Ruska karta za sever Kosova

D. Radeka Đorđević

06. 04. 2013. u 20:59

Da li bi dijalog o Kosovu mogao da se nastavi u UN, ako pregovori propadnu. Galuči: SAD i EU neće dozvoliti da UN ponovo stupe na scenu. Varadi: Tema određuje format pregovora

POVRATAK dijaloga između Beograda i Prištine pod okrilje Ujedinjenih nacija moglo bi da se otvori kao jedna od opcija ukoliko razgovori kojim diriguje Evropska unija ne rezultiraju dogovorom. Na novog-

-starog medijatora, međutim, morale bi da pristanu i zapadne sile, a njima je dosadašnji evropski "krov", pod kojim je bilo prostora za neograničene pritiske na Srbiju, sasvim odgovarao.

Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Čepurin rekao je prethodnih dana da se situacija na KiM mora rešavati "preko struktura UN" i, po njemu, jasno je da je Savet bezbednosti UN ključni igrač. Predsednici Srbije i Rusije, Tomislav Nikolić i Vladimir Putin, saglasili su se još u septembru prošle godine da u rešavanju pitanja KiM primarnu ulogu treba da imaju UN.

Ali, time, nisu sve karike na broju. Da bi dijalog preuzele UN, kako nam pojašnjava advokat Vladimir Đerić, koji je bio u pravnom timu Srbije pred Međunarodnim sudom pravde, morala bi da se dobije bilo formalna podrška Saveta bezbednosti, bilo neformalna politička saglasnost zemalja koje čine SB: SAD, Velike Britanije, Rusije, Francuske i Kine.

NESPORNO PRAVO NESPORNO je ljudsko pravo Srba na Kosovu da ostanu Srbi, da sačuvaju svoju kulturu i institucije.
Za to je potrebna - kao što to mnogi primeri u Evropi pokazuju - jedna značajna i sadržajna autonomija. Mislim da je to i u interesu Evrope i da je to dostižan cilj u evropskim okvirima - ocenjuje Varadi.

- Format dijaloga koji smo imali pod vođstvom EU, očigledno nije dao rezultate. EU je bila naklonjena Prištini, pa održivo i pravedno rešenje, prihvatljivo i Srbima i Albancima nije bilo dostižno. Zbog toga očekujem da će se dijalog na neko vreme usporiti, a onda mora da pređe na novi format. Da li će to biti međunarodna konferencija ili povratak u okrilje UN, videćemo - kaže za "Novosti" Krstimir Pantić, zamenik direktora vladine Kancelarije za KiM.

Na pitanje šta bi po njemu bila bolja varijanta od dve koje pominje, Pantić kaže da bi najpravednije bilo vraćanje pod okrilje UN, s obzirom na to da je SB UN jedino merodavno telo u kome bi kosovsko pitanje moglo da se reši u razložnom roku. Novi format razgovora, napominje, treba da prihvate obe strane.

- Malo je verovatno da će SAD i EU odustati od onoga što oni vide kao svoju moć nad Srbijom, dozvoljavajući UN da ponovo stupe na scenu - ocenjuje za "Novosti" Džerard Galuči, bivši predstavanik UN u Kosovskoj Mitrovici, i dodaje: - UN bi trebalo da budu istinski neutralne, ali verovatno ne bi, jer bi ulogu dobio SB UN, a samim tim i Rusija.

Galuči kaže da se čini da su EU i SAD verovale da će pretnja Beogradu da ne dobije datum za pregovore o pristupanju EU biti dovoljna da primora Srbiju da preda sever Prištini. Ali, kako severni kosovski Srbi sami to ne bi prihvatili, niti bi u tome učestvovali, Vlada Srbije ne može da prihvati uslove Prištine.

PRAVI KOMPROMIS AMERIČKI ambasador u Prištini izjavio je da dve strane ne bi trebalo da izgube ovu "konačnu šansu" da se napravi mir. Da li je ovo prikrivena pretnja nekim "planom B"?
- pita Galuči.
- Ukoliko SAD same ne uvide potrebu da Priština ponudi pravi kompromis oko severa, ne Republiku Srpsku, ali razradu onoga što je Ahtisarijev plan već nudio, onda ni SAD neće uraditi bolje posao od EU.

Ako se EU pregovori "izjalove", nije jasno ko bi preuzeo ulogu medijatora, kaže za naš list Džim Džatras, američki politički analitičar, po kome je "medijacija" samo eufemizam za insistiranje da se Beograd povinuje zahtevima Albanaca:

- Imajući u vidu stav ove vlade da "nema drugog izbora do Evrope", teško je zamisliti da ona neće na kraju pristati na sve zahteve za severni deo KiM. Srpski narod na KiM ne može računati na bilo kakvu podršku iz Beograda - ocena je Džatrasa.

Ukoliko bi Savet bezbednosti preuzeo direktnu odgovornost, gde Moskva i Peking mogu da imaju uticaj, to bi u principu bilo bolje, smatra on. Ali, ako, iz nekog razloga, sporazum koji zahtevaju Vašington, Brisel i evropske prestonice ne bude "postignut" pod pokroviteljstvom EU, direktno učešće SAD u daljem dijalogu, za Srbiju samo može biti gore. Gledajući na Kipar, Džatras pita kako bi EU bila dobra za Srbiju. Istinske prijatelje, smatra, treba tražiti u BRIK zemaljama, a ne u SAD i EU.

