Ucenama Srbije nikad kraja

Ljiljana BEGENIŠIĆ

03. 05. 2013. u 20:57

Briselski sporazum o odnosima sa Prištinom menja se kroz dokument o njegovoj implementaciji. Naknadno se uvode delovi na štetu srpske strane

BRISELSKI sporazum o normalizaciji odnosa sa Prištinom menja se na štetu srpske strane i to kroz dokument o njegovoj implementaciji. Naime, plan primene koji su sačinili Albanci i administarcija u Briselu uključuje i ono što su Albanci tokom pregovora želeli da postignu, a što nije ušlo u parafirani sporazum.

Na primer, u dokumentu za implementaciju Zajednice srpskih opština, koja bi trebalo da bude temelj sporazuma, pominje se ovlaš, bez navođenja njenih ovlašćenja, prava, institucija... Predsednik, potpredsednik, Skupština, veće... Ta zajednica ne pominje se nijednom rečju u dokumentu o implementaciji.

Zatim, u parafiranom sporazumu navedeno je da će zajednica u potpunosti nadgledati oblasti privrednog razvoja, obrazovanja, zdravstava, školstva, urbanizacije i ruralnog uređenja - sve to u dokumentu o implementaciji ne pominje se nijednom rečju. Ali se zato kaže da će biti rasformirane „ilegalne strukture bezbednosti, uključujući MUP, BIA i civilnu zaštitu“.

I Srbi južno od Ibra su protiv primene sporazuma. Opširnije čitajte OVDE

Kada je reč o izborima, dokument o primeni predviđa da će se oni održati u organizaciji OEBS i po kosovskim zakonima na celoj teritoriji Kosova, dok briselski sporazum predviđa samo izbore na severu...

Ionako u srpskoj javnosti sporan dokument, zbog koga vlasti potežu i najteže reči na Srbe sa KiM i one koji ih podržavaju, sada se izgleda svodi na ono „ništa“ iz čega su pregovarači Beograda jedva pobegli.

- Dokument o implementaciji je niz novih uslova za Srbiju. Svaka tačka tog dokumenta predstavlja novi uslov za srpski državni vrh - kaže za „Novosti“ Obrad Kesić, analitičar iz Vašingtona. - Pre parafiranja briselskog sporazuma, Srbija je imala jedan uslov - da povuče paralelne institucije sa severa pokrajine, a sada ima 15 uslova. I, ako ne prihvati neki od njih, imaće problema. Srbija je, pre potpisivanja sporazuma u Briselu, imala na putu ka EU jednu prepreku, a sada ih ima 15. Otvaraju se mnoga druga bolna pitanja, poput telekomunikacija ili eneregetike, i sve se to ugrađuje kao prepreka na putu ka EU. Po Kesićevom mišljenju, pregovori sa Prištinom i potpisani sporzum su katastrofalni, jer Srbiju nisu nimalo približili Evropskoj uniji.

POLOVINA MISLI DA JE SRBIJA NA DOBROM PUTU PREMA najnovijem istraživanju javnog mnjenja agencije „Strateški makting“, polovina ispitanih građana veruje da Srbija ide u dobrom pravcu, 33 odsto je suprotnog mišljenja, a 55 odsto njih smatra da ova vlada može da popravi stanje u zemlji. Prema istraživanju sprovedenom baš na dan parafiranja predloga brisleskog sporazuma Beograda i Prištine, čak 60 odsto anketiranih građana podržavalo je odluku premijera i vicepremijera Ivice Dačića i Aleksandra Vučića koja bi dovela do bržih evropskih integracija, dok je 23 odsto takav potez smatralo prodajom nacionalnih interesa. Za ulazak Srbije u EU izjasnilo se 52 odsto anketiranih, 27 je bilo protiv. Za Predlog deklaracije o ustavnoj zaštiti prava Vojvodine 45 odsto je reklo da je separatizam, a sa tom ocenom se nije složilo 32 odsto.

A prvi potpredsednik Vlade Aleksandar Vučić poručio je da u Briselu moraju da znaju da može biti implementirano samo ono što je napisano u sporazumu.

- Ako neko nešto hoće da implementira, mora da implementira ono što je napisano u sporazumu, a ne ono što je hteo a nije mu uspelo da uđe u sporazum. Taj plan implementacije nije gotov. To je predlog albanske strane i ništa više. Mi pravi plan nismo prihvatili, nismo ga dobili - rekao je Vučić.

Za Srbe sa severa KiM ni prvobitni parafirani dokument nije prihvatljiv, a o ovom o implementaciji da se i ne govori.

- U dokumentu o implementaciji, Zajednica srpskih opština pominje se samo usput, nema razrađen nijedan detalj o njenim nadležnostima i značaju. Zatim, nije navedeno šta će biti sa školstvom i zdravstvom, koji moraju biti u sistemu Srbije, potrebno je transparentno finansiranje... O svemu tome nema ni reči, a dogovor o implementaciji trebalo bi da razradi i najmanje detalje - kaže za „Novosti“ Oliver Ivanović, iz Građanske inicijative sa severa pokrajine.

On ističe da mora biti dogovoreno i ko će predvoditi nove institucije, koje će biti formirane nakon izbora.

