Nemci donose ključ za datum

E. V. N.

17. 05. 2013. u 12:30

Novosti saznaju: Koje će ključne poruke u Beogradu razmeniti nemački šef diplomatije Gvido Vestervele i vrh Srbije. Traži se plan implementacije

DVE ključne teme - pitanje državljanstva i pitanje ličnih dokumenata za Srbe na Kosovu - naći će se „na stolu“ radne večere koju će u nedelju uveče prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić organizovati za nemačkog šefa diplomatije Gvida Vestervelea, saznaju „Novosti“.

Prema našim informacijama, od ishoda razgovora o ova dva pitanja važna za Beograd, zavisi da li će biti otvorena vrata za konačni dogovor oko plana implementacije briselskog sporazuma, a samim tim i za dobijanje datuma za pregovore sa EU.

Beograd traži da se Srbima sa Kosova garantuje državljanstvo naše zemlje i da sa našim dokumentima mogu da izađu na lokalne izbore, planirane za jesen. S druge strane, kako tvrde naši izvori, Vestervele će srpskim zvaničnicima preneti očekivanja Nemačke, odnosno „uslove“ Berlina da bi dao „zeleno svetlo“ za datum na Evropskom samitu 28. juna.

Prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić kaže za „Novosti“ da ne očekuje ni loše, ni suviše dobre vesti.

- Verujem da će Vestervele reći da očekuje potpisivanje implementacionog plana, kako bismo mogli da dobijemo datum za pregovore sa EU. Ako se taj plan usaglasi, mislim da dileme oko dostizanja tog cilja više neće biti - rekao nam je Vučić uz najavu novog susreta sa kosovskim Srbima u naredna dva-tri dana.

Kako saznajemo u diplomatskim krugovima, Vestervele će vlastima u Srbiji poručiti da će Berlin izvršiti dodatni pritisak na Prištinu da odustane od zahteva da se odmah ugase srpske institucije, a da Beograd zauzvrat treba da pokaže dobru volju da se u najkraćem mogućem roku primene delovi sporazuma koji se odnose na policiju i pravosuđe.

Ovakvo, „srednje rešenje“ navodno je aminovao i Vašington, koji je pristao da srpske institucije nastave da funkcionišu do izbora na jesen, koje bi zajednički organizovali Priština, Beograd i OEBS, nakon čega bi se ušlo u formiranje organa Zajednice srpskih opština.

Premijer Ivica Dačić, koji će se sa Vesterveleom videti u ponedeljak, kaže da ne očekuje nove uslove za nastavak integracija:

- Odavno smo zaslužili datum početka pregovora, ali ne odlučujemo o tome. Poseta Vestervelea je važna, jer on dolazi pre procedure u Bundestagu. I dolazak Vestervelea i posetu britanskog šefa diplomatije, 30. maja, tumačim kao ohrabrenje da se ide napred, a ne kao neki novi uslov, a to sam video i tokom nedavne posete Vašingtonu, u razgovoru sa potpredsednikom Bajdenom.

Potpredsednica za evropske integracije Suzana Grubješić, za „Novosti“, slično tumači posetu Vestervelea:

- Očekujem da nemački šef diplomatije donese jasnu podršku Srbiji za dobijanje datuma, a svi znamo da je uslov za to postizanje dogovora o sprovođenju sporazuma sa Prištinom. Bundestag će čekati minut do 12 kako bi se uverio da je sporazum počeo da se primenjuje.

POSETA BUNDESTAGU VICEPREMIJERKA Suzana Grubješić krenuće u žestoku diplomatsku akciju 10. juna u zemlju od koje najviše zavisi dobijanje datuma. Kako „Novosti“ saznaju, ona će posetiti nemački Bundestag, gde će razgovarati sa poslanicima koji odlučuju o daljem evropskom putu Srbije. Grubješićeva će imati i sastanak sa najbližim saradnicima kancelarke Angele Merkel.

Nemački poslanici, bez čije odluke kancelarka Angela Merkel ne može da glasa za datum, o ovom pitanju raspravljaće 27. juna, samo nekoliko sati uoči okupljanja evropskih lidera.

Brisel i, pre svih, Berlin očekuju da se do tog datuma utvrdi jasan i kredibilan plan primene sporazuma i da započne implementacija ključnih tačaka - oko policije i pravosuđa, kao i da se postigne dogovor oko telekomunikacija i energetike.

NIKOLIĆ: URADILI SMO SVE MOGUĆE

SRBIJA je uradila sve što je bilo moguće za dobijanje datuma, savest nam je mirna i uveren sam da ćemo prevazići i ovo iskušenje - poručio je srpski predsednik Tomislav Nikolić.

On je rekao da bi „Nemačka trebalo da shvati da ne vredi ucenama da nas natera da sami sebi sečemo vene ili da izvršimo samoubistvo“:

- Kosovo i Metohiju ne damo. A Bundestag neka razmisli, da je u pitanju Nemačka, kakvu bi odluku doneo. Kada bi Srbija živela razmišljajući o tome šta će Nemačka da uradi, ne bi mogla da krene napred. Uradili smo sve što je bilo moguće, otvorenog srca prema građanima, mirne savesti prema EU. Mi smo na testu da li ćemo dobiti datum za početak pregovora ili ne.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (202)

Čedomir Činić

17.05.2013. 12:57

Objasnenje za takvu reakciji, to je prirodna i osnovna reakcija bioloski zasnovana odlucnost da prezivi. Zato ti i kazem mi imamo veliku odgovornost da obezbedimo ustav i sistem donosenja zakona, da stvorimo socialni mir i bezbednost svakom gradjanu Srbie. Sposobni da stvaraju, naime, na svim nivoima drustva, i smanje socialnu razliku u narodu. To je ozbiljan rad, nije gubiti vreme na trac i hvalu, politika je nauka svih nauka.

