Horor: Valjak pregazio čoveka!

J. D. Ljutić

17. 09. 2015. u 21:10

Nezapamćena nesreća na auto-putu Beograd - Niš kod isključenja za Mladenovac. Živorad J. nije primetio vozilo koje je izvodilo radove, kada je izašao iz pokvarenog auta

Хорор: Ваљак прегазио човека!

Živorad J. (60) na mestu je ostao mrtav / Foto: I. Marinković

JEZIVA smrt! Živorad J. (60) poginuo je u četvrtak kada je na njega, otpozadi, naleteo valjak koji ravna asfalt, težak nekoliko tona, kojim je upravljao Nenad M. (33).

Tragedija se dogodila oko 13 časova, na auto-putu Beograd - Niš, kod isključenja za Mladenovac.

Prema prvim nezvaničnim informacijama, Živorad J. je vozio svoju teget "opel korsu" registarskih tablica BG 481-GB. Kretao se iz pravca Beograda prema Nišu, srednjom trakom. Odjednom, primetio je da mu je automobil "prokuvao". Pre nego što je zaustavio svoje vozilo, Živorad J. pokušao je da skrene u krajnju levu traku auto-puta, gde inače nije bilo saobraćaja, jer su u toku radovi na auto-putu.

Videvši da neće moći da pomeri svoj automobil iz srednje trake, Živorad J. je, ne sluteći nesreću, izašao iz vozila.

- Video sam da je neki čovek izašao iz auta i otvorio haubu iz koje se pušilo - kaže jedan od očevidaca. - Onda se sagnuo i nešto pokušavao da popravi. Uopšte nije obraćao pažnju na okolinu, a pretpostavljam zbog toga što je video da su radovi na putu, te se nije plašio da će ga "pokupiti" neki automobil.

Trenutak Živoradove nepažnje ili nedovoljno dobra procena situacije samo minut-dva kasnije, koštala ga je života.

- Iza njega je bio valjak koji ravna asfalt. Radnik koji vozi ovu mašineriju, kretao se napred-nazad, vrlo sporo. Ne znam da li on ima obavezu da gleda iza sebe, ali očigledno da nije primetio da je iza njega čovek. A ni vlasnik automobila, izgleda, nije dobro procenio situaciju i to da ga može oboriti valjak - kaže naš sagovornik.

Radnik, koji vozi valjak za asfaltiranje, inače iz preduzeća "Strabak" koje na toj deonici puta izvodi radove, u trenutku kada se kretao u rikverc, iznenada je osetio udarac otpozadi. U prvom trenutku, nije ni slutio da je udario - čoveka. Izašao je iz svog vozila i tek tada video telo na putu.

Uspaničen, čupajući kosu, radnik je pozvao u pomoć svoje kolege, koji su odmah pozvali i policiju i Hitnu pomoć.

Nažalost, Živorad J. kojem je valjak potpuno prešao preko nogu, gotovo do struka, usled ozbiljnih povreda i krvarenja, izdahnuo je na licu mesta.

Vozač valjka za asfaltiranje dao je izjavu o nemilom događaju na mestu nesreće, a istraga će pokazati da li će Nenad M. eventualno i zbog čega biti procesuiran u ovom slučaju.

UVIĐAJ TRAJAO TRI I PO SATA

NA mesto nesreće stiglo je nekoliko patrolnih kola policije, kao i nadležni tužilac i istražni sudija. Uviđaj je trajao više od tri sata, zbog čega je saobraćaj, na ovom delu puta, bio znatno usporen, a vozila su se kretala samo jednom, zaustavnom trakom, što je izazvalo ogromne gužve i kolone.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (25)

bezbednost i zaštita na radu

17.09.2015. 21:41

Pomenuti rukovaoc nema potrebu niti obavezu da gleda pozadi.Za upozorenje ima ugrađeni pištajuči signal, koji očigledno ili nije bio uključen ili ne radi na pomenutoj mašini.Žalost je da je neko stradao.Ali takođe je očigledno da izvođači radova ili nadzor nije predvideo hitne situacije za zaustavljanje vozila.Propusta koliko hoćeš, a cena je preskupa.Rekao bih da ovaj rasadnik gluposti je moguć sam u ovoj Srbij.Toliko o struci i stručnosti.