- Ne bi smelo da se dogodi da na čelo tih institucija dođe neki „Tačijev Srbin“, ali ne bi smeo da bude ni partijski kadar. Mora doći tim ljudi koji će moći da iznesu ono što ih čeka - navodi naš sagovornik.

A šta znači poruka državnog vrha da će sporazum biti primenjen bez obzira na to da li će na njega pristati Srbi iz pokrajine?

- To može biti implementirano samo preko nasilja nad Srbima sa severa, pretnjama, sankcijama... - kaže Obrad Kesić. - Za njih primena znači nestanak sa tih prostora. Oni nemaju nikakve garancije za ono što je dogovoreno.

Naš sagovornik kao primer navodi dogovor da buduća vojska Kosova neće dolaziti na sever, ali da to važi samo do nekog novog sporazuma.

DATUM JE GLUPOST OBRAD Kesić kaže da su sve priče o dobijanju datuma u junu - smešne. - Glupo je razmišljati o datumu, jer posle ovog datuma sledi čitav niz novih datuma. Svako poglavlje u pregovorima sa EU imaće neki svoj datum. Ovaj nije poslednji na koji će Srbija morati da čeka, ali jeste najskuplji datum.

- Ako budu dosledni kao do sada - onda je to rok od šest meseci do godinu dana - poručuje Kesić.

Oliver Ivanović se, ipak, nada da država Srbija neće primeniti radikalan pristup.

On naglašava da Srbi sa Severa, ukoliko ne dobiju garancije od Srbije, neće izaći na izbore.

- Ukoliko ne bude učestvovala većina stanovništva na izborima, primena sporazuma ići će vrlo teško. Oni će pružati aktivan otpor, a i institucije će koristiti za političke ciljeve i pružanje otpora - ocenjuje Ivanović.

Veljko Odalović, član beogradskog tima za primenu sporazuma, nije želeo da ulazi u detalje u vezi sa tim kako će sporazum biti primenjen ako na to ne pristanu Srbi sa severa pokrajine.

- Imamo novi sastanak sa srpskim liderima. A treba sačekati i da se izradi novi dokument o implementaciji, jer ovaj koji se pojavio mi nismo prihvatili. Nadam se dogovoru - rekao je Odalović za „Novosti“.



Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (121)

hassan noumk

03.05.2013. 22:55

@GRU - sto srbija toliko potencira na tu EU vidimo da i evropi ne cvetaju ruze ,i svicarska nije pa sta joj hvali ,ako je srpsko "Kosovo" zasto moramo ga dati da bi usli u tu nekakvu eu mi smo u evropi ,nismo africa.Drzite Ruse pustimo EU Veci je interes sa Rusima!!!!!

Agron

04.05.2013. 00:15

@GRU - Ti Hasane jedi pasulj i cuti, ne muci puno tvoj mozak, vec dosta ga mucis stomak.

Radovan

03.05.2013. 21:54

@mica bor - Nista Mico, samo sto smo se toliko nisko spustuli da nas ni nesvrstani vise ne zele.

Zemunac

03.05.2013. 21:19

Uvek ce nam biti postavljeni uslovi.To je sudbina malih i nemocnih ekonomski zavisnih zemalja.Da imamo prave politicare,a ne estradu sve bi bilo ozbiljnije.Ovako sledi nam bojim se jos gore ucene.

Младен Стојановић

03.05.2013. 21:24

Ja ne znam na osnovu cega su ovi rezultati istrazivavanja, ali tvrdim da je ogromna vecina naroda iz Sumadije i sa juga Srbije protiv ovog sporazuma. Pricam sa dosta ljudi pa znam. Mislim da je ovako i u Bg. Ovoga bi apsolutno trebao biti svestan nas narod sa Kosmeta. Ogromnu vecinu , bez sumnje, bi cinili oni koji ne bi izasli uopste na referendum, a potom sledi dominantna grupacija protivnika sporazuma. Ali gotovo sam siguran da vlast ne sme zbog spoljnih pritisaka da raspise referendum.

Igor (ZG)

03.05.2013. 21:39

Razlog zašto ucjenama Srbiji nikad kraja je taj što Srbija od tzv. "demokratskih promjena" 2000. (a u biti izvana izvezene revolucije) vrlo jasno i nedvosmisleno pokazuje da je spremna na ispunjavanje svih mogućih i nemogućih zahtjeva, te da se nije spremna žrtvovati za svoje interese. To i mala djeca vide a i budale su to mogle znati još od 2000...

Sojke - Bela Lada

03.05.2013. 21:51

Samo se nadam da ce politikanti izvodaci radova sa srpske strane za sve ovo da odgovaraju? Ovo nije proslo bez ucena i pretnji koji su pozadina pregovaraca i njihove licnosti ali ni medijska scena nije nevina u svemu je iz njenih razloga bila neiskrena ili pristrasna?Sve to je potvrdeno u Skupstini glasanjem stranackih predstavnika ili poznatoj TV emisiji MMa gde se pljeskalo i radovalo gubitku? Kako ce Vlada sada da se oglasi?

Radovan

03.05.2013. 21:51

Ma ni sam sporazum nije valjao. Potpuno je nebitno sta pise u dokumentu za implementaciju.

Lela

04.05.2013. 00:04

@Haski brica - Izgleda da je Eštonicin jedini uspjeh u njenom prvom, posljednjem i nikad više mandatu ova podvala Srbima.