Mali Radojica

17.05.2013. 13:07

ja stvarno ne znam protokol, ali zar ne bi bilo logicno da ministra spoljnih poslova jedne zemlje doceka ministar istog ranga zemlje domacina? u svakom slucaju postavlja se pitanje sta nam to "lepo" donose?!? u EU mnogi razmisljaju o izlasku ili o prekompovanju iste EU, sada je to cetvrti "rajh" ... dok se ovi "nasi" politicari pokidase za neki tamo datum? otisli su toliko daleko da su poklonili KiM a sada nas polako pripremaju i za "odlazak" Vojvodine ... pitam samo dokle ce se trpeti?

Nova generacija najboljih sinova i cerki Srbije

17.05.2013. 15:08

Ne ucenjuj i ne koci nas, imamo moralnu odgovornost da podignemo Srbiju i region na te visine koje su za tebe nedohvatljive.

Čedomir Činić

17.05.2013. 15:34

Ako sukob izbije, nikad se nezna kako ce se zavrsiti, meni je stalo do svakog coveka. Kazna zatvorom je za normalne ljude, ne sudi sebi bolnicko lecenje nikada neces izaci.

ZX80

17.05.2013. 19:33

Ima li nekog od stručnih lica ovde da hospitalizuje ovog Čedomira Činića? Očigledno je da mu se stanje zadnjih dana baš jako pogoršalo.

Pjotr Cibukov

17.05.2013. 19:40

Politicki gledano, to je mrtva poseta. To samo Vucic hoce da Pajtica ucini ljubomornim.

hassan noumk

18.05.2013. 10:57

@Pjotr Cibukov - molimvas STA ZNACI KLJUC OBJASNITEMI dali to sluzi za otvaranje i ZATVARANJE!!!!

NiNi

18.05.2013. 16:05

@Pjotr Cibukov - A Pajtic sa celom ovom pricom ima veze zbog...? ili si omasio vest? A stavljanje Vucica u taj kontekst i bilo kakvu, pa cak i takvu, vezu sa Pajticem, je u najmanju ruku, neozbiljno.

dule

17.05.2013. 19:41

Jadan ovaj narod na Kosovu, sta ce sve jos prerpeti. Razapet izmedju Siptara, Datuma, Evropske deMonkratije i Maticne drzave. Agonija bez vidika kraju...

NiNi

18.05.2013. 16:07

@dule - Kraj te agonije pocinje onog momenta kada sporazum pocne da se primenjuje.

Zoran1

17.05.2013. 20:51

Bez truna obzira na to sto Srpski narod nece datum niti ulazak u EU Vucic i dalje juri za datumom. Zat to ne kaze jasno i glasno da njegovi ciljevi nisu u skladu sa narodom Srbije? Kakva je to lazna demokratija? Dok narod cuti i trpi dali zasluzuje bolje?

D. Morrissey

17.05.2013. 21:15

Gospodine Predsednice politiku koju Srbija vodi moze se uporediti sa jednim alkoholicarom, koji ujutru ustane i kaze da je alkohol stetan a nijedno vece nedoceka trezan. Zasto je Vestveler danas dosao u BG i toliko mu se zuri? Ja uporno tvrdim da ce Nemcima i Amerikancima da Balkan prisedne a za Sipatre ce biti nezamisljivo ziveti na Balkanu.

zoran s.

17.05.2013. 21:58

@D. Morrissey - Ja stvarno se nadam da ti nisi stvarno ubedjena da ce ovo predsednik da procita?

Nesto drugacije

17.05.2013. 22:52

@Casni_brko - Pa zar je lose da na taj dan proslavimo za promenu pobedu.

NiNi

18.05.2013. 16:08

@Casni_brko - a zbog cega je ponizavajuce to sto cemo datum mozda dobiti na taj praznik? zato sto nam moze doneti neku nadu da se se stvari u ovoj drzavi promeniti?

Dejan_S

17.05.2013. 21:27

Amerika i Eu(Njemacka i Brisel i Turska) ponizavaju srpski narod do te mjere da je to ogavno i ružno.Ipak smo mi dio civilizacije na ovim prostorima, gdje je respekt...strašno!!!!

Boza

17.05.2013. 21:41

Pa oni su kod njih izglasali da voda nije ljudsko pravo,..mozes misliti sta planiraju kod nas. Pokupovace svo zemljiste. Ovi nasi svesno prodaju i unistavaju zemlju i predaju u ruke strancima

Glisa

17.05.2013. 22:55

@Boza - Bozo sta ti pricas da gospodin Vucic prodaje zemlju? Jel ti znas da je bivsi predsenik Srbije Boris Tadic izjavio za HRT da nije ponosan sto je predsenik Srbije? Jel ti hoces da oni ponovo dodju na vlast i da nas skorz uniste? Daj bre ljudi malo pamet u glavu! Napred gospodine Vucicu, samo tako nasvatite i pohapsite sve koji su unistili Srbiju!

Mister No

18.05.2013. 07:43

@Boza - Tacno Gliso ali Vucic nastavlja i produbljuje politiku DS-a i LDP-a.Malo pamet u glavu.

Milorad!

17.05.2013. 23:44

@zoran s. - Razmišljam nešto možda padne i neko veće ulaganje , bilo bi dobro.

naranca

18.05.2013. 13:17

@zoran s. - @milorad.Bice ulaganje tj krediti a onda duznicko ropstvo.O toma smo pricali 10000000 puta.Jesi ti novi?

Dragutin Karlovacki

17.05.2013. 22:04

Nemacki kljuc za Srpsku bravu Nemacki aspirin za Srpsku glavu i ajmo onda svi u Moravu

NiNi

18.05.2013. 16:09

@Dragutin Karlovacki - da nam je bar upola Nemackog standarda, pa i da mi prodisemo malo...

Joca Srbin

17.05.2013. 22:20

Nemci ne donose kljuc vec kao po obicaju donose jos jedan uslov. Sacekacemo ponedeljak!

Milorad!

17.05.2013. 23:43

@Joca Srbin - Videćemo to za uslove , ispadoše nemci zahtevnoiji osd šiptara, ali treba ih sačekati hladne glave.

ss

17.05.2013. 22:52

Ne sa Nemcima, za ime Boga! Učimo li mi išta iz istorije, ili smo potpune budale?NE u EU!