Profesor međunarodnog prava Tibor Varadi ukazuje na to da format mogućeg novog dijaloga zavisi od pitanja koje se postavlja:

- Nije lako opredeliti se na jednosmislen način između dva moguća pitanja: statusa KiM i autonomije srpske manjine unutar Kosova. Pregovori se sve više okreću ka drugom pitanju, no nije lako i formalno napustiti ovo prvo. Nije lako za ovu vladu, ne bi bilo lako ni za neku drugu srpsku vladu, kao što ne bi bilo lako ni za vladu bilo koje zemlje koja bi se našla u sličnoj situaciji.

Varadi je, ipak, mišljenja da će se sve jasnije prihvatiti da je reč o autonomiji Srba na Kosovu.

Prema shvatanjima zvaničnika u Prištini, nastavak dijaloga u fokus će staviti potpuno "treće" pitanje, pa tako potpredsednik takozvane vlade Kosova Hajredin Kuči kaže da će se nadalje tragati za "sporazumom o normalizaciji odnosa dveju zemalja".


* * * * * * * * * * * * * * * * *

DR BORIS ŠLJEMOV, PROFESOR NA DIPLOMATSKOJ AKADEMIJI MIP-A RUSKE FEDERACIJE

POVRATAK U NJUJORK MOGUĆ, ALI SPOR

MOSKVA - OD STALNOG DOPISNIKA

POKUŠAJ da se uz posredovanje EU postigne kompromis sa Prištinom bio je dosta nerealan jer su vodeće zapadne zemlje i pre starta pregovora javno poručivale da ih zanima samo to da Srbija prizna nezavisno Kosovo - kaže za "Novosti" dr Boris Šmeljov, poznati moskovski politikolog i profesor na Diplomatskoj akademiji Ministarstva spoljnih poslova Rusije. - Napravljena je greška što se nije stalno insistiralo da se taj problem mora rešavati na nivou SB OUN, koji je i doneo Rezoluciju 1244. U SB Srbija ima podršku Rusije i Kine, a u Briselu nema nikoga. Pregovori se mogu vratiti u Njujork, ali će to ići dosta sporo, jer kosovski problem nije više u centru pažnje svetske javnosti, pa će Amerikanci i njihovi saveznici činiti sve da odugovlače da tema dođe na dnevni red.

* Bilo je predloga i da se o Kosovu organizuje međunarodna konferencija, ali se na kraju došlo do pregovora u Briselu gde se stalno ucenjivala jedna strana...

- Srpski političari su sami prihvatili tu igru sa "šargarepom" koju im ispred nosa vuče Brisel. Šta uopšte znači datum za početak pregovora o ulasku u EU? Pa, zar srpski političari stvarno misle da će ih, ako i predaju Kosovo, odmah primiti u EU? Da su Srbi odmah dali do znanja da nisu spremni na ucene, već da žele pravi kompromis, najverovatnije bi i Zapad prestao da ucenjuje. Uostalom, sada srpski pregovarači govore da im nije predlagan nikakav ustupak već se tražilo da usvoje sve želje Prištine. Kad jedan broj srpskih političara sve vreme govori kako je jedini izlaz iz teške ekonomske situacije ulazak u EU, onda je razumljivo što Nemačka i druge zemlje ucenjuju Beograd i teraju ga da prihvati sve što nudi Priština. Ispada da su se srpski pregovarači uzaludno trudili da Briselu dokažu da su "dobri momci".

* Neki političari u Beogradu još razmišljaju da prihvate predloge Hašima Tačija pod obrazloženjem da kako vreme prolazi može biti i gore?

- Iako su u jednom trenutku u Beogradu pomislili da će do kompromisa doći i bez podrške Moskve, pokazalo se da nije realno da bez ijednog saveznika na Zapadu Srbija dobije bar nešto. Zato je dobro što sledeće nedelje u Moskvu stiže srpski premijer Dačić. Prilika je to da otvoreno porazgovara sa premijerom Medvedevom i predsednikom Putinom. Ako Srbija odbije da prihvati predloge Tačija, Zapad zaista može da pravi razne pritiske na Srbe, pa već sada mora da priprema protivigru.

* Kakvi se pritisci na Srbiju mogu očekivati?

- Kao i obično, prvo bi počeli sa medijskim pritiscima, a kasnije bi mogli da otežavaju ekonomsku saradnju. Zato je važno da Srbija pojača pre svega ekonomske i druge odnose sa prijateljskom Rusijom, kao i sa Kinom, koje Beograd ničim ne ucenjuju. Ako Srbija nastavi da jača sa Rusijom pre svega ekonomsku, pa i drugu saradnju, to može imati dvostruku korist. Brže će prebroditi krizu, a zatim će je i Zapad više uvažavati. Mudri političari nikakad neće priznati, a pogotovo ne javno, da im je EU jedini spas. (Branko Vlahović)

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (101)

bivsi_doktor

06.04.2013. 21:45

"Mudri političari nikakad neće priznati, a pogotovo ne javno, da im je EU jedini spas." Ako je ovo tačno - a tačno je, onda smo mi izabrali najveće kretene!

