBORIMA U BEOGRADU
Beogradski odbor Demokratske stranke održaće danas sednicu, na kojoj će razmatrati pitanja u vezi sa predstojećim izborima u Beogradu, izjavio je sinoć predsednik tog odbora Balša Božović.

"Tema sastanka biće predstojeći gradski izbori, formiranje izbornog štaba i kampanja za Beograd", rekao je Božović Tanjugu.

Božović je naveo da se beogradski odbor DS neće izjašnjavati o podršci predsedniku stranke Draganu Đilasu, jer je, kako je kazao, već doneo odluku da izbori u stranci ne budu pre beogradskih izbora.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (53)

Lekar za dusu srce i dugacke prste

13.01.2014. 10:20

Ja bih pre izabrao put koji vodi ka dobrom zdravlju. U demokratiji ako niste jednako pravedni prema svima, ne vodi na dobro.

Resenje za Srbiju

13.01.2014. 11:54

Ljudi idite na youtube, pogledajte neke od kilpova i gostovanja po emisijama jednog ekonomiste i biznismena. Zove se Branko Dragas, ima jedan video koji se zove "konkretno resenje za Srbiju stalo u jedan sat" i stvarno je covek objasnio kako se sta radi, samo neko malouman ne bi razumeo. Kad vec toliko vremena imate da se svadjate po novinama i komentarisete, nacicete vremena i za ovo. Covek o svemu prica : o Srbiji, EU(kako ne valja), Rusiji itd.

Mila

13.01.2014. 13:39

@Resenje za Srbiju - Ne znam odakle ovoliki minusi...Čovek je u pravu.Branko Dragaš već godinama govori o štetnom putu,na koji nas usmeravaju ovi iz EU,gledajući samo svoje interese....A nas kao da vode Domanovićeve vođe...

Mis_Pigi

13.01.2014. 13:55

@Resenje za Srbiju - а што просто, каде може компликовано

jadranka

13.01.2014. 12:08

Djilas i Tadic su se malo zaneli, te i jedan i drugi prisvajaju DS kao da je njihovo licno vlasnistvo, pri tome ne daju nikakav doprinos ni stranci, ni gradjanima, vec naprotiv svojim sukobima samo nanose stetu.

Sanjam

13.01.2014. 12:41

Stranka ne pripada i ne sme da pripada ni jednom jedinom pojedincu. Ali (prvenstveno Djilas) se ponasa kao da je stranka njegovo privatno vlasnistvo. Micunovic ima dobar stav, ali on je mali i slab da bi ocistio stranku od halapljivaca koji su se samo talozili i talozili godinama. Ukoliko DS ne sprovede unutrasnju reformu, bojim se da na izborima za 3, 4 godine nece uspeti ni cenzus da predju.

zlatan

13.01.2014. 12:44

Uz svo uvazavanje g. Micunovica DS nema pravo da kritikuje stranke koje su danas na vlasti. Propadanje DS je posledica loseg vodjstva od strane Djilasa, a jos vaznije je dugogodisnja korupcija u kojoj je DS bio evropski sampion. Posledica toga je ekonomsko propadanje privrede i drustva u Srbiji.

bobi

13.01.2014. 12:48

od izbora do danas DS je velikoj panici. Pogrešne poteze ređa u nizu. I izbor Mićunovića za predsednika stranke ne bi bilo nikakvo iznenađenje. A kako bi se to odrazilo na rejting stranke vreme će pokazati.

V.Petrovic

13.01.2014. 15:19

@Vojkan - Vojkane zar ne vidis da su Srbiju okupirali sve sami izdajnici okupljeni s koca i konopca. Nazalost ima mnogo srba pa je tu tesko Srbiju i srpske zemlje vratiti na zdrave noge dok se njih ne otarasimo.

ljubica

13.01.2014. 13:08

DS treba da bude snažna opozicija sadašnjim negativnim društvenim procesima, i to kaze osnivac stranke koja ej unistila sve cega se dotakla.

Iskra

13.01.2014. 13:26

Od vas bas nista nije moglo da se preuzme a posebno ne vas program jer nista pametno i vredno niste imali da ponudite, molim vas budite samo malo realni!

boby

13.01.2014. 13:28

U kom veku i kojoj drzavi vi zivite? Da li se mozda secate sta ste nam radili citavu deceniju ili moramo stalno da vas podsecamo na to?

Pametnjakovic

13.01.2014. 13:37

U pravu ste gospodine profesore doktore Micunovicu, DS nije ni Borina, ni Gagina, vec NATO-vska! Vrapci beogradski cvrkucu i gugutke gucu i propovedaju kako su Evropski i Americki diplomati, a i Svajcarski (!!!), donosili i delili marke, dolare, a onda i Evre 90-tih, "Vasima u DS-u" da bi ojacali i osvezili "demokratsku" opoziciju u Srbiji. Stoga Micko bravo !!! Od svog doktorata o indikciji i Karlu Poperu, nista niste vise pametnoga rekli. Trebalo je da nastavite da pisete o "otvorenom" drustvu

Filip

13.01.2014. 17:19

@Pametnjakovic - Tako je to su izdajnicke snage. Zato je Vucic okrenut Rusiji i Kini, on ne zeli ni da cuje za EU i SAD i ceo zapad ga ne zanima. SNS je okrenut istoku, vodi hrabru politiku priblizavanja nasim bratskim zemljama.