Wasaby

17.05.2013. 23:16

@ss - Ok, ne treba da se uzdamo u Nemce, al koliko se ja sećam, opet mos mi bili krivi što su nas oni pregazili, a mogli smo da iskoristimo pa da bude obrnuto. Diplomatija je majka za sve, a nasilje ništa ne pomaže, to kad shvati većina možda nam i bude bolje.

MILORAD KOVAČEVIĆ

17.05.2013. 23:30

@ss - Od ovih DSS hejtera ne može čovek da pročita pametan komenar.

Marko

18.05.2013. 12:19

@ss - Mi smo krivi sto nas je nacisticko-fasisticka tvorevina koja je pobila milione neduznih pregazila? Da po tebi nisu oni veliki pravednici iz Prvog i rugog sv. rata? Svaka cast, mnogo se dobro secas... Samo jedno ne zaboravite, Srbija ni u jednom velikom ratu nije bila na pogresnoj strani, a svabe jesu u svakom!

GAGAPOP

17.05.2013. 22:56

Nadam se da će Nemački šef diplomatije da podrži dobijanje dtuma pregovora jer je Srbija mnogo toga učinila ka putu u EU.

Thor

17.05.2013. 23:00

Redno je da dođu i da kažu konkreno šta i kako a ne ko do sad da nas vozaju tamo amo. Nadam se da će ovog puta da bude sve konkretno i da neće da traže da priznamo nezavisnost Kosova.

Shinigami

17.05.2013. 23:43

@Thor - Slažem se da je redno da stave sve karte na sto, e sad pitanje je dal će to i uraditi kao što govore.

strategija

17.05.2013. 23:01

Nemački ključ je ponovo neka ucena.Ovaj put možda je to zbog Tominog puta u Rusiju i potpisivanja niza sporazuma sa Rusijom.Naravno približavanje Srbije i Rusije to je za zapad ravno smaku sveta.Znam neki će ovo omalovažavati,ali to je tako.Jer iovako slaba Srbija još uvek respektivna na Balkanu,a zapad ne bi želeo u svojoj pozadini da ima nekoga koga podržava Moskva.

Odin

17.05.2013. 23:01

Što se mene tiče, nemci su oduvek taj ključ mogli da donesu i da budu fer igrači, no dobro, bolje i sad nego nikad.

FilozofX

17.05.2013. 23:45

@Odin - Oni više vole da nas drže u neizvesnosti, pa tako i sada rade, samo nadam se da neće da nas pređu kao što imaju običaj.

ШОНЕ

17.05.2013. 23:05

Ово што се дешава од 1990.год испуњење је Брозовог устава из 1974.год.

olja

17.05.2013. 23:07

Na zalost jesu kljuc ali ja ne sumnjam u Vucicevu diplomatsku sposobnost. Njegovu odlucnost da Srbiju ucini jakom, stabilnom I vodecom drzavom u regionu ne moze niko da zaustavi!

Matematicar

17.05.2013. 23:46

@olja - Upravo tako, i ja polažem sve u Vučića i nadam se da će sve proći kako treba, jer je Vučić već jednom pokazao da ume sa njima, zašto ne bi opet.

Ronin

17.05.2013. 23:10

Hajde više dajte nam taj datum pa da možemo da krenemo da radimo nešto drugo, konkrentno da dovodimo investitore...

Bokvica

17.05.2013. 23:48

@Ronin - Upravo tako, ja se odavno nadam da dođu investitori, a neće doći ako im nije siguran kapital u našoj zemlji zato što pre dobijemo datum to je bolje po nas.

Anunaki

17.05.2013. 23:23

Što se tiče primene sporazuma, logično je da će čekati minut do 12 jer to će garant biti jedan od uslova.

to je razlog posete

17.05.2013. 23:41

Ne donose oni nikakav ključ,oni hoće da Toma ne potpiše sa Putinom nikakav ugovor kojim bi se Srbija približila Rusiji jer bi to značilo kraj šikaniranja zapada Srbije.

Milorad!

17.05.2013. 23:42

Problemi su ozbiljni ali i rašenja treba da budu ozbiljna. Nadam se da nemci planiraju i neku investiciju.

Maslachak

17.05.2013. 23:49

@Milorad! - Ne verujem da će Nemci baš da investiraju, al datum sam po sebi će privući mnoge investitore, tako da se ja uzdam u to.

hick cyrillic

18.05.2013. 01:48

@Milorad! - Koji investitori da ti dodju kad u zemlji punoj spijuna moras da ides u miliciju da se prijavis da ces ostati deset dana?

Milica

17.05.2013. 23:43

Nadam se da nece prihvatiti bilo sta na stetu svih nas, ako ponovo postave neki uslov. Dosta je bilo, nase predsednistvo je oprezno...

Bane

17.05.2013. 23:45

Cuvajmo se podalje od EU i Nemaca;svi znamo kako su nam oni pomagali kroz istoriju!

Bokvica

17.05.2013. 23:53

@Bane - Slažem se da nismo imali dobro iskustvo u prošlosti sa njima, al opet moramo se potruditi da napravimo dobre okolnosti za radi naše države i građana.

Srbin 100%

18.05.2013. 01:23

@Bane - EU je svuda oko nas,mozemo da ih ne volimo ali moramo da saradjujemo sa njima

Dragana Durkovic

18.05.2013. 08:43

@Bane - Mislim da se kroz istoriju pokazalo da vise treba da se cuvamo domacih izdajnika

Vuk

17.05.2013. 23:46

Dosta je bilo konfrontiranja sa Evropom...Za dobrobit ove zemlje i naroda neki uslovi se moraju ispuniti.

Pribak

18.05.2013. 00:00

Naravno da je posle svega Srbija zasluzila da joj se odredi datum pocetka pregovora i to sve zaslugama mukotrpnih pregovora republicke Vlade. Podrzavam potpisivanje sporazuma i verujem u iskrenost gospodina Vucica i Vlade Srbije.