Pjotr Cibukov

03.05.2013. 22:41

@Radovan - Radovane, Radovane! Neobavesten si. Ona je vec bila vise puta kod zubara. Trebalo je nju ranije videti. Ali htela je da izgleda kao tipicna Engleskinja. I ispunise joj zelju.

Radovan

03.05.2013. 22:48

@Radovan - Ona je meni jasna Pjotre, ali ovi nasi naivci mi nikako ne idu u glavu, a veruj mi, trudio sam se da ih razumem.

bubuleja

03.05.2013. 21:58

Polovina misli da je Srbija na dobrom putu prema najnovijem istraživanju javnog mnjenja agencije „Strateški makting“, polovina ispitanih građana veruje da Srbija ide u dobrom pravcu, 33 odsto je suprotnog mišljenja, a 55 odsto njih smatra da ova vlada može da popravi s....pa zašto lažete narod. Ako je tako rasišite referendum u ulasku u EU

Vesna Barackov

03.05.2013. 22:06

Kao sto rekoste "sporazum" je parafiran ne i potpisan. Drugo taj sporazum kosi se sa Ustavom u svetu priznate drzave Srbije u njenim avnojevskim granicama. Jedini pravosnazni dokument u vezi KIM je rezolucija 1244 koja je donetauzimajuci u obzir sporazum iz Rambujea, uz puno postovanje suvereniteta i teritorijalnog integriteta SRS u okviru koje se nalazi KIM. Dva zvanicna pravosnazna dokumenta Saveta Bezbednosti i Ujedinjenih nacija postoje sto znaci da ovaj "sporazum" nema pravno znacenje .

predrag_bg

03.05.2013. 22:13

Odlican tekst ! Najbolje je objasnjeno za taj famozni datum, ali sumnjam da ce se ovo pojaviti u dnevniku. Tuga ako prodaju te dole ljude i to zarad nekog imaginarnog datuma. E bre pa ta tvorevina zvana EU je pred raspadom a jedini mi se jos lozimo o nekim predpristupnim fondovima. Toliko mi je muka od kolicene prodanih dusa koji obitavaju u ovoj zemlji. Samo treba da pogledamo nasu istoriju i videcemo ko smo i sta smo ( i u pozitivnom i negativnom smislu).

sandra

03.05.2013. 22:15

i vi ste da ne kazem sta .Seselj je dobro procenio demokrate .Mada s jedne strane vec je kasno ali u to vreme nismo ni pomislili da moze da dode na vlast ovakva vlada i da dozvoli da proda sve od teritorija do fabrika.Ostaje nam da verujemo samo u boga ,a politicarima da veruju u njihovu uniju i brdo para.

Milan

03.05.2013. 22:19

"Istrazivanje " ko je narucio istrazivanje , ko je platio istrazivanje i u koju svrhu je radjeno.? Toga nema ima samo kobejagi "rezultat" u koji mi gradjani treba da poverujemo . Pa nismo mi od juce i da nista ne znamo. Sva istrazivanja na prostoru korumpirane Srbije imaju rezultat kakav narucioc i onaj ko je platio tzv istrazivanje zeli . Tako i ovo navodno "istrazivanje" moze se bez razmisljanja obesiti macku o rep.

Boro

03.05.2013. 22:28

Bojim se da mi jos i neznamo sve sto EU i Pristina imaju u rukavu. Kad recimo postave srbina iz kosovskog parlamenta za komandira policije u Severnoj Mitrovici oni onda zaposle 60 albanaca i 10 srba kao policajce. Ko se moze zaliti ako je sve po kosovskom zakonu?

Cile

03.05.2013. 22:54

"Sporazum" za koji mi znamo sigurno nije onaj koji je potpisan na engleskom jeziku i na osnovu koga će se zaista vršiti "implementacija", ili u prevodu - satiranje srpskog naroda na Kosovu i Metohiji!

Stefan Perovic

03.05.2013. 22:57

Svakome je jasno da posle Kosova sledi Vojvodina pa sve ostalo,Srbija do Zemuna.Pa nas ucenjuju vec preko 20 godina i ko ocekuje nesto drugo od EU?Srbija mora pod hitno da pravi zaokret na Istok,u Rusiji je nezaposlenost samo 5%.....,a Kosovo vratiti u UN i rezoluciju 1244....

4c

03.05.2013. 23:11

Ko sa djavolom tikve sadi o glavu mu se razbijaju!Njesu oni toliko krivi koliko smo ka narod podlozni ulizivanju ,poltronstvu za male pare i interes.Sramota ,ako znamo sta to znaci,bi bila da ikad vise pogledamo u oci Rusima i svima onima koji su nam bili blagonakloni,a mi ih,po ko zna koji put iznevjerili,prevarili.