Stefan Perovic

06.04.2013. 21:56

Nego sta vratiti Kosovo problem u UN i pod rezoluciju 1244...Tadic nam je ilegalno doveo Eulex na Kosovo....Nema predaje.Kosovo je Srbija!

lece

06.04.2013. 21:57

Pazi da nece Rusi i Kinezi da pomognu...kao sto su do sada...da se kompromituju zbog Srbije.Ostavite ove nerealne snove.Niko ne moze da odluci osim EU ako zeli Srbija u nju,a ako nece..ostace izolovana i ionako vec izgubila Kosovo...bez icega...pa birajte sad.

bn

07.04.2013. 01:01

@lece - zavisi Bojane zelis li da imas jednu vrstu hleba na rafu? Moze Srbija da se izoluje od EU ali bi vrlo brzo dosla na grane S.Koreje i Kube. Jesi siguran da ti to zelis? Nemoj da mislis da Srbija nema razvijene trgovinske odnose sa Rusijom, Kinom, Brazilom...ima, ali je vrlo blizu maksimuma. To su zemlje u razvoju i nemaju kupovnu moc ni priblizno kao vecina clanica EU, SAD...

нео

07.04.2013. 01:32

@lece - Dečko ti si stvarno nemoguć! Pojma nemaš! Srbija će ekonomski propasti, ako uđe u EU! Da iole poznaješ svet političke ekonomije znao bi to. Rusija je druga najveća sila sveta, ona nema pred kime da se kompromituje, nesrećniče! Ili si jednostavno mentalno zaostao ili ne barataš osnovnim terminima srpskog jezika.Pozdrav

duxoni

06.04.2013. 23:34

@Vlajko - E Vlajko pa ti o istoriji pojma nemas...kakav DS ako krenes u proslost docices do 1974 godine i ustava SFRJ gde je kosovo dobilo skoro iste nadleznosti kao i Srbija. A onda se seti druga Slobe koji je potpisao kapitulaciju u Kumanovu..a onda se seti da DS NIKADA nije sedao da pregovara sa siptarima kao sto ovi sedaju za sto. DS za svo vreme nije nijedan satanak imao a ovi cim su dosli na vlast odmah su krenuli u akciju.

Ђурић Милош-Трстеник

07.04.2013. 01:54

@Vlajko - Па то су урадили по нечијем налогу,некога ко их плаћа.То паметан човек Србин на том нивоу(председник државе)не би никада урадио јер се зна да су еу легло католика и ватикана а шта ми православци ту тражимо није ми јасно

Jane

07.04.2013. 03:11

@Vlajko - Kako ti govoris neistinu, a mozda i pojma nemas, pa to je prosto neverovatno!

Vlajko

07.04.2013. 04:57

@Vlajko - A ti duxoni brkas pojmove i temu... ne pricam ja o istoriji nego o nesposobnoj DS vladi koja je od loseg jos gore napravila... podanicki se klanjajuci zapadu trubeci da EU nema alternativu... O DSa gorih nije bilo.

Smaranje

07.04.2013. 07:22

@Vlajko - 1.prvi su seli 2.Ustav iz 74-e je davno prestao da važi 3.Sloba je u Kumanovu potpisao dokument koji je napsram svega što ste radili na vlasti sa KiM 4.Đinđić je rekao u intervjuu za Nemce i u SAD da treba bombardovati Jugoslaviju dok Sloba ne ode!a ko nam svo vreme prodaje tu priču nego Ameri? Uostalom,koji još pametni i dobronamerni političaru zagovaraju bombardovanje svoje zemlje? Slobu ne cenim niti sam cenio,ali na spomen DS se ježim...

zoks

07.04.2013. 12:49

@Vlajko - duxoni@ Da je Milosevic potpisao kapitulaciju kako ti kazes ne bi ovi fasisti iz eurupe ovako mahnito pritiskali Srbiju da potpise nesto sto ni jedno normalno ljudsko bice koje voli svoju zemlju ne bi potpisalo!Mnogo lupas "duxoni"!Kao dva otvorena prozora!

Stefan V.

07.04.2013. 14:49

@Vlajko - te iste demokrate koje ti branis su na dan proglasenja nezavisnosti kriminalne im drzave, isli na kosovo navodno da brane interese srba sa kosmeta,umesto da su pustili vojsku da udje u severni deo, a mozda i sire. znam to licno.

duxoni

08.04.2013. 00:42

@Vlajko - Vlajko da nema te istorije ni ti ne bi postojao ,a cinjenica je da je kosovo predato 1999 godine od strane sps i S.Milosevica ! sta si ti ocekivao da ce mozda NATO da ode jednog lepog dana,oni su tu dosli da ostanu.. ako imas 14 godina to je bilo te godine pa ti oprastam posto vidim da ti racunas propast kosova od dolaska DS na vlast,a da tepodsetim da su na vlasti jos bile i DSS,NS..URS....

duxoni

08.04.2013. 00:47

@Vlajko - zoks ko lupa? jedino ti ovde lupas! Kad sef drzave potpise dolazak strane vojske na deo tvoje drzave to se zove IZDAJA ili kapitulacija a posto se ti 1999 nisi ni rodio ili si bio jako mlad, eto priseti se imas you tube tamo nije bilo ni DS ni Tadica na vlasti.

Radovan

06.04.2013. 22:40

Pa ja ne vidim kako bi se mi bez UN-a izvukli iz blata do kog smo do guse. Bilo koje resenje od dva ponudjena vode Srbiju u propast.