Ickokv

18.05.2013. 00:03

Datum je vise nego ocigledan. Ne sumnjam da su Vucicevi napori i pregovori urodili plodom. Dolaskom Vucica na sam vrh vlasti u Srbiji, konacno se promenio nas polozaj u svetu na bolje.

Dragana Durkovic

18.05.2013. 08:42

@Ickokv - Ti si verovatno isao oko skole,mozes da imas svoj stav da volis ili ne volis nekog ali je ljudski priznati da neko ume nesto da radi i da je postovan

Mitar

18.05.2013. 11:24

@Ickokv - Pa nisu svi zavrsili samo predskolsko. Ima njih koji su stigli i u drugi razred. Lepo je cuti ljude sa visim obrazovanjem od sopstvenog.

Jana beba

18.05.2013. 00:07

Vucic je autoritet ne samo u Srbiji, nego I u svetu. Samo njegovim trudom i radom ce Srbija dobiti i datum i krenuti polako sa ekonomskim oporavkom.

Bolence

18.05.2013. 00:13

Vucic je najbolji politicar decenije u Srbiji. Ovo sto on radi za svoj narod i svoju otadzbinu ucice deca u istoriji. Sve cestitke i njegovim zaslugama dobicemo datum za pocetak pregovora za ulazak u EU. Samo napred i sve cestitke.

Milica

18.05.2013. 00:14

Sigurno je Vucic u svom velikom zalaganju misli na sve opcije koje bi bile stetne za nasu zemlju i Srbe na KiM, toliko zalaganja ipak ima pomaka sa mrtve tacke.

Mikach

18.05.2013. 00:19

Misklim da ce Vucic koji uziva veliki ugled medju evropski politicarima, omeksati stav Nemacke.

Aleksandar Bojic

18.05.2013. 00:20

Samo lud covek moze da ocekuje procvat od EU.......Sta je to sprecavalo isti taj truli zapad da ulaze u Srbiju sve ove godine....Da se vise ne lazemo........12

Joxxa

18.05.2013. 00:37

Ako sve sto smo uradili do sada da bi usli u EU nije dosta i nije pokazatelj zelje i napredka, onda stvarno ni ne treba da idemo u Evropu!

kiki

18.05.2013. 00:44

Mene samo zanima kako je Nemacka posle onolikih gernocida u druom svetskom ratu postala drzava koja ce da odlucuje o sudbinama drzava cele Evrope?Kakva je to Evropa i ljudi koji zive koji slepo slusaju sta ce Nemacka da kaze?

oni i mi

18.05.2013. 08:40

@kiki - Evo ja cu ti reci (opet jer kod nas moras sve vise puta ponavljati), Nemacka je disciplinovana, radi se i ne rasipa na razne svakodnevne skitnje, kafici rade samo uvece i vecinom danima vikenda, strogo se kontrolisu soc. davanja, sva imovina se itekako cuva i ceni, covek se celi zivot bori sa svoja deset prsta da nesto stekne i ostvari, i jos puno toga...a sad da ja upitam: zasto jedna Srbija sa svim svojim bogatstvom MORA da moli jednu Nemacku za napr. pare, za datum, za pomoc...sami smo krivi.

jasmina

18.05.2013. 00:51

Mi smo zaslusili datum ali i ako ga ne dobijemo nekako cemo da prezivimo,nece biti kraj sveta.Zalosno je u svemo tome sto je Nemacka ona koja se pobila pola Evrope kljuc za datum.

rados

18.05.2013. 00:54

Vucicu samo budi onakav kakav si i do sada i nedaj na sebe i svoj narod pa sta god da bude.

naranca

18.05.2013. 00:59

Uskoro ce biti "Nemci na putu da otkriju pronalazak , moguceg resenja za kljuc,za potencijalni datum:)"

hick cyrillic

18.05.2013. 01:46

Njemacka neka ne misli da ce njena sila trajati vjecno, svako malo se gube u vlastitom apetitu. Steta sto nisam religiozan jer bi se svaki dan molio za Njemacku, da joj se ne ponovi ono sto joj se stalno ponavlja. Treba otvoreno reci Njemackoj da nismo veliki simpatizeri germanskog disciplinovanja Balkana. Je li to opet hoce da nas bombarduju? Treba napraviti veliko obiljezavanje 6. aprila i pozvati njemacke zvanicnike da odgledaju 24-casovni film o djelima njihovih predaka. Sram ih bilo!

hick cyrillic

18.05.2013. 01:53

Nakon potpisa ide sve drugo, ako vi to braco ne vidite meni je jako zao, ali greske se placaju debelo. Da su nijemci htjeli da podrze Srbijin ulazak u EU oni bi vec u nju ulagal., Njima ne treba da ulazu, njima treba da uzmu. To ti je kao onaj rudnik zlata gdje kanadska kompanija uzme skoro svo zlato, ali bogami i Srbija dobije 5-10 posto iz srpskog rudnika zlata. Kakav deal!

Jovan

18.05.2013. 09:05

@Sredoje - To sto te je bas briga za datum ne ide u prilog buducnosti kako tvoje tako i dece svih gradjana Srbije. Osvesti se. Bez datuma Srbija je mrtva zemlja.

Marko

18.05.2013. 12:12

@Sredoje - Aaaaa, koje je ovo ludilo! Pa mi smo preziveli ratove, totalne sankcije, bombardovanje, a sad ce da nas ubije tamo neki "datum". Da li je moguce da od straha ne vidite dalje od nosa?