Miša zaštita na radu

18.09.2015. 09:03

@bezbednost i zaštita na radu - Niste u pravu, rukovalac mašine mora stalno da osmatra radnu zonu (prostor u kome se kreće mašina i njeni alati), u toj zoni ne sme biti ljudi, drugih mašina i sl. Ovde je direktna odgovornost rukovaoca valjka, tako je mogao tako da pregazi i svog radnika sa gradilišta, šefa i sl??

Goran

18.09.2015. 12:01

@bezbednost i zaštita na radu - Nema potrebe da gleda dok se kreće unazad? Sve i da je to tačno, ukoliko mu ne radi ili je isključio "pištajući signal", u tom slučaju MORA da gleda. I napred i nazad.

golub

17.09.2015. 21:57

to samo u srbiji moze da se desi, nigde vise. Kako je moguce da bilo ko radi na auto putu a da nije sve obezbedjeno i traka zatvorena. Ako rade zaustavnu kompletna desna traka se zatvara. Ja me verujem sta se tamo radi.

Posmatrač iz Nemačke

17.09.2015. 22:07

Strašno! Jadan čovek. U Nemačkoj već je dugo propis, a možda i u Srbiji ali se možda ne primenjuje, da sva teška vozila (građ. mašine, bageri, valjci , kamioni, teža komunalna vozila- npr. "đubretari" idr.) kod vožnje unazad, čim se menjač ubaci u rikverc, automatski uključuju sirenu-alarm koja glasno i intervalno opominje ljude iza mašine. Naravno da ta sirena može da nervira i vozača i radnike pa se i u Nemačkoj ponekad demontira -ali su kazne drakonske ako to vidi nadzor ili policija.

Još jedan nemi posmatrač

17.09.2015. 23:54

@Posmatrač iz Nemačke - E moj zemljače, pa u Srbiji prvo što urade na mašini kad je kupe je da otkače senzore ili poskidaju osigurače sa svih zaštitnih mera i alarma. Nedavno sam video da prodaju čak i zasebne kopče za pojas za automobile da bi mogli tako da onesposobe alarm za nevezivanje pojasa i da ne moraju da se vezuju. To je krajnji nemar i nekultura. Drži se ti Nemačke a ja ću Britanije a njima tamo sa srećom.

<*)))>{

18.09.2015. 09:01

@Posmatrač iz Nemačke - E, to si pametno rekao, drzite se vi „vasih” zemalja u kojima su kuce od cokolade, a prozori od marmelade,i komentarisite u „vasim” primernim novinama, zaboravite na nas, mi cemo se vec nekako snaci.

gogo

18.09.2015. 16:35

@sasa - "Da li" se piše odvojeno. Ako već misliš da imaš nešto da kažeš, onda je osnovni red da budeš pismen. A to važi i za onog koji ti je pustio komentar.

Bog,Srbija pa tek onda Ja

17.09.2015. 22:19

Pa naravno da treba da ga "procesuiraju".Ubio je coveka.I naravno da treba da gleda kuda vozi,bilo napred ili nazad,bilo na grasilistu ili ne.Ne postoji propis koji kaze da vozac ne treba da gleda ako vozi u rikverc.

anonimus

17.09.2015. 22:20

trebalo je da interventa policija pokupi sve radnike i inženjere firme strabag i odveze na saslušanje u zatvor.gde je strabagovo lice za bezbednost i zaštitu na radu bilo u tom trenutku.dotičnog koji nije bio tu odmah uhapsiti i osuditi za nesreću i izgubljen život kao i rukovodioca gradilišta.

Djeljana

18.09.2015. 06:26

@anonimus - Svakom gradilištu je zabranjen pristup licima koja nisu na njemu angažovana. Možda je bio kilometar dalje. Ne može biti na celoj deonici puta. Jadni ljudi. Ne znam kome je gore: ovome što je poginuo ili ovome što ga je usmrtio. Tuga.

Lepi Cane

18.09.2015. 01:08

Pa dobro sada svi se slazemo da je nemarnost kostala zivota coveka koji je pokusao da popravi svoj pokvareni auto ali mislim da deo krivice snosi i nastradali covek, pa valjda i on treba da gleda sta radi i gde. Koji ssmisao imaju komentari sta se i kako radi tamo u englesku i nemacku ako svi znamo da u slucaju kvara na vozilu treba se pod hitno skloniti sa puta a ne pokusavati neke opravke kao da se nalazi u sopstvenoj garazi, po meni i on snosi deo krivice za neozbiljno i neodgovorno ponasanje

PROFESIONALNI VOZAC U PENZIJI

18.09.2015. 09:18

Mozete o meni misliti sta god hocete, ali sam se ja u mojoj karijeri nagledao mnogih cuda, par puta sam video da na gradilistima rukovaoc gradjevinskim masinama namerno udara u vozilo cak i ako je unutar i osoba, misleci sta on tu ima da trazi. Ne mogu da verujem da rukovaoc valjka nije video vozilo sa otvorenom haubom, i verujem da je isao da namerno osteti vozilo . Ali tacno je da nije video da neko lezi ispod vozila. Ako gresim neka ide na moju dusu,Saucesce porodici.

M

18.09.2015. 10:03

GOSPODE!!! Ima li jos neki bizaran nacin izginuca u Srbiji??? Prokleti zivi mrtvaci!!!!

Rukovaoc gradjevinske masine

18.09.2015. 10:58

Kako se niko ne zapita koliko je pomenuti rukovaoc bio premoren svakodnevnim radom od 10+ sati? Ovaj slucaj bi trebala da ispita i inspekcija rada! Bilo je samo pitanje vremena kada ce se nesto ovako dogoditi, a pitanje je kada ce ponovo neka nesreca da se provlaci po novinama. Narocito sada kada je ministarka najavila radove 24/7 ...

valjkadzija

18.09.2015. 15:53

problem je u valjkadziji. uglavnom kad se asvaljtira radnici i sef su uz finiser a na tek postavljenom asvaltu su samo valjci i ako je taj isao poslednji u garnituri verovatno nije ni gledao iza sebe jer ne bi ni trebalo da ima bilo koga iza... i tu je covek nastradao, nazalost on i nije smeo tu da bude i to ga je kostalo glave... sve ostalo ste u pravu, sirena treba da ima. gradiliste treba da bude ogradjeno a valjak nije ucenik u saobracaju vec radi na gradilistu...

Ludak

18.09.2015. 16:05

Ljudi, šta pričate? Kako uopšte sme vozilo da se parkira blizu mesta gde je valjak? Pritom ne mislim na vozača automobila, nego na obavezne znakove upozorenja. Kakva je to bezbednost? Gde su lica za bezbednost? Jesu li prekontrolisala obeleženu zonu izvođenja radova? Je li zona uopšte obeležena? Koko sme tu auto da prođe? Da nije prošao, ne pi mu se tu ni pokvario auto. Kakva banana država. Užas! I šta sad? Pooštrićete sve kontrole? Sad kad je neko već mrtav...

Bolynx

18.09.2015. 16:47

Pobogu valjak ide od 5-8 km/h. Jeziva smrt, kako je samo vozac valjka uspeo da ga pregazi?! Jel zmureo dok je vozio?

Realan

18.09.2015. 17:31

Prosao juce oko 15h. Kolona dugacka 2 km, rade treci put taj deo puta od juna! Kao da nisu mogli u junu celokupnu da je zavrse ako su je vec tada zatvarali.

Mašinista

19.09.2015. 09:16

U ovom slučaju kolega valjkadzija nije nimalo kriv. 1) Šta ima da traži treće lice i vozilo na gradilištu to u opasnoj zoni, tik na sveze urađenom asfaltu 2) Na svakoj mašini ima nalepnica "Zabranjeno zadržavanje u radnoj zoni mašine ", skoro na svim mašinama ima ugrađeno zvučno upozorenje za hod u nazad

Ne pravi se pametan

20.09.2015. 01:25

@Mašinista - Problem je sto na masini koja je pregazila coveka ocigledno je skinuto zvucno upozorenje.

Dule

19.09.2015. 23:09

Sudeći po slici, ovde najveću odgovornost snosi "šef" gradilišta, a indirektno preduzeće izvođača, ali očito je, da taj "šef" nije iz drumske struke ili je kupio diplomu i nezna kako bi trebalo (MORA BITI) u ovome dotičnome slučaju da se zaštiti i označi gradilište. U ovome slučaju bi morala biti postavljena betonska ili metalna ograda između trake kojom se odvija saobraćaj i trake u kojoj se izvode radovi, da se onemogući prelazak vozilima u radnu zonu. Ima još propusta! Saučešće porodici!