Miodrag Jevtic

06.04.2013. 22:42

Sta je sa odgovornoscu bivseg predsednika Borisa Tadica koji je bespotrebno drzavu i narod doveo pred giljotinu EU u kojoj nemamo prijatelja? I bik u koridi bi bolje procenio situaciju. Zar za toliko veliki zlocin odgovorno lice ne treba da snosi bas nikakve posledice.?

Ђурић Милош-Трстеник

07.04.2013. 01:48

@Miodrag Jevtic - Треба треба доћи ће ред и на њега-полако само

BlazingFast

06.04.2013. 23:07

Zahvaljujući Demokratskoj Stranci, došli smo u situaciju da koliko god se borili za Kosovo, ne možemo da ga sačuvamo. Pregovaračka pozicija nam je potpuno i nepovratno uništena.

Mihajlo

07.04.2013. 06:55

@BlazingFast - Tadic I demokrate su skoro unistili diplomatiju da se sacuva Stara Srbija ali netreba biti totalan pesimista vec krenuti sa uzdanjem I verom u uspeh - NIKADA PRIZNATI STARU SRBIJU NEKOM NAZOVI SIPTARSKOM DRZAVOM.

Немања

07.04.2013. 11:31

@BlazingFast - Свето писмо каже Проклет је човек који се узда у човека.С вером у Бога,здравим национализмом и радом,редом и дисцицлином,све можемо

francuz

06.04.2013. 23:17

Da ,do sada smo imali mnogo koristi od Rusije na politickom planu,narocito za vrijeme Jeljcina ! Naravno da se treba zbliziti jos vise sa Rusijom i traziti a ako i treba moliti za pomoc ali isto tako prihvatiti cinjenicu da nismo dobro 'cak ni malo , prihvaceni ni cijenjeni u Evropi ni Americi. A to znaci da ce biti vrlo tesko cak i nemoguce dobiti iole nesto sto mislim da zasluzujemo

Зоран Б. Малетковић

07.04.2013. 00:10

Džim Džatras, američki politički analitičar je ubedio mene da je BRIKS bolja varijanta za Srbiju od EU. Da sam na mestu Putina ja ove iz Beograda ne bih ni primio. Tek kad ih je zapad šutnuo oni su se setili Rusije. Ali pošto u politici na odlučuju emocije, mislim da će ih primiti.

preko bare

07.04.2013. 12:41

@Зоран Б. Малетковић - Slazem se sa vama Zorane. Ne razumem poziciju nasih politicara da EU nema drugu alternativu!! Ima.Sta nam je do sada Zapad konretno nudio sem ucena, ponizavanja i pritisaka sa svih strana da formalno priznamo Kosovo tako da jednoga dana postanu clan UN-a. Bez naseg priznanja oni to ne mogu tako da ta NATO tvorevina nikada ne bih postala "pravna drzava" i clanica UN. To je glavni razlog, i jedini interes SAD, EU i NATO - svi nasi veliki "prijatelji" koji hoce dobro Srbiji. Zalosno ali istinito.

dok

07.04.2013. 00:32

Treba poslusati Patrijarha i nase prijatelje u svetu. Videli smo da nam EU nije naklonjena, blago receno!

duca-jasa tomic

07.04.2013. 00:51

u evr.uniji nemaju nikoga ko ih voli niti saveznika a hoce u taj brak,ma ludilo.

KALASNJIKOV

07.04.2013. 01:05

Teska situacija i svak na svoj nacin procenjuje situaciju Kosova .Dosta kritike sve sto se radilo sa EU imalo je razloga zbog kr........ta, otvaranja UE trzista za nase proizvode ,bez viznog rezima i td..ali to skupo sad placamozamke EU.U komentarima vidim dosta vas koji umesto podrske vi pravite jos vecu paniku i plj...te na vladu,na sve nas.Da smo se priblizili Rusiji ,EUbi nam uskratio navedeno gore...NA KOJU STRANU da se ide ?Hocete sada sa Rusima a svi ste gledali perspektivu u je..nuUE

Robert

07.04.2013. 13:37

@KALASNJIKOV - Kalasnjikov, as ti odgovara ime. EU je bila opcija da su se oni postavili neutralno i prijateljski, ali ko je znao da Njemacka nosi toliki naboj mrznje prema Srbima, kao da smo mi napadali nju a ne oni as. Sad kad KONACNO znamo da tamo nemamo sta dobro da ocekujemo idemo gdje kulturno i geografski pripadamo, a to je BRIKS, uz Rusiju i Kinu, koje su nam prijateljske zemlje.

gici

07.04.2013. 01:17

Ljudi ja sam ziveo u Moskvi neko vreme i radio,tu ima posla ,lako se dobijaju papiri za rad za razliku od eu a ljudi su srdacni prema nama i dobro znaju sta nam zlotvori rade. Ja sve svoje voce plasiram u Rusiju ljudi placaju odma i korektniji su od nas .Dosta bre vise sa tom eu danas je i Portugalija pukla.

Smaranje

07.04.2013. 01:24

Postoji još jedno rešenje-Međunardoni sdu pravde da konačno razmatra pravo pitanje... Ako ni on ne potvrdi,onda da lepo ratifikujemo sporazum o pristupanju Rusko-Beloruskom vojnom savezu iz 1999.-e... tada nam neće moći ništa...

Miga

07.04.2013. 02:07

Ja se sve nekako nadam da Vučić i društvo neće odgovoriti ništa jer nisu dobili nikakakv papir. A i da su dobili, ne treba da potpisuju. Srbija je navikla da živi slobodna pa makar neki put i preskočili neki obrok. Možemo biti sigurni da bi nas u toj zajednici još više maltretirali i ispoljavali svoje sadističke teskobe.