Dejan_S

18.05.2013. 13:04

@Sredoje - Tuga brate moj, Mit Eu ce zamikjenti Kosovski i prestacemo da budemo ono sto smo.Gubi se nacionalni i dentitet, teritorija...šta dobijamo????strane proizvode, strane brendove , unistavanje domace proizvodnje i vjere i svega, eto to je to

AleksandarBG

18.05.2013. 03:50

Da postavimo Vestvalea za specijanog predstavnika EU za Srbiju i da ukinemo vladu. Da se covek ne muci da putuje svaki cas da ovoj kobajagi nasoj vladi donosi instrukcije sta treba da ispuni da bi dobili Datum. Evo ja se vec nedelju dana sekiram sta ce da bude sa nama ako ne dobijemo Datum. Vucic je rekao da nece zito da rodi, krave i svinje ce da nam pomru od gladi, a onda i mi sa njima. A ako dobijemo Datum Srbija ce da procveta, svaki dan ce biti suncan, i zivecemo srecno do kraja zivota.

miloš

18.05.2013. 06:16

Kada je Kosovo u pitanju, o datumu ne treba razmišljati, već pre svega treba voditi računa da se za Srbe na Kosovu izvuče što je moguće više u tim razgovorima o implementaciji, i toga se Vučić i Nikolić i pridržavaju. Ako smo mogli DOS-u, u različitim oblicima da damo 12 godina, i da na kraju ne dobijemo datum, pa možemo i SNS-u da damo 12 meseci, a ne da posle 6 meseci, da kritikujemo SNS, a ćutali smo ovih 12 godina vladavine tzv. demokratskih snaga.

iz glave

18.05.2013. 06:26

ko s đavolom tikve sadi, o glavu mu se razbijaju...ko neće brata za brata, dobije tuđina za gospodara...obećanje, ludom radovanje...od gotovog, veresija...Spolja gladac,a iznutra jadac....Put u pakao popločen je dobrim namjerama(kineska).

Vukosava

18.05.2013. 11:50

@iz glave - Pa kad mora da se radi, nema odmaranja i ladovine u raju. mora pakleno da se zasuku rukavi da bi se postigli rezultati......

Couer

18.05.2013. 14:45

@Mico - vise se cak ni ne pitam kako vam ne dosadi ovo pominjenje prodaje, izdaje i slicne budalastine

Čedomir Činić

18.05.2013. 07:14

Predpostavljam da dolazi sa zahtevom da vlast prilagodi svoje potrebe sa principom EU da narod mora da uziva privilegije vlasti, a ne da gubi.

patria

18.05.2013. 08:25

зар вам није доста што клечите, јер морате још да пузите пред нацистима???

abziy

18.05.2013. 08:26

gospodine vucicu trebate svoj sarm upotijebiti i ako ni zbog cega drugoga a ono zbog patriotizma ,zavesti gvida ,ako vi udjete u njega i srbija ce u evropu,a kosovo ce postati drzava malo morgen! mali vuce (indijanski prevod) upri! srbija na 1 mjestu.

Spasoje B

18.05.2013. 08:44

To što Vestervele dolazi sa nekim teškim zahtevima ne znači da je to isklesano u kamenu. Mudri i sposobni političari će naći način da koriguju takve neprihvatljive stavove umesto da samo klimaju glavom kao prethodnici.

Marko

18.05.2013. 12:08

@Spasoje B - Mudri i sposobni hoce, poslusni upalseni poltroni ce prihvatiti sve!

Miloš

18.05.2013. 08:56

Nemci nikada ne dolaze samo u prijateljsku posetu. Opet će oni neki uslov da ispostave, ali je dobro što sad Srbija ide koorak ispred i zna ša da očekuje. Mislim da je državljanstvo Srba na KiM važno pitanje i da se mora obezbediti garancija da ostaje srpsko. Nakon toga će i primena sporazuma iči nešto lakše

realni

18.05.2013. 09:04

Kosovo je izgubljeno u ratu Glavni incijator napada Nato snaga na Srbiju je bila ENGLESKA koja sad mudro suti Zato je pogresan bjes naroda na Nemacku umjesto na ENGLESKU

naranca

18.05.2013. 13:12

@realni - @realni.Yugoslavija je bila interesna sfera Rusije i Engleske.SSSR kalirao a ona Marg Tacer "ustupila" svoj uticaj Nemcima za pare.Jel vidis ko se siri ne samo po Srbiji i po istocnoj Evropi.Englezi?Ne.Nije bas narod toliko glup koliko ti mislis.Znaci Nemacka ili sto bi ti rekao Njemacka.

Milance

18.05.2013. 09:11

Predsednik Nikolic je rekao cinjenicno stanje. Uradili smo sve moguce. U to verujem, za razliku od Tadica koji je sve sto je mogao upropastio.

Nenad Sremac

18.05.2013. 09:25

Nema tu mnogo priče. Srbi treba i moraju imati pravo glasa sa svojim dokumentima izdatim od Srbije. Ne sumnjam da tako neće biti.

Amsterdam

18.05.2013. 13:22

@Nenad Sremac - To je bio nas uslov, a sumnjam da je sporazum prihvacen ukoliko ovaj uslov nece biti ispostovan.

MIda

18.05.2013. 09:45

Јадни смо ми Срби и јадан је онај кога смо ми Срби изабрали, а коме неки безбевезни датум значи нешто. Није вероватно да сам човек неможе да обезбеди себи животну егзистенци наравно , без датума за ЕУ.

SMOKI

18.05.2013. 09:58

Jadna moja zemljo, " Svi kljucevi koje donose Nemci Srbiju sigurno vode u neki novi AUSFIC"

naranca

18.05.2013. 13:06

@SMOKI - @smoki Sto bi rekao Sloba da parafraziram.Ni takvi klucevi nisu iskljuceni.

Goran-Prijedor

18.05.2013. 10:07

Sramota me pa necu da se suvise nekulturno izrazavam STA nam do Nemci donose!!

BELKA

18.05.2013. 10:29

Kakav datum i ko se pita???? Ne pita se Politicar izdajica, vec se pita Srpska Dusa a to je danasnji Srbin i svi ostali Casni Srbi koji mirno pocivaju u svojim grobovima. Ovako pitanje ne odlucuju Diktatori Srbije vec Ceo Srpski Narod, dajemo Rusima zemlju gde god oni zeleli postaviti svoje baze i rakete uz to dobrovoljni prihod do god Rusi Zeleli, tek onda mozemo ponosno i dostojno koracati svojom zemljom. Hitler nije bio potreban ni komunizam ni ameri. Narod Zeli Pravoslavnu Rusiji i Srbiju.