Novak

03.05.2013. 23:20

Na zapadu cim pocnes da menjas recenice u ugovoru onda dokumenat vise nije pravilan. Probudise Srbijo . Odrknise Evropske jurnjave pogledaj svoj narod i oni stote ucenjuju docice na svije mesto.Akose ocistis 50 posto korupcije Srbiji ne treba evropa moze sve sama. Zelim Srbiji i Srpskom narodu srecan Vaskrs.

naranca

05.05.2013. 14:14

@Novak - @novakOvo je genijalno-"Odrknise Evropske jurnjave pogledaj svoj narod"-Hvala ti.

saskoni

03.05.2013. 23:22

Pa normalno i tako ce uvek biti jel krvopije sa zapada su osetile nasu slabost. Iskreno ja ne zelim u eu i da tamo budem gradjanin treceg reda.

cicili micili

03.05.2013. 23:22

Ko koga ovde laze i maze?Evropa nam nikada nije bila prijatelj aman!!! Prvo te bombarduju pa ti daju garanciju ali usmenu hahahaha.Nema nama `leba sa njima, teraj na drugu stranu, Rusija, Kina itd.Dovedes Ruse(das im bazu) oni vojno obezbede juzni tok i ti si miran..Interes njima interes nama,pare nama oni korist i tako to ide ali izaberimo vec jednom stranu a ne..kakav datum nema od toga nista,samo nam vredjaju intelekt a ovi nasi padaju na njihove hvale i fore..nemac da ti bude drug daaaj bre

istina1946

04.05.2013. 01:48

@cicili micili - Da je to tako lako Rusi be bili na Balkanu odavno. Ali pitanje je kako ce oni doci preko EU clanice koje ogranicavaju Srbiju. Mora se razumeti jednom i za uvek jedini put je EU ili izolovanje pa umreti gladju.

MikiN

04.05.2013. 13:39

@cicili micili - Bili bi odavno da nasa vlast te iste Ruse zeli ovde. Ne zanosite se glupostima da bi neke zemlje "zabranile" Rusima da dodju. Kako odu u Siriju, kako odu gde god pozele...? Za koga se pravi "Juzni tok"? Je l' to u interesu EU? Je l' EU treba ruski gas? U ovom momentu a cini mi se i u buducnosti vise ce EUi trebati Rusi nego obrnuto. Samo jedno pitanje, sta cemo ako se EU raspadne za par god, koja je tad strategija?

arsa

04.05.2013. 03:27

@Milutin - On izgleda čuje šta hoće da čuje i vidi šta hoće da vidi. Tako da nema svrhe objašnjavati.

ISTINA

04.05.2013. 00:22

Svaka cast za tekst...nesto ne vidim pristalice "sjajnog"sporazuma da komentarisu...gde ste sada da hvalite "junake koji su izvukli najbolje resenje za Srbe sa Kosmeta koji ucenjuju celu Srbiju"?A istina je sasvim druga,samo treba malo svojom glavom da se misli...EU ucenjuje i uvek ce...Zato ne u EU...I konacno vreme je za jedan referenduma ali o  EU,da ili ne.Pa nek vide nasi politicari sta narod misli i da razmisle kad pricaju da je vecina za EU...

istina...

04.05.2013. 12:31

@ISTINA - Ali oni nece referendum zato sto ce biti protiv "njihovih apetita" !!

nedolaziuobzir

04.05.2013. 00:46

Oni saglasuju se: I) „da će zajednica u potpunosti nadgledati oblasti privrednog razvoja, obrazovanja, zdravstava, školstva, urbanizacije i ruralnog uređenja“ II) „dokument o primeni [izborima] predviđa da će se oni održati u organizaciji OEBS i po kosovskim zakonima na celoj teritoriji Kosova“ - i gube svako pravo da predstavljaju drzavu Srbiju. "I EU i Kosovo", i 'vojska u Ohio' - narod nije birao.

stevan

04.05.2013. 00:51

Na Kosovu će biti Ustava i zakona Kosova. Znam da to nije savršen sporazum i ne verujem da ima takvih sporazuma, međutim mislim da je to najbolje mogući sporazum koji je mogao biti postignut od dve strane - kazala je Džejkobsonova, izražavajući veliko poštovanje za ono što je tokom razgovora postigla visoka predstavnica Evropske unije Ketrin Ešton. americka ambasadorka na nezavisnom kosovu a ti vucicu ukini place Srbima sa Kosova a mi cemo skupljati dobrovoljni prilog

Dunster

04.05.2013. 00:51

Oj Moravo tija reko volesmose ja odreko. Opasna igra u koju su se upustili lideri srpske vlade skupo će ih koštati i njih lično ali i celu Srbiju. Tako je pripremljena javnost da su sada Srbiji najveći neprijatelji srbi sa severa Kosova. Meni je lakše ja sam sa "juga" Kosova i Metohije. Volesmo se ja i ona sirotica i siroma. Živela EU!

Lik koji sedi

04.05.2013. 01:07

Bicu kratak. Znamo sta posle Kosmeta dolazi na red.Sada im ne mozemo nista i zbog toga treba pregovarati sve dok nam ne svane - makar 99 godina. Problem je u tome sto nasi pregovaraci misle da su naj pametniji , pa im ne pada na pamet da koriste pomoc ucenih ljudi koje ovaj narod ima , pogotovo izvan stranaka.

zoran

04.05.2013. 01:08

Gospode Boze, a shta ste vi ochekivali..? Kako vam vishe nije jasno da Srbija nikada. ali nikada nece uci u EU, niti je EU zeli vec na Srbe gleda kao na najobichniji otpad. Na zalost ovaj narod nema kichmu. Zbog toga i treba da bude gazen i ponizivan. Nije mi ga zao uopshte. Ulizicu ne treba poshtovati. Kako su na samo Rusi prochitali, a ljudi pljuju po njima. Dusu bi prodali za flashicu Koka-Kole. To je Srbija danas.