Sale

07.04.2013. 02:57

Da sam ja predsednik Srbije ja bi potpisao konfederalni odnos sa Majkom Rusijom, pa da vidim hoce li onda americki i evropski Varvari da nas vise prave budalama kako je za nas najbolje da se odreknemo sopstvene teritorije i ucenjuju sa kojekakvim glupostima koje vredjaju zdrav razum!? Dr Kostunica je sve vreme bio upravu!!!

kicholino

07.04.2013. 13:23

@Sale - a dokle vise o tom raspadnutom kostunici??? sta je imao uradio je...nek mu je na cast...

Yella

07.04.2013. 03:01

Vi svi imate veoma skucene vidike.Treba malo da razmislite o siroj slici sveta.Nije samo srbija u problemu.Sve ste isto desava po celom svetu.Treba da znate ko je nametnuo evro i ukinuo valute drugih drzavca.Amerika , odnosno bankari svete.Euro ce da propadne a samim tim i sve clanice EU.Procitajte malo misljenja eksperata iz Amerike koji znaju zasto se ratuje svetom a Amerika propada.Ratuje se za saku ljudi koji hoce da kontrolisu ceo svet i NOVAC je velika sargarepa.Okrenite se svojoj privredi

Ruben Lonuestro

07.04.2013. 21:54

@Yella - Bravo Yella ; jedan americki autor: Eustace Mulins obsirno objasnjava u knjizi "Tajne federalne rezerve" stvari o kojima siroti Srbi uglavnom nikad nisu ni culi ; neznam kako objasniti tu fokalizovanost srpske malogradjanstine prema zapadu ; ono sto sad spremaju ljudi o kojima prica Mullins je isto sto su spremali njihovi prethodnici (uglavnom iste familije - novac i moc sa nasledjuju genetski krvlju iskljucivo) 1910, 1930...

KRON

07.04.2013. 03:03

Zamrznuti pregovore sa EU, dok se ne reši referendumom pitanje ulaska u EU ( odnos bi bio verovatno 80 protiv ), početi pregovore sa Rusijom o saradnji u, proglastiti u naredne dve godine moratorijum na sve dugove dok se kamatne stope na kredite ne spuste na nivo koje važi za ostale zemlje u Evropi.

Raja

07.04.2013. 03:06

Otimacinu kosova nikad ne treba priznati. Evropsku uniju otkaciti. Zar je problem okrenuti se sebi i radu. Pa Srbija ne moze da proizvede dovoljno hrane za pijacu u Moskvi ili Pekingu. Srbija ima trziste ali nece da na njega udje.Zasto?

Krle

07.04.2013. 03:16

Srbija treba da prozove odgovorne iz DS-a, odnosno bivse vlade, koji su trazili da neprijatelj koji ju je napao resava pitanje. Kad je Srbija isla uvoditi svoj pravni sistem na Kosovo, to im nije odgovaralo, a sad im odgovara da Pristina ide uvoditi svoj pravni sistem na sever.

Mihajlo

07.04.2013. 06:49

Pa imali smo tadica I kompaniju koji su sve bili spremni da prodaju samo da ostanu na njihovim politickim foteljama. Sada ce biti vrlo tesko iscupatise iz ove strahovite dikeme. Ipak, pomoc Rusije I Kine moze da pomogne I povrati na UN. Tadic I njegova kompanija ne samo da su dozvolili criminal nego su takodje naneli ogromnu stetu Srbiji.

Primus radius

07.04.2013. 16:44

@MIJO - Mijo,zar ti nisi znao,pre odlaska u tudjinu, da se Georgija na srpskom jeziku kaze;Gruzija.Od sada ces znati.

Ambasador

03.08.2018. 21:08

@MIJO - Mijo sto ides tolko daleko do gjorgjie ? Sto ne kazes Kina ucutkala za vrijeme bombardovanje srbije !!secas se valjda koliko su hrabri bili dok njih USA nije sasila usta zauvijek a Rusije nije smijela ni pricat !!! E moj Mijo to vam je pola puta do dna one jame koje ste otvorili za druge narode !

Dragoljub Mihailovic

07.04.2013. 08:56

Srpska manjina na Kosovu. Kako to strasno zvuci. Porazavajuce, ponizno, gubljenje svakog dostojanstva. Dali je ovo definitivan kraj jednog naroda, drzave?

Zoki

07.04.2013. 09:28

Moze se bez EU i to kako. Ovde je bilatarni put najbolje kao sto svizarci rade. EU je kod njih pristala sto ima pare a kod nas zbog MiK. I svi sto mile da ce im biti bolje ti se varaju. mi bi postali stranci u svojoj kuci. Vlada mora ovaj put koju je zapocela da ide do kraja, ne sbog EU vec zbog srbskog naroda. EU treba se dati za odgovor NE pod tim uslovama. Ako mislimo da se pokacemo kao veliki demokrati e onda srpski narod treba da odluci.

Srbin realan

07.04.2013. 13:01

@Zoki - jeli ti stvarno poredis CH i Srbiju?Mislim ipak da se salis malo.Eu da zavrne slavine .Mi za mesec dana prodajemo benzin u flasdama po ulicama.Rec penzija bi bila samo istorija.Mislim da samo palis ovekoji se pale na takve glupostio kao sto pises.