Jovan

18.05.2013. 12:21

@BELKA - O kakvim diktatorima Srbije pricas? Sa kojim pravom? I u cije ime? Srbija je bila i uvek ce bit deo evropske porodice naroda. I mesto joj je u EU. I narod to zeli (izuzev sacice pojedinaca). Mani se nacionalizma i demagogije

naranca

18.05.2013. 13:04

@BELKA - @jovan.E ako je i tvoja porodica kao evropska porodica onda svaka cast.Pa tu otac sve pojede a deca gladna tj na kreditima.

BELKA

23.05.2013. 18:24

@BELKA - Ajde jovance krenu u tu tvoju voljenu hitlerovsku, svabe te sirokim rukama ocekuju da ih sluzis kao sto su ih tvoji sluzili;-)

Jovan

18.05.2013. 12:22

@BELKA - Kao prvo, rec je katolicizam. Jedino mi nije jasno kakve veze ima pripadnost drugoj veri...

zoks

18.05.2013. 13:41

@BELKA - Jovan,kad odrastes znati ces kakve veze ima,sad si jos mlad, pa kakvo god objasnjenje da ti se pruzi neces ga razumeti!Godine su cudo!A da bi razumeo pripadnost veri treba prvo veruo da znas i poznajes!

Morena

18.05.2013. 14:38

@BELKA - Saberi se, ta retorika ala Dveri ovde nisu vise tako popularni...nekoliko decenija unazad

BELKA

18.05.2013. 10:35

Ne Zelimo Ameri-Tirante i njihov Imperalizam.......Hocemo Rusku Bracu i Pravoslavnu Slavu

Couer

18.05.2013. 14:43

@BELKA - 'ajd' ti lepo u Rusiju, pa ako te prime, a mi cemo da cekamo datum za otpocinjenje pregovora sa EU

naranca

19.05.2013. 02:45

@BELKA - @couer Bas lepo sto teras ljude na demokratski nacin.Idi ti malo u Berlin pa tamo cekaj datum.Znas.

miki

18.05.2013. 10:40

Hitno poceti sa gradnjom ruske baze "Juzni Kaliningrad" u Srbiji. Pre nego sto se temelji odmere ima da zaborave sve uslove... momentalno.

Srbin 100%

18.05.2013. 10:42

Nadam se da ce ponuditi konstruktivan i prihvatljiv plan za implementaciju jer nam ne treba vise usporavanja i pregovaranja,Srbija je svoje ispunila sada je na evropi da ispuni svoje obecanje

Ma Cherie

18.05.2013. 16:20

@Srbin 100% - meni ova poseta ne deluje kao neko potencijalno ucenjivanje ili uslovljavanje, u poslednje vreme Nemci nemaju tako negativne nastupe u odnosu na nas

Jovan

18.05.2013. 12:24

@BELKA - Probudi se. Zivimo u 21. veku. Nema ljudozderstva. Nema majke Rusije. Postoje samo dobri odnosi sa drzavama u regionu i sire

naranca

18.05.2013. 13:02

@BELKA - @jovan.Kako nema ljudozderstva?A Severna Koreja?Nema Rusije?Gde si ti to isao u skolu?A zbog ovih prvih umalo da nema majke Amerike.

BELKA

18.05.2013. 13:28

@BELKA - Mora da si slavio sa novom rodjenom omladinom u zgrebu pevajuci usatske pesme u 21 veku... Majke Srbije i Najvece Majke Sveta to jest Majka Rusije vec vise od hiljadu godina Najveca na Svetu i dalje Slavi Ponosno..... Mora da te boli posto nema majke hitlerovske....

Couer

18.05.2013. 14:41

@BELKA - Gospode Boze... na cemu si ti? I cemu pominjenje Hitlera, aman? Pored toga sto on u samoj Nemackoj ne sme da se pominje, za svako propagiranje nacizma tog tipa sledi kazna

BeKiCa

18.05.2013. 16:24

@BELKA - i uprkos objasnjenju nastavila je u istom stilu... :D ali, ovo ljudozderstvo mi je vrhunac u celom komentaru... qq, pa prizovi se, osvrni se oko sebe...

klikeras

18.05.2013. 11:01

Sve smo uradili sto smo mogli i u borbi protiv kriminala i korupcije, i sto se investicija tice, o Kosovu da ne pricamo. Sve te stvari smo prvenstveno uradili zbog nas, ali smo radili da sve to bude po evropskim standardima, da mi njima udovoljili. Ako kazu da nije tako, onda mi s njima nemamo sta da pricamo vise.

Skituljko

18.05.2013. 11:07

@ - I opet ce da nas pritiskaju i uslovljavaju,i da traze od nas nemoguce.

Amsterdam

18.05.2013. 13:21

@dule - Da, za razliku od prethodne koja nas je i dovela svojim neradom pred svrsen cin.

Milena

18.05.2013. 11:28

Svako je potomak svojih predaka, dete svojih roditelja. Juce smo videli hrvatsku omladinu koja peva ustaske pesme i ulazi u EU. Danas vidimo Nemce koji nam donose nove ultimatume, bas kao 1941. Pitanje je samo cija smo mi deca? Novi fasizam je odavno na snazi, pitanje je samo da li smo antifasisti ili fasisti. Mislite o tome.

Данас Митровица – сутра Суботица!

18.05.2013. 12:30

@Milena - Mitropolit Amfilohije Radović: "Sad oni koji i ne znaju šta je Evropa, hoće u Evropu. Koju Evropu? U Evropu Aušvica, Mauthauzena, NATO bombardovanja, Evropu nacifašističke okupacije koja se sad nastavlja okupacijom Kosova i Metohije!" ... On je poručio da se sa primitivizmom i ograničenostima ne može ići u Evropu, odnosno da se ne može ni "preko praga, a kamoli u Šekspirovu, Geteovu i Danteovu Evropu - a to je ptava kojoj mi pripadamo".