Иван Mарковић

04.05.2013. 01:12

Srbin hoće Rusiju,Južni tok i bescarinski izvoz,ruski jezik i kulturu,ruske ljude i slobodu...do pobede slovenskog pravoslavlja.. peta kolono,odstupi!!

srbin :/

04.05.2013. 01:30

Srbi niste vi ni za bolje citam komentare opet ratnicka retorika nisu vam dosta 90te pa sad vam fali jos decenija izolacije mnogo se cenite i mislite da ste bitni a naravno da niste. Svi ste vi selektori, predsednici zato je i ova zemlja propala zato sto u njoj zivi ne bas mnogo inteligentna populacija koja radi ono sto joj padne prvo na pamet. Ako zapad kaze Vovodina Evropski region vi Srbi morate to i da prihvatite ili Sandzak, Presevo itd iz razloga koje sam naveo gore. To je realnost.

Voja

04.05.2013. 15:34

@srbin :/ - srbin:/ Odgovor tebi i ostalim mudracima Srbija ce biti normalna drzava kad u njoj budu ziveli ne selektori, predsednici kako ih ti nazivas, nego samo Srbi. Svi ostali koji nisu Srbi a ima ih bogami dosta, kvare ugled Srbije (zato su Hrvati proterali Srbe da bi drzava iole bila normalna a ipak ce nastradati kad i zvanicno postanu  clanica EU, vec sad 60 % mladih Hrvata zele otici daleko u svet gde nije EU Pozdrav .

djoka

04.05.2013. 02:25

sta mislite koji par ce ispasti pametniji Putin-Medvedev ili Vucic-Dacic. Prva opcija + (pljus), druga opcija - (minus).

државно дно

04.05.2013. 04:29

Народу је одасвно све јасно,још да неко објасни и "државном врху"

Mex.

04.05.2013. 04:46

Tok ovog sporazuma je tako tekao i programiran , da bi mediji i TV imali vremena da zgnjece intelekt naroda . Nikako nije pisano za koliko Ruksaka ili Dzakova Evra je taj sporazum prihvacen od vlade Srbije ??? Sto znaci da su posledice ozracenja od Medija i TV mnogo jace i dalekoseznije od Neutronske Bombe . " Strateski makting " to dokazuje , koliko je zgnjcecena svest jednog Srbina danas ( ako je tom verovati , JA NE ) .

sMile

04.05.2013. 06:22

Sporazum se mora do kraja ispuniti i u delo sprovesti,, inace,, mi Albanci ne mozemo tolerisati "partnera" koji sada hoce , sada nece,,!! nemoze....!! ;-))

naranca

05.05.2013. 14:10

@sMile - @sMile.bas me zanima da li se i Albanci spustaju toliko da se predstavljaju kao Bosanci.

iz glave

04.05.2013. 06:25

EU, ups izvinjavam se, IV Rajh ima za cilj da nas podelama prvo dezintegriše drž-pravno, a onda kao gradjane 2. reda u drž koje su nas pripojile uništi i biološki nemanjem punog obrazovanja, soc, penz i med zaštite, imovin i bezb problemima ... ko u 10 ljutih gusara

iskren

04.05.2013. 06:46

Ljudi,ako Boga znate,dosta vise!!! Dajte da pocnemo od sredjivanja dvorista i hvatanja lopova! Man`te se Jevrope!!!

sale

04.05.2013. 06:46

Narode moj, il' se hvataj kuke i motike ili put pod noge i spašavaj se ko može... Treće nema...

Зоран

04.05.2013. 07:46

За оне који не знају енглески треба уместо имплементација споразума да пише примена споразума !

ljubisa

04.05.2013. 07:59

zar vam nije jasno zasto gospoda politicari hrle u evropu ; samo da bi opstali na vlasti ....

Nova generacija!

04.05.2013. 08:21

Iskoristili bi svaku sansu da napravimo uspeh za Srbiju. Znanje je moc!

naranca

05.05.2013. 18:53

@Nova generacija! - @novagenerac.Ajde sad neku Lenjinovu."Uciti uciti i samo uciti".Ili nesto slicno."Sa takvom mladoscu mi nemamo se cega plasiti "-Tito

Haski brica

04.05.2013. 09:12

Neko zna nesto. Ne samo samo oni koji su cinili zlocine, ali i drugi znaju nesto ili imaju jaku sumnju.

lala

04.05.2013. 09:31

Ako ikad udjemo u EU i zivimo kao rumuni i bugari koji su vec neko vreme clanice,a sumnjam da bi nama bilo nesto bolje nego njima,mislim da to nije cilj kome stremi bilo ko u ovoj drzavi.Haos u drzavi je i poceo kad su poceli da se prepisuju zakoni iz zemalja EU a da nismo spremni za njih,nemojte da tudje bude sladje nego svoje, verujte da nije.

jovan

04.05.2013. 09:59

Naši političari nikako da shvate da imaju posla sa evropskim prevarantima. Ako je ovo tačno,pod hitno povući potpis. Uslovljavanja se neće zaustaviti samo na ovome. Evropa hoće do kraj da nas ponizi, kako bi pred svojom javnošću opravdala sve zločine koje je počinila bombardovanjem srbije. Istraga o zločinima o trgovini ljudskim organima nikada neće biti završena, jer je i u to umešana evropa i zločinačka organizacija NATO.

biber

04.05.2013. 10:15

E sad da cujemo Dacica i Vucica sta ce da kazu i sta je bilo sa onim "crvenim linijama" na koje su se toliko pozivali. A sto se skolstva tice vec su poslali timove iz Bg da kazu da moramo da prihvatimo "kosovski pecat" na diplomama. Poz sa Kosova i Metohije.