MatijaBG LDP

07.04.2013. 10:09

Neverovatno mi je da Evropa i Amerika podrzavaju kao hriscanske "drzave" islamsku R.Kosovo....plasim se da ce se touskoro Evropi vratiti kao bumerang.Bas zbog svega,treba odbiti ovakav "predlog"!

sreto

07.04.2013. 13:15

@MatijaBG LDP - MatijaBG LDP@, je'l to PREOKRET, povisena Temperatura, ili si ipak u "corki"? Tvoj Komentar je za cudjenje!

Ruben Lonuestro

07.04.2013. 13:25

@MatijaBG LDP - Ni Amerika ni EU nisu hriscanske drzave ; te tvorevine kontrolise oligarhija (uglavnom jevrejska ali ne samo ona) radi se o strukturama moci koje americki politicki analista Dale Scott naziva "deep state" ; duboka drzava - strukture koje samo imaju plast demokratskih vrednosti i nista vise od toga.

Miodrag Jevtic

07.04.2013. 13:57

@MatijaBG LDP - Tebi Matija konacno tek sad pocinje po nesto da bude jasno. Do juce si ismejavao mnoge kojima je to, sto ti sada pocinjes da shvatas, odavno kristalno cisto. Osnovnii cilj svih pregovora. koji su vodjeni pod patronatom zapada, je amputiranje teritorije Republike Srbije i rastakanje njene drzavnosti. To je jasno i svakom srpskom seljaku.

zoks

07.04.2013. 13:58

@MatijaBG LDP - sreto@ Od kada sam ga imenovao pocasnim clanom Radikala i obecao mu prevaspitanje.......................vide se rezultati!Pozdrav obojici!

bagljas

07.04.2013. 10:32

Nisam neki politicar ali za razliku od nekih trudim se da koristim glavu.Sta god da se odluci bice lose po Srbiju koja god da je vlada ili premijer mi smo uslovljeni,preti nam se ucenjuju nas....Slucaj kosovo vratiti u UN,traziti da se postuje rezolucija 1244 jer po njoj smo se i povukli sa kosova ali ima gomila stavki koje nisu ispostovane i insistirati iskljucivo na tome jer to ostavljamo buducim generacijama i vladama,vratiti ruski kontigent na teritorije srpskih opstina...Srbija je vecna

arsa

07.04.2013. 10:36

Zna se ko je kriv sto su UN proterane sa KIM, umanjen znacaj rezolucije 1244 i doveden euleks.Politika i ideologija stranaka na celu sa DS, zatim LDP, SPO itd. je direktno bila uperena na rastakanje drzavnosti Srbije, ne samo na KIM.Kada se setim da su ove stranke zagovarale zabranu pojedinih udruzenja i stranaka koje su bile patriotske orjentacije, ne mogu sada da ne postavim pitanje njihove zabrane a njihove celnike na krivicnu odgovornost za stetu koju su naneli Srbiji.

aca

07.04.2013. 10:52

Ko nas voli ili nevoli! Dali se ovde prica o seksu sa EU ili rusima ? Ili treba da se prica o tome ko nas postuje i dali smo to zasluzili. Mislim da nismo bar zadnjih 20 g. Vecina dosadasnjh i sadasnjih politicara su nacionalisti (manje vise) i to evropa nezeli. A sto se rusije tice malo se informisite o nacinu zivota miliona rusa van centra Moskve. pozdrav

čiča

07.04.2013. 11:18

Veliki prijatelji naših evro entuzijasta neće dozvoliti da o Kosovu odlučuje UN, znaju oni dobro da će kad se to vrati u UN biti potpuno ogoljene namere tih novih nacista iza kojih stje najveći bankari sveta, a to onda može da probudi i one koji još spavaju bolje reći koji im još veruju

Немања

07.04.2013. 11:25

Све може да се преживи,осим издаје.И када по 18 сати нисмо имали струју,и када смо по три сата чекали литар млека,опстали смо.Имамо своје њиве,имамо нешта остало од фабрика,имамо своје куће,хвала Богу.Имамо пријатеље у свету,Зашто треба да продамо свој народ?

Alfa

07.04.2013. 11:28

Nije u intersu EUe da se reši pitanje Kosmeta.Pregovaračima iz EUe,to je veoma dobar i pozamašan izvor prihoda,tako da im neodgovara,zatvaranje kosmetskogpitanja.Koliko su samo Klintonovi,pored srpskih organa,dobili novca.

звонце

07.04.2013. 11:36

Имамо политичаре (можда патуљке) а да ли су државници,видећемо? Tо је већ мало теже!

sasha

07.04.2013. 17:24

@звонце - Da nije možda greška u kucanju "Имамо политичаре (можда патуљке)", lepše bi zvučalo "moždane patuljke"! Politički pristup problemu EU-Kosovo je od početka navodio vodu na njihovu vodenicu, a sve u cilju postizanja internih političkih poena. Slatka je para u politici kad si na vlasti i ne biraju se sredstva da se dođe i ostane na vlasti. Nisu se obazirali na činjenice da ništa ne dobija Srbija (i narod), bitno je bilo da ONI dobijaju...

Mali Radojica

07.04.2013. 11:42

ono sto su pametni ljudi uvek govorili srbija je uvek imala alternativu, ali su nas politika "manekena" i nesposobne vlade dovele do ovoga!ponavljanje da Srbija nema alternativu sem EU je pogresna!mislite o Srbiji a ne o svojim politickim karijerama i svojim dzepovima!!!!!!!