Данас Митровица – сутра Суботица!

18.05.2013. 12:43

@Milena - - a to je PRAVA Evropa kojoj mi pripadamo!"

Big Ben

18.05.2013. 13:17

@Upravljanje - a je l'? vidis, ja jos uvek nisam stekla dojam da Nemci vladaju Srbijom, ali 'ajde ako ti tako kazes.

нип

18.05.2013. 11:54

а имају ли, неуротично педантни Немци, који воле да се мешају у туђе ствари ( иако су пре `уједињења` обећали да то неће чинити ?!), размишљања о томе, како вратити `дуг` Србима, по `систему` " '100 за једнога" ???

zoks

18.05.2013. 13:37

@нип - nip,pa nisu nam Nemci krivi sto su komunjare ubijale njihove vojnike ,a sve sa ciljem da se sto vise Srba pobije!Sto nisu komunjare digle ustanak u hrvatskoj ili sloveniji,nego dosli kod glupih i zavedenih Srba?Sto nisu po hrvatskoj i sloveniji ubijali i napadali Nemce pa da i kod njih bude 100 za jednoga?Ne dao Bog nama Srbima da naivnost boli,ni jedan morfijum nam bolove ne bi ublazio!

BeKiCa

18.05.2013. 16:26

@нип - A sta mislis zbog cega se mesaju? Oni su najmocnija clanica EU, a mi toj EU tezimo, jelte... i shodno tome, zar ne mislis da im je na neki nacin i obaveza da nasa zemlja pre ulaska u EU bude koliko-toliko uredjena

Dragana Durkovic

18.05.2013. 11:59

Oduvek je nepravda vladala svetom,davnih dana smo zasluzili datum ali zbog lose i pasivne politike bivsih vlasti uvek nam je bio daleko

Upuceni(bi a kao ne zna)

18.05.2013. 12:00

ma kakav kljuc ,imamo mi skolovane bravare, nego neka oni iz agende za razvoj evrope izbace blokadu na razvoj Srpske industrije ,energetike i poljoprivrede koju su uveli jos dok ratovi nisu ni poceli na teritoriji bivse Jugoslavije koju su nam iz treceg puta srusili.

mali perica

18.05.2013. 12:10

Predizorne aktivnosti u Nemačkoj poklopile se sa našim ektuelnim problemima. I nesporno je das vi iole bitni u nemačkoj politici gledaju da ugrabe koji poen i preko nas.

pero

18.05.2013. 12:13

Jasno je da u EU mozemo da udjemo za godinu dana ukoliko danas udjemo u NATO. Zato su Rumunija i Bugarska usle tako brzo, a potpuno nespremne, u EU. Zato cemo da cekamo bar 10 godina (do oko 2022.), a pitanje je da li ce tada uopste i postojati ovakva EU. U nov sedmogodisnji budzet EU nismo usli, tako da do 2020 mene sunce ne greje da cemo biti u EU. A te nemacke uslove mogu da stave sebi tamo gde sunce ne sija.

BELKA

18.05.2013. 13:36

@pero - Zato imaju hrvate i bugare i rumune i madjare ..... oni im tamo jezikom gde sunce ne sija... kao sto su njihovi prethodni lizali hitleru danas nova generacija istim putem....novom rajhu....ko rece da se historija ne ponavlja???? ako nasi politicari zele istim putem, to jest lizati mogu slobodno da napuste nasu Srbiju ali bez para koje su pokrali od Naroda i Drzave i da se jednom i zauvek resimo izdajica.

Rus

18.05.2013. 12:22

Srbija zaslužuje datum, mislim d aje to sada svima jasno, sada je na EU da nam dodeli datum ili da izmišlja nekakve glupe razloge zašto ga nismo dobili.

voja

18.05.2013. 13:53

@Rus - Pogresno si ime stavio,Rus,treba da pise po ovom tvom komentaru bez R samo US

Miloš

18.05.2013. 12:24

Srbija neće popustiti pred novim pritiscima, ukoliko ih bude bilo. Dobro je da smo za sad korak ispred, znamo šta se od nas može tražiti.

zoks

18.05.2013. 13:29

@Miloš - Milose,pa to sto se od nas "moze traziti" mi znamo evo vec 14 godina!A to je samo deo onoga sto ce oni traziti i pritiskati da to damo!Da je njihovo ne bi ga trazili od Srba!

naranca

18.05.2013. 12:57

A gde je taj obecavani REFERENDUM? Za ili protiv EU?Mi smo ih izabrali da vode drzavu,ali ne i da vode drzavu u propast!

Jovan

18.05.2013. 14:57

@naranca - Pa ljudi odlucite se da li hocete ili necete referendum. I ako se odlucite za referendum, a ne dopadnu vam se rezultati istog, sta cemo onda? I onda mislite da nam solite pamet? Nije narod glup. Ne podcenjujte ga.

naranca

19.05.2013. 02:38

@naranca - @jovan .A sta ako nam se dopadnu rezultati istog?Sta ces ti onda?U Berlin?Jel to u tvom filmu narod za EU?Hajde da to proverimo.

patria

18.05.2013. 13:53

Немачка очајнички покушава да спере љагу за два светска рата на грбачи срба!!!

naranca

19.05.2013. 02:34

@patria - @patria.Tako se patoloski tip "leci".Kad je bio ponizavan on posle druge ponizava i dozivljava katarzu.Jedino sto je ta katarza privremena,povrsna i nije u skladu sa bozijim zakonima.