Nenad Jovic

13.01.2014. 14:01

Mislim da bi DEMOKRATSKA STRANKANajbolje uradila ako bi IZABRALABorislava Stevanovica. Mirnog , racionalnog coveka, RADNIKA !!!DOK SE NE SLEGNE PRASINAPostovanje Borislave !Nenad

Camaro

13.01.2014. 14:06

Meni ovo deluje kao da nije nicija, sto nije dobro. Prebacuju vruc krompir jedan drugom u ruke i to je to. Rejting polako ali sigurno pada, neke ozbiljne stvari dolaze na videlo. Mada sami su za to krivi, bili su ubedjeni u pobedu.

Robespjer

13.01.2014. 14:55

Nakon ubistva Zorana Djindjića, svi ostali predsednici su demokratsku stranku shvatali kao svoje privatno vlasništvo. Trenutno ne vidim novog pravog lidera koji će voditi ds do uspeha. Danas gradjani više veruju Dinkiću, nego ijednom članu demokratske stranke. Demokrate su izgubile poverenje nastupajući pre svega kao nekonstruktivna opozicija. Ukoliko se nešto ne promeni veliki broj članova će preći kod Dinkića, Rasima, Čede, dok će ds u istoriju s radikalima...

Petar

13.01.2014. 15:03

Gospodine MIcunovicu, kako neko moze da preuzme program DS-u? Pa vrlo jednostavno. DS je godinama pričao o nekim stvarima a radio sasvim druge stvari. I onda su neki drugi rekli, pa dobro ajde mi da uradimo to što ovi neće. I naravno, narod je to prihvatio, jer to je jedino što ovom narodu treba. Vrlo jednostavno. Dakle, imali ste šansu, prokockali ste je i sada ćutite i ostavite one koji mogu da rade onako kako treba da se radi.

Misica

13.01.2014. 15:07

Cim su pogubili fotelje poceli su da se svadjaju i da pokazuju svoje pravo lice. Takva stranka Srbiji ne treba, jer ce sve uraditi samo da bi ostvarili svoje licne ciljeve.

V.Petrovic

13.01.2014. 15:15

Micune takvi kao ti mnogo trebaju popu Dedejicu vrijeme je da ides kod njega, pusti malo Srbiju na miru svakako ju rovaris majstore.

Redar

13.01.2014. 22:41

@Rale - Мало сутра. Учинило му се да је сада и један и други од ове двојице подједнако слаб, па ко вели коме се ја прикључим тај ће победити, а мени ето привилегија.Само у свему овоме се преварио Мићун у једној рачуници, а то је да ДС више никад неће бити власт у Србији.

Dragutin Dragutinovic

13.01.2014. 15:22

Kako da se ujedini stranka,koja je u raspadu?Politika vam se svodi na opsednutost Naprednjacima,umesto da stavite prst na celo i zapitate se,zasto ste doziveli fijasko na izborima?Zato,sto ste gledali licne interese.

Tatjana

13.01.2014. 16:49

@Slavko - Nije ni njegova ,ali su je zajednickim snagama unistili ,podelili ,obmanuli clanstvo . Zato se sad suocavaju sa posledicama.

Ivana Djordjevic

13.01.2014. 23:09

@svrkota - Brod koji tone su oni ,a vataju se za slamku spasa .

Razocarenje

13.01.2014. 17:07

Iz Micunovicevog neodređenog intervjua može se zakljuciti da ni on ne veruje u ovo sto govori da DS nisu dva politicara. Jedno je tacno: Djilas i Tadic su se opredelili za prvu opciju, ulazak u Vlast pa makar i sa neistomisljenicima. To samo govori da im je najbitnija fotelja.

Jelenaaaaaa

13.01.2014. 17:11

Poštujem Micunovica kao starijeg i iskusnijeg politicara, ali iz ovog intervjua se vidi da ni on ne zna sta im se događa i da ni on ne može da smiri celnike DS-a niti da spreci ocigledan raspad stranke.

Znam tu sortu kao svoj džep.

13.01.2014. 18:23

Ako nema tajni sad će se svađati kojim putem treba ići.

uzvišeni...

13.01.2014. 19:29

Problem je što je Glavni odbor Đilasov i jedino na šta se on poziva je podrška glavnog odbora. Pošto mu članovi (ostali) ne trebaju neka “otpadne” i formira svoju stranku zvanu Glavi odbor DS (GODS – bogovi).

herc

13.01.2014. 20:29

DS se nalazi u nezavidnom položaju. Sa jedne strane DJilas koji je razočarao glasače sa druge strane Tadić koji ne prestaje da razočarava svojim delima i komentarima.