Ganko

07.04.2013. 12:02

Zasto se otvoreno ne kaze da je Tadić učinio ustupak svojim zapadnim prijateljima, kada je odustao od rezolucije 1244? Zašto on o tome ćuti? Konkretno, dobio je Beli Šengen za odustajanje od 1244. Zbog belog Šengena će Srbija ostati bez severa Kosova. Eto, to je jedan od njegovih učinaka za Srbiju.

FERID ABDIC

07.04.2013. 13:46

Zasto su EU politicari insistirali po svaku cenu da Kostunica ne udje u vladu,sada je potpuno jasno.

zoks

07.04.2013. 18:05

@FERID ABDIC - Feride,mnogo je velika tragedija da nama bude nesto jasno tek kad dozovimo stetu!Da je ta evrupa postena,demokratska,realna,iskrena,humana,kakvom sebe inace i prikazuje,ne bi ucenjivala Srbiju,niti bilo koju drugu zemlju,nego bi se na lep nacin stvari resavale!

Slobodan

07.04.2013. 14:39

Tadic je glavni krivac za trenutnu losu poziciju Srbije ... Tadić je odustao od rezolucije 1244 i UN. ... to je izdaja!

Ljubomir

07.04.2013. 16:16

@Slobodan - U pravu si Slobodane, ali ko ce da otvori oci ovima sto ne preporucuju tvoj komentar.

mile

07.04.2013. 14:59

Aaaa ljudi pa ne mogu zajedno babe i zabe zajedno!!!!!! Dobili smo rezoluciju u UN-u pa je izgubili sa pocetkom pregovora pa postavili granicu pa ambasadori-"oficiri za vezu"!!!! I sad hocemo da nas Rusi izvlace!!

Dejan

07.04.2013. 16:15

Ono sto je vaznija je ispitati do kraja uloga Tadica u propadanju Srbije od korupcije, do izdaje nacionalnih interesa, do trenutne goruce situacije u Vojvodini. Nema dileme da je on umesan u sve to i da je vukao konce. Treba mi i oduzeti pasos kao i limitirati kretanje da ne bi unstavao cinjenice. Problem je i sto trenutna vlada mora da resava u koraku probleme koje im pravi DS i mozda ne bi bilo lose uvodjenje vanrednog stanja i sprecavanje bilo kakvih akata od lokalne vlade.

Niki

07.04.2013. 17:17

Prosto mi je zao da vas budim..Srbija je nazalost sopstv.zaslugama visoko zaduzena i zavisna zemlja od milosti upravo onih medju kojima danas nema prijatelja.I ovo malo od propale ekonomije imamo zahvaljujuci politici namigivanja EU i SAD.Te iste zemlje EU duguju svoje postojanje SAD,nema sta nece uciniti njima na volju.SAD nazalost sada zele da zavrse 99-u.Da li SRB ima kapacitete da se bori za Sever,verovatno ne! Ako odbacimo prihvatacemo sutra sa jos tanjim kapacitetima i pod tezim uslovima

Nikola 92

07.04.2013. 17:38

Odake nama pravo da trazimo da se nesto vrati pod UN kad smo sami potpisali da prebacujemo pregovore na EU. I eto sada imamo to sto imamo...

miloradmiki

07.04.2013. 17:40

SAD nece dozvoliti da se pregovori i resavanje problema vrati u UN i to nikada .Mi smo izgubili bitku za Kosovo kad smo pristali da pregovore vodi EU. A to mozemo da zahvalimo Tadicu. On je izdao interese Srbije.Pregovore treba prekinuti i okrenuti se ka Rusiji kako bi sacuvali ostatak zemlje. To ako ne urade nastavice se razbijanje Srbije,a vec se javljaju petokolonasi Pajtic i jos poneki .

zika

07.04.2013. 17:44

Ova trenutna situacija me mnogo podseća na vreme raspada SFRJ . Kada drugu Miloševiću ni jedno rešenje situacije nije bilo po volji . Ni nejmu nisu odgovarla rešenja koja su dolazila iz EU . Pa je problem prebacio na UN , sa nadom da će ga tamo bolje razumeti. Te smo došli do toga da su nas na kraju bombardovali uz prećutni pristanak Braće nam Rusa i Kineza .

dragans1403

07.04.2013. 18:06

Rezolucija 1244 SB UN i dalje vazi ali i ona predstavlja kapitulaciju .Nama mora biti jasno da je Milosevic izgubio KiM a bilo je 1000 nacina da se to ne dogodi.Sada i ova vlast prica da je Rambuje bio bolji. Kumanovski sporazum je kapitulacija .Milosevic je trebao odmah da povuce vojsu rata nebi bilo i da proglasi OKUPACIJU KiM od strane NATO pakta i da prebaci da UN resavaju dalje

Mihajlo

07.04.2013. 18:23

Netrebanam Rusija, mi mozemo razbiti Srbiju sa: sa:cedom,cankom,draskovicem,pastorom, djilasom, borkom I tajanstvenim jeremicem. Ej, zalosna nam Srbija koga mi sve imamo u nasem drustvu a da negovorimo o sadasnjim politicarima kojima je sve "tesko I grcevito" umesto da gledaju na drugu stranu I pomognu bolju opciju. Rusija Ipa I Kina mogu vise pomoci nego brisel.