Царствије Душаново

18.05.2013. 14:05

Када од србије остане само Мек Доналдс на зеленом венцу, тада ћемо ући у лепу нам нашу братску EU

Jovan

18.05.2013. 14:59

@Царствије Душаново - Da li je moguce da ne shvatate ili ne zelite da shvatite da Srbija samo ulaskom u EU ima buducnost. Svi se narodi ujedinjuju, samo sacica ljudi misli da se sve vrti oko Srbije... Slusajte Vucica i konacno ce nam svanuti

tadja

18.05.2013. 16:04

@Царствије Душаново - Da li je tebi Jovane shvatljivo da ce se lakse vladati iz jednog centra,u Eu slucaju,Brisel. Jesi li ti Jovane cuo za NWO?Ima vise od 10 godina kako su zapadnjaci protestvovali protiv NWO.Sta je po tebi buducnost Jovane?Da neko ulozi pare u nase rupe na putevima, da nam otvori fabrike koje su nekad radile za celu EU, da nas naoruzaju odbrane nase radi, da nam donesu njihove testere da mi secemo nase sume za njih, da nam skladiste otpad, uzimaju vodu..Sve za pare Jovane. A svi mi cemo na Havaje.

Zoro

18.05.2013. 16:41

@Царствије Душаново - "Slusajte Vucica i konacno ce nam svanuti" xaxaxaxaxaxaaaaax

Zoran1

19.05.2013. 02:10

@Царствије Душаново - Svetlana@, kad bi ti samo mogla videti svetlo.

naranca

19.05.2013. 02:29

@Царствије Душаново - @jovan _"svi se ujedinjuju".Pa nek se ujedinjuju ko im brani.samo neka nas ostave na miru.Prosli put kad smo hteli da ostanemo ujedinjeni ,oni koji se sada ujedinjuju ,nas izbombardovase.Neka rade sta hoce samo nek nas ostave na miru.Jel to mnogo?I niko ne misli da se sve vrti oko Srbije samo da oni prestanu da se vrte oko Srbije.Molim lepo i ponizno.

naranca

19.05.2013. 02:31

@Царствије Душаново - SvetlanaBg .Pa do sada su bili garant propasti a sad Vuk promenio dlaku.

Хијероглиф

18.05.2013. 14:40

ЕУ јесте нешто што је до сада било синоним неког нормалног и сређеног живота и свакако је да би улазак у ту организацију представљао бенефит за Србију, али дотле је ипак дуг пут. Много проблема у нашем дворишту морамо решити.

MICI

18.05.2013. 16:14

@Хијероглиф - Ciscenje naseg dvorista uveliko traje, ali i za to je potrebno vreme, novu VLadu je sacekalo ocajno nasledje

Хијероглиф

18.05.2013. 14:40

Опште је позната чињеница да нас један део западних земаља не жели видети као чланове ЕУ, те да свакодневно смишљају неке нове услове и уцене да би нас понизили што више. У том смислу не сме нова влада дозволити враћање политике да Европа нема алтернативу.

Jovan

18.05.2013. 15:03

@Хијероглиф - Odakle ti ta opste poznata cinjenica da nas deo zapadnih zemalja ne zeli videti kao clanove EU. Jesi li ikad negde putovao? Jesi li razgovarao sa ljudima? Jesi li video kako zive, za razliku od nas? Zele nas videti i na nama je samo da sprovedemo ono sto je dogovoreno. Da je predhodna vlast sprovodila dogovore, odavno bi vec bili deo EU.

MICI

18.05.2013. 16:13

@Хијероглиф - Pa i sam Tomislav Nikolic je rekao da nece biti kraj sveta ako sada ne dobijemo datum, kao i sto nece, naravno... a uostalom, sto se ekonomske saradnje i investicija tice, tu se svakako ne treba ogranicavati iskljucivo na zemlje EU.

naranca

19.05.2013. 00:02

@Хијероглиф - @jovan.A ti si putovao i razgovarao sa ljudima:).Jesi li radio tamo da vidis kako je zivot lak na zapadu?

Niksha

18.05.2013. 14:44

Nadam se da ce doci do dogovora kako primeniti plan i da cemo nakon toga dobiti datum za pregovore sa EU.

čiča

18.05.2013. 15:34

Nacista dolazi da naredi šta se mora učiniti jer bez pogovornog ispunjenja nacističkih želja nema nama ulaska u četvriti Rajh. Pita li neko Srbe da li oni to žele, ovi koji su za Eurupu njihove matične zemlje su već u toj naci organizaciji i svi su zauzeli one položaje koje su imali. Ko je bio gazda ostao je gzda a ko sluga osto je sluga. Gde je tu mesto Srbima jedinom slobodarskom i nepokorenom narodu, pored Rusa, u Eurupi. Stoga EUrupa nikad

Dragana Durkovic

18.05.2013. 16:03

Ne vredjajte vise nasu inteligenciju,pa nismo mi slepci da nas vi navodite na pravi put

đurica

18.05.2013. 16:26

Nemačka je najuticajnija zemlja EU, i kada ona kaže da je Srbija ispunila uslove za članstvo u EU, da je tada posao evrointegracija praktično završen. Skoro je objavljen i jedan tekst u uticajnom nemačkom listu u kome se pozitivno piše o novoj vlasti u Srbiji, a pre svega o Aleksandru Vučiću, kome je posvećen najveći deo ovog teksta, i to je jedan dokaz da se u Nemačka pozitivno razmišlja o novoj vlasti u Srbiji, što daje nadu da Srbija uskoro može dobiti datum za pregovore sa EU.

razocarana

18.05.2013. 23:25

Datum nam mogu dati i ovog trenutka....mnogo toga je uradjeno....samo sto njima nikada nije dovoljno...

naranca

19.05.2013. 00:05

A da ja odem kod njih i kazem treba da se odreknete Bavarske dobicete datum.Lincovali bi me.More mrs malo preko rajne i majne.

Tamarica.

22.05.2013. 21:27

@naranca - Ma ne zanima nas šta bi drugi , nego šta mi treba da uradimo.

Marko Š

22.05.2013. 08:19

@zare567 - Nije reč o novim uslovima nego o pokušaju da se normalizuj odnosi i poboljša ekonomska saradnja.

Marko Š

22.05.2013. 08:16

Tu su važni jedino konkretni ekononski odosi sa stabilnim ekonomijama kao što je i Nemačka.