Novica Stojanovic

13.01.2014. 22:27

Tačno gospodine Mićunoviću da stranka nije ni Đilasva ni tadićeva ali je tačno da su oboje trenutno u ofanzivi jedan prema drugom i da DS dele na dva tabora i tako dodatno politiziraju političku scenu Srbije.Ono što je sigurno ovo neće ostati bez posledica po DS, dalje podele i cepanje se nastavlja i biće još žešće i pogubnije po stranku.A to da neki razočarani građanin trenutnom političkom situacijom može da nađe neku utehu u programu DS je priča bez osnova i bez realnosti.

Mikica

14.01.2014. 00:11

Због пуке потребе да освоје лидерски трон, запоставили су приоритет, а то је углед странке.

Verovali ili ne

14.01.2014. 07:29

Evo starog Micuna koji bi da iskoci u prvi plan pred izbore dok je stranka u rasulu!

Aranka

14.01.2014. 07:40

Slazem se da u Srbiji, kao i u svakoj zemlji, treba da postoji jaka opozicija, ali to ne moze da bude DS, koja je unistila ekonomiju i privredu i dovela Srbiju pred bankrot!

Darija S

14.01.2014. 07:53

Neka Micunovic onda objasni, kako je moguce da taj veliki broj maladih i sposobnih ljudi u DS nikako da ispliva u prvi plan, vec se godinama smenjuju Tadic, Dijlas i ostali koji vise nemaju ni trunku poverenja kod gradjana?!

Cvetana

14.01.2014. 08:06

Toliko o Djilasu i Tadicu i njihovoj brizi za narod i Srbiju!Bitna im je samo licna korist!

Lav

14.01.2014. 09:50

Dobro je da dođe do nekih promena u stranci da novi ljudi pokrenu neke stvari koje su dugo godina ostale nedodirnute, jer sa Tadićem, Đilasom i Balšom teško da ćemo uspeti da pokrenemo neke reforme, čak šta više sa njima nećemo da budemo ni jaka opozicija.

Stanko

14.01.2014. 10:50

Ako se podrzumeva da stranka ustvari predstavlja neko udruženje građana onda mora većina članova da se pita o predsedničkim kandidatima. Niko ne može u ničije ime da odluči, svako ima pravo glasa, s tim da to glasanje bude regularno, a ne namešteno.

Mirko

14.01.2014. 10:57

Ne treba dozvoliti više prethodnim vlastodršcima da se pojave na čelo demokratske stranke, jer to članovi stranke i narod ne želi. Ne mogu pojedini tajkuni da nameću svoje kandidate na čelo tih stranaka, što znači da se ne pita većina članstva, jer ni narod neće da nas podrži, onda uzalud cela priča.

Alisa8

14.01.2014. 13:52

DS-u nije bilo dovoljno četiri krizne godina da realizuje svoj antikrizni politički "program" a naprednjački politički program svojata jer i oni vide da je SNS na dobrom putu,a onda ide i staro oprobano pravilo,"što gore to bolje" ,da bi se ponovo dočepali vlasti,jer im jedino vlast drži članstvo na okupu.

Milica

14.01.2014. 15:05

Pošto svaka stranka pripada njenim članovima , onda bi bilko logično da se i članovi DS pitaju goga žele za svog predsednika. U svakom slučaju ne želimo aktuelnog predsednika i isti mora odnmah da podnese ostavku.

Nevidljiva xy

14.01.2014. 17:09

Bilo je toliko spinovanja od strane demokratske stranke,sada ni sami ne znaju sta ce ih snaci 18 januara!

Nevidljiva xy

14.01.2014. 17:09

Umesto da su se zalagali za bolji rad stranke i program,oni su se takmicili u liderstvu,Ne cuva se tako stranka braco moja,sada neka je Bog na pomoci sta ce i ko u njoj ostati.

Nevidljiva xy

14.01.2014. 17:09

Pretvorili su se u fabriku obmane i lazi,unistili Srbiju.Kako god prosli 18 tog januara,medju narodom nece dobro proci.

Sima

14.01.2014. 21:11

Obzirom das mo podelili stranku u dva tabora, te da opet članovi nemaju velikog izbora, ne znam kakva će biti sada strategija, jel opet kao što je bilo ranije. Nije DS ničije privatno preduzeće, i ne treba da se favorizuju prethodnici, imamo mi tu dosta kvalitetnih članova.

Sent Andreja

18.01.2014. 08:42

Da su se vodili tom idejom da stranka pripada svima koji su za taj program stranke i ideju koja ih vodi napred ne bi sada bili na ovoj tacki pucanja. Sto je najcrnje od svega oni i dalje gledaju interes pojedinca, a to je bitna i najbitnija razlika izmedju vas i SNS koji zaista gleda interes gradjana.