PATROLA: Noćni presretači redom pišu kazne i nikom ne praštaju

M. ROGAČ - S. SRETENOVIĆ

11. 12. 2016. u 21:01

"Novosti" sa saobraćajcima na auto-putu od Velike Plane do Šimanovaca u proveri novih presretača. Ometači ne mogu da utiču na rad novog sistema. Bahati stranac jurcao više od 150 na sat

ПАТРОЛА: Ноћни пресретачи редом пишу казне и ником не праштају

Novi uređaji su podešeni da sami beleže prekršaje,foto P.Milošević

NESAVESNI vozači veliki su problem na srpskim drumovima, pa mi na njih motrimo bez prestanka, i danju i noću, bukvalno 24 sata. Novi uređaji su podešeni da sami beleže prekršaje, praštanja - nema. Kazne se pišu za sve, bilo to preticanje zaustavnom trakom, prekoračenje brzine ili, ne daj bože, vožnja u alkoholisanom stanju.

Ovako, za "Novosti", priča Dalibor Jovanović, koji sa kolegama Sašom Miloševićem i Goranom Vučkovićem u "škodi superb" krstari usred noći auto-putem, od Velike Plane do Šimanovaca. Oni "upravljaju" najmodernijim presretačem, sistemom koji sam prepoznaje tablice i meri brzinu u šest traka. Zbog toga im, kažu naši domaćini dok se sedamo u unutrašnjost sasvim običnog, a tako jedinstvenog automobila, ništa ne promiče.

- Osim što uređaj može da se podesi da automatski slika, sada imamo tu mogućnost da odmah proverimo da li se te tablice potražuju i njihovo važenje - otkriva Saša Milošević. - Češki radar "ramen 10c" ne može ništa da omete, a podešen je tako da prekršaje snima tek kada se pređe određena brzina.

Čuvari reda na drumovima svakodnevno se bore sa bahatim vozačima i skoro da ne prođe dan da ne uhvate one koji jure i više od dvesta kilometara na sat. Posebna priča je upravo noćna vožnja.

- Ne postoji dogovor s vozačima, a ako pokušaju da se pravdaju, samo pokažemo sliku prekršaja koju su upravo napravili - objašnjava Jovanović, dok se uključujemo na auto-put. - Baza podataka koja je u gepeku sve čuva, pa je brisanje fajla nemoguće!

Čim smo prošli naplatnu rampu na Bubanj potoku, tako je kamera odmah uhvatila "audi" koji je prekoračio dozvoljenu brzinu za skoro 30 na sat. Snimak jasno pokazuje 149, a dozvoljeno je 120. Naša "Škoda" ubrzo stiže vozilo sa bahatim vozačem i ablenduje mu. Pozicionira se ispred njega i obaveštava ga da se zaustavi.

Vozač ovog vozila zaustavljen pošto je jurcao više od 150 na sat

- Radar je podešen na 141 kilometar na sat, toliko opraštamo vozačima, sve preko toga se sankcioniše - kaže Saša Milošević. - Pošto je vozač vozio preko ograničenja, slikan je, zaustavljen i odmah mu pišemo prekršajnu prijavu u visini od 5.000 dinara. Ukoliko plati kaznu u roku od osam dana, ona će biti prepolovljena.

Samo nekoliko kilometara dalje, lociramo stranca koji nije poštovao propise. Budnom oku presretača nije uspeo da umakne. "Opel" je vozio više od 150 kilometara na sat i vozač odmah plaća kaznu od 2.545 dinara - polovina kazne od pet hiljada plus poštarina.

- Svaka opština ima svoj nalog, procenat od kazne koju napišemo ide lokalnoj samoupravi - kaže Goran Vučković dok piše zapisnik. - Pošto ja vodim zapisnik, moram da imam sertifikat, a kazna se osim u zapisnik upisuje i u kompjuterski sistem.

Goran Vučković

Policajci u presretaču morali su da prođu posebnu obuku da bi mogli da rade ovaj zahtevan posao. Prisebni i ozbiljni, Jovanović i Milošević objašnjavaju da, kada osete umor, menjaju se da bi nastavili da obavljaju svoj zadatak.