Bosko

04.05.2013. 13:18

@biber - Apsolutno ste u pravu. Traze pecate, garantuju ovo i ono, ali te garancije ne daje Srbija, vec "oni" (mnogo toga su nam garantovali). Ucestvovao sam na tim sastancima i mogu da kazem da izmedju ostalog prete privremenim merama. Teraju nas u drugu drzavu. Ljudi koji to rade su isti oni, koji su 1999. pozivali narod da ostane, a u isto vreme su im tovarili stvari na drzavne kamione. Po istom osnovu smo na budzetu, mi i ti ljudi iz "timova", da li ce i oni da predju i napuste funkcije u Vladi itd.?

zoran

04.05.2013. 11:01

Da ponovo podsetim da su se Vlade Francuske i Nemačke dogovorile još pre par godina da Srbija nikad neuđe u EU.Ovo oko datuma je samo igra datum ćemo dobiti ali ulazak u EU nikada.Kome to još nije jasno.

kolega

04.05.2013. 11:25

Ako se ovaj trend ucena nastavi,onda bi stvarno trebali da se zapitamo da li je sve ovo vredno ovolikog odricanja,neka se EU izjasni vec jednom,zelili Srbiju u svojoj porodici ili ne ovo svakodnevno lomljenje i drobljenje srba je vec preslo sve granice.Ima iskrenih drzava i bogatih u svetu koji sa nama zele kontakt,okrenimo se njima i cenimo vise sebe.

biber

04.05.2013. 11:55

Hvala sto ste mi objavili komentar a nisam nikoga uvredio nego samo pitao sta je sa crvenim linija koje je postavila drzava Srbija i rekao istinu u vezi pecata za fakultete.

Miki

04.05.2013. 11:55

I sam sporazum je na štetu Srba jer ih tera u Kosovske institucije! Mogu da zamislim našta li tek liči implementacija! Braćo Srbi i sestre Srpkinje sa KiM, budite hrabri i mudri u ovim teškim trenucima!

neso

04.05.2013. 12:29

Vec se nazire mudrost mladog junose Aleksandra Vulina,e kako neznamo da kosku koju nama bacaju mi bacimo drugima ,pa da sa manjinom prvi put vladamo vecinom.Bravo momce na mudrosti i hrabrosti

radovan

04.05.2013. 12:33

Cim se Estonova ovako smijulji tesko nama Srbima,istjerat ce nas i sa Kosaova a i iz Republike Srpske.To i Zapadna Evorpa zeli.Nasi uvjek neprijetelji:Englezi,Francuzi i Nijemci.Amerikanci su njihovi ujaci.

SMOKI

04.05.2013. 12:53

Da Srbija ide u pravom pravcu .Zabluda. Perfidna igra EU i njenih gazda vodi nas u cistu propast. Nije stvar samo u priznavanju Kosova. Kosovo je izgubljeno i bez primene sile nije ga moguce povratiti, to nam je svima jasno. Stvar je u tome da EU a najpre Nemacka zele da vladaju ovom teritorijom Balkana i nije im vazan pokolj koji namecu stanovnistvu.Srbi treba da se uniste jer su jedini geobioloski zdrav narod.Ni oni ni Siptari nisu bitni jer se racunaju nizom vrstom. Sta je tu dobar smer?

Republika Srpska

04.05.2013. 13:09

Hvala bogu sto su Novosti ovo objavile da ljudi vide o cemu je uopste ovdje rijec sto dalje od te evrope svi vide da je ona pred kolapsom a te price kako ce mo da umremo od gladi bez evrope su price za malu dijecu samo treba iskoristiti resurse koje nam je bog dao i to ce biti dovoljno naravno okretati se sve vise Rusiji Hristos voskrese braco Srbi

sMile

04.05.2013. 13:42

@Republika Srpska - Ti Bosanceros se okreni Sarajevu i tvojoj drzavi BiH, Vaistinu vaskrse,,!! ;-))

ilic

04.05.2013. 15:19

@Republika Srpska - Nije ti tata ostavio tapiju a ni master Nikolic,da nazivas nekoga kako ti padne napamet.

naranca

05.05.2013. 14:06

@Republika Srpska - @sMile.Eh nekad smo se svi okretali prema Yu.A sada druze ne mozes nikoga da nateras gde ce da se okrece.Demokracija!I kaze se Voskrese..

Sarajka

04.05.2013. 13:20

Vazno je da gradjani Srbije daju svoje misljenje povodom sporazuma, smatram da bi vecina podrzala isti, jer dosta smo ziveli u tunelu i gubili godine svog zivota, umesto da zivimo kao sav normalan svet.

tadja

04.05.2013. 18:02

@Sarajka - Ne slazem se sa sporazumom. Prvo i jedino zato sto je bio na brzinu, a sto je brzo to je i kuso. Ja draga gospodjo ni jedan jedini dan nisam izgubio uzalud, valjda zato sto zivim na selu, odgajam svoju decu, matore zivotinje i njihovu decu, okucnicu i njive pa cak stignem i tebe da procitam. Pitao bih te, ko je po tebi "sav normalan svet"? Mozda Kina, Indija(vec polovina) Kuba, Meksiko..... Sa kime bi mi trebali odjedanput da se izjednacimo?