dunga

07.04.2013. 23:11

@Mihajlo - pa največe zlo u istoriji srpskog naroda učinio je SRBIN; kralj zbrisao sa 70t zlata, srbin izdao, uhvatio, osudio i presudio draži mihajloviću, srbin ubio đinđića, arkana, srbin u RH nije htio Z4 pa nastao progon, slobina politika je dovela da NATO bombarduje srbiju i najvjerojatnije gubitak kosova to je istina objavite ovo

mix

07.04.2013. 18:46

Zadanja recenica je za nauk nasim vajnim politicarima! Oni se izuvaju mnogo pre nego dodju na reku, a to je politicki diletantizam.

makedonka

07.04.2013. 20:52

Drzite se Srbi, Makedonci su sa vama i budno slede kako vas ucenjivaju. I nama tako ucenjivaju sa pregovorima da promenimo ime drzave, da se otkazemo od nasheg malcinstva u Bugarskoj i Grcke i da se otkazemo od istorije 19 tog veka i hladnog rata kada je Amerika i Engleska ucinila etnicko cishcenje na slovensko pravoslavno naselenje u severnoj grcki sada. Nashe pregovore jos se vode u UN iako i nama nude onaj morkov, da izvadimo pregovore iz UN i da uradime to preko americkoj posrednishtvo.

makedonka

07.04.2013. 20:55

Isto i nama mediumi i petokolonashi sponzorirani od sorosa zakanuju da bicemo izolirani, da umrecemo iz gladi i ostale slicne price. Tako da ne ste jedini koji vas ucenjavaju. Kod nas kategoricno 75% od naselenje je vec prestalo mashtati za EU. Kina i Rusija su jedini koji nas bezuslovno podrzavaju... Ocito novi svetski poredak ne zeli slovensko pravoslavno naselenje...

brko

08.04.2013. 05:51

@ДУШАН ВУКОВИЋ - Kad vec nismo umeli da odbranimo ono sta je nase a tu spada i KiM onda makar da ne drvimo vise. Nema ama bas niko ko' bi trebao da pregovara o sadasnjoj situaciji. Sve je jasno: snage UN i KFOR (ili ko' je vec na KiM) trebaju biti proglasene okupatorskim snagama, staviti jasno do znanja da svi siptari treba da isele u Albaniju (jer su i Bugari isto ucinili sa Turcima) a nikave "rezolucije" ne "piju vode". Rusi su voljni u ovome pomoci!

Ruben Lonuestro

08.04.2013. 11:03

@ДУШАН ВУКОВИЋ - Vec deset godina sam uporno ponavljao ludim Srbima sta se sprema ; deset godina pricao o Rusiji kao o njihovom jedinom resenju ; manje vise uzalud ; Srbi vole modu ; amerika je cool ; fun.

mbabic

30.08.2018. 07:22

@ДУШАН ВУКОВИЋ - ALBANCI SU MIGRANTI. Tako treba I da se tretiraju a ne da im se da drzava a imaju svoju sa one strane medjunarodno priznate granice! Oranice, okucnice, sume i livade (povrsina) nisu dovoljni. Drzava je ispod toga vekovima I ne moze tek tako o tome neko da pregovara! Migrante ispratiti uz vracene novce, u maticnu demokratsku Albaniju.

makedonka

08.04.2013. 01:29

I da ne zaboravim da dodam da nam prjete da, ako ne udzemo u nato i EU da "Albanci ne bih voleli da zive u takvoj drzavi i da ce otcepati zapadni dio"... to je onaj stap koji nam svakodnevno podsjecuju.... Mi trpimo ovo ponizenje vec dobri 17 godina, pa evo josh smo zivi i nismo umruli od gladi...

Kolubarac

08.04.2013. 12:11

Ma jok ne prihvatajte ništa,a kada bude sve udarilo po nama kao i dosad e onda će te reći trebalo je . E bre Kosovo su prodale patriote koji ga brane iz fotelja,došli su u Srbiju dobili radna mesta kupili kuće,stanove.Pa kada ste tolike patriote vi što ste velIko Srbi što niste nešto poklonili kosovarima bar po 30-tak ari placa da se ljudi ne izlažu trošku od teško prodatog imanja na Kosmetu za enormne cifre.Ne naša deca će odavde braniti već izgubljeno.

HitmanSRB

08.04.2013. 12:25

Proglasiti povredu rezolucije 1244 SB UN, i okupaciju države. Sve ostao je antinacionalno i antiustavno. Kraj.

Mirjana

15.04.2013. 23:39

duxoni, nemogu uzdrzatise, da vas ne posjetim na cinjenice i polozaj Milosevica, za vreme bombardovanja. Mocnici su se razbjesneli st nisuvojsku unistili, pa su se okrenuli na civilno stanovnistvo. Koliko dana Beogad i drugi gradovi nisu imali struju , vodu, a prijetila je opanost gladi bez hladnjaca za hranu. I moguce je da je dobio ultimatum ako ne povuce vojsku da ce pola Beograda sravniti. Kako ne osudjujete, pohlepu vlasti, kad je Djindjic trazio da se ubija njegov Narod, dokgod se

Simon

27.08.2018. 21:27

Bez odlučnog i jasnog stava Srbije,da će svoj teritorij i narod braniti i za to tražiti podršku Rusije i Kine,mrcvarenje i ucjenjivanje Zapada i Amerike trajat će još godinama.