Za nesavesne praštanja - nema

- Svi vozači koji su u našoj jedinici prošli su obuku vožnje, a mi smo imali obuku baš na ovom automobilu pre nego što smo počeli da ga koristimo - kaže Milošević.

Kako su nam rekli naši domaćini, zaustavljanje vozača nije obavezno. Ukoliko uoče da je saobraćaj previše gust, obustavljaju poteru i podatke šalju kolegama u sledećim sektorima.

- Zbog bezbednosti svih učesnika u saobraćaju, koja nam je na prvom mestu, ne jurimo baš za svima - dodaje Vučković. - Niko ne može da pobegne od kazne. A ukoliko ga ne stignemo mi, kaznu će platiti ili na naplatnoj rampi ili na granici.

Dalibor Jovanović i Saša Milošević u akciji


POLIGLOTE

ZBOG prirode posla kojim se bave, policajci koji voze noćnog presretačaa znaju na više jezika da se sporazumeju za vozačima koje zaustave na auto-putu.

- Uglavnom pričamo na nemačkom, a dešavalo se katkad da se sa vozačima i teže sporazumemo, jer oni teraju po svome - priča kroz smeh Jovanović. - Muke sam imao da objasnim Turčinu iz Francuske zašto je zaustavljen.



LETNjA SEZONA

KAKO kažu naši sagovornici, mnogo veća frekvencija saobraćaja je leti, pa tada napišu i više kazni.

- Dešavalo mi se da izađem ujutru na teren u 7 i da u prvih sat i po uhvatimo četiri stranca koja su vozila preko 200 na sat - objašnjava Saša Milošević.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (30)

Coa

11.12.2016. 22:28

@Ivan - Negde sam procitao da su neke profesije oslobodjene vezivanja zbog prirode posla.

Vojislav

11.12.2016. 21:42

Hoće li da presreću neosvetljene traktore? To je realno mnogo veća opasnost nego ako neko vozi 150 na auto putu.

Nikola

11.12.2016. 21:55

Koliko ja vidim sve strani drzavljani voze po Srbiji. Sto moraju nasi organi reda da govore nemacki? Da nece u svabiji da nam se obracaju na srpskom? Ti sto voze 150 km/h verovatno voze sluzbene automobile uglavnom nemackih firmi koje sve drze u Srbiji. Vise smo se vozili nasim putevima pre 40 godina.

Dejan

11.12.2016. 22:09

Jednostavnije, bezbednije i jeftinije je da se duz autoputa postave kamere i radari koji automatski snimaju prekoracenje brzine.

boban23

12.12.2016. 01:39

@Dejan - Hahahaha,velis kamere kraj auto puta,,junace ni zabetonirana zeljezna ograda nije ostala 10 dana da stiti vozace,,mogu samo nebeske kamere za nebeski narod..

Skodom juris Porsea ili Brabusa??

11.12.2016. 22:10

Ovo sto nam pricaju presretaci pojma nema. Vracao sam se letos iz Grcke i kolone turskih gastarbajter su se kretale 180 km/h najmanje. U kolonama je bilo 4 pa do 8 vozila i niko ih nije presretao. Mozda su ih slikali pa posle naplacivali kazne. Ne znam. Ali kakva je sigurnost nas obicnih vozaca koji se sa porodicama vracamo sa mora kad niko ovu bezobzirnu voznju ne zaustavlja? Uz to vozila su bila nikad besnija, tako da presretaci nisu stigli ni da im mahnu kroz prozor.

Ivan

12.12.2016. 01:15

@Skodom juris Porsea ili Brabusa?? - Nije samo Skoda uposlena na auto putu,probaj pa ces videti sta sve voze...

Vozač profesionalac

11.12.2016. 22:11

Ako su vozili 150 tamo gde je ograničenje 120km/h, da li je moguće da je kazna samo 5000din (2500)? Šta je sa onim da je kazna, ako voziš 21km/h preko ograničenja oduzimanje dozvole?? Gde je tu nasilnička vožnja? Da li je moguće da se u ovoj zemlji onaj koji ne upali svetlo i onaj koji ne veže pojas kažnjavaju isto kao i onaj koji vozi zaustavnom trakom, vozi 150km/h i sl.?

e moj profesionalac

15.12.2016. 21:47

@Vozač profesionalac - U naseljenom mestu na 21km/h ide dozvola, van naseljenog mesta na 41km/h. Voznja zaustavnom trakom nosi kaznu od 1000€ i 8 meseci bez dozvole. Voznja bez svetala na osvetljenom putu je 3 meseca bez dozvole i 15000dinara, a na neosvetljenom dosta stroza. Ne vezivanje pojasa je 5000 dinara.

alemare23

03.01.2017. 00:34

@Vozač profesionalac - svaka čast na razmišljanju, ali ovo je srbija- nema ko da ti odgovori ...

Gresni pop Milorad

11.12.2016. 22:11

E da mi je samo jednom da vidim da nekom tatinom sinu i bahatom vozacu iz vlade napisu kaznu pa neka odmah i meni napisu...

Nova godina

11.12.2016. 22:14

stize nova godina, pa drzava u akcije punjenja kase ukljucuje i gastarbajere. Nedaj boze da neko promakne :)))

Vukoje Babusnica

11.12.2016. 22:20

Bravo. Što više ovakvih nam treba. Ja bi uveo i hapšenje čim pokuša da se pravda na 171km/h.

bikkojisedi

11.12.2016. 22:20

stranac kod nas placa 2500 din za prekoracenje brzine a mi u inostranstvu 250e ??? gde je tu reciprocitet?? i sta znaci tolerisemo prekoracenje do 20 na sat. znaci da maksimalna brzina nije onda 120 nego 140 na sat ili gresim?

alfa...!

13.12.2016. 10:27

@ bikkojisedi - Vi bi uveli socialistični reciprocitet,jeste li čuli za bumerang,to je vrlo opasna stvar....................

Doris

11.12.2016. 22:22

Nema potrebe jurcati po autoputu. Samo postaviti kamere, npr. kao u Austriji i na kucnu adresu stize slicica sa kaznom. Ako se ide preko suda kazna do 10x veca, sve fino i kulturno. Stranci na izlazu iz zemlje placaju, a novcani iznos koji se naplacuje mandatno barem 5x veci. Za godinu dana svi paze na ogranicenje + iskljucen ljudski faktor.

Zoran Petrovic

11.12.2016. 22:36

A da li bi mogli da provedu par dana i noci na deonici benz pumpa Zmaj-benz pumpa Mali Mokri LugBio bih im neizmerno zahvalan ...i to ne samo ja

Stefan

11.12.2016. 22:58

Smatram da je kazna od bruto 5000 dinara suvisno mala, i tolerancija (141 umesto malo iznad 120 km/h) suvise velika

Aleksandar

12.12.2016. 10:02

@Stefan - Tolerancija je sasvim OK!!! 140 Km na auto putu je sasvim dovoljno i ne prebrzo!!!!

Krle

12.12.2016. 11:45

A zar ne bi trebalo da pise "PRATITE NAS" a ne "PRATI ME"? Gde je nestala kultura sa ovih prostora?

followmeanefollowus

17.12.2016. 22:56

@Krle - Otišla za pismenošću. "PRATITE ME" a ne "PRATITE NAS" ili "PRATITE ME". Za ostalo se slažem.

Zivan

12.12.2016. 13:16

Kazna za tog vozaca, stranca, od 2500 din je smesna! Za nas u Srbiji, koji radimo za 200 evra je ogromna. Kad plati smesnu kaznu opet ce da vozi 200!!Dakle, opet sirotinju po dzepu, a bahati nastavljaju po starom...

smb

12.12.2016. 13:44

bravo postovani saobracajci. konacno je drzava nabavila ovakvu opremu. kod nas na zapadu ne intervenisu samo kad je brzina u pitanju vec i kad je razmak mali (2 sekunde) i kad se farovima "krci put", preticanje sa desne strane... ukratko, sankcionisu i snimaju sve prekrsaje koje uoce. treba da vas ima mnogo, mnogo vise, svuda, u kracim razmacima, 24 casa. ali bar je ova vrsta kontrole pocela. pozdrav.