Sarajka

04.05.2013. 13:20

Dobro je da je postignut sporazum, Srbija najzad treba da krene da se bavi ekonomijom, poljoprivredom, sudstvom i mnogim stvarima koje su poslednjih decenija stagnirale..da i mi docekamo dan ulaska Srbije u EU!

Dusan

04.05.2013. 16:53

@Sarajka - Lupis i ostanes ziva. Koga zanima clanstvo u EU? To je obicni Cetvrti Rajh. Ubuduce, govori u svoje ime. Srbija uci u Evropsku uniju nece!

Sarajka

04.05.2013. 13:20

Cak ni sami Srbi sa KOsova nemaju jedinstvo kada je referendum u pitanju, vecina njih sa ove strane Ibra prihvata potpisivanje sporazuma, ne razumem u cemu je problem. Pojedine politicke stranke, pokusavaju da preko nekolicine ljudi iznesu svoje ideje. Ne treba zaboraviti da je Kosovo proglaseno nezavisnim za vreme Kostunice!

zoks

04.05.2013. 13:46

@Sarajka - Kakve to veze ima za cije vreme je proglasena nezavisnost???Pa oni su i osamdesetih demonstrirali i trazili nezavisnost!O cemu ti pricas?Svasta!To je njima bio cilj bez obzira na to ko je bio i kada na vlasti u Srbiji!Nego vi hocete da kompromitujete Kostunicu,koji je verovao jefrupi,a nije joj smeo nikako verovati,sto je u poslednjem momentu i shvatio!Ja fasistima sa zapada nikada nisam,niti cu,verovao!

Sitnica - Lab

04.05.2013. 18:05

@Sarajka - "SARAJKA"Nije tačno da srbi na Kosovu i Metohiji prihvataju sporazum iz Brisela, bili oni južno ili severno od Ibra, ali ko nas pita ? Toliko o slobodi medija i tvom informisanju. Peci ćevapčiće i uživaj.

naranca

04.05.2013. 18:47

@Sarajka - @sarajka.KosRep je proglasavano vise puta.Ja se secam da su jednom ispred skupstine na stepenicama proglasili to.Bilo je to mislim 1990 za vreme Slobe

Srdjan

04.05.2013. 13:41

Na kojoj planeti nasi "politicari" zive? Svima koji znaju da razmisljaju svojom glavom bilo je jasno jos pre 5 i vise godina da nas u EU ne zele. Svi ovi takozvani pregovori i ucjene sluze EU za sprovodjenje sopstvenih interesa. Zanima me samo sta je sledece jer ovo nije kraj, nece ga nikad ni biti! Mislim da cak ni ovi iz EU nisu ocekivali da mogu na ovakav nacin da sa nama manipulisu. Zaista smijesno, tuzno i zalosno koliko smo nisko pali...

naranca

04.05.2013. 13:56

Ima nesto u toj zurbi.Po Americkom ustavu predsenik ima pravo da udje u rat na svoju ruku bez odobrenja kongresa i da ratuje 60 dana.Posle mora da podnese formalnu molbu Kongresu za dodatnih 30 dana.Preko toga ne moze da ratuje bez dozvole Kongresa.Rat za Kosovo je trajao koliko?72?90dana?Klinton nije podneo molbu za preko 60.Formalno je prekrsio Ustav sopstvene zemlje!Nek me neko ispravi ako nisam u pravu.

GALEB BIJELI

05.05.2013. 12:28

@naranca - NARANČA, ja Vas ispravljam! To 1999.g. nije bio rat ni u klasičnom, ni u formalno-pravnom smislu. Imao je Klinton svoje savjetnike koji znaju malo više od Vas! Akcijom avijacije(dijelom i brodova) NATO je spriječio naum tadašnjeg srpskog rukovodstva da istjeraju 1,5 miliona Albanaca,stvore nekoliko problema Evropi, i time pokazao humanost,jer je izmedju dva zla odabrao manji. Vremenom ćete shvatiti dobronamjernost moga teksta!

naranca

05.05.2013. 14:03

@naranca - @galeb.Da slazem se za rat.Klinton nije imao odobrenje Kongresa.ni odobrenje UN.A NATO je odbrambena organizacije koje reaguje na napad njenjih clanova(NATO statut).Iz straha od Srba nisu upotrebili kopnene jedinice(i to isto nije klasicno).Lijepo je kad se neka drzava napada zato sto njen predsednik ima "NAUM "da nesto uradi.A humanost je pokazao sa uranijumom od kojeg danas umiru i tvoji Hrvati.Da i savetnici znaju malo vise od mene ali imaju mnogo mnogo vise moci.Nadam se da ce Bog biti brz

Goran

04.05.2013. 15:34

Treba zamoliti Milorada Dodiga da nas predstavlja,on zna kako se pregovara sa zapadom.Mi ovde nemamo ljude

Upljaseni domaci srbi

04.05.2013. 15:35

Ako bi izbacili iz Srbije, strance neradnika, politicke špijune i one koji diluju drogom po EU a kriju se u Srbiji a stiti ih politicki imuniteta. Da li svetska zajednica ponovo bi bacala bombe po Srbiji.

KOLEGA

04.05.2013. 16:45

Evropski zvanicnici bi trebalo da usaglase svije stavove oko Srbije i Kosova i reci otvoreno sta se od nas ocekuje.Svedoci smo da su pohvalili rad nove Vlade ka svim poljima,ali isto tako ne smeju biti licemerni i svakoga dana zahtevati nesto novo od nas.

"8"

04.05.2013. 16:46

Nije tesko primetiti da postoji duze vreme opasno politicko misljenje koje se krije na vasoj teritoriji. Demokratija mora da se cuva, to je nasa obaveza.

KOLEGA

04.05.2013. 16:47

Ako i ovoga puta EU smisli nesto novo da bi nam nametnula neki novi uslov,mislim da bi trebalo da odustanemo od ideje o ulasku u EU,i okrenuti se drugim zemljama koji sa nama hoce iskreno da sardjuju.

Dusan

04.05.2013. 16:51

Briselski "sporazum" je jedna velika podmetacina! Znao sam da ce oni naknadno menjati i dodavati neke stvari, ne pitajuci Srbiju ni za sta. Ne znam samo kako su nasi neprosvetljeni politicari tako naivno pristali na sve zarad nekakvog apstraktnog datuma, koji nikome nista ne znaci. Datum? Kakva glupost.

čiča

04.05.2013. 17:03

Kao što sam upozoravao , nacistima se ne može verovati , njima je jedini cilj da se Srbija potpuno rasturi. Još uvek nije kasno da se svima kaže hvala lepo vi ste prevaraniti i mi sa vama nećemo u isti koš

istina1943

07.05.2013. 21:21

@čiča - Nije samo nacistima cilj da se Srbija potpuno rasturi na to rade i drugi narodi Balkana jer Srbija i Srbi su jedini koji uvek mute vodu na Balkanu a ta zivotinja se mora na neki nacin leciti e kako se vidi to su rak na Balkanu pa jedino spasiti ovaj deo sveta je unistiti Srbe i rasturiti Srbiju. Pa samo gledajte popove kao pedofilji koji se nocu sexiraju izmedju sebe a danju ponasaju kao ljudi vere. Na zalost mnogo je tesko naci rec kojom se moze ispricati srpska raca , bolje receno ljudozderi.

BELKA

08.05.2013. 08:13

@čiča - Ne peri tvoje krvave ruke na druge Nacisto Ustasko Pedofilicko.Ceo svet zna vase kriminalstvo, bili ste sposobni klati decu i starce a vasa zarazena gamad od vojske se ponasali kao pederi u borbi pa kao obicno vasi pavelici i hitlreici dobili ko pizde od Pravoslavnih Srba i Rusa. gde vam je vasa zarasena Ustaska i Hitlerovska drzava? Sbrisane sa mape.Nasi popovi su vencani samo vasi zarazeni i mentalno pomerecni popovi udare po vasoj deci i mladim i starim svaki dan, a tebi osolili pamet.

natica

04.05.2013. 17:27

Ma imamo mi ljude koji su bili tamo i pregovarali najbolje sto su mogli, samo oni znaju koliko je bilo tesko ,ja verujem u njihov rezon .

atlas2000

04.05.2013. 20:01

Nikakvih ucijena tu nema. Političari nisu rekli istinu svojoj javnosti. Jednostavno, potpisana je "autonomnost" srpskih općina, ali posve u sklopu ustavnog i pravnog sustava države Kosovo! To nije "autonomnost" po kojoj su "srpske" općine izvan sustava države Kosovo. Zbog to ga i govore "nismo priznali suverenitet države Kosovo", ali jesu, samo nisu to javno izrekli! To je sve!

naranca

05.05.2013. 11:35

@atlas2000 - @atlas2000.Ma da to su stari ,sa dugom tradicijom.Stalno izmisljaju nove uslove i nove ucene.Podmiceni i hoce da sakriju krsenje medjunarodnih zakona,genocid i etnicko ciscenje.I ne zele da i ko od njih ikada ode tamo.Jednom recju bagra.

Nova generacija!

04.05.2013. 20:26

Nama cilj je da Srbija je finansijsku instituciju i sa tom osnovom Srbija ce otvoriti sirom vrata celom svetu.

bole

05.05.2013. 11:08

nimi je jasno sta mi vise ocekujemo od ovoga da li hocemo da ratujemo zapad je ovako odlucio ma mozemo da dubimo na glavi sila boga ne moli

Mića

05.05.2013. 12:22

Ovo haotično stanje se može jednostavno rešiti Referendumom na kome će biti postavljeno pitanje DA ili NE u Evpopsku uniju.

Spiridon S

06.05.2013. 00:32

Promenjeni dokument ne sme se prihvatiti ni po koju cenu..Ono sto je dogovoreno i potpisano je zadnja granica tolerancije..to mora svima da bude jasno pa i gospodi u Briselu..

fortitudo

06.05.2013. 15:20

najbolje je da drzava Kosovo promeni ime u republika srpsko Kosovo I onda ce svi u srbiji biti zadovoljni I priznat ce